2010-02-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Hahaha, vilken naiv tillit till tidningarna. Nästan så man får tårar i ögonen. Skulle kunna rabbla upp 100-tals grejer som borde stå på första-sidan men som istället aldrig nämns av tidningarna. Lilla gubben...
100 är kanske lite mycket, men du kanske kunde dela med dig av dom 10 bästa?
Skulle vara intressant!

/T
Citera
2010-02-22, 18:18
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Vad har judar med mitt tidigare inlägg att göra?
He he, detta är en klassisk argumentationsteknik som ofta dyker upp i dessa sammanhang.

Faktum är att denna typ av argumentation även kan dyka upp från motsatt sida i en diskussion, dvs om man inte delar denna grupps extremism så är man istället jude/sionist/rasist/homofob/ etc, etc....suck! när skall människan lära sig att se saker för vad de är?

Citat:
Guilt by association

Guilt by association can sometimes also be a type of ad hominem fallacy, if the argument attacks a source because of the similarity between the views of someone making an argument and other proponents of the argument.

This form of the argument is as follows:

Source A makes claim P.
Group B also make claim P.
Therefore, source A is a member of group B.
Citera
2010-02-22, 21:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Visst finns det en jävla massa sionister som är inblandade/ligger bakom bl.a 9/11, liksom det finns amerikaner. Lite problematiskt att det är så många med dubbelt medborgarskap på högt uppsatta positioner. Därför har man ju inte ens sett åt mossads håll i undersökningen trots att väldigt mycket tyder på deras inblandning. Mycket tyder på att det är ett jobb av amerikanska, Israeliska, kanske pakistanska och arabiska element. Varför blir du sur för att man nämner de Israeliska? Jag brukar då aldrig säga att det är "judarna" som ligger bakom. Ok detta var ett sidospår, skapat av dig. Nu vore det ju lite intressant att veta varför du skrev om detta i ett svar till ett inlägg som inte hade något med det att göra.
Jag blev inte sur. Jag påpekade i förbifarten att "hitta juden" är en vanligt förekommande sysselsättning i truthers icke-koherenta, icke-existerande version av vad de anser hände 9/11. Pekade jag ut dig? Nope.

Citat:
Varför ska jag visa dig nån jävla ritning på var det fanns sprängmedel? Allt jag säger är att det inte hade varit några problem om man har tillgång till byggnaderna dygnet runt.
Allt jag säger är att innan ni ens kan rita upp en skiss på ett papper som på ett ungefär visar hur apteringen gick till så är ni lite löjliga i era påståenden.

Citat:
På vilket sätt har deras kapningar något att göra med 9/11? Var det lika lätt att kapa plan 30 år senare? Svårigheterna ligger väl i att lyckas kapa 4 plan samma dag och lyckas flyga in dem ett efter ett i byggnaderna, bl.a världens säkraste byggnad, med långt mellanrum i tid utan att någon ens skickar upp ett jagande plan. Dessutom hade man ju fått reda på vad som hänt i de andra planen osv.
Eftersom jag gissar att du är några decennier yngre än vad jag är kanske en historielektion är på sin plats:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_hijacking

Between 1948 and 1957, there were 15 hijackings all over the world, an average of a little more than one per annum. Between 1958 and 1967, this climbed to 48—an annual average of about five. There was an explosive increase to 38 in 1968 and 82 in 1969, the largest number in a single year in the history of civil aviation. During the third 10-year period between 1968 and 1977, there were 414 hijackings—an annual average of 41.
Vi pratar alltså fyra kapningar i månaden i snitt. Jag ser inga problem med att snabba upp takten och kapa fyra flygplan på en dag. Gör du? Isåfall på vilka grunder? Det enda som krävs är ett större mantal just den dagen istället för fördelat på en månad.

Before the September 11, 2001 attacks, pilots and flight attendants were trained to adopt the "Common Strategy" tactic, which was approved by the FAA. It taught crew members to comply with the hijackers' demands, get the plane to land safely and then let the security forces handle the situation. Crew members advised passengers to sit quietly in order to increase their chances of survival. They were also trained not to make any 'heroic' moves that could endanger themselves or other people. The FAA realized that the longer a hijacking persisted, the more likely it would end peacefully with the hijackers reaching their goal.

Citat:
Om man sedan tittar på kaparnas bakgrund, så är det ju så mycket som inte stämmer, att man blir mörkrädd. Men det är ju inte så konstigt att inget plan skickades upp då vi har fått vittnesmål om en stand down order, från försvarsministern.
Vad har det med förmågan att kapa fyra flygplan att göra?
Citera
2010-02-22, 21:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
He he, detta är en klassisk argumentationsteknik som ofta dyker upp i dessa sammanhang.

Faktum är att denna typ av argumentation även kan dyka upp från motsatt sida i en diskussion, dvs om man inte delar denna grupps extremism så är man istället jude/sionist/rasist/homofob/ etc, etc....suck! när skall människan lära sig att se saker för vad de är?
Eftersom det enbart är trutherssidan som sysslar med att beskriva de inblandade i 9/11 som "judar", "araber i en grotta", "sionister" etc så kanske det inte är så konstigt?
Citera
2010-02-22, 21:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Vilka censurerar? Samma personer som sen 9/11 inte lyckats få bort alla avslöjande videos från youtube eller vad?
de två videor jag pushade hårdast, fritt fall med bevarandet av rörelsemängd samt Chandlers blev båda borttagna. Jag vill inte flörta med mig själv, men man måste ju erkänna att det finns EN MASSA SAMMANTRÄFFANDE GÄLLANDE ALLT VAD 9/11 HETER!
Citera
2010-02-22, 21:54
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Vad exakt svarar du på?
Jag säger vad som hade kunnat tillfredställa mig. Detta var bara ett fåtal MYCKET konstiga punkter som man inte fått någon som helst svar på.
Citera
2010-02-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
100 är kanske lite mycket, men du kanske kunde dela med dig av dom 10 bästa?
Skulle vara intressant!

/T

Kan ge dig tre "grupper" där det rapporteras extremt lite/selektivt.

"Klimathotsbluffen"
Exempelvis Climate gate borde väl vara en solklar förstasida. De bluffarna som kommit fram tidigare lika så. Stora vetenskapsmän och forskare har genom åren kommit ut med skarpa rapporter som motbevisar IPCC så det bara skriker om det. Finns hur mycket som helst om denna bluff som skulle passa in på första sidor, men som i stället inte nämns.

Bilderberggruppen
När alla stora politiker och företagsmän träffas på ett ställe varje år för att ha ett hemligt möte bakom stängda dörrar, så borde väl detta också vara en solklar förstasida. Likaså när man får reda på vilka politiker som åker dit just det året.

11 september
Oavsett vad tidningen har för ståndpunkt i frågan så bör ju sanningsrörelsens framfart rapporteras i tidningarna. Lika så när nya vetenskapsmän, politiker, militärer, kändisar mm. går ut med sin ståndpunkt i frågan. Jag menar, oavsett om det är sant eller ej, så är det ju en extremt kontroversiell ståndpunkt att ha? WTC 7 skulle ha varit en solklar förstasida, någon/några dagar efter attacken. Detta mysterium borde ha följts upp av alla tidningar, men det nämndes knappt. Bara någon mini-notis i någon tidning. Pakistans "någonting-minister" gav 100 000 dollar till Muhammad Attah. Solklar förstasida. Inom 11-september finns det hur mycket som helst som ignoreras.

Svininfluensan-vaccin mm.
Här finns det ju hur mycket som helst. WHO ändrade definitionen. Journalist stämmer WHO. WHO fick privata donationer. Baxter skickade ut kontaminerade sprutor till 16 länder utan att någon sparkades. Barn har fått autism direkt efter vaccin-injektion mm.

Har inte tid att skriva mer just nu. Dessutom hamnar vi OT.
Citera
2010-02-22, 21:56
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Frågan var såhär; Var någonstans står det att man använde nanothermite i försöket?

Den andra frågan var; Skulle ingen ha märkt om någon gick lös med en monstermaskin och började skära sönder balkarna efter att först rivit upp alla väggar? Detta måste ju skett innan husen evakuerades av uppenbarliga skäl (tid) alltså måste något ha sett detta. Varför finns det ingen som då vittnar om att en monstermaskin gick lös och skar ner huset?
Ni har hävdat att man inte kan kapa vertikalt med termit. Surprise! man kan det. Jag vet inte om de använde termit eller nanotermit, eller en blandning. MEN DET GÅR ATT KAPA VERTIKALT!!!!!!!!!!
Citera
2010-02-22, 22:02
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det vore förstås bra.

Dock hoppas jag att du kan hitta en bättre källa än en video på Youtube. Jag har gett dig ett knippe vetenskapliga, granskade artiklar av en världens absolut ledande experter på hållfasthet. I en av dem (Bazant 2007 (?)) jämför man dokumenterad falltid med seismiska data. Slutsatsen är att dem 1-dimensionella modellen man har ger god överensstämmelse med dokumenterad falltid (11-12s). Denna modell innehåller strukturellt motstånd vilket påverkar förloppet i början.
Om du i stället vill hävda att falltiden blir 11s då strukturellt motstånd saknas så ligger bevisbördan i ditt knä. Kan vi enas om det?

NOT: eftersom du är F-teknolog så kan du genomföra en beräkning själv med de förutsättningar vi diskuterat ovan: infinitesemalt motstånd från kolumnerna vid kollision, inelastisk stöt vid varje våningsplan + några ytterligare rimliga förenklingar:
all massa i golvplanen ("slabs"), golvplanen staplas på varandra.
Man kan använda ett kalkylark med kolumner för position i tornet, ackumulerad massa, denna massas hastighet, rörelsemängd före kollision. Med antagandet om inelastisk stöt kan man rekursivt beräkna hastigheten efter varje kollision och falltiden följer från integration av de styckvis linjära hastighetsfunktionerna.
(och nej, jag ämnar inte genomföra detta själv, det är inte mitt jobb!)
Detta är just vad killen gjorde i videon.
http://www.youtube.com/watch?v=n7iSD_cQDFU&feature=channel
Detta är en annan version där han inte lagt WTC1 i bakgrunden.

Ska bli intressant att se om den försvinner efter jag börjar använda den istället.

Och jag skiter i prestigefyllda utbilndingar. Efter att ha sett John Gross (NIST investigator) förväxla hastighet och acceleration under ett "förhör" litar jag endast på mig själv och folk som har riktig fysik bakom sina påståenden.
Citera
2010-02-22, 22:04
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Mitt problem är att du snackar om cutter charges för nanothermite utan att du verkar ens ha sett en sådan konstruktion. SAMTIDIGT som du tycker att vi är naiva som litar på NIST (som ju faktiskt presterat 12 000 sidor rapporter som kunnat granskas av andra fackfolk). Det min bäste herre, är att använda dubbla måttstockar.
Erat argument var att man inte kan kapa vertikalt med termit, uppenbarligen så kan man det. Ifall de använde termit eller nanotermit eller en blandning borde inte vara relevant.

Svara nu på varför simuleringen inte stämmer överens med verkligheten.

Svara sen på varför falltiden av WTC7 var kortare i verkligheten än i rapporten.

Svara slutligen på varför man inte lämnar ut några beräkningar, antaganden eller in-data till sina simuleringar.
Citera
2010-02-22, 22:06
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Visst finns det data. För tornen har de dessutom lämnats ut till folk som efterfrågat dem. Hur det ligger till med rådatat för sjuan är ju en smula oklart i dagsläget, inte helt oväntat har du skrikit dig blå att de hemlighåller det, men vad baserar du det på? Har du fått nåpgot svar från någon snubbe som jobbar flör NIST att de absolut inte tänker lämna ut det? Eller är det en hastig slutsats du drog eftersom du själv inte sett det och ingen serverade dig med silversked?

Men tror du att byggingenjörer regelmässigt själv kollar gamla huskollapser eller litar de på att byggnormerna tar hand om det?
Om de har baserat sin utredning på simuleringar. Så borde väl folk få se dessa för att veta att de är korrekta? herregud.

Jag hoppas du blir dömd oskyldig till fängelse för att din advokat inte vill berätta varför du är oskyldig.
Citera
2010-02-22, 22:18
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Dina inlägg är lite kul ibland; jag kommer att tänka på lakritstrollet i Nile City med sina orginella ordspråk. Jag inser nu att du faktiskt inte förstod alls vad jag menade med " fan och hans moster" (= vem som helst/många personer i en negativ mening).

Återigen, de spekulativa personliga påhoppen som alltid är lika tråkiga. Haha, det var snarare så att inte du förstod mig ser jag.

Citat:
Till ämnet:
1) du kör på med anklagelser om lögn i varje inlägg så inkonsekvent är du inte. Det vore förstås ännu bättre för alla om du kunde plocka fram ett (1) av de bevis för sprängämnen som förvandlar mig till lögnare. Kan vi få ett sådant?

Hur orkar du? Vi har gått igenom detta säkert sex gånger nu. Ditt inlägg löd väl ungefär; "Inga fysiska bevis i form av vittnen som hört eller sett explosioner, spår av sprängämnen har påträffats" Och detta är ju inte sant, därför är du alltså en lögnare som jag sade.. ta det bara.

Citat:
2) om jag nu tolkat dina inlägg om det borttransporterade och otillgängliga stålet fel, varför förklarar du inte bara vad du menar i stället för att dra till med dina favoriter "löjligt och fegt". Vidare, om dina exempel inte leder till slutsatsen om "inside job", vad är då relevansen?

För att du väljer att tolka det som du vill, snutteponken. Det hade du vetat om du verkligen läste vad som skrevs här men bara för att jag är snäll och jag vet att du kommer att gnälla annars så;

Citat:
Steel was the structural material of the buildings. As such it was the most important evidence to preserve in order to puzzle out how the structures held up to the impacts and fires, but then disintegrated into rubble.

Detta är relevansen.

Citat:
3) eftersom du tidigare skrev att du tvivlade på att jag läst NIST-rapporten så gjorde jag misstaget att anta att du faktiskt läste rekevant information i ett ämne du skriver dussintals inlägg i.
Felet är givetvis mitt.

Ja, jag är inte kvalificerad att skriva om WTC7 om jag inte läst NIST-rapporten.. förstår jag dig rätt? Nej du har ju aldrig fel, det var mitt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in