2010-02-26, 13:26
Medlem
Kuvolskis avatar
Frågan om smält stål som ska ha hittats i både WTC1, 2 och 7:s källare bekräftas av;

- Mark Lorieux of Controlled Demolition, Inc
- Peter Tully, President of Tully Construction
- The American Free Press newspaper

Citat:
Peter Tully, president of Tully Construction of Flushing, New York, told AFP that he saw pools of "literally molten steel" at the World Trade Center. Tully was contracted on September 11 to remove the debris from the site.

Här är ytterligare vittnen som uppenbarligen är knäppskallar, tjänar pengar på deras uttalanden eller har blivit trakasserade?

Jag antar att det kommer kommentarer som "Det var ju säkert aluminium!" osv. men att alla dessa tre torn hade smält stål i veckor efter på platserna där byggnaderna stått är ju faktiskt väldigt förvånansvärt.
Citera
2010-02-26, 13:32
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nja det mest centrala och effektgviande vore om det fanns en någorlunda koherent berättelse som motvikt.

En utredning, det är jag övertygad om att du vet, är en begäran ni har då den aldrig kan upfyllas så att ni blir nöjda och på så sätt kan ni fortsätta med vad det nu är ni gör.
Men nu finns det inget som hindrar er från att göra en egen utredning. Samla ihop pengar, hyr in lämpligt antal experter och dra igång en. I snart nio år har ni tjatat om att någon annan skall starta er utredning. Det kommer inte att hända. Så ni får nog göra det själva. Och eftersom vi ofta får höra att sanningsrörelsen växer så borde en insamling bland de egna leden ge strålande resultat.
Du kanske känner till att man vill även överåklagaren skall hålla ett åtal där NIST skall undersökas för en "coverup"och på så sätt sätta bollen i rullning.

Lyssna vad som sägs 2:55 min in i denna video gällande denna kommission:
http://www.youtube.com/ae911truth#p/c/891B0945A34D98F7/0/R35O_QQP8Vw
Citera
2010-02-26, 14:40
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Varför tror du då ens på något av dessa? Antingen har du ju bevis för något utav dem eller så har du inte det. Har du bevis för nanothermite ska du även visa att du kan använda den reaktionen horisontellt inte att du kan använda den andra. Bevis är det som krävs här inte vad du tycker
Ja herregud. Med den bevisbördan som du kräver av oss är det ett SANT MIRAKEL ATT DU TROR PÅ NIST.

Nanothermit är thermit men där reagenten är mer finfördelad. Den enda skillnaden mellan nanothermit och thermit är att nanothermit är ÄNNU MER POTENT.

Bara en idiot kan ställa sådana frågor som du.
Citera
2010-02-26, 14:45
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men jag kommer inte att släppa det här innan vi rett ut det ordentligt, de spelar faktiskt ingen roll hur många gånger du försöker ducka frågan. Det löjliga är väl att du uppenbarligen har milsvid skillnad i dina krav på bevis beroende på vilken sida som försöker lägga fram dem.

Det är ditt val, men det ser ju lite patetiskt ut att du inte kan få det här bakom dig på ett rakryggat och ärligt sätt utan bara vill flumma bort det.

Självklart spelar det roll om det var termit eller nanotermit, särskilt om reaktionen är så olika i intensitet. För övrigt svarade du inte på den frågan heller, alltså om nanotermit är zuperhemlig militärutruztning eller om det bara är finfördelad termit. Jag är faktiskt lite nyfiken på svaret.
Jaså har jag lite krav på bevis för att skaffa mig en åsikt?? HAHHAA du är galen Pad, alternativt hjärntvättad.

Det är samma ämne, det reagerar på samma sätt. MEN SNABBARE OCH KRAFTFULLARE.

Det är som att stå på ena sidan av en glasvägg när man pratar med dig Pad. Man kommer aldrig riktigt fram till dig.

Detta är som att debattera om man kan spränga saker med finfördelat krut, när man bevisligen kan spränga saker med krut som inte är lika finfördelat.

DET ÄR SAMMA ÄMNE.

Svara nu på mina frågor om varför NIST simulering inte ens ser ut som det gjorde i verkligheten.

Och sen på varför WTC7 föll snabbare i verkligheten än i rapporten.

Slutligen på varför man inte får ta del av beräkningar antaganden och in-data till deras modell.

Du kan ju iaf försöka, det gjorde iaf jag.
Citera
2010-02-26, 14:48
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Thaddeus var inne på det där i en annan tråd (eller om det var denna?). Han menade att det är lätt för CIA att på något sätt skydda både sprängämnen och mekaniska delar så som radiomottagare och diverse kablar från brand och annat. Exakt hur detta görs fick vi inget svar på men det är uppenbart att CIA har hemlig teknik som klarar det. Det är ju CIA vi talar om! De lyckades med denna konspiration tack vare sin enorma kompetens och tekniska överlägsenhet. Ja förutom att klara av att dölja allt för ett par youtubeälskande pajasar runt om i världen men det är mindre viktiga detaljer.
Ja för man kan ju inte skydda sig mot brand. Det finns inte brandfiltar som man kan lägga över saker och folk för att släcka elden. Det finns inte saker som isolerar. Detta är sinnesjukt, man undrar om ni verkligen tror på det ni skriver överhuvudtaget.
Citera
2010-02-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Hade någon med pengar, resurser och kompetens lagt tillräckligt mycket tid på det så hade det säkert inte varit så svårt. Var det inte detonationer utan metertjocka kablar som var omöjliga för dig? Det går att detonera en bomb med en mobiltelefon.

Jag ifrågasätter inte att det går att detonera en bomb med en mobiltelefon. Jag ifrågasätter att man kan detonera det stora antal bomber som skulle krävas, i rätt ordning, utan att bomberna går sönder innan, med mobiltelefoner. Logistiken går inte ihop.
Citera
2010-02-26, 20:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså har jag lite krav på bevis för att skaffa mig en åsikt?? HAHHAA du är galen Pad, alternativt hjärntvättad.

Det är samma ämne, det reagerar på samma sätt. MEN SNABBARE OCH KRAFTFULLARE.

Det är som att stå på ena sidan av en glasvägg när man pratar med dig Pad. Man kommer aldrig riktigt fram till dig.

Detta är som att debattera om man kan spränga saker med finfördelat krut, när man bevisligen kan spränga saker med krut som inte är lika finfördelat.

DET ÄR SAMMA ÄMNE.

Varför yrar i så fall en massa "sannings"sägare om att det bara är zuperhemlig militär som kan använda det?

Och problemet om det är mer potent är att då kan man väl inte alls vara säker på att den där makapären ens funkar? Jag menar, hur vet du att den inte faller i småbitar av värmeutvecklingen eller av trycket?

Det är uppenbart att du försöker trivialisera det här och få det till att den här hemmabyggda videon skulle vara någon slags garant för att nanotermit kan appliceras horisontellt. Problemet är ju bara att du bara antagit det utan att ha något som backar upp det. Handen på hjärtat, hade du ens sett ett amatörbygge av det slag som SLOB pekade ut när du skrev ditt inlägg om dem? Jag tror inte det men förväntar mig inget svar.

Jag har alltså lovat att svara på ett antal frågor efter det att du rett ut det här, och det ser ut att bli en segdragen kamp för att få dig att på ett rakryggat sätt ta itu med den här frågan. Alla ser hur fruktansvärt ovillig du är att svara, och jag vet ju vad jag tolkar det som, men jag tänker faktiskt inte falla för det. Jag har upprepade gånger frågat om det här och jag kommer att fortsätta tills du inte längre försöker slingra dig. Det är faktiskt så enkelt.

Under tiden som du försöker slippa undan så är det uppenbart för alla andra hur otroligt olika måttstockar du har för bevisning. I ena fallet kan man vifta bort en institution som producerat 12 000 sidor med rapportmaterial i en handvändning för att du inte sett rådatat till en av deras animeringar, i det andra fallet har man inga problem att tro på att ett helt odokumenterat amatörbygge som kapar ett armeringsjärn kan skalas upp och använda ett annat ämne för att kapa stålbalkar (som dessutom primärt utgjorde fasaden, hur förklarade man för Leffe att hans skrivbord upptogs av en stor cutter charge riktad mot ytterväggen utan att han fattar misstankar?).

Citat:
Svara nu på mina frågor om varför NIST simulering inte ens ser ut som det gjorde i verkligheten.

Och sen på varför WTC7 föll snabbare i verkligheten än i rapporten.

Slutligen på varför man inte får ta del av beräkningar antaganden och in-data till deras modell.

Du kan ju iaf försöka, det gjorde iaf jag.

Nej, du har inte försökt med något annat än att slippa undan.
Citera
2010-02-26, 22:38
Medlem
Citat:
Jag antar att det kommer kommentarer som "Det var ju säkert aluminium!" osv. men att alla dessa tre torn hade smält stål i veckor efter på platserna där byggnaderna stått är ju faktiskt väldigt förvånansvärt.
Jag håller med om att det är förvånansvärt, eftersom ingen har kunnat definiera någon fysisk process som kan åstadkomma detta!

/T
Citera
2010-02-26, 22:58
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag håller med om att det är förvånansvärt, eftersom ingen har kunnat definiera någon fysisk process som kan åstadkomma detta!

/T

Framförallt på frågan om termit har för vana att hålla stål smält i veckor eftråt brukar det vara tyst... likaså när man frågar om detta fenomen kunnat observeras i andra rasmassor? Jag har ofta uppmanat folk från "sannings"rörelsen att kolla sånt med närmaste brandingenjör, men helt ärligt så tror jag aldrig att någon av dem faktiskt har gjort det. Lite märkligt om man nu är intresserad av att lära sig saker och snackar vitt och brett om sanningen...
Citera
2010-02-27, 07:06
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Bollocks du förstår precis vad jag menade.

Men för att svara väldigt tydligt på din fråga. När begreppet används för att tillskriva, eller avskriva en egenskap eller kunskap en eller flera personer kan ha eller sakna med hänvisning till deras födelseland, religion eller hudfärg.
Som Pad så vacker beskrev det, vill du ha exempel så läs dina egna inlägg.
Nej, då hade jag inte frågat. Ett (av mina så talande) exempel kanske vore på sin plats?

Att klia ryggen på Pad kan du väl göra via PM?
Citera
2010-03-01, 00:32
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Framförallt på frågan om termit har för vana att hålla stål smält i veckor eftråt brukar det vara tyst... likaså när man frågar om detta fenomen kunnat observeras i andra rasmassor? Jag har ofta uppmanat folk från "sannings"rörelsen att kolla sånt med närmaste brandingenjör, men helt ärligt så tror jag aldrig att någon av dem faktiskt har gjort det. Lite märkligt om man nu är intresserad av att lära sig saker och snackar vitt och brett om sanningen...

Svaret finns i någon basic fire-investigation manual som skall följas eller åtminstone vägleda, där står det bland annat att;

- Beviset ska efter att det tagits bort från platsen bevaras och inte förstöras.
- Thermite mixture produce exidently hot fire that can account for molten steel or concrete

Det finns mer intressant och frågor som inte har svar om du tar tid och kollar på t.ex.;
http://www.youtube.com/watch?v=gZFDsAH-CLA&feature=player_embedded#

Edit:

Här är om thermiten som påstås ha hittats i WTC-dammet, varför det är så intressant, var proverna kom ifrån och mer; http://www.youtube.com/watch?v=VC8Qk_gJ_N0&feature=related
Senast redigerad av Kuvolski 2010-03-01 kl. 00:38.
Citera
2010-03-01, 07:57
Medlem
Citat:
Svaret finns i någon basic fire-investigation manual som skall följas eller åtminstone vägleda, där står det bland annat att;

- Beviset ska efter att det tagits bort från platsen bevaras och inte förstöras.
- Thermite mixture produce exidently hot fire that can account for molten steel or concrete

Frågan är ju :"Vilken fysisk process kan hålla pölar av järn smälta/rinnande i veckor?"

Menar du att din skrivning ovan utgör svar på denna fråga?

Den termit som jag har sett (i.o.f.s bara på TV/YT) brinner ett par sekunder.
Plasmaskärare kan ju hålla på längre, men kanske bara några minuter...

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in