Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Va? Den utlösande faktorn för WTC-7s ras var de stora bränder som rasade i huset, vilka försvagade en redan skadad struktur. Jag skulle inte säga att huset rasade innåt. Rasade började vid det södra taket, vid den så kallade penthouse-våningen. När den delen rasat så drogs resten av huset med.
Belägg för detta mer än videoklipp?
Citat:
Vilka vittnen påstår att det var bomber i källaren? Jag vet att det finns gott om vittnen som hörde explosioner och dån ifrån husen, vilket NIST och FEMA tar, och förklaringarna till de ljuden är kraschande hissar, brandgasexplosioner och generatorer som exploderar.
Minns ej, har sett en del intervjuer, inga jättetrovärdiga källor men ska inte uteslutas för det. ÄVen om hissar exploderat etc så borde sådant knappast ha skett innan det första planet slog i torn 1.
Citat:
Ett mycket enkelt belägg är ju att rasmassorna som var i luften nådde marken innan raset gjorde det.
Hmm? Olika massa har även olika tröghet och luftmotstånd.
Citat:
Nej, men sju stycken oljecisterner.
Ah, intressant! Visste jag faktiskt inte. Har du någon källa?
Citat:
Vad har du för källor till allt det här? Du vet, att någon i en Youtube-film påstår någonting betyder inte att det är sant.
Varför är du så säker på att en övning skapar förvirring? Du menar alltså att när flygbolaget kontaktar myndigheterna om att deras plan är kapade så skulle detta på något sätt "filtreras bort"? Hur då? Har du några belägg för det här eller är det bara ditt eget svammel?
På vilket sätt felade NORAD?
Vad skulle NORAD ha gjort menar du?
Låt säga att det är brandövning på ens arbetsplats eller skola. I samband med detta går brandlarmet från en annan närliggande byggnad. Folk lunkar ut i egen takt, ovetandes om att detta faktiskt är en rikig brand.
Källor angående övningarna har jag länkat till i tidigare inlägg.
Med "filter" menade jag den mänskliga faktorn. Missförstånd etc.
Person 1 tar emot ett larm. Person 1 måste dubbelkolla (eller tar bara för givet att det ingår i övning) att detta inte ingår i övning innan denne larmar person 2. Person 2 gör samma sak innan denne kontaktar person 3... etc.
Detta försenar avsevärt reaktionen på larmet och filtrerar säkerligen bort larmet rakt av på vissa håll.
NORAD misslyckades i sin uppgift att bemöta och förhindra att 3 kapade plan fullbordade sina mål.