2008-05-24, 20:44
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
min uträkning.

Skall jag tolka det som att du anser att:

Citat:
4 600 000 000 - 700 000 000 = 390 000 000

är korrekt? Är matematikens lagar också med på konspirationen eller har du något annat själ att bortse från dom?
Citera
2008-05-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Skall jag tolka det som att du anser att:

är korrekt? Är matematikens lagar också med på konspirationen eller har du något annat själ att bortse från dom?

Jag har kanske glömt en nolla, men det kommer ändå fram på olika sidor att han gick + 861 000 000.. Hur kan du förklara det?
Citera
2008-05-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Man kan också se de så här, dom tog inte med saker i sin utredning och du tog inte med saker i din.
Spelar ingen roll om det är räknefel eller inte.

Hmm, okej... säger du ja

Citat:
Återigen jag har inte sagt "PULL IT" handlade enbart om brandmännen. utan att "PULL IT" kan betyda flera saker och inte enbart riva.

"Pull it" har ni förklarat att han sa för att brandmännen skulle avbryta och ta sig ut därifrån.

Citat:
Jag har inget emot en oberoende utredning

Vem ska betala den? Och den kommer inte ge så mycket eftersom att de grejerna de flesta bevis kunde ha funnits på är borta.

Citat:
Den officiella versionen är trots allt den som har mest bevisning och sträk sig över hela händelsen.

Hur kan man bevisa något som man inte har gjort tester på?

Citat:
Så vad vinns på att säga att tornen sprängdes egentligen?
Är det inte bara att gilla läget eftersom inte går att bevisa?

En attack mot afghanistan och Irak för att komma åt oljorna? I Irak blev fertalet trupper åtsagda att vakta oljefälten.

Men eftersom det inte har bevisats att det inte fanns bomber så kan man inte säga att det inte fanns.
Citera
2008-05-24, 20:52
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Jag har kanske glömt en nolla, men det kommer ändå fram på olika sidor att han gick + 861 000 000.. Hur kan du förklara det?

Att dom också sov på mattelektionen precis som du?

Skall du sluta hänvisa till dina "uträkningar" nu när du har erkänt att du hade fel? Eller kommer du att dra upp det igen om ett par veckor när du tror att vi har glömt??
Citera
2008-05-24, 20:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Hmm, okej... säger du ja
Mmm säger jag och ja tror rätt många håller med.
Men men det ska diskuteras 9/11 här inte vad andra har för metoder eller liknande så vi släpper det.

Citat:
"Pull it" har ni förklarat att han sa för att brandmännen skulle avbryta och ta sig ut därifrån.
Ja, men "PULL IT" används inte endast av brandmän och sprängare som du tycks tro.
Jag frågade också dig om du visste något mer användningsområde och du sa nej.
Troligen inget heller som direkt relevant för det här scenariot.
Citat:
Vem ska betala den? Och den kommer inte ge så mycket eftersom att de grejerna de flesta bevis kunde ha funnits på är borta.
Ja inte vet jag, det är ju trots allt truthers som tjatar på om en oberoende utredning

Citat:
Hur kan man bevisa något som man inte har gjort tester på?
Jag har inte sagt att dom bevisat att det inte var bomber/thermite däremot är det rätt chanslöst att kunna bevisa det då enligt allt bevismaterial är förstört.
Citat:
En attack mot afghanistan och Irak för att komma åt oljorna? I Irak blev fertalet trupper åtsagda att vakta oljefälten.
Attacken mot Irak kan mycket väl ha varit för oljan, men har inget med 9/11 att göra.
Citat:
Men eftersom det inte har bevisats att det inte fanns bomber så kan man inte säga att det inte fanns.
Nej, men kan också gå på sannolikheten (och ja , jag vet att den är olika hos olika människor) men det du förespråkar är en vädigt stor grupp människor som konspirerat, ingen har erkännt eller ens gått ut och berättat att dom vet sanningen.
Så vad ska man tro, att en grupp superhemliga FBI/CIA/Pentagon sprängde WTC eller den officiella som det trots allt fnns bevis för.
Citera
2008-05-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Att dom också sov på mattelektionen precis som du?

Skall du sluta hänvisa till dina "uträkningar" nu när du har erkänt att du hade fel? Eller kommer du att dra upp det igen om ett par veckor när du tror att vi har glömt??

Eller att jag enbart råkade glömma en nolla vilket gjorde att det mesta blev fel? Eller just det, det är inte mänskligt att göra ett litet fel

Jag kan iallafall erkänna att det blev fel, det har jag inte några problem med att göra. Men eftersom ingen har antytt räknefelet tidigare så antar jag att alla andra i tråden sov på mattelektionen också.
Citera
2008-05-24, 21:05
Medlem
Citat:
Mmm säger jag och ja tror rätt många håller med.
Men men det ska diskuteras 9/11 här inte vad andra har för metoder eller liknande så vi släpper det.

Okej, visst kan vi släppa detta.

Citat:
Ja, men "PULL IT" används inte endast av brandmän och sprängare som du tycks tro.
Jag frågade också dig om du visste något mer användningsområde och du sa nej.
Troligen inget heller som direkt relevant för det här scenariot
.

Men ni har antytt att han menade att han sa "Pull it" för att brandmännen skulle avbryta och dra sig tillbaka till säkerhet. Men där var ju inga brandmän i byggnaden.

Citat:
Ja inte vet jag, det är ju trots allt truthers som tjatar på om en oberoende utredning

Jag tjatar inte om någon oberoende uträkning. Det är även försent nu eftersom det mesta som där kan finnas bevisning på är borta och kommer inte gå att undersöka.

Citat:
Jag har inte sagt att dom bevisat att det inte var bomber/thermite däremot är det rätt chanslöst att kunna bevisa det då enligt allt bevismaterial är förstört.

Ja, men eftersom dom skeppade iväg bevismaterialen och sedan vill inte NIST eller FEMA undersöka det som fanns kvar. Varför? Att det vore ett slöseri med skattepengar köper jag inte då detta handlar om nationellsäkerhet och det är ett terroristattentat som dom påstår. Medans man kan slösa ännu mer skattepengar på en utredning om Bill Clintons affär.

Citat:
Attacken mot Irak kan mycket väl ha varit för oljan, men har inget med 9/11 att göra.

Varför gick dom in i Irak då? USA har tidigare finansierat både Saddam och Usama.

Citat:
Nej, men kan också gå på sannolikheten (och ja , jag vet att den är olika hos olika människor) men det du förespråkar är en vädigt stor grupp människor som konspirerat, ingen har erkännt eller ens gått ut och berättat att dom vet sanningen.
Så vad ska man tro, att en grupp superhemliga FBI/CIA/Pentagon sprängde WTC eller den officiella som det trots allt fnns bevis för.

Sannolikheten är att det kan ha funnits bomber, men eftersom ingen undersökning har gjorts angående detta så går det inte att utesluta det.

Konspirationen innebär enligt mig högt uppsatta på FBI och CIA, Bush administrationen och några enstaka få personer som aldrig kommer att berätta sanningen bakom 9/11 händelserna.
Citera
2008-05-24, 21:05
Medlem
Försöksdjurs avatar
Det verkar som den där 861 miljoner siffran dykt upp tidigare:

http://forums.randi.org/showthread.php?t=111944&highlight=Silverstein

As I recall, the figures for WTC7 were;

Insurance payout: $861 million

Mortgage on WTC7: $323 million
Rebuilding costs: $700 million

Loss to Silverstein: $162 million, plus rents and legal fees

He may have had rent-loss coverage, but he lost in the nine figures on the building itself.

EDIT: Ber om ursäkt för alla dessa länkar till JREF, men dom tar upp en del bra grejjer:

http://forums.randi.org/showthread.php?postid=2191861#post2191861
Senast redigerad av Försöksdjur 2008-05-24 kl. 21:11.
Citera
2008-05-24, 21:13
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Eller att jag enbart råkade glömma en nolla vilket gjorde att det mesta blev fel? Eller just det, det är inte mänskligt att göra ett litet fel

Jag kan iallafall erkänna att det blev fel, det har jag inte några problem med att göra. Men eftersom ingen har antytt räknefelet tidigare så antar jag att alla andra i tråden sov på mattelektionen också.

Jag uppmärksammade det redan i samband med att du begick felet för en månad sedan:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10925920&postcount=9159

Nollan var ju inte det enda misstaget dock. Du verkar också addera försäkringsersättningen med återuppbyggnadskostnaderna. Som om både vore inkomster! Vad är logiken där?? Om du inte lyckas berätta hur du tänkte så verkar det, enligt mig, som om du tog alla siffror du hade och kombinerade på ett sätt så att resultatet blev det du ville. Alltså kring 800 miljoner.

Så här handlar det inte om att det är mänskligt att fela. Det handlar om att, slarvigt och utan eftertanke, försöka anpassa verkligheten efter det resultat man vill ha.

Skicka länken med 861 000 000 så får vi se vad den handlar om.
Citera
2008-05-24, 21:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag tjatar inte om någon oberoende uträkning. Det är även försent nu eftersom det mesta som där kan finnas bevisning på är borta och kommer inte gå att undersöka.
Jag sa truthers, du kanske är en truthers men du är knappast hela gruppen.

Citat:
Ja, men eftersom dom skeppade iväg bevismaterialen och sedan vill inte NIST eller FEMA undersöka det som fanns kvar. Varför? Att det vore ett slöseri med skattepengar köper jag inte då detta handlar om nationellsäkerhet och det är ett terroristattentat som dom påstår. Medans man kan slösa ännu mer skattepengar på en utredning om Bill Clintons affär.
Amerikanarna har alltid varit konstiga så att dom la ner mycket pengar på Clintons affär är väl inget som direkt förvånar.
Men jag har svårt att se hur USA skulle ha sparat stålet så varenda foliehatt skulle kunna göra en undersökning. Eftersom folk som sten.b tex inte litar på en utredning gjord av amerikanare.
sen är ju frågan också, hur länge skulle den vara godkänd av folket om den talade för den officiella versionen? skulle folk kunna erkänna att dom hade fel?

Citat:
Varför gick dom in i Irak då? USA har tidigare finansierat både Saddam och Usama.
Invasionen i Irak handlade ju om WDM massförelesevapen.
Om Irak hade haft koppling till 9/11 varför kunde dom då inte pekat ut Irakier som kapare?
Eller haft någon form av spår som leder till Irak

Citat:
Sannolikheten är att det kan ha funnits bomber, men eftersom ingen undersökning har gjorts angående detta så går det inte att utesluta det.
Nej men det går heller inte att säga självsäkert att det har funnits det, alltså är du tillbaka på ruta 1, vad hände egentligen.

Citat:
Konspirationen innebär enligt mig högt uppsatta på FBI och CIA, Bush administrationen och några enstaka få personer som aldrig kommer att berätta sanningen bakom 9/11 händelserna.
Så dessa högt uppsatta personer skötte allt själv?
Det var tex dom som sprang runt och placerade ut bomberna?
Citera
2008-05-24, 21:26
Medlem
Erkaa^s avatar
http://video.google.com/videoplay?docid=-6243624912447824934&q=screw%209/11%20mysteries&ei=3R04SOLkNo6AjgK0rbzWAw

Såg precis den och visst kan man ju börja fundera men den kunde ju gjorts bättre. Vet inte riktigt vad jag skall tro tycker att både orginalfilmen hadde missar men likaså den senare.
Citera
2008-05-24, 21:36
Medlem
Citat:
Jag sa truthers, du kanske är en truthers men du är knappast hela gruppen.

Hmm, okej...

Citat:
Amerikanarna har alltid varit konstiga så att dom la ner mycket pengar på Clintons affär är väl inget som direkt förvånar.
Men jag har svårt att se hur USA skulle ha sparat stålet så varenda foliehatt skulle kunna göra en undersökning. Eftersom folk som sten.b tex inte litar på en utredning gjord av amerikanare.
sen är ju frågan också, hur länge skulle den vara godkänd av folket om den talade för den officiella versionen? skulle folk kunna erkänna att dom hade fel?

Varför så bråttom att göra sig av med stålet ? Kunde det inte ha väntats tills det hade gjorts en undersökning? Som du säger, detta är det största terrorattentatet mot USA och då borde dom väll vara jävligt noga när dom gör sina undersökningar om det inte är så att det faktiskt är dom själva som ligger bakom det till en viss del även om Al-Qaida faktiskt också är inblandad.

Citat:
Invasionen i Irak handlade ju om WDM massförelesevapen.
Om Irak hade haft koppling till 9/11 varför kunde dom då inte pekat ut Irakier som kapare?
Eller haft någon form av spår som leder till Irak

Har det kommit fram om det fanns massförstörelsevapen då? Eller det var kanske något dom sa för att ta sig in i Irak och få kontroll över oljefälten eftersom dom har förutspått den ekonomiska krisen som hängde i luften som även kom när dom krigade i Irak men det har även kommit av att dom har varit i Afghanistan och lekt "boss över världen"

Citat:
Nej men det går heller inte att säga självsäkert att det har funnits det, alltså är du tillbaka på ruta 1, vad hände egentligen.

Alltså kan ni inte neka att det inte har funnits bomber. Jag nekar inte att det inte har funnits bomber, men eftersom dom vägrade göra en undersökning och sedan att dom sålde bort allt stål fort innan dom verkligen hann göra en undersökning ifall dom skulle ändra sig så är det något skumt enligt min mening vilket öppnar upp för min bombteori.

Citat:
Så dessa högt uppsatta personer skötte allt själv?
Det var tex dom som sprang runt och placerade ut bomberna?

Jag skrev även att det fanns ett fåtal andra personer som var inblandade, dessa är antagligen dom som har placerat ut bomberna på direktiv från högre ordnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in