2008-09-19, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ni har förmodligen tagit upp ämnet tidigare. Barry Jennings redogör i klipp som finns på youtube att han var med om explotioner i WTC7 INNAN något av tornen hade rasat. En kvinna som jobbade på pentagon har också gått ut och vittnat om de händelserna. Det finns timtal med video och ljudmaterial på vittnen som sett hört och upplevt explotioner. Varför tas de inte på allvar? Och om det nu är så enkelt att förklara, varför låter inte massmedia någon av vittnena kliva fram. Varför tas det inte upp i några rapporter. Jag kan ge källor sedan. Jag vill höra era tankar, inte någon debunkingsidas tankar. Jag tycker det är lite underligt.

Det finns flera personer som jobbat inom pentagon som sagt att det inte var ett flygplan som träffade utan att det var explosioner i byggnaden, samma sak i båda tornen och wtc7.

Det finns väl en hel film om det som hände i pentagon? Litet mindre bra skådespelare men ändå en hyfsat bra produktion, har bara sett korta klipp och inte hela filmen men den går väl att få tag på.

Sedan finns det tiotals eller hundratals timmar med vittnesmål om explosioner och annat som absolut inte har med några plan att göra. Explosionerna i wtc7 var också omfattande innan hela byggnaden sprängdes.
Citera
2008-09-19, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag såg på jin83*s klipp från vakens 9/11-aktion i Stockholm elfte september, och det jag tänkte på är att de hela tiden skriv "var 9/11 ett insider jobb?" Har inte tr00therrörelsen kommit fram till en svensk titel för sitt lallande ens?

Svenska språket har alltid hämtat en massa låneord. Folk tallar ju om insider-affärer, insider-brott med mera. Jag hade själv sagt insider-jobb om man vill översätta från engelska. Sedan är det ju lätt att söka på internet efter inside job och hitta mer information, svensk massmedia är ju rätt tyst om saken...

Kom gärna med förslag, finns nog fler plakat och banderoller med andra budskap från de som vill sprida information om vad som hände 9/11 2001.
Citera
2008-09-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Det finns flera personer som jobbat inom pentagon som sagt att det inte var ett flygplan som träffade utan att det var explosioner i byggnaden, samma sak i båda tornen och wtc7.

Det finns väl en hel film om det som hände i pentagon? Litet mindre bra skådespelare men ändå en hyfsat bra produktion, har bara sett korta klipp och inte hela filmen men den går väl att få tag på.

Sedan finns det tiotals eller hundratals timmar med vittnesmål om explosioner och annat som absolut inte har med några plan att göra. Explosionerna i wtc7 var också omfattande innan hela byggnaden sprängdes.

Så nu fanns det inga flygplan alls?
Det där var något nytt för mig, kan du bidra med en länk en källa något? Eller ska jag ta ditt ord som sant som vanligt?
Citera
2008-09-19, 11:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Kom gärna med förslag,

Mirtt förslag är att du börjar föra normal tvåvägskommunikation som vuxna människor gör och inte bara ägnar dig åt att spy ut felaktigheter.
Citera
2008-09-19, 11:10
Medlem
Pads avatar
Citat:

Men jösses, lägg fram lite verifierbara källor eller sluta spamma junk.
Citera
2008-09-19, 11:42
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Svenska språket har alltid hämtat en massa låneord. Folk tallar ju om insider-affärer, insider-brott med mera. Jag hade själv sagt insider-jobb om man vill översätta från engelska. Sedan är det ju lätt att söka på internet efter inside job och hitta mer information, svensk massmedia är ju rätt tyst om saken...

Kom gärna med förslag, finns nog fler plakat och banderoller med andra budskap från de som vill sprida information om vad som hände 9/11 2001.

Jag tror inte vaken.se skulle uppskatta mina förslag faktiskt =). Visst är det så att insider är ett mer eller mindre vedertaget låneord som fungerar i svenskan, men insider-jobb är grov svengelska i mina öron.
Citera
2008-09-19, 11:43
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Här får du ett förslag på utländskt ord....

www.nist.gov
Citera
2008-09-20, 01:04
Medlem
Citat:
Det har redan getts uppmärksamhet och fått förklaringar. I WTC-tornen så rasade hissarna ned, generatorer brann och eldgasexplosioner inträffade i hisschackten. Allt detta gav upphov till dån, höga ljudknallar och/eller explosioner (och explosionsliknande ljud). Detta tas upp av både NIST, FEMA och olika nyhetssidor. Har du ens läst rapporterna från NIST?

Det jag sa var att Barry Jennings vittnade om explotioner i WTC7 INNAN tornen föll.

Här är explotioner vid pentagon. Ett vittne som var inne i Pentagon valde att tala ut på Alex Jones igår. Hittar inte detta på youtube än. Hon sa att det inte fanns några tecken på et plan. Hon hade bara hört explotionen. Hon sa också att det brann väldigt lite. Så hur "flygplanet" skulle förångas vet jag inte. Fast det är klart, alla passagerare gick ju i alla fall att identifiera .

Man kan ju tycka att de kunde visa någon av filmerna som de beslagtog från alla de hundratals kamerorna eftersom konspirationsteoretikerna blivit så många. Det skulle vara väldigt lätt att visa att det åtminståne var ett sådant plan. Jag förstår inte alls vad som skulle vara så hemligt med de bilderna. Kan någon komma på en bra anledning att inte visa bilderna?
Citera
2008-09-20, 01:31
Medlem
Här har vi en ny film som visar krascherna. Notera att de säger att det var ett militärplan som kraschade i andra tornet. Men de är väl foliehattar eller bara dumma i huvudet. Eller? Kolla vid 12:16

http://video.google.com/videoplay?docid=5474006551011489413&hl=en
Citera
2008-09-20, 01:37
Bannlyst
Det måste ha varit denna intervju som du pratade om:
9/11 Pentagon Survivor"April Gallop"on Alex JonesTv:NO PLANE! 1/4
http://www.youtube.com/watch?v=7EcpiPL6kw4

Hon är inte den första som sagt att det brann väldigt lite i pentagon, att det exploderade och att det inte någonstans fanns något plan. De fåtal delar som hittades planterades naturligtvis, omöjligt att endast ett par småbitar av planet är kvar och ingen av motorerna. Av de delar som visades passade inte ens ihop med ett Boeing-plan.
Citera
2008-09-20, 01:40
Medlem
Pads avatar
Citat:
Här har vi en ny film som visar krascherna. Notera att de säger att det var ett militärplan som kraschade i andra tornet. Men de är väl foliehattar eller bara dumma i huvudet. Eller? Kolla vid 12:16

http://video.google.com/videoplay?docid=5474006551011489413&hl=en

Nej, gissningsvis så hade de bara fel. Vi kan räkna upp hur många saker som helst som folk sa den dagen som var fel. Det var kaos, förvirring, chocktillstånd och elände.

Eftersom man hittat rätt gott om vrakdelar så kan man bortom allt rimligt tvivel faktiskt säga att det var ett civilt plan, närmare bestämt det som kapades. Detta stärks ytterliggare av att man lyckats identifiera DNA från passagerarna.

Så, vad gör att du mer tror på de här vittnena än ALL teknisk bevisning?
Citera
2008-09-20, 01:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det jag sa var att Barry Jennings vittnade om explotioner i WTC7 INNAN tornen föll.

Har du en trovärdig och verifierbar källa till det?

Citat:
Här är explotioner vid pentagon. Ett vittne som var inne i Pentagon valde att tala ut på Alex Jones igår. Hittar inte detta på youtube än. Hon sa att det inte fanns några tecken på et plan. Hon hade bara hört explotionen. Hon sa också att det brann väldigt lite. Så hur "flygplanet" skulle förångas vet jag inte. Fast det är klart, alla passagerare gick ju i alla fall att identifiera .

Vilken tur att vi inte behöver ta henne på orden då. Bara för att HON inte såg något plan så innebär ju inte det att man inte hiuttade mängder med vrakdelar som kunde identifieras, tillsammans med DNA.

Citat:
Man kan ju tycka att de kunde visa någon av filmerna som de beslagtog från alla de hundratals kamerorna eftersom konspirationsteoretikerna blivit så många.

Jag tror att du tillmäter foliehattarna lite väl stor betydelse. De skiter faktiskt i om ni så skulle bli tio gånger så många som ni är (när det i själva verket verkar vara en krympande rörelse), er oförmåga att argumentera ärligt och bevisorienterat gör att ni inte tas på allvar ändå.

För övrigt skulle väl rättsstaten vara i far om en tillräckligt stor grupp människor kunde påverka domstolar/FBI att lämna ut material i brottsutredningar?

Citat:
Det skulle vara väldigt lätt att visa att det åtminståne var ett sådant plan. Jag förstår inte alls vad som skulle vara så hemligt med de bilderna. Kan någon komma på en bra anledning att inte visa bilderna?

Hur mycket bevis brukar polisen lämna ut i vanliga brottsmål?
Senast redigerad av Pad 2008-09-20 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in