2008-09-23, 11:58
Medlem
werss avatar
Inte nytt men jag insåg...

Q33 NY. <--flightnummret.. skriv i notepad/word och bytt till fonten Wingdings.
Citera
2008-09-23, 12:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wers

Ha ha, gick du på det? Ett sju år gammalt hoax. Gör om, gör rätt (eller källgranska kanske en smula, flighten var inte Q33NY)
Citera
2008-09-23, 12:06
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wers

Inget av planen hade det flightnumret tyvärr, men kul trick
Citera
2008-09-23, 13:11
Medlem
Okej, 911-freaks! Har kollat på Zeitgeist och Loose Change på sistone och fått ett nyuppväckt intresse för 911. I främst den sistnämnda får man nog ta vissa grejor med en nypa salt, så jag är ute efter något som har en lite mer seriös vinkling med hyfsat underbyggda fakta. Antingen filmer eller böcker.

Har funderat på att köpa The New Pearl Harbor Revisited av David Ray Griffin, när den släpps. Någon som läst hans böcker? De har ju fått bra kritik.
Citera
2008-09-23, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Men varför? Och vart tog det riktiga planet vägen? Och varför fejka att ett plan kraschade ute i vildmarken? Det är något som saknas....

Motiven för en fejkad terroristattack är uppenbara och överväger gravt motiven för att terrorister en halv värld bort planerat/utfört dem.
Men denna pusselbit förblir ett mysterium.

Jag har hört många filosofera i varför man inte valde att helt enkelt störta ett plan in i pentagon och störta ett plan ute i vildmarken i Pennsylvania, då inte hela regeringen och militären med flera var inblandade utan kanske bara ett hundratal eller några hundra personer så var man väl tvungen att vara litet listig och improvisera. Därför hade man övningar samma dag för att förvirra alla, gav manuskript till massmedia så att de kunde föra vidare propagandan sekunder eller minuter efter allt inträffade, hade folk på plats på marken som förklarade deras teori om att brand orsakade kollapsen med mera. Att låta några araber leva rövare i landet och träningsflyga flygplan och bli fotade litet härvar innan attackerna hjälpte dem mycket.

Om man hade använt riktiga plan så hade man varit tvungen att ha riktiga kapare ombord på planen som var villiga att offra sina liv och tänkt om något gått fel och dessa självmordskapare misslyckats och avslöjat en massa då de tillfångatagits, bara jobbet att hitta någon tillräckligt dum att göra något sådant och sedan styra flygplanet exakt in i pentagon, bättre att använda en missil eller vad det nu var. Araber med knivar och andra spår hade varit tvungna att finnas i planet som störtade in i pentagon då man inte kunde bränna upp allt i småbitar som man gjorde när man sprängde tornen. Som de påstår att hela planet i pentagon och alla där inne brann upp och förgasades, om det verkligen störtat ett plan där så hade någon sett några kroppar eller tydliga spår från ett plan i pentagon förutom de fåtal planterade delarna.

Många menar att planen som störtade in i tornen var fjärrstyrda plan och inte arabiska kapare som lärt sig flyta genom microsoft flightsimulator och småplan.

Personligen så tror jag att piloterna var med på det hela, åtminstone en av piloterna var CIA-agent, om de inte var med på det hela så fick de order att landa på en avlägsen flygplats, där dödade de alla som de inte visste skulle hålla sig borta och hålla tyst.

Man måste försöka tänka sig in i dessa psykopaters värld. En vanlig människa skulle inte döda tretusen människor i dessa attacker och sedan över en miljon i följande krig. Ett dessutom döda de i flygplanen, kanske på marken och använda fjärrstyrda plan och missiler, det är möjligt och de skulle inte tveka, om man är en professionell mördare så klarar man av det.
Citera
2008-09-23, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Okej, 911-freaks! Har kollat på Zeitgeist och Loose Change på sistone och fått ett nyuppväckt intresse för 911. I främst den sistnämnda får man nog ta vissa grejor med en nypa salt, så jag är ute efter något som har en lite mer seriös vinkling med hyfsat underbyggda fakta. Antingen filmer eller böcker.

Har funderat på att köpa The New Pearl Harbor Revisited av David Ray Griffin, när den släpps. Någon som läst hans böcker? De har ju fått bra kritik.

Filmen Zero av en italienare är bra, vidare så rekommenderar jag 911 mysteries och The Elephant in The Room (http://video.google.com/videoplay?docid=4701757632630708538).

Om du vill vila dig från alla dokumentärer och fakta så kan du försöka få tag på filmen The Reflecting Pool, hyfsade skådespelare och de går in på många av bevisen och mediepropagandan i USA.

David Ray Griffin är väldigt bra på att argumentera och under bygga sina teser, har sett några föreläsningar av honom, såg en av hans böcker på ett bibliotek t o m.
Citera
2008-09-23, 13:36
Medlem
Citat:
Återigen. Ett hus som får skrot över sig kollapsar inte inåt.

Va? Den utlösande faktorn för WTC-7s ras var de stora bränder som rasade i huset, vilka försvagade en redan skadad struktur. Jag skulle inte säga att huset rasade innåt. Rasade började vid det södra taket, vid den så kallade penthouse-våningen. När den delen rasat så drogs resten av huset med.

Citat:
Jag har aldrig nämnt bomber vad jag vet? Däremot är det vittnen som påstår att det var en bomb/bomber i källaren som gick av innan krasch.

Vilka vittnen påstår att det var bomber i källaren? Jag vet att det finns gott om vittnen som hörde explosioner och dån ifrån husen, vilket NIST och FEMA tar, och förklaringarna till de ljuden är kraschande hissar, brandgasexplosioner och generatorer som exploderar.

Citat:
Har du belägg för att de inte föll "obehindrat" eller i ett "tillstånd" som kan liknas vid fritt fall? Det ärnämligen vad jag har läst och sett. ~10 våningar i sekunden.

Ett mycket enkelt belägg är ju att rasmassorna som var i luften nådde marken innan raset gjorde det.

Citat:
I torn 7 fanns inget flygbränsle.

Nej, men sju stycken oljecisterner.

Citat:
Ett flertal övningar utfördes under dagen. Åtmisntone en av dessa har klara likheter med attentaten. Det är klart att detta skapade förvirring. De hade kunnat göra vilken övning som helst, det hade fortfarande lett till förvirring. Det är inte vad som är intressant i frågan utan snarare att övningen var så pass lik för att vidare skapa förvirring. Tänk själv när larmet kommer och det genom varje filter dubbelkollas eller kanske helt filtreras bort i bruset som skapat med vetskapen om att de haft övningar med kapningar och hus involverade samma dag. Klart det påverkade. Dessutom kvarstår faktum: NORAD felade under samtliga av attentaten under dagen.

Vad har du för källor till allt det här? Du vet, att någon i en Youtube-film påstår någonting betyder inte att det är sant.

Varför är du så säker på att en övning skapar förvirring? Du menar alltså att när flygbolaget kontaktar myndigheterna om att deras plan är kapade så skulle detta på något sätt "filtreras bort"? Hur då? Har du några belägg för det här eller är det bara ditt eget svammel?

På vilket sätt felade NORAD?

Vad skulle NORAD ha gjort menar du?
Citera
2008-09-23, 13:38
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Jag har hört många filosofera i varför man inte valde att helt enkelt störta ett plan in i pentagon och störta ett plan ute i vildmarken i Pennsylvania, då inte hela regeringen och militären med flera var inblandade utan kanske bara ett hundratal eller några hundra personer så var man väl tvungen att vara litet listig och improvisera. Därför hade man övningar samma dag för att förvirra alla, gav manuskript till massmedia så att de kunde föra vidare propagandan sekunder eller minuter efter allt inträffade, hade folk på plats på marken som förklarade deras teori om att brand orsakade kollapsen med mera. Att låta några araber leva rövare i landet och träningsflyga flygplan och bli fotade litet härvar innan attackerna hjälpte dem mycket.

Om man hade använt riktiga plan så hade man varit tvungen att ha riktiga kapare ombord på planen som var villiga att offra sina liv och tänkt om något gått fel och dessa självmordskapare misslyckats och avslöjat en massa då de tillfångatagits, bara jobbet att hitta någon tillräckligt dum att göra något sådant och sedan styra flygplanet exakt in i pentagon, bättre att använda en missil eller vad det nu var. Araber med knivar och andra spår hade varit tvungna att finnas i planet som störtade in i pentagon då man inte kunde bränna upp allt i småbitar som man gjorde när man sprängde tornen. Som de påstår att hela planet i pentagon och alla där inne brann upp och förgasades, om det verkligen störtat ett plan där så hade någon sett några kroppar eller tydliga spår från ett plan i pentagon förutom de fåtal planterade delarna.

Många menar att planen som störtade in i tornen var fjärrstyrda plan och inte arabiska kapare som lärt sig flyta genom microsoft flightsimulator och småplan.

Personligen så tror jag att piloterna var med på det hela, åtminstone en av piloterna var CIA-agent, om de inte var med på det hela så fick de order att landa på en avlägsen flygplats, där dödade de alla som de inte visste skulle hålla sig borta och hålla tyst.

Man måste försöka tänka sig in i dessa psykopaters värld. En vanlig människa skulle inte döda tretusen människor i dessa attacker och sedan över en miljon i följande krig. Ett dessutom döda de i flygplanen, kanske på marken och använda fjärrstyrda plan och missiler, det är möjligt och de skulle inte tveka, om man är en professionell mördare så klarar man av det.

Går det verkligen att fjärrstyra plan så effektivt? Men det är sant, låg usa bakom flygattackerna så lär de inte haft självmordspiloter i dem.
Om inte... usa har haft agenter som gått under cover och föreslagit attackerna för "terrorister", bidragit med ekonomiska tillgångar etc och på så sätt själva sått fröet för attackerna den 11/9 (vilket de iof gjort även utan konspirationsteorier, om än mer indirekt)
Citera
2008-09-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer

Vad sägs om någon av NISTs rapporter? De är seriösa och underbyggda med fakta, till skillnad från Loose Change som bevisligen håller sig med faktafel, klippta vittnesutsagor, fåniga jämförelser och annat.
Citera
2008-09-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Vad sägs om någon av NISTs rapporter? De är seriösa och underbyggda med fakta, till skillnad från Loose Change som bevisligen håller sig med faktafel, klippta vittnesutsagor, fåniga jämförelser och annat.

Jo. Men det är roligare med konspirationer.
Citera
2008-09-23, 13:51
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Va? Den utlösande faktorn för WTC-7s ras var de stora bränder som rasade i huset, vilka försvagade en redan skadad struktur. Jag skulle inte säga att huset rasade innåt. Rasade började vid det södra taket, vid den så kallade penthouse-våningen. När den delen rasat så drogs resten av huset med.

Belägg för detta mer än videoklipp?

Citat:
Vilka vittnen påstår att det var bomber i källaren? Jag vet att det finns gott om vittnen som hörde explosioner och dån ifrån husen, vilket NIST och FEMA tar, och förklaringarna till de ljuden är kraschande hissar, brandgasexplosioner och generatorer som exploderar.

Minns ej, har sett en del intervjuer, inga jättetrovärdiga källor men ska inte uteslutas för det. ÄVen om hissar exploderat etc så borde sådant knappast ha skett innan det första planet slog i torn 1.

Citat:
Ett mycket enkelt belägg är ju att rasmassorna som var i luften nådde marken innan raset gjorde det.

Hmm? Olika massa har även olika tröghet och luftmotstånd.

Citat:
Nej, men sju stycken oljecisterner.

Ah, intressant! Visste jag faktiskt inte. Har du någon källa?

Citat:
Vad har du för källor till allt det här? Du vet, att någon i en Youtube-film påstår någonting betyder inte att det är sant.

Varför är du så säker på att en övning skapar förvirring? Du menar alltså att när flygbolaget kontaktar myndigheterna om att deras plan är kapade så skulle detta på något sätt "filtreras bort"? Hur då? Har du några belägg för det här eller är det bara ditt eget svammel?

På vilket sätt felade NORAD?

Vad skulle NORAD ha gjort menar du?

Låt säga att det är brandövning på ens arbetsplats eller skola. I samband med detta går brandlarmet från en annan närliggande byggnad. Folk lunkar ut i egen takt, ovetandes om att detta faktiskt är en rikig brand.
Källor angående övningarna har jag länkat till i tidigare inlägg.

Med "filter" menade jag den mänskliga faktorn. Missförstånd etc.
Person 1 tar emot ett larm. Person 1 måste dubbelkolla (eller tar bara för givet att det ingår i övning) att detta inte ingår i övning innan denne larmar person 2. Person 2 gör samma sak innan denne kontaktar person 3... etc.
Detta försenar avsevärt reaktionen på larmet och filtrerar säkerligen bort larmet rakt av på vissa håll.

NORAD misslyckades i sin uppgift att bemöta och förhindra att 3 kapade plan fullbordade sina mål.
Senast redigerad av TheBloodyNine 2008-09-23 kl. 13:58.
Citera
2008-09-23, 14:01
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
En förkllädd missil in i pentagon? Förödelsen var ju minimal i jämförelse med tornen.
Pentagon var inte några hundra våningar högt. Lite mindre stress på byggnaden då. Sen så hade Pentagon inte direkt glasytterväggar. Tittat på WTC? Utsidan var väl 50% glas, skadorna ser större ut då. För att inte tala om att Pentagon inte var byggd med samma material som WTC, den pallade mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in