2007-05-22, 13:10
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jasså!!!???
Så här började det.
Du svarar:
Jag begär ett bevis på att det DU sa i inlägget innan är bekräftat.
Och jag väntar fortfarande.
Och återigen så slänger du ur dig påståenden som du INTE kan bevisa , men kräver att du själv skall bli motbevisad.
Så innan du kräver någonting av någon så kanske du skulle uppfylla dina egna krav.
Som du förstår så går det här ut på att samma byggnad låg under brand 1975 men i texten om branden finns inga rapporter om smält stål. Kolla här: http://911research.wtc7.net/wtc/history/fire.html
Citera
2007-05-22, 16:22
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Som du förstår så går det här ut på att samma byggnad låg under brand 1975 men i texten om branden finns inga rapporter om smält stål. Kolla här: http://911research.wtc7.net/wtc/history/fire.html

Var i länken står det att det inte fanns något smällt stål?
Jag frågade efter ett bevis på att det inte fanns smällt stål.
Skal du konsultera Paul Newmanoch köra en seans för att få tag i Steve Mcqueen?

Sen är det nog läge att läsa hela texten på din länk.

Although the data on this fire is limited -- there apparently being no publicly available photographs of it -- it was clearly less severe than than the 2001 North Tower fire, though of longer duration.

Men du och andra kan med tvärsäker hand säga att det INTE fanns något smällt stål. Därmed bevisar du/ni för oss att bevis kraven inte sätts lika för alla inblandade. NI kräver ju att NIST skall under söka detta, men själva drar nu slutsatser på en sak som hände 1975 och som det inte finns tillräckliga dokumentationer om.

Öppenhet i en foliehatts värld.
Citera
2007-05-22, 18:51
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Slutligen, visst finns det fortfarande saker som behöver en ordentlig förklaring, som att BBC rapporterade WTC7 byggnadens fall 20 min före det inträffade, till exempel. Och det är väl knappast NIST sak att undersöka förstår jag.

Att gå direkt till källan för detta är inte att tänka på i detta fall heller?

Hmmmm..... det handlar om BBC, kan dom ha någonting att skriva om detta?

Ja men titta, det har dom.

http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2007/02/part_of_the_conspiracy.html

Du redovisar INGA källor som vanligt till dina påståenden, sann foliehatts-taktik. Men det är något som inte stämmer för det har du läst!!! Var?

Helt obegripligt att man inte letar där saken har sitt ursprung, man går hellre in i dimman och söker sina sanningar.

Du "öppen"...
Citera
2007-05-22, 18:52
Bannlyst
Citat:
Att gå direkt till källan för detta är inte att tänka på i detta fall heller?

Hmmmm..... det handlar om BBC, kan dom ha någonting att skriva om detta?

Ja men titta, det har dom.

http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2007/02/part_of_the_conspiracy.html

Du redovisar INGA källor som vanligt till dina påståenden, sann foliehatts-taktik. Men det är något som inte stämmer för det har du läst!!! Var?

Helt obegripligt att man inte letar där saken har sitt ursprung, man går hellre in i dimman och söker sina sanningar.

Du "öppen"...

Jag har postat länken till BBC förut.
Citera
2007-05-22, 18:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag har postat länken till BBC förut.

Och det var inte sant då?

Det styrker inte var du fått att det skulle vara något konstigt med detta!

BBC förklarar logiskt och sansat vad som har hänt. Men du tror inte på dom?
Citera
2007-05-22, 19:04
Bannlyst
Citat:
Och det var inte sant då?

Det styrker inte var du fått att det skulle vara något konstigt med detta!

BBC förklarar logiskt och sansat vad som har hänt. Men du tror inte på dom?

De hade ju "slarvat bort" orginalbanden, men intygade att det inte var något skumt med det hela.
Citera
2007-05-22, 19:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
De hade ju "slarvat bort" orginalbanden, men intygade att det inte var något skumt med det hela.

BBC får inte slarva bort band i sitt arkiv, tror du dessa band är det enda som BBC har slarvat bort?

Alltså inget konstigt tills DU bevisar att dessa band är dom enda banden som BBC slarvat bort.

Banden finns ju, hade vi inte sett detta inslag så hade detta kunnat varit en dela av konspirationen, men inslagen finns ju, så vad är det som är konstigt?

Var är din källa för att detta skulle vara något "konstigt"?
Citera
2007-05-22, 19:23
Bannlyst
Citat:
BBC får inte slarva bort band i sitt arkiv, tror du dessa band är det enda som BBC har slarvat bort?

Alltså inget konstigt tills DU bevisar att dessa band är dom enda banden som BBC slarvat bort.

Banden finns ju, hade vi inte sett detta inslag så hade detta kunnat varit en dela av konspirationen, men inslagen finns ju, så vad är det som är konstigt?

Var är din källa för att detta skulle vara något "konstigt"?

Att man rapporterar något 23 min före det händer är väl en smula konstigt?

Tycker inte du det?
Citera
2007-05-22, 19:33
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Att man rapporterar något 23 min före det händer är väl en smula konstigt?

Tycker inte du det?

Om jag inte läst en förklaring från KÄLLAN till det hela, visst. Men nu har vi direkt från källan.

Var är din källa på att detta skulle vara något konstigt?

Var är beviset för att BBC ALDRIG tidigare har tappat bort inslag tidigare?
Citera
2007-05-22, 19:38
Bannlyst
Citat:
Om jag inte läst en förklaring från KÄLLAN till det hela, visst. Men nu har vi direkt från källan.

Var är din källa på att detta skulle vara något konstigt?

Var är beviset för att BBC ALDRIG tidigare har tappat bort inslag tidigare?

Vad var förklaringen? Att det inte fanns någon riktig förklaring mer än att "de inte visste vad de gjorde", och inga orginalband kvar.

På en konspirations sajt så hittade jag det här. Det är inte säkert att det är sant, men det gäller bränderna i WTC7, och explosioner som vittnen sade sig höra. Se videon angående bränderna.

http://www.prisonplanet.com/articles/april2007/300407wtc7explosions.htm
Citera
2007-05-22, 19:41
Medlem
SLOBs avatar
Men det var ju själva fan... Den här tråden handlar om WTC1-7 INTE vad "bevis" är, vad "neutral" respektive "partiskt" betyder och det ska fan inte vara ett krig om jävla metasaker!

Tråd låses för genomgång

Tråd upplåst

Höj nu ribban för tusan hakar! Om ni är osäkra, läs topic en gång till.

/S
moderator
Citera
2007-05-22, 20:13
Medlem
Citat:

Although the data on this fire is limited -- there apparently being no publicly available photographs of it -- it was clearly less severe than than the 2001 North Tower fire, though of longer duration.
Notera att jämförelsen inte gäller det mindre eldhärjade södra tornet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in