2008-10-01, 13:24
Avslutad
Nu har jag inte följt denna tråd så jätte bra så detta kan ha tagits upp tidigare. Såg inte flygledarna i flygtornen var planen körde? De måste väl ha sett de? Eftersom folk tvivlar på att det var ett flygplan som störtade i Shanksville och att det var ett flygplan som körde in i Pentagon. Eller stängde de av sig på något sätt från deras radar?
Citera
2008-10-01, 13:43
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har inte riktigt orkat hålla mig ajour med alla inlägg i denna tråd, men vad jag undrar om är typ passet som de hittade i rasmassorna efter twin towers som tillhörde en utav terroristerna? och liknande id handlingar som märkligt nog påfunnits utav myndigheterna. Och om ang, oddsen för att en sådan handling skulle kunna hittas inifrån ett utav flygplanen. Kanske det har behandlats tidigare isåfall kan någon upplysa mig med en kort resumé.

Att ömtåliga föremål håller mot alla odds efter olyckor händer hela tiden, titta bara på challengerkraschen då en oskadd hjälm hittades på marken. Pass är dessutom gjorda för att hålla för en hel del. Varför var det då en terrorists pass som hittades? Tja, en rimlig gissning är att det bara var de som hade pass med sig: amerikanska medborgare behöver inte, till skillnad från utlänningar, ha pass med sig vid inrikesresor.
Citera
2008-10-01, 13:47
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har inte riktigt orkat hålla mig ajour med alla inlägg i denna tråd, men vad jag undrar om är typ passet som de hittade i rasmassorna efter twin towers som tillhörde en utav terroristerna? och liknande id handlingar som märkligt nog påfunnits utav myndigheterna. Och om ang, oddsen för att en sådan handling skulle kunna hittas inifrån ett utav flygplanen. Kanske det har behandlats tidigare isåfall kan någon upplysa mig med en kort resumé.
Som jag minns det var det en FBI-kille som hittade Mohammed Attas halvt sönderbrända pass. Inte direkt i rasmassorna heller, utan något eller några kvarter från tornen. Eftersom det var en myndighetsperson som hittade det måste det såklart vara sant
Citera
2008-10-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Som jag minns det var det en FBI-kille som hittade Mohammed Attas halvt sönderbrända pass. Inte direkt i rasmassorna heller, utan något eller några kvarter från tornen. Eftersom det var en myndighetsperson som hittade det måste det såklart vara sant
Du minns fel. Personen som lämnade över passet till en polisman är inte identifierad.

Men å andra sidan:
Eftersom han inte är identifierad som måste han ha varit en FBI-kille!
Citera
2008-10-01, 14:39
Medlem
Fireballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Nu har jag inte följt denna tråd så jätte bra så detta kan ha tagits upp tidigare. Såg inte flygledarna i flygtornen var planen körde? De måste väl ha sett de? Eftersom folk tvivlar på att det var ett flygplan som störtade i Shanksville och att det var ett flygplan som körde in i Pentagon. Eller stängde de av sig på något sätt från deras radar?

Kaparna stängde av transpondrarna, dvs planens "ID-taggar".

EDIT: Bäst att tillägga att det är den officiella versionen. Finns säkert folk med andra förklaringar
Senast redigerad av Fireball 2008-10-01 kl. 14:41. Anledning: Tillägg
Citera
2008-10-01, 17:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Du har verkligen gett arrogansen en avatar iallafall.
Att inte kunna ett ämne utan bara "tycka", det är arrogans på topp nivå, ditt nästa uttalande från dig bevisar mitt påstående klart.

Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
NIST bl a påstår att tornen rasade för att stålet i byggnaderna miste sin bärighet pga den höga temperaturen.

Tornen rasade pga dom fick svår skador efter det att ett Boeing 767 flög in i tornet i över 800 km/h och den efterföljande branden fick sen konstruktionen att tappa sin hållfasthet.
Raset är en kombination av krasch OCH brand.
Ingen annan än foliehattarna påstår något annat och absolut INTE NIST.
Har du läst rapporterna från NIST över huvudtaget?

Från NIST.gov

The collapse of the WTC towers was not caused either by a conventional building fire or even solely by the concurrent multi-floor fires that day. Instead, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large, jet-fuel ignited multi-floor fires weakened the now susceptible structural steel. No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001.

Så en gång för alla, INGEN annan än sanna foliehattar okunniga eller ljugande påstår att det var bränder som fick tornen WTC 1 o 2 att rasa.
Och innan man hänvisar till NIST (ovanlig källa för att komma från en foliehatt) så kanske man skall ta reda på vad NIST skriver om detta. Men det kanske är så att foliehatten i detta fall INTE läst det, för det var väl inte intressant, det är roligare att kolla på youtube i ställe, där behöver man ju inte tänka själv.
Citera
2008-10-01, 18:43
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Du minns fel. Personen som lämnade över passet till en polisman är inte identifierad.

Men å andra sidan:
Eftersom han inte är identifierad som måste han ha varit en FBI-kille!
Jag kan minnas fel, men luktar illa, det gör det i vilket fall
Citera
2008-10-01, 19:51
Medlem
sten.bs avatar
Jag kan bara tillägga att den som sett "Blueprint for Truth" http://video.google.com/videosearch?q=Blueprint.for.Truth&emb=0&aq=f#
och ändå står fast vid den officiella versionen är en fråga om antingen en psykisk defekt, en rädsla för verkligheten, eller också ligger det i en betald politisk agenda.

En av de starkaste grenarna inom 911truth-rörelsen är idag "Architects & Engineers for 9/11 Truth" http://www.ae911truth.org/ dom består idag av 496 arkitekter och ingenjörer som ifrågasätter NIST's och FEMA's utredning om vad som orsakade det unika raset av de tre byggnaderna i WTC.

Personligen är jag häpen över vilken enorm kraft makten idag har att manipulera flocken.

Om nå'n vill kommentera mitt inlägg så gör det inte utan att ha sett Richard Gage utmärkta föredrag i ovanstående video.
Citera
2008-10-01, 20:04
Medlem
Kn Kroks avatar
Förlåt mig Sten B,

Menar du att du tror att typ Über-CIA har lejt självmordsbombare eller har fjärstyrt planen för att flyga in i WTC.

För att sedan se till att spränga dem och i smällarna ta livet av ca 3000 personer?

Yes or No will do!
Citera
2008-10-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag kan bara tillägga att den som sett "Blueprint for Truth" http://video.google.com/videosearch?q=Blueprint.for.Truth&emb=0&aq=f#
och ändå står fast vid den officiella versionen är en fråga om antingen en psykisk defekt, en rädsla för verkligheten, eller också ligger det i en betald politisk agenda.

En av de starkaste grenarna inom 911truth-rörelsen är idag "Architects & Engineers for 9/11 Truth" http://www.ae911truth.org/ dom består idag av 496 arkitekter och ingenjörer som ifrågasätter NIST's och FEMA's utredning om vad som orsakade det unika raset av de tre byggnaderna i WTC.

Personligen är jag häpen över vilken enorm kraft makten idag har att manipulera flocken.

Om nå'n vill kommentera mitt inlägg så gör det inte utan att ha sett Richard Gage utmärkta föredrag i ovanstående video.

Nej men hej igen, du har lite frågor att besvara om du backar ett par sidor. Eller vill du att jag gräver fram frågorna åt dig? Vi höll på med din lista har jag för mig. Någon om passagerarlistor..
Citera
2008-10-01, 20:32
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Nej men hej igen, du har lite frågor att besvara om du backar ett par sidor. Eller vill du att jag gräver fram frågorna åt dig? Vi höll på med din lista har jag för mig. Någon om passagerarlistor..

Det är typiskt hur man försöker lämna ämnet.

Om du hade bekvämat dig med att se den video jag refererar till så påpekar Richard Gage redan i inledningen att detta är frågan om fakta om hur demoleringen gick till. Han överlåter till dig att dra konsekvenser av dessa fakta.

Du, som förmodligen inte vågar se den, sitter och hickar om "passagerarlistor" vilket jag har besvarat och också påpekat att det är av mindre betydelse.

Ta mod till dig och titta på "the reel fact".

http://video.google.com/videosearch?q=Blueprint.for.Truth&emb=0&aq=f#
Citera
2008-10-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Det är typiskt hur man försöker lämna ämnet.

Om du hade bekvämat dig med att se den video jag refererar till så påpekar Richard Gage redan i inledningen att detta är frågan om fakta om hur demoleringen gick till. Han överlåter till dig att dra konsekvenser av dessa fakta.

Du, som förmodligen inte vågar se den, sitter och hickar om "passagerarlistor" vilket jag har besvarat och också påpekat att det är av mindre betydelse.

Ta mod till dig och titta på "the reel fact".

http://video.google.com/videosearch?q=Blueprint.for.Truth&emb=0&aq=f#

Men de var ju på din lista över viktiga obesvarade frågor. Vilka andra frågor är oviktiga? Vilka är viktiga? Det behövdes ju en ny utredning, men kan vi inte ta bort alla oviktiga frågor från din lista först?

Kan du inte ta upp något intressant påstående i filmen? Hur lång är den f.ö.? Det lär ju ta mer än tre minuter att se den (vilket var tiden du gav mig).

edit, jag såg fel när du postat. hade jag sett filmen hade jag ju kunnat såga den. Jaja, jag ska ge den ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in