2008-06-02, 11:20
Medlem
RonPaul2008s avatar
Efter att ha studerat allt så tror jag följande:

1. Byggnaderna (de två tornen) föll ihop pga planens/eldens påverkar.
2. WTC 7 demolerades med laddningar för att inte något skulle komma ut typ hemligstämplade dokument.
3. Ett plan gick in i Pentagon.
4. Fjärde planet har jag svårt att veta vad som hände.

Dock tror jag att staten, precis som de gjorde med Tonken incidenten, själva hjälpt till att skapa. Inte en chans i helvete att araber tagit kontroll över 4 plan (eller 3) på den korta tiden med knivar.
Citera
2008-06-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Efter att ha studerat allt så tror jag följande:

1. Byggnaderna (de två tornen) föll ihop pga planens/eldens påverkar.
2. WTC 7 demolerades med laddningar för att inte något skulle komma ut typ hemligstämplade dokument.
3. Ett plan gick in i Pentagon.
4. Fjärde planet har jag svårt att veta vad som hände.

Dock tror jag att staten, precis som de gjorde med Tonken incidenten, själva hjälpt till att skapa. Inte en chans i helvete att araber tagit kontroll över 4 plan (eller 3) på den korta tiden med knivar.

Du får försöka motivera hur och varför inga bomber hördes eller syntes då WTC7 föll. Andra som tror att den demolerade brukar hävda att det var osynliga bomber som inte hörs. Är det något du tycker verkar rimligt eller har du en annan bättre förklarning?
Citera
2008-06-02, 11:39
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du får försöka motivera hur och varför inga bomber hördes eller syntes då WTC7 föll. Andra som tror att den demolerade brukar hävda att det var osynliga bomber som inte hörs. Är det något du tycker verkar rimligt eller har du en annan bättre förklarning?

Att demolera en byggnad kanske inte alltid krävs så kraftiga explosioner om man kombinerar med thermate eller nått.
Mindre byggnader runt komplexet fick massvis med skit över sig och de rasade inte helt.

Sen köper jag inte att flygplan helt ohindrat kan flyga in i Pentagon, det är pure bullshit. Om de verkligen velat skjuta ner flyget så hade de gjort det.
Citera
2008-06-02, 14:38
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Att demolera en byggnad kanske inte alltid krävs så kraftiga explosioner om man kombinerar med thermate eller nått.
Mindre byggnader runt komplexet fick massvis med skit över sig och de rasade inte helt.
helt andra konstruktioner.

Citat:
Sen köper jag inte att flygplan helt ohindrat kan flyga in i Pentagon, det är pure bullshit. Om de verkligen velat skjuta ner flyget så hade de gjort det.
Men ändå skedde det. Dom kan säkert ha kunnat skjuta ner planet ändå, men de bevisar inte att USA ligger bakom. Bara att dom isåfall undvek att göra något.
Citera
2008-06-02, 14:47
Bannlyst
Citat:
Bara att dom isåfall undvek att göra något.

Vilket gör dem precis lika skyldiga i vilket fall som helst.
Citera
2008-06-02, 16:38
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
helt andra konstruktioner.

Men ändå skedde det. Dom kan säkert ha kunnat skjuta ner planet ändå, men de bevisar inte att USA ligger bakom. Bara att dom isåfall undvek att göra något.

1. Ja, de mindre byggnaderna hade sämre konstruktioner.

2. Om de hade kunnat skjuta ner planet så bevisar det visst att de ligger bakom, annars hade de skjutit ner det.

Om du sen kopplar Patriot Act ihop med detta, folk röstar på något som de inte ens läst igenom...om det finns folk som gör något sådant så finns det folk som ligger bakom värre ting.
Sen tror jag inte Bush ligger bakom allt för han är för dum, däremot är han styrd av någon/några/något.
Citera
2008-06-02, 16:47
Medlem
Targenors avatar
Citat:
1. Ja, de mindre byggnaderna hade sämre konstruktioner.
Så en mindre byggnad faller lättare ihop än en större?
Citat:
2. Om de hade kunnat skjuta ner planet så bevisar det visst att de ligger bakom, annars hade de skjutit ner det.
Nej faktiskt inte.

Vi har tre stycken Scenarion att tänka på

1) USA är helt oskyldiga
Behöver inte kommentera detta mer.
2) USA är helt skyldiga
Med det menar jag USA planerade hela attacken och genomförde den själv.
3) USA är delvis skyldiga
Behöver inte innebära att dom låg bakom hela attacken. Men ändå lät saker ske.
tex varför dom inte sköt ner planen.

Nu har jag inte heller alla tider färskt i minnet, men pentagon kraschen inträffade väl inte så lång tid efter andra planet träffade tornet?
Så att få upp flyg som kan skjuta ner detta plan på den korta tiden borde inte gå.
Och nej inget land har som policy att skjuta ner kapade plan om dom inte vet vad ska hända.

Hade USA skjutit ner dessa plan så hade ni gnällt ändå.

Citat:
Om du sen kopplar Patriot Act ihop med detta, folk röstar på något som de inte ens läst igenom...om det finns folk som gör något sådant så finns det folk som ligger bakom värre ting.
Sen tror jag inte Bush ligger bakom allt för han är för dum, däremot är han styrd av någon/några/något.

Så bara för att folk inte läser igenom saker så är USA skyldiga?
Good work Sherlock... bah
Citera
2008-06-02, 17:01
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Så en mindre byggnad faller lättare ihop än en större?

Nej faktiskt inte.

Vi har tre stycken Scenarion att tänka på

1) USA är helt oskyldiga
Behöver inte kommentera detta mer.
2) USA är helt skyldiga
Med det menar jag USA planerade hela attacken och genomförde den själv.
3) USA är delvis skyldiga
Behöver inte innebära att dom låg bakom hela attacken. Men ändå lät saker ske.
tex varför dom inte sköt ner planen.

Nu har jag inte heller alla tider färskt i minnet, men pentagon kraschen inträffade väl inte så lång tid efter andra planet träffade tornet?
Så att få upp flyg som kan skjuta ner detta plan på den korta tiden borde inte gå.
Och nej inget land har som policy att skjuta ner kapade plan om dom inte vet vad ska hända.

Hade USA skjutit ner dessa plan så hade ni gnällt ändå.

Så bara för att folk inte läser igenom saker så är USA skyldiga?
Good work Sherlock... bah

Om du inte kan skriva utan att attackera folk eller förlöjliga dem typ "Good work Sherlock" så har vi inget mer att prata om.
Citera
2008-06-02, 17:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Om du inte kan skriva utan att attackera folk eller förlöjliga dem typ "Good work Sherlock" så har vi inget mer att prata om.

Den där bjöd du faktiskt på själv, men strunta i den kommentaren och svara på frågorna istället.
Citera
2008-06-02, 17:21
Medlem
SLOBs avatar
Det har ju varit lite si och så med OT-postandet här, framförallt folk som gör poster som bara innehåller länkar, trots att jag är rätt tydlig med att det inte är tillåtet.

Jag har därför skapat en Läsmig-tråd, som förhoppningsvis gör det lite lättare att greppa:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=11478657#post11478657

Det betyder att jag i högre grad kommer utgå från att folk vet om att man måste diskutera i diskussiontrådarna.

Mvh,
SLOB
moderator
Citera
2008-06-02, 17:21
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Den där bjöd du faktiskt på själv, men strunta i den kommentaren och svara på frågorna istället.

Faktum är att du inte vet ett dyft mer än vad jag gör då du får all din info från nätet också, eller? Så att förlöjliga någon i denna tråd är som att titta i en spegel.

Tider:

8:46:40: Flight 11 crashes at roughly 490 mph (790 km/h or 425 knots) into the north face of the North Tower (1 WTC) of the World Trade Center.

9:03:11: Flight 175 crashes at about 590 mph (950 km/h) into the south face of the South Tower (2 WTC) of the World Trade Center.

9:37:46: Flight 77 crashes into the western side of the Pentagon and starts a violent fire.
http://en.wikipedia.org/wiki/September_11,_2001_timeline_for_the_day_of_the_att acks

Det är 50min skillnad från första attacken tills den berör Pentagon, 35min från andra attacken. USA har figheters redo på 5min.
Inget land har som policy att skjuta ner ett plan men inget land har heller en policy att låta stora jumbos åka in i ett av landets viktigaste byggnader eller hur? Du menar att dom skulle låtit de flyga in i byggnaden om det varit fighters uppe i luften? Då säger jag inte en chans i helvete.

Sen för det andra så har inte USA gjort ett skit utan dessa rövhål som tagit kontroll över landet. Inte var Irak-kriget framröstat av folket/kongressen?
Senast redigerad av RonPaul2008 2008-06-02 kl. 17:23.
Citera
2008-06-02, 17:30
Medlem
Citat:
Faktum är att du inte vet ett dyft mer än vad jag gör då du får all din info från nätet också, eller? Så att förlöjliga någon i denna tråd är som att titta i en spegel.

Tider:

8:46:40: Flight 11 crashes at roughly 490 mph (790 km/h or 425 knots) into the north face of the North Tower (1 WTC) of the World Trade Center.

9:03:11: Flight 175 crashes at about 590 mph (950 km/h) into the south face of the South Tower (2 WTC) of the World Trade Center.

9:37:46: Flight 77 crashes into the western side of the Pentagon and starts a violent fire.
http://en.wikipedia.org/wiki/September_11,_2001_timeline_for_the_day_of_the_att acks

Det är 50min skillnad från första attacken tills den berör Pentagon, 35min från andra attacken. USA har figheters redo på 5min.
Inget land har som policy att skjuta ner ett plan men inget land har heller en policy att låta stora jumbos åka in i ett av landets viktigaste byggnader eller hur? Du menar att dom skulle låtit de flyga in i byggnaden om det varit fighters uppe i luften? Då säger jag inte en chans i helvete.

Sen för det andra så har inte USA gjort ett skit utan dessa rövhål som tagit kontroll över landet. Inte var Irak-kriget framröstat av folket/kongressen?

Att planet har 5 min standby, betyder att det lyfter inom 5 minuter, inte att dt är framme vid målet. Vad hade varit alternativet? Skjuta ner ett civilt flygplan och döda sina egna medborgare?

Senaten röstade fram Irak-kriget och senaten är en del av kongressen.
http://archives.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/10/11/iraq.us/
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Congress

Att folket inte fick rösta är väl en mindre detalj, USA har precis som Sverige representativ demokrati vilket är i mitt högst personliga tyckte effektivare än direktdemokrati (om vi sen ändå ska ta besluten själva, varför ska vi då betala för politiker?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in