2008-09-23, 14:05
Medlem
TheBloodyNines avatar
Vill även tillägga, som jag skrev i en annan tråd:

Hela konspirationstänket medför ju per automatik att det ska vara svårt/omöjligt att bevisa eller ens hitta realivt "ren" fakta. Saker ska ha mörklagts eller på annat vis gjorts svårtillgängliga. Annars är det ju ingen konpiration.
Så att bara försöka "debunka" sådana teorier med fakta baserade på officiell media är ju lite dumt. Det är som att bevisa guds existens med hjälp av bibeln.
Citera
2008-09-23, 14:29
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Vill även tillägga, som jag skrev i en annan tråd:

Hela konspirationstänket medför ju per automatik att det ska vara svårt/omöjligt att bevisa eller ens hitta realivt "ren" fakta. Saker ska ha mörklagts eller på annat vis gjorts svårtillgängliga. Annars är det ju ingen konpiration.
Så att bara försöka "debunka" sådana teorier med fakta baserade på officiell media är ju lite dumt. Det är som att bevisa guds existens med hjälp av bibeln.
Vad du försöker säga är att du godkänner påhittade tankebanor som inte stöds av några bevis, eller är rentav motbevisade, för att dessa är i samma tankebana som dina?

Kalla dig aldrig en skeptiker, snälla. Du är godtrogen, och väldigt naiv.
Citera
2008-09-23, 14:39
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Hmm? Olika massa har även olika tröghet och luftmotstånd.

Oj oj, jag hoppas att du inte menar allvar med det där. Ett föremål ska ha ytterst liten massa alternativt en extremt aerodynamisk utformning (till exempel en skiva) för att luftmotståndet ska spela någon som helst roll. Prova att släppa en tennisboll och ett bowlingklot från 10 meters höjd och förundras över vad som händer. Galileo förstod det för 500 år sedan...
Att föremål har olika tröghet spelar absolut ingen roll vid fritt fall eftersom tyngdaccelerationen är lika för alla föremål (förutom de som uppfyller de ovan nämnda kraven). Lika acceleration gör att de faller lika fort, däremot är kraften olika, vilket förklarar varför det gör ondare att få ovan nämnda bowlingklot i huvudet jämfört med tennisbollen.

Fast på sätt och vis har du ju ändå rätt, eftersom tornens fall inte accelererar med 9,82m/s^2 utan går långsammare eftersom fallhastigheten bromsas upp av de underliggande våningarna, dvs. inte i fritt fall. Och därmed: MYTH BUSTED
Citera
2008-09-23, 14:40
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Vad du försöker säga är att du godkänner påhittade tankebanor som inte stöds av några bevis, eller är rentav motbevisade, för att dessa är i samma tankebana som dina?

Kalla dig aldrig en skeptiker, snälla. Du är godtrogen, och väldigt naiv.

Självklart finns det gränser. Och jag säger inte att jag köper den här konspirationsteorin, eller någon annan för den delen. Men det ligger i sakens natur att de är svårbevisade och just - teorier.
Ett väldigt tjat om "foliehattar" här nämligen. Allmänt intresserade och nyfikna människor som blir bashade av "experter". Men i sin iver att basha och motbevisa så missar man ofta hela poängen.

Dessutom ger inte personangrepp särskilt mycket respekt.
Senast redigerad av TheBloodyNine 2008-09-23 kl. 15:03.
Citera
2008-09-23, 14:46
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Oj oj, jag hoppas att du inte menar allvar med det där. Ett föremål ska ha ytterst liten massa alternativt en extremt aerodynamisk utformning (till exempel en skiva) för att luftmotståndet ska spela någon som helst roll. Prova att släppa en tennisboll och ett bowlingklot från 10 meters höjd och förundras över vad som händer. Galileo förstod det för 500 år sedan...
Att föremål har olika tröghet spelar absolut ingen roll vid fritt fall eftersom tyngdaccelerationen är lika för alla föremål (förutom de som uppfyller de ovan nämnda kraven). Lika acceleration gör att de faller lika fort, däremot är kraften olika, vilket förklarar varför det gör ondare att få ovan nämnda bowlingklot i huvudet jämfört med tennisbollen.

Fast på sätt och vis har du ju ändå rätt, eftersom tornens fall inte accelererar med 9,82m/s^2 utan går långsammare eftersom fallhastigheten bromsas upp av de underliggande våningarna, dvs. inte i fritt fall. Och därmed: MYTH BUSTED

Ha! Visst överdrev jag lite med storleken på bråte och de enorma rasmassorna som enhet är rätt kontrastartade. Men visst, det är ett dumt argument även eftersom luftmotståndet har mindre påverkan ju större ett objekt (av samma material) blir, så det motsäger mitt argument
Gjorde faktiskt projektarbete i skolan angående massa och luftmotstånd när det begav sig, haha...

MEN! Även om man rätt av kapat större andelen av de bärande element i centralstrukturen så är det klart att golven kommer slå i varandra och därför bromsa fallet.
Senast redigerad av TheBloodyNine 2008-09-23 kl. 14:51.
Citera
2008-09-23, 14:46
Medlem
Fireballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Jo. Men det är roligare med konspirationer.

Där tror jag att du slog huvudet på spiken...
Citera
2008-09-23, 15:01
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shimmer
Jo. Men det är roligare med konspirationer.

Att spekulera i, absolut!
Mindre kul om det skulle visa sig vara sanning
Citera
2008-09-23, 15:05
Bannlyst
Citat:
Går det verkligen att fjärrstyra plan så effektivt? Men det är sant, låg usa bakom flygattackerna så lär de inte haft självmordspiloter i dem.
Om inte... usa har haft agenter som gått under cover och föreslagit attackerna för "terrorister", bidragit med ekonomiska tillgångar etc och på så sätt själva sått fröet för attackerna den 11/9 (vilket de iof gjort även utan konspirationsteorier, om än mer indirekt)

Tror att man kunna fjärrstyra stora passagerarflygplan sedan 1960-talet. En allt större del av ett lands flygvapen utgörs ju nuförtiden av fjärrstyrda plan. Vanligt folk tror fortfarande att vi har gammal teknik men idag är det mesta möjligt.
Citera
2008-09-23, 15:12
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Självklart finns det gränser. Och jag säger inte att jag köper den här konspirationsteorin, eller någon annan för den delen. Men det ligger i sakens natur att de är svårbevisade och just - teorier.
Ett väldigt tjat om "foliehattar" här nämligen. Allmänt intresserade och nyfikna människor som blir bashade av "experter". Men i sin iver att basha och motbevisa så missar man ofta hela poängen.

Dessutom ger inte personangrepp särskilt mycket respekt.
Visst kan konspirationer vara svåra att bevis, men en perfekt konspiration är den du inte har en aning om. Så enligt logiken, och din "tro" på 911-konspirationen, så var den inte perfekt. Det måste finnas bevis. Kom gärna tillbaka och presentera dessa när du hittat dem.

Personangrepp? Jag tyckte jag var väldigt snäll, ord som naiv och godtrogen är inte direkt dödligt förolämpande.
Citera
2008-09-23, 15:13
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Tror att man kunna fjärrstyra stora passagerarflygplan sedan 1960-talet. En allt större del av ett lands flygvapen utgörs ju nuförtiden av fjärrstyrda plan. Vanligt folk tror fortfarande att vi har gammal teknik men idag är det mesta möjligt.

Pinsamt om planet kraschade bara och man hittade fjärrstyrningsanordningar i...
Citera
2008-09-23, 15:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Det är klart att inget plan träffade pentagon, inga bildbevis och endast en del planterat bråte, vidare så har många personer som arbetat i pentagon vittnat om att det inte fanns spår efter ett plan och att bränderna var begränsade, en kvinna sade att hon gick rakt ut genom det hål som skapades, hon beskrev storleken på det och det var inte särskilt stort och ingenstans fanns flygplansdelar, lik och så vidare som borde funnits om ett stort passagerarflygplan träffat byggnaden. Angående Shankesville så hittades ju inte kroppar där heller, obducenten hittade inte en droppe blod och folk beskrev det som om man grävt en grop och slängt i en del metallbitar.

I Shankesville fanns flera år innan folk påstod att ett plan krachade där naturliga formationer i marken som liknar formen av flygplansvingar, påpassligt så valde man denna plats för att bluffa ett störtat flygplan.

Du vet, det spelar ingen roll hur många gånger du rapar upp de här felaktigheterna, de blir inte mer sanna för det. Du har fått svar, motargument, bildbevis som du bara struntar i och låtsas som att det inte existerar. Du har inte haft tillräckligt med ryggrad för att besvara ett enda inlägg med substansiella motargument. Det är patetiskt och pinsamt.

Men vet du? Jag ämnar påminna dig om det varenda gång du fortsätter ditt beteende. Om du är ute efter en skyddad verkstad där foliehattar inte behöver bekymra sig om naturlagar eller motargument så kan jag ge dig rådet att fortsätta hänga på vaken.se. Det här är ett diskussionsforum där man förväntas försvara påståenden man gjort eller medge att de inte höll.

Put up or shut up.
Citera
2008-09-23, 15:22
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Visst kan konspirationer vara svåra att bevis, men en perfekt konspiration är den du inte har en aning om. Så enligt logiken, och din "tro" på 911-konspirationen, så var den inte perfekt. Det måste finnas bevis. Kom gärna tillbaka och presentera dessa när du hittat dem.

Personangrepp? Jag tyckte jag var väldigt snäll, ord som naiv och godtrogen är inte direkt dödligt förolämpande.

Du har ingen aning om vad jag anser om 911-konspirationen. Och vad gäller perfekta konspirationer så går de givetvis inte att bevisa eftersom de har en tentakel med i allt.
Nej jag tänker inte lämna flashbacks forum för att du säger så, vad är ditt problem egentligen?

Ja, för en förolämpning måste ju vara "dödlig" för att vara en förolämpning... Inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in