Citat:
Ursprungligen postat av Ganjamannen
Hmm.. Följer med stort intresse debatten mellan Pad och Thaddeus. Det verkar ju vara dem 2 som har störst käftar. Helt ärligt låter det som att Pad besvarar frågorna, som Thaddeus snyggt radar upp...
(1.Varför tar fallet av WTC7 kortare tid i verkligheten än i NIST rapporten?
2.Varför stämmer inte NISTs simulering överens med verkligheten?
Borde man inte utgå från verkligheten liksom?
3.Och varför vill inte NIST lämna ut några antaganden, beräkningar och in-data till sin simulering?)
...med ett slingrande mest liknar politiker snack*
och leverar inget konkret svar till frågan. Förstår inte svårigheten i att kunna ge ett enkelt svar.
(Gäller båda parter?)
Pad o sin sida, efterlyser ett svar från Thaddeus.
Har kollat bakåt en bra bit men har inte hittat någon fråga som ska besvaras..
I alla fall inte någon fråga som är värd att dra upp igen då jag finner dem rätt så löjliga.
Hoppas inte det är "Har du någonsin sett CIAs topphemliga cutter charges för nanothermite?"...
Nej, frågan är
"Har du sett någon fungerande 'cutter charge för nanotermit' själv?"
(det är bara Thaddeus som yrat om CIA, jag godkänner alla tillverkare och modeller, givetvis förutsatt att det är horisontalcutters för just nanotermit då...)
Det är frågan som jag ville ha svar på. Det är alltså inte så att jag slingrar mig från Thaddeus frågor, jag vägrar helt sonika att svara på dem innan han har uppfyllt sin del av avtalet.
Bakgrunden är följande, om du backar ännu längre tillbaka i tråden så skall du se att Thaddeus inte svarar på några frågor alls i princip. Det känns lite larvigt att diskutera med någon som bara glatt avfärdar allt han inte gillar, påstår en massa saker och sen skiter i att bemöta kritik och frågor om det hela. Det är tyvärr inte första gången det hände, jag hade en liknande situation med Powerboy för några år sen, en skribent som faktiskt lovade att svara på två frågor (har jag för mig att det var) om jag svarade på en fråga han ställde. Då var jag inte lika vis som jag är idag, så jag svarade på hans fråga men sen svek han givetvis sitt löfte och lät bli att svara själv. När jag nu ser ungefär samma beteende från Thaddeus så ställde jag helt enkelt mitt ultimatum innan, jag kan ta mig an hans frågor, men kravet är att han faktiskt ger ett rakt svar på frågan ovan. Om du tittar igenom de poster han gjort efter det att jag ställde kravet så skall du se att han bara försökt orma sig ur det hela genom att gissa att CIA skulle kunna ha en sådan maskin och andra liknande svar. Det är inte vad jag frågat om, min fråga är tämligen tydlig, jag frågar efter om HAN sett någon fungerande makapär som kan kan använda nanotermit för att kapa saker horisontellt. Till dags dato har han inte haft tillräckligt med ryggrad för att svara ärligt och uppriktigt på den frågan, men försöker ändå tjata om att jag skall svara på hans rad med frågor.
Citat:
Thaddeus verkar ha lite mer intelligensinfluerade frågor, påstående, medans Pad mest låter som en tjurig barnunge/besserweisser som hellre märker ord och hoppar på småfel i sättet att förklara sin poäng, än att komma med något intellektuellt svar/motfråga/motargument/motsatt påstående...
Tja, du får givetvis tycka vad du vill. Jag försöker primärt visa hur intellektuellt ohederlig Thaddeus är genom att ha enormt olika måttstockar på vad han betraktar som bevis. Han viftar bort granskade rapporter i en handvändning med har inga problem med odokumenterade videos på jootjoob som inte ens visar det han frågat efter.
Det enda jag efterfrågat är ett rakt svar på en rakt ställd fråga, men han är hopplöst oförmögen att lägga fram ett sånt. Och varför i herrans namn skulle jag då ta tag i hans frågor? Då visar vi ju att det trots allt är ok av foliehattar att bara skita i tvåvägskommunikation.
Citat:
*Politiker snack = Lång rad påståenden och och allmänt bullshit som tar förvånansvärt stort utrymme (lång tid från start till slut) jämfört med den faktiska poängtering som faktiskt sker i uttalandet, som oftast i slutet poängterar något helt annat än vad frågan vad ämnad för från början om, det ens finns nån poäng.
Som sagt, du får tro vad du vill. Jag har varit väldigt tydlig redan från början med vad jag förväntar mig av Thaddeus och varför. Om han redan från början sagt exempelvis "Nej, jag har inte själv sett någon sådan makapär även om jag tror att det skulle gå att bygga en" så hade han varit ren sen. Fast det hade ju krävt att han var beredd att faktist erkänna att han gärna langar fram ogrundade påståenden, och det har han inte riktigt varit man nog att göra så här långt. Vi får se om han tänker fortsätta stånga huvudet blodigt i väggen eller om han faktiskt tänker kamma till sig.
Men helt ärligt, jag rekommenderar verkligen att du gräver lite längre tillbaka för att själv se förhistorien till det här. Kolla hur många som frågar efter svar från Thaddeus om hans många påståenden, svar man förgäves får vänta på. Det är DET som ligger till grund för hela den här soppan. Extra kul att Thaddeus sen efteråt tror att jag raderar hans frågor för att inte folk skall läsa dem när det bara handlar om att klippa bort oväsentlig text som tar upp plats i onödan (jag menar, jag har klart och tydligt talat om VARFÖR jag inte svarar på dem ännu).