Citat:
Detta resonemang tar jag gärna del av
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Jag kan inte annat än att hålla med.
Min personliga uppfattning är dock att de islamistiska grupperna och dess ledare har tjänat otroligt mycket på det hela även dom.
Min personliga uppfattning är dock att de islamistiska grupperna och dess ledare har tjänat otroligt mycket på det hela även dom.

Visst har saudierna fått stor ekonomisk vinning och de är ju också de med störst intressen i USA.
Men jag tar gärna del av hur du tänker om detta och vilka fler du menar?
Citat:
Det har du förvisso rätt i.
Ursprungligen postat av Pad
Det kan väl absolut vara väsentligt... genom att studera exempelvis blod som koagulerar eller inte så kan man exempelvis dra slutsatser om NÄR personen dog (mycket väsentligt för folk med alibin). Om man inte kan få fast mördare genom teknisk bevisning, varför har vi rättsmedicin öht?
Men hela resonemanget om när stål förlorar sin bärighet grundas ju i att många hävdar att det inte branden blev varm nog eftersom ryken var svart och att detta är ett tecken på att elden inte får nog med syre.
Detta resonemang tar ju inte upp faktorer som vad det var som brann osv, eftersom färgen på rök också färgas av det som brinner.
Däremot tycker jag detta inte borde räcka för att hela byggnaden rasar. Enligt min logik borde bara en del av byggnaden rasa eftersom stålet förlorade sin bärighet. Detta förklarades ju först av NIST med pannkaksteorin, som senare övergetts. Det känns lite som en stegvis övertygelse att sakta få någon att tro på någonting.
Citat:
Jag tycker inte det, eftersom jag vill diskutera detta i relation till 11/9-attackerna.
Ursprungligen postat av Majava
När det finns bevis som pekar i den riktningen. Det är väl ganska självklart? Att regeringen beter sig illa _EFTER_ attacken är inte ett bevis. Om du vill diskutera hur Bush-regeringen har skött sig efter 9/11 är det här nog fel forum, då passar nog politik utrikes bättre.
Vill du prata smält stål föreslår jag du flyttar till fysik-forumet.
Exakt samma resonemang!
Jag diskuterar väl precis det jag vill så länge jag inte är off topic.
Citat:
Eller så får man Pepsi, Cuba Cola eller RC Cola.
Ursprungligen postat av Majava
Varför skulle det vara det? De parametrar som överensstämmer med verkligheten är ju de rätta parametrarna! Tänk dig att du ska göra en dryck som smakar exakt som coca cola. Du använder dig av de ingredienser som specificeras på deras burkar och provar olika mängder. Till slut har du hittat de mängder som gör att din dryck smakar coca cola. Har du inte hittat rätt parametrar då?
Det finns exempelvis replikor av vapen och bilar... De ser ut som originalen, men är det inte.
Wo0ozle & Pad: Denna video med bin Laden, är det den ni menar där han sitter till vänster i bild med två eller tre män till omkring sig? Där han pratar om en dröm osv?
Tycker hela resonemanget i den videon är lite luddigt. Det verkar misstänkt också varför de skulle filma detta och låta den komma ut, när de inte ens tagit på sig ansvaret för terrordåden.
OT: Jag har själv ofta drömmar om katastrofer och drömde innan 11/9-2001 (inte i anslutning till terrorattackerna) om flygplan som flög in i mitt hus osv.
Andra drömmar jag haft är bla att jag varit i närheten av kärnkraftsreaktorer när de sprängs. Skulle detta göra mig till skyldig om jag pratade om detta på video? Jag kallar detta indicier.
Angående pengar har jag hört historier om någon CIA-man som träffat bin Laden när han befann sig på sjukhus för sin njursjukdom. Är denna händelse bara struntprat? Eller finns det uppgifter på vad samtalet handlade om?
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-27 kl. 15:14.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-27 kl. 15:14.