Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
FBI anger i sin efterlysning att han är vänsterhänt.
Jag googlade lite och hittade en sida om det på 911myths, där finns bland annat bildmaterial på när han vid andra tilläfflen skrivt med höger hand. Det finns ju också en teori om att han var skadad eftersom vänsterarmen bara hängde vid sidan, all gestikulering var med höger hand.
Visst, det är ju inte omöjligt att även detta är fejkat, men jag ser det nog som en plausibel förklaring.
http://www.911myths.com/index.php/Confession_video
Citat:
Vittnesmål från flygplanen är ju bra men det finns inga överlevande som kan berätta. Video från säkerhetskontrollen säger inte att de verkligen gick ombord på planen. Anta att flygplanen de klev på inte är de som kördes in i husen. Då kommer saken i ett helt annat läge. Det är en massa tvivel, huruvida de är rimliga eller inte får man avgöra själv. Det finns en massa möjligheter att de bevis som presenterats inte är bevis, samtidigt som de såklart också kan vara bevis.
Pling! Där växte er skara så att den även inkluderade incheckningspersonalen. Dessutom kan man ju tänka sig att folk skulle lagt märke till kaparna på flygplatsen efter planets avgång, eller att de rent av fastnat på någons kamera eller övervakningsband. Det verkar ganska riskabelt, för att inte säga lätt krystat som teori.
Om planen inte är de som kördes in i husen så kan vi ju dessutom lägga dit de många människor som arbetade med DNA-identifieringen av offren (vilket ju OCKSÅ är ett bevis). Vidare så matchar vrakdelarna rätt flygplansmodell vilkjet ytterligare stärker den officiella teorin.
Som sagt, för varje steg som ni skall förklara bort så växer er skara med stumma skurkar. Jag känner nog fortfarande att "rimligt tvivel" är en bra term här.
Citat:
Jag som sagt inte själv undersökt namnen och de påstått ännu levande filurerna men det som nämns i LC2 om att några av männen fortfarande är vid liv är rena lögner alltså menar du?
Antingen det eller produkten av en total nollkoll utan dess like. Så antingen är Dylan Avery ett hittehjon eller en ljugande skurk, möjligtvis båda två.
Citat:
I mina ögon är det alldeles för många knepigheter i hela scenariet för att jag lugnt ska acceptera den officiella versionen. Så länge dessa tveksamheter finns kvar så kommer jag inte att acceptera den storyn.
Då kommer du nog få fortsätta tvivla. Vid händelser av den här magnituden så kommer det ALLTID att finnas informationshål och frågor man inte riktigt kan ge hundraprocentiga svar på. Vi kommer aldrig att få reda på exakt vilka bultar/stag/pelare som gav sig först i tornens kollaps exempelvis. Det vi (alltså NIST i det här fallet, jag är givetvis inte tillräckligt kompetent) kan göra är att approximera vad som hände utifrån observerade indata och sen dra en slutsats utifrån det. Närmare den kompletta sanningen än så kommer vi inte.
Citat:
Sen kan man säkert detalj för detalj finna en möjlig förklaring mer eller mindre krystat men sammantaget blir detlajerna för många. Som någon sa en gång: Ska man ljuga så ska man ljuga stort, ju större lögn desto fler som tror på den. Om det är en lögn så är den jäkligt stor och det är en fördel för det blir så otroligt många detaljer i lögnen och med det så blir det också svårare att motbevisa eftersom varje detalj kan ha en plausibel förklaring.
Tänk, det är precis så jag tycker om era alternativa förklaringar där varje delförklaring medför fler inblandade och nya problem. Jämfört med den officiella teorin har jag inte sett NÅGON alternativ förklaring som varit ens i närheten av att hålla vatten lika bra och palla granskning.
Citat:
WTC7 t ex. Ingen kommer någonsin att kunna få mig att tro att hela byggnaden rasar i ett stycke pga att ena långsidan hade brunnit. Även om det var omfattande bränder så var fortfarande stora delar av byggnaden oskadade konstruktionsmässigt. Att dessa delar säckar ihop samtidigt som resten av byggnaden är för mig fullkomligt orimligt. Även om jag inte besitter några djupare kunskaper i hållfasthet så tror jag inte att man med säkerhet kan fastställa att värme från bränderna i WTC7 fortplantade sig i stålet och försvagade hela byggnaden av det skälet att man inte med säkerhet kan säga hur varmt det var i byggnaden och inte exakt vet hur mycket brandskydd som fanns kvar på stålet.
WTC7 var en kontorsbyggnad. Man kan dra väldigt rimliga slutsatser om hur varma bränderna var, för det är inte första gången som kontorsbygnnader brinner. Brandskyddet kommer bara att fördröja uppvärmingen, och huset fick brinna utan bekämpning. jag ser inte det märkliga i att det till slut inte kunde bära upp sig själv med de förutsättningarna.
Citat:
Man kan gissa en massa baserat på tidigare kända faktorer, men inte veta. Det är mycket som är unikt i 911 och därför är det svårt att jämföra med andra händelser. Finns det exempel på liknande konstruktioner av motsvarande storlek som rasat pga brand, där hela byggnaden säckar ihop samtidigt?
Jag brukar ju vara jobbigt envis med att avråda från att jämföra huskollapser eftersom alla är unika. Jag har på rak arm inga exempel på liknande kollapsförlopp (men det vore intressant att se), däremot finns det ju ett antal stålbaserade hus som kollapsat pga brand. Det säger ju i sig ingenting om vare sig sjuan eller tornen, men det visar ju ändå att stål inte är riktigt så brandsäkert som foliehattarna vill göra gällande.