2008-09-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Tack för länk. Den var upplysande med en fin karta och allt. Jag hade tänkt mig det jag hörde om andra uppgifter att det blivit nedskjutet, bl a av Donald Rumsfeld när han råkar försäga sig. Fast nu vet jag då i alla fall var siffran 100 km2 kommer ifrån.

Jag tog mig faktiskt tid att börja se den från början. Det är säkert den här som gick på tv nyligen och som kollegorna talat om. Halvbra, bara för att den inte är särskilt övertygande i sin "debunkning". Som tur är så vet folk på jobbet vem konspirationsexperten är, så nu blir nästa projekt att fösa dem tillbaka till fållan igen
Nej, det var BBC:s dokumentär om WTC 7 som nyligen visades på SVT.
http://video.google.com/videoplay?docid=9072062020229593250
Citera
2008-09-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Ni har väl inte glömt bort dessa kameror:

http://killtown.911review.org/images/flight77/video/pent-cams-911.jpg
http://killtown.911review.org/images/flight77/video/new-cam.jpg
http://killtown.911review.org/images/flight77/video/cam-impact.jpg

som diskuterades här för ett tag sedan. Jag tror själv inte att de fick med något användbart p.g.a. sin placering och riktning, men det är lite lustigt att de inte dras upp i debatten oftare.
Dom kamerorna känner jag till sedan tidigare. Dom tycks sitta på kanten av taket på själva Pentagon.
Jag vet inte hur dessa kameror var riktade, och om det alls spelades in något.
För mig är det dock rimligt att dom inte har gett något av intresse.

Men mina funderingar på kameraplaceringar gäller främst kameror som inte satt på själva Pentagon-byggnaden, utan på andra platser, och som enligt "legenden" skulle producera kvalitativt material från kraschen.
Var satt dom?? Vem skötte dom? Hur var dom konstruerade?

/T
Citera
2008-09-25, 09:34
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Nej, det var BBC:s dokumentär om WTC 7 som nyligen visades på SVT.
http://video.google.com/videoplay?docid=9072062020229593250
Tack igen. Ska ta och se även denna när tid finns.
Citera
2008-09-25, 11:56
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Dom kamerorna känner jag till sedan tidigare. Dom tycks sitta på kanten av taket på själva Pentagon.

Men mina funderingar på kameraplaceringar gäller främst kameror som inte satt på själva Pentagon-byggnaden, utan på andra platser, och som enligt "legenden" skulle producera kvalitativt material från kraschen.

/T

De där kamerorna är nog inte av den modellen som man permanent riktar åt ett håll, jag gissar på att man via fjärrkontroll kan panorera blickfånget 360grader efter önske, kanske till och med i höjdled, då något begränsat.
Citera
2008-09-25, 13:22
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
De där kamerorna är nog inte av den modellen som man permanent riktar åt ett håll, jag gissar på att man via fjärrkontroll kan panorera blickfånget 360grader efter önske, kanske till och med i höjdled, då något begränsat.
Ja, det ser ut som en "Dome kamera". Dessa brukar gå att panorera 360 grader och tilta 90 grader.
Men det känns inte så troligt att de skulla vara riktade mot något annat än gräsmattan nedanför.
Citera
2008-09-25, 15:02
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Men det känns inte så troligt att de skulla vara riktade mot något annat än gräsmattan nedanför.

Nä, precis, varför skulle den sitta riktad in mot husväggen för ?
Citera
2008-09-25, 17:59
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Cool! Orkar inte plöja igenom den där boken för tillfället, men ser seriöst ut.
Ja, om man ska ordmärka så har jag ändrat lite på mina argument, det är väl inte olagligt?
Det kan knappast kallas argument då det du påstod inte stämmer med verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Är det inte vad som saknas i den här tråden - folk som faktiskt kan ge med sig ibland?

Har jag ALDRIG sett en foliehatt göra faktiskt, så du ligger på +.
Citera
2008-09-25, 23:22
Medlem
Har för mig att jag har sett klipp på folk som har fått sina kameror beslagtagna. Kan återkomma när jag har tid att leta upp det.
Citera
2008-09-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Har för mig att jag har sett klipp på folk som har fått sina kameror beslagtagna. Kan återkomma när jag har tid att leta upp det.
Jag undrar:
Ur en "konspirationstroendes" perspektiv, vad skulle en eller flera "beslagtagna" kameror egentligen indikera?
Vad skulle det kunna finnas inspelat från dessa kameror (om dom finns) som myndigheterna inte vill skall bli offentligt?

/T
Citera
2008-09-26, 08:44
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

/T

Det är Pelco Spectra-kameror. PTZ-kameror som kan panorera, tiltas och zooma. De var sannolikt programmerade för "patrol-mode" då de vandrar mellan förinställda positioner eller ställda i vidvinkelläge åt bestämda håll. Det bör finnas ganska hyggliga bilder på föremålet som landande i Pentagon från någon av dessa kameror.
Citera
2008-09-26, 09:51
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Det är Pelco Spectra-kameror. PTZ-kameror som kan panorera, tiltas och zooma. De var sannolikt programmerade för "patrol-mode" då de vandrar mellan förinställda positioner eller ställda i vidvinkelläge åt bestämda håll. Det bör finnas ganska hyggliga bilder på föremålet som landande i Pentagon från någon av dessa kameror.

Tror jag med, vad vore meningen med att ha kameror som missar vissa vinklar under vissa tidsintervaller. Nu är jag dock ingen fullfjädrad foliehatt (vad nu det kom ifrån) Men Förklaringen med att hettan fick tvillingarna att rasa är ju bisarr när det står människor i hålet där planet kraschade. Så jäkla varmt vart det ju knappast. Tror för den sakens skull inte att det är bush och company som iscensatt något fuffens. Tror helt sonika att dom inte har en jäkla aning, men hårdnackat ska hålla fast vid sin egen version.
Citera
2008-09-26, 10:18
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Men Förklaringen med att hettan fick tvillingarna att rasa är ju bisarr när det står människor i hålet där planet kraschade. Så jäkla varmt vart det ju knappast.

Kan du göra mig en tjänst? Kan du kolla vilken höjd över marken som de där hålen där "folk" stod var? Kan du sedan kolla ungefär hur vindförhållandena var precis utanför hålen och slutligen, kan du skriva ner dina tankar kring vad du tror får en människa att frivilligt placera sig där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in