2008-08-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Jag skiter i om du är dyslektiker eller inte, men Wikipedia nämner inte honom som dyslektiskt och den här sidan visar att han nog inte var det. Han hade t.ex. väldigt höga betyg i Tyska vilket du inte får som dyslektiker.

http://www.faktoider.nu/dyslexi_eng.html

lol, jag fick VG i svänska och G i Engska, på grund av mit tal

vad är deta för diskution att ta up överhuvutaget?
Citera
2008-08-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrael007
lol, jag fick VG i svänska och G i Engska, på grund av mit tal

vad är deta för diskution att ta up överhuvutaget?

Grattis. Det är galet OT (och därför tänker jag inte skriva mer om just det). Men det är en missuppfattning att Einstein skulle vara dyslektisk. Jag är dock villig att ändra åsikt om du kan gräva fram en källa som visar på det.
Citera
2008-08-08, 19:41
Medlem
Citat:
Grattis. Det är galet OT (och därför tänker jag inte skriva mer om just det). Men det är en missuppfattning att Einstein skulle vara dyslektisk. Jag är dock villig att ändra åsikt om du kan gräva fram en källa som visar på det.

wikipedia gör ingen expert

min point hade varit lite svag utam han, men att diskutera med någon som inte tror jag kan ha hög IQ för att jag har dyslexi är ju inte kul.

kan ju inte ta någon på alvar som har sådana förbestemda åsikter.

sen något annat jag märkt under desa timar jag sutit här nu så är det inte någon som läst mer en vad de vill läsa.

min start in i ämnet var Zeitgeist

efter det har jag läst THE 9/11 COMMISSION REPORT.

jag har set otaliga debunk dokumentärer, texter, diskutoner och (youtube) clip

det verkar som de här som debunkar inte gort det sama med sama öpna ögon imo.

hur myket (seriöst) 9/11 truth artiklar, dokumentärer, föreläsningar och youtube clips har folk här igentligen tagit sig tid att se?

är lite oretvist om ni alla antar att ni har rätt för att någon annan ni läst om sejer så utan att ha set den andra sidan.

bevis pratar ju för sig skelv skelvklart men det är myket i deta ämne man inte kan förstå om man inte tar sig tid att se båda sidorna.
Senast redigerad av Tyrael007 2008-08-08 kl. 19:54.
Citera
2008-08-08, 21:09
Medlem
Targenors avatar
Citat:
wikipedia gör ingen expert
Inte youtube eller övriga nätet heller för den delen

* Vem som helst kan göra en film
* Vem som helst kan redigera bilder
* Vem som helst kan göra en hemsida

Citat:
min start in i ämnet var Zeitgeist

efter det har jag läst THE 9/11 COMMISSION REPORT.

jag har set otaliga debunk dokumentärer, texter, diskutoner och (youtube) clip

det verkar som de här som debunkar inte gort det sama med sama öpna ögon imo.
Jag har tagit del av rätt mycket 9/11 relaterat men inget har kunnat övertyga mig om inside jobb/bomber osv

Citat:
hur myket (seriöst) 9/11 truth artiklar, dokumentärer, föreläsningar och youtube clips har folk här igentligen tagit sig tid att se?
Rätt så mycket, deltar man i denna tråden så postas de också en hel del från båda sidor som gör att man får se mycket.

men som sagt, en youtube video bevisar inte mycket.

Citat:
är lite oretvist om ni alla antar att ni har rätt för att någon annan ni läst om sejer så utan att ha set den andra sidan.
Så länge man kan lägga fram hållbara bevis så skulle jag kunna vända och tro på det.
Men änså länge har ingen lyckats, saker har fallit ihop då man tittat på dom.

Citat:
bevis pratar ju för sig skelv skelvklart men det är myket i deta ämne man inte kan förstå om man inte tar sig tid att se båda sidorna.
Vad anser du vara bevis?
en youtube film?
Loose Change?
Citera
2008-08-08, 21:14
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men det var inte bortkastad tid att titta på en film som du inte kan bedöma innehållet i alltså? Som redan bvlivit beslagen med lögner? Fiffigt resonemang.

Och tycker du inte att det är en smula talande att "sannings"rörelsen på dessa sju år inte lyckats prestera ETT ENDA bevis för någonting som inte skulle bli utskrattat i en domstol? Jag menar, det är helt tomt, nul, zilch, zero, intet...

Vi kan däremot göra en låååååååååååååång lista på saker som samma "sannings"rörelsen påstått som sen visat sig vara fel. Vad sägs om:

- Inga kapare på passagerarlistorna
- Inga vrakdelar i Pentagon
- Inga vrakdelar i Shanksville
- Kaparna var vid liv
- "Pull it"
- Falltiden var för lång
- Tornen föll FORTARE än om de fallit i luft
- Judar blev varnade att inte gå till jobbet

Jag menar, den här händelsen är den mest granskade i modern tid (kanske någonsin) och ÄNDÅ är det bara tomma korthus som byggs upp av dessa foliehattar. Är inte det märkligt?

Jag har sett filmer från båda sidor, läst saker från båda sidor. Det jag gör att försöka sätt mig in varför det läggs så otroligt mycket energi från båda grupper som tar dem längre ifrån varandra och gör dem mer "extremistiska".
Som jag sa, har ingen aning om vem som ligger bakom, men har hela tiden ärligt sagt att jag har ett motiv som påverkar mig. Mitt hittade motiv gör att jag förlorar min objektivitet och att jag onekligen leds av mitt hittade motiv. Har du svårt att smälta detta så är det snarare du som har problem och inte jag. Punkt.

Nu tvingar du in mig på en lite djupare nivå. Vem har rätt och vem har fel. Har aktoriteter alltid rätt och icke-aktoriteter alltid fel? Objektiviteten bor inte hos aktoriteter eller hos "icke-aktoriteter", den bor i dig själv och dit kan det vara svårt att hitta om man är rädd, råkat ut för något trauma osv... Om vi tar t.ex. "foliehattarnas" version så innebär den att det handlar om en mycket stor konspiration där många aktoriteter måste ifrågasättas. Alltså innebär den att samhället måste ha medvetna eller omedvetna medlemmar till konspirationen på många olika instanser i samhället. Alltså i deras version skulle det kanske innebära att en forskare är "köpt". Media är "köpt" osv..
Kan man smälta detta, för det är i såfall så stort är det inte svårt för mig att se att de kommer fram till typ. etablissemanget. Jag säger inte att det är så, utan att det är möjligt. (Kina, Nazityskland osv.) Alltså, om man är rädd om demokratin och vill göra sig förtjänt av den, så är det viktigt att även stå upp för dessa "foliehattar" och andra som faktiskt kräver en ny utredning. Jag anser fortfarande att det sämsta man kan göra är att håna varandra, för det enda man lyckas med i ett sådant agerande är att man positionerar ut sig själv och söker och ibland får bekräftelse i andra. Alltså ren egoism.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-08-08 kl. 21:22.
Citera
2008-08-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Jag har sett filmer från båda sidor, läst saker från båda sidor. Det jag gör att försöka sätt mig in varför det läggs så otroligt mycket energi från båda grupper som tar dem längre ifrån varandra och gör dem mer "extremistiska".
Som jag sa, har ingen aning om vem som ligger bakom, men har hela tiden ärligt sagt att jag har ett motiv som påverkar mig. Mitt hittade motiv gör att jag förlorar min objektivitet och att jag onekligen leds av mitt hittade motiv. Har du svårt att smälta detta så är det snarare du som har problem och inte jag. Punkt.

Nu tvingar du in mig på en lite djupare nivå. Vem har rätt och vem har fel. Har aktoriteter alltid rätt och icke-aktoriteter alltid fel? Objektiviteten bor inte hos aktoriteter eller hos "icke-aktoriteter", den bor i dig själv och dit kan det vara svårt att hitta om man är rädd, råkat ut för något trauma osv... Om vi tar t.ex. "foliehattarnas" version så innebär den att det handlar om en mycket stor konspiration där många aktoriteter måste ifrågasättas. Alltså innebär den att samhället måste ha medvetna eller omedvetna medlemmar till konspirationen på många olika instanser i samhället. Alltså i deras version skulle det kanske innebära att en forskare är "köpt". Media är "köpt" osv..
Kan man smälta detta, för det är i såfall så stort är det inte svårt för mig att se att de kommer fram till typ. etablissemanget. Jag säger inte att det är så, utan att det är möjligt. (Kina, Nazityskland osv.) Alltså, om man är rädd om demokratin och vill göra sig förtjänt av den, så är det viktigt att även stå upp för dessa "foliehattar" och andra som faktiskt kräver en ny utredning.

Så trots att ingen har lyckats visa något fel med utredningen ska man göra om den?
Citera
2008-08-08, 21:26
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Så trots att ingen har lyckats visa något fel med utredningen ska man göra om den?

Läste du vad jag skrev eller trollar du bara?

Jag sa, att det finns människor som kräver detta, foliehattar och även andra och om man på något minsta lilla sätt är lite rädd om sin demokrati så ska man även stå upp för dem. De är av annan åsikt och de ska också respekteras om vi ska ha en demokrati värd namnet.
Citera
2008-08-08, 21:30
Medlem
Citat:

Jag sa, att det finns människor som kräver detta, foliehattar och även andra och om man på något minsta lilla sätt är lite rädd om sin demokrati så ska man även stå upp för dem. De är av annan åsikt och de ska också respekteras om vi ska ha en demokrati värd namnet.

Jag läste precis vad du sa. Jag förstår inte hur du får in demokrati i det bara. Visst ska de få yttra sig, men de kommer då att bli bemötta med argument. Bara för att nån vill något kommer det inte hända. Jag skulle absolut stötta en ny utredning, om nån kunde visa ett påtagligt fel i den som gjorts. Vi skiljer oss tydligen här.
Citera
2008-08-08, 21:32
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Skulle du acepptera om en sådan utredning visade samma sak som den officiella versionen?
Citera
2008-08-08, 21:51
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Skulle du acepptera om en sådan utredning visade samma sak som den officiella versionen?

Har inget med min sak att göra. Jag vill bara att ni skulle vara vakna för dilemmat som uppstår då man så tydligt inte respekterar en annan människas åsikter. Demokratin anser jag vara viktig och jag tycker inte om de totalitära och icke-demokratiska tendenserna som vi redan ser i hela världen. Demokratins bästa försvar anser jag vara att man även står upp för den som man ogillar.
Citera
2008-08-08, 21:52
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Men sådär kan man ju inte hålla på. Det kommer alltid finnas folk som är missnöjda och vill ha ännu en ny utredning, oavsett hur många som görs, eftersom utredningarna inte kommer fram till vad de vill att den ska komma fram till. Det enda skälet som finns till att en utredning ska göras om är ifall det visar sig att den tidigare gjorda är felaktig eller bristfällig. Men faktiska exempel på var de nuvarande utredningarna har brustit känner jag inte till några...
Citera
2008-08-08, 21:52
Medlem
Citat:
Inte youtube eller övriga nätet heller för den delen

* Vem som helst kan göra en film
* Vem som helst kan redigera bilder
* Vem som helst kan göra en hemsida

det gäller ju åt båda holena, och information på internet kan manipuleras rät rijält både sifror och statments, så om det är så hur kan du då lita på den informationen du går på?

Citat:
Jag har tagit del av rätt mycket 9/11 relaterat men inget har kunnat övertyga mig om inside jobb/bomber osv

sama här fast tvärt om, varje gong jag hitar svar på något som senker min tro på att det var ett insider job så dyker alltid något nyt up.

Citat:
Rätt så mycket, deltar man i denna tråden så postas de också en hel del från båda sidor som gör att man får se mycket.

men som sagt, en youtube video bevisar inte mycket.

har mest set myket gamalt konsperacy och en övermängd med debunkers ensålenge

Citat:
Så länge man kan lägga fram hållbara bevis så skulle jag kunna vända och tro på det.
Men änså länge har ingen lyckats, saker har fallit ihop då man tittat på dom.

ja hade dom bevis skule det ju inte vara en diskution, det är ju därför dom vill ha en ordentlig utredning.

Citat:
Vad anser du vara bevis?
en youtube film?
Loose Change?

lol, du mistar mig, åt villket håll ett bevis en är riktagt så är det bevis
Senast redigerad av Tyrael007 2008-08-08 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in