2008-09-24, 13:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Aldrig hört något om det. Har du länk?
Siffran 100 km2 är inte så viktig för mig, men däremot om det verkligen hittats bråte eller ej. Jag har aldrig sett bilder på sådant bråte, bara tagit del av någon okänd källa.

Jag sitter på jobbet nu, men jag vill minnas att de tog upp det i BBC's 911 Conspiracy Files (första programmet, inte det om WTC7). Ska se om jag har det hemma och kan kolla.

EDIT: Det var i Loose Change som avståndet sades vara 8 miles (13 km), vilket i själva verket var 1 mile - skälet till felräkningen var att de använde en vägkarta.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-09-24 kl. 13:24.
Citera
2008-09-24, 13:28
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag sitter på jobbet nu, men jag vill minnas att de tog upp det i BBC's 911 Conspiracy Files (första programmet, inte det om WTC7). Ska se om jag har det hemma och kan kolla.

EDIT: Det var i Loose Change som avståndet sades vara 8 miles (13 km), vilket i själva verket var 1 mile - skälet till felräkningen var att de använde en vägkarta.
Virrigt värre. Hur skall Dylan ha det, blev det nedskjutet eller landade det på en flygplats? Det förefaller inte bättre än att han är en av era NWO-desinformationskumpaner Fan, det går inte att lita på någon i den här världen.
Citera
2008-09-24, 14:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Kaparna igen ja. Jag kollade länken på passagerarlistorna. Hittade dock inga officiella listor från flygbolaget. Att de har med kaparnas namn på listorna vid rättegången är ju självklart. Det är mycket som enligt min mening har förfalskats.

När du så lättvindigt anklagar folk för förfalskning så vore det kanske lämpligt att langa upp lite bevis för den saken också. Det hör liksom till god ton.

På den här sidan hittar du för övrigt inscannade fax från de utskrivna listorna, och kaparna FINNS med.

http://911research.wtc7.net/planes/evidence/passengers.html

Citat:
Planet krashar ju in i skyskrapan. Det är en väldig eldboll och passet flyger bakåt och rakt ned på gatan och är dessutom läsbart. Ja det var ju en väldig tur. Tur också att Attah hade en lista på alla kapare på de olika planen i sin ryggsäck och tur att man hittade den.

Du svarade inte på min fråga. Händer det eller händer det inte att sköra saker klarar sig vid bränder/explosioner/krascher samtidigt som mer tåliga saker INTE klarar sig.

För övrigt så är inte pass så ömtåliga som folk tror. De är byggda för att palla en del.

Citat:
Jag vet ett inte Bilderberggruppen i sig hör hemma här. Min poäng var att det finns väldigt mycket censur i media och det går att mörka ner vissa ämnen helt.

Otroligt krystat exempel. En sluten grupp har slutna möten, det är knappast en fråga om medias censur. Men du har helt rätt i att det är OT.

Citat:
Därför valde jag exempel som WTC 7(bortsett från senaste tiden) och Bilderberggruppen som det är ett väldigt mörker över trots alla stora politiker och företagare som träffas där. Ni debunkers verkar tro att man får reda på allt man behöver från massmedia, men hur förklarar ni censur av det här slaget? Varför var det så otroligt tyst om WTC7 efter 11 september?

Nu var det ju inte så tyst. En av de roligare följetongerna vi haft här på forumet var just när mankan påstod att det mörkats om wtc7 och att ingen rapporterat om det. Han fick länkar till rapportering om vad som hänt som bevis på motsatsen, och då flyttade han målstolparna genom att lägga till nya krav (som NÄR det skulle rapporterats, VAR detskulle rapporterats etc.). Problemet var att han varje gång fick nya bevis på sig, så inte ens det funkade. Till slut tystnade han bara och försvann ett tag. Kolla exempelvis här (vilket du borde sett om du tittat igenom tråden för vederlagda teorier): https://www.flashback.org/showpost.php?p=4599728&postcount=9

Sen får man ju kamma tills gi och tänka över vad som hänt... Det som räknas som världens handelscentrum, tvillingtornen med GIGANTISK igenkänningsfaktor även bland folk i andra länder får plan kraschade i sig och kollapsar under dramatiska omständigheter. Ett tag senare ryker en betydligt lägre och mer okänd byggnad i backen. Tror du på fullt allvar att det handlar om censur att wtc7 inte rapporterades om lika mycket som tornen? Det handlar ju för guds skull bara om en bedömning av nyhetsvärde.

Om jag kastar ut en motfråga, varför snackas det så lite om de ANDRA byggnaderna som kollapsade den dagen? Vem pratar om WTC 3 4 5 & 6? Hur många artiklar har du sett som varit dedikerade till att även de byggnaderna gick åt pipan?

Citat:
Borde man inte vara lite mer intresserad av varför den föll?

Visst är man det. Men primärt var det ju tornen man utredde, NIST tog sig ju an sjuan när det var tid för det, och brandmännen på plats var ju inte särskilt förvånade över att en byggnad som fått brinna ett par timmar utan bekämpning och som knakade faktiskt kollapsade. Varför tror du att man tog beslutet att dra sig bort från byggnaden? Det är faktiskt mest foliehattar som tycker att kollapsen är märklig, och inget har väl hindrat att de undersökt det hela. Ritningar finns ju att tillgå. Problemet är att de inte lyckats lägga fram något med substans i saken på sju år, varför tror du att det är så?

Citat:
En liknande censurering var ju självklart nödvändig vad gällde rapporter om kapare som rapporterades vara vid liv. Därför har det inte skrivits om det sedan dess.

Ah, ett försök till halmgubbe. Funkade inte.

1. Jag bestrider att det skulle handla om censur i NÅGOT av fallen
2. De levande kaparna har ju utretts
3. Du påstår att det inte skrivits för att något du inte lagt fram det minsta lilla bevis för hände? Gör om, gör rätt. Det är ju PRECIS den typ av resonemang som gör att folk kallas för foliehattar. Du har fått frågan om du kan hitta någon rapportering om förväxlingar efter det att fotona släpptes. Istället för att ta tag i det för att ta reda på om du har ett case eller om du har ett villospår så fortsätter du att strunta i bevisen och bara kör.

Citat:
Säg att du heter Karl Eriksson och det dyker upp en misstanke mot en Karl Eriksson om ett mord. Nyheterna visar namn och bild, en bild som inte alls är lik dig. Ringer du då och protesterar och säger att det inte alls var du? Jag förstår inte.

Som sagt, fanns fotona publicerade när det hände eller inte? Och om jag blev påhoppad av journalister oich andra om det hela på regelbunden basis pga identitetsförväxlingen så skulle jag definitiv vilja ha det utrett. Särskilt om det implicerades att jag var medskyldig till massmord.

Citat:
En annan av alla konstigheter rörande planen och kaparna är följande:
Barbra Olson sägs ha ringt ett samtal från flight 77 till sin man Ted Olson. Ted Olson var för övrigt en nyckelfigur i Bush-Cheney administrationen. Först säger ted att hon ringde från en telefon på planet, sedan säger han att hon ringde från en mobiltelefon, sedan ändrar han sig igen och säger att hon ringde från en telefon vid sätet. Enligt David Ray Griffin som mailade flygbolaget fanns det inga sådana telefoner på planet.

Ja shit vad mystiskt att republikaner tar planet ibland. Det där gör väl saken ÄNNU mer konstig i så fall. Om han är en av de onda killarna, varför skulle han offrat sin hustru? Är det så barbariska de är?

David Ray Griffin har fel, det har utretts tämligen noggrannt. Det fanns inflighttelefoner ombord och samtal gjordes både med sådana och mobiltelefoner.

Jag noterar att du återigen tar upp nya ämnen samtidigt som du struntar i att besvara delar av mina argument. Det kallas för isflakshoppning och betraktas som ganska dålig stil.

Jag menar, du kan ju inte skylla på tidsbrist när du tydligen har tid att ta upp nya ämnen. Inget fel med nya ämnen, men du kan ju göra klart de gamla först. Jag tog mig exempelvis tid att titta på den pinsamt urusla topp-10 listan med farbror Fetzer, tycker du FORTFARANDE att den är bra? Jag pekade ut vilka fel han har och ställde följdfrågor. Det är lite tröttande med denna eviga cherrypicking där man bara kan "glömma bort" argument som är för jobbiga...

Citat:
Denna filmen tar upp väldigt mycket bra i min mening.
Debunking 911 debunking http://video.google.com/videosearch?q=debunking+911+debunking&emb=0&aq=0&o q=debunking+911+#q=9%2F11%20passenger%20list&emb=0

Men jösses, varför fortsätter du att stjäla mitt liv genom att posta meningslösa videos? Vad är grejen? Buhuu för DRG? Vad skulle det ha för bevisvärde? För vad? Det känns som om vi fokuserar på lite olika sekr här, jag hade tänkt mig att det innehöll något med substans om vad som hände 911?

Citat:
Jag diskuterar gärna pentagon.

Du gjorde ett påstående, jag frågade efter bevis.
Citera
2008-09-24, 14:28
Medlem
TheBloodyNines avatar
Vad skulle syftet ha varit med att skjuta ner planet över huvud taget? En "lejd" självmordspilot som ångrade sig och därför riskerade att avslöja känslig info?
Citera
2008-09-24, 14:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du svarade inte på min fråga. Händer det eller händer det inte att sköra saker klarar sig vid bränder/explosioner/krascher samtidigt som mer tåliga saker INTE klarar sig.

Vi vet ju svaret, men hjälmen från rymdfärjekraschen:

http://www.orbit.zkm.de/files/107helmet.jpg

Sen var det ju en hel del papper som överlevde rasen. Och jag vill minnas att passen var rejält brända - det ska finnas bilder på dem på nätet.
Citera
2008-09-24, 14:35
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Enligt David Ray Griffin som mailade flygbolaget fanns det inga sådana telefoner på planet.

Det här vill jag veta mer om - eftersom jag också har haft kontakt med flygbolagen med anledning av telefonerna ombord.

/S
Citera
2008-09-24, 15:01
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Skulle vilja gräva lite mer i shanksville-teorier. Hur mycket har det disskuterats angående shanksville-kraschen i tråden? Finns det något matnyttigt längre bak man kan bita i? Har skummat igenom men hittar inget.

Tja... officiellt så är det så här:

-Planet kom i hög hastighet och grävde ner sig ganska duktigt i backen.

-Man har hittat väldigt många väldigt små delar av vraket (jag har hört siffror som 80-90% någonstans men jag minns inte var och kan inte verifiera dem, själv tycker jag att det låter väldigt mycket).

-Man har lyckats DNA-identifiera rätt många av de ombord.

-Troligtvis så fick passagerarna veta vad som hänt de andra planen och insåg att deras enda chans var att slå tillbaka själva. Om planet störtade i kalabaliken eller om kaparna valde att sätta det i backen är väl oklart vad jag vet.

Konspirationsmässigt så är det väl följande som varit i ropet (komplettera om jag glömt något):

- Planet blev nedskjutet (inga bevis för det)
- Borde varit ett större vrak (ofta jämför man då med krascher där man försökt nödlanda, dvs annan vinkel och hastighet)
- Fotobevis är manipulerade (Killtowns korståg mot ett vittne som plåtade rökplymen från kraschen)
- Vrakdelarna ligger på för stor yta (inga bevis för det vad jag vet)
- Vrakdelarna är planterade (inga bevis har lagts fram hur det skulle gått till)

Överlag så är ju den här flighten den som diskuteras minst
Citera
2008-09-24, 16:31
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Konspirationsmässigt så är det väl följande som varit i ropet (komplettera om jag glömt något):

- Planet blev nedskjutet (inga bevis för det)
- Borde varit ett större vrak (ofta jämför man då med krascher där man försökt nödlanda, dvs annan vinkel och hastighet)
- Fotobevis är manipulerade (Killtowns korståg mot ett vittne som plåtade rökplymen från kraschen)
- Vrakdelarna ligger på för stor yta (inga bevis för det vad jag vet)
- Vrakdelarna är planterade (inga bevis har lagts fram hur det skulle gått till)

Det jag inte förstår är hur någon av dessa punkter skulle kunna knytas till konspirationsmässiga motiv.

Citat:
Överlag så är ju den här flighten den som diskuteras minst

Just därför jag vill gräva i den
Citera
2008-09-24, 17:46
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag har skrivit det förut, men försöker en gång till:
Den som tror/hävdar att det finns videoupptagningar av flygplanet som kraschade in i Pentagon men som av olika skäl hålls hemliga kan göra så här:

-Ta ett bra flygfoto av Pentagon med omgivningar (hittas lätt på nätet)
-På detta flygfoto placerar du in ett antal tänkta kameror (placering och riktning) som uppfyller dina "krav"
-Lägg upp den producerade bilden så att vi "tvivlare" kan se den.

Jag menar att detta uppdrag är rejält svårt, eftersom det helt enkelt inte finns några rimliga platser att placera kameror på. Jag har försökt...
/T

Ni har väl inte glömt bort dessa kameror:

http://killtown.911review.org/images/flight77/video/pent-cams-911.jpg
http://killtown.911review.org/images/flight77/video/new-cam.jpg
http://killtown.911review.org/images/flight77/video/cam-impact.jpg

som diskuterades här för ett tag sedan. Jag tror själv inte att de fick med något användbart p.g.a. sin placering och riktning, men det är lite lustigt att de inte dras upp i debatten oftare.
Citera
2008-09-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Aldrig hört något om det. Har du länk?
Siffran 100 km2 är inte så viktig för mig, men däremot om det verkligen hittats bråte eller ej. Jag har aldrig sett bilder på sådant bråte, bara tagit del av någon okänd källa.
Här är en länk till BBC Conspiracy Files: http://video.google.com/videoplay?docid=6680224505086911340
30:25 börjar delen om Shanksville och vid ca 32:10 och framåt förklaras detta med avståndet till Indian lake, att avståndsuppgiften är för en vägsträcka som går en lång väg runt sjön, i själva verket är det bara en dryg mile till sjön.

Vad som också är väsentligt att notera är att Indian Lake ligger längre bort än där planet kraschade, sett från planets färdriktning. Däremot blåste vinden åt det hållet. Dvs eventuella rester som hittats där har alltså inte ramlat ner före kraschplatsen, utan förts av vinden längre bort.
Och det som hittades där var bara små lätta bitar av papper och isolering, vilket tas upp i BBC:s film.
Citera
2008-09-24, 22:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Det jag inte förstår är hur någon av dessa punkter skulle kunna knytas till konspirationsmässiga motiv.

Det förstår inte jag heller, men det har inte hindrat konspirationstomtar förr...

Alltså, den genomsnittligefoliehatten är mest intresserad av att dammsuga den officiella teorin efter någon liten detalj som kan ifrågasättas eller som verkar mystisk. De flesta av de punkter de hittar är inte så vidare mystiska när man tittar närmare (att man inte identifierat någon av kaparna med hjälp av DNA är ett typexempel på något som verkar mystiskt som inte är mystiskt på riktigt). Shanksville är inget undantag... Man har sett andra plan som kraschat och förundras över att man inte ser något vrak i Shanksville, helt utan att tänka på förutsättningarna.

Och faktum är att eftersom den officiella teorin pallat trycket för denna dammsugning under sju års tid utan att man hittat något som är fundamentalt fel är nog ändå den bästa indikationen på att den officiella versionen i stort sätt är korrekt (med reservation för detaljer och småsaker samt vissa saker där man inte är riktigt säker på exakt vad som hände).

Citat:
Just därför jag vill gräva i den

Lycka till, men det finns inte alls lika mycket material att tillgå.
Citera
2008-09-24, 23:16
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Här är en länk till BBC Conspiracy Files: http://video.google.com/videoplay?docid=6680224505086911340
30:25 börjar delen om Shanksville och vid ca 32:10 och framåt förklaras detta med avståndet till Indian lake, att avståndsuppgiften är för en vägsträcka som går en lång väg runt sjön, i själva verket är det bara en dryg mile till sjön.
Tack för länk. Den var upplysande med en fin karta och allt. Jag hade tänkt mig det jag hörde om andra uppgifter att det blivit nedskjutet, bl a av Donald Rumsfeld när han råkar försäga sig. Fast nu vet jag då i alla fall var siffran 100 km2 kommer ifrån.

Jag tog mig faktiskt tid att börja se den från början. Det är säkert den här som gick på tv nyligen och som kollegorna talat om. Halvbra, bara för att den inte är särskilt övertygande i sin "debunkning". Som tur är så vet folk på jobbet vem konspirationsexperten är, så nu blir nästa projekt att fösa dem tillbaka till fållan igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in