2008-05-20, 17:07
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vakthundarna som länge varit tysta kastar sig plötsligt in med en massa snömos. Därför upprepar jag:

"Jag vill bara säga till nytillkomna att bara för att vakthundarna är i majoritet på denna tråd så är inte debatten klar med det.
9/11 truth rörelsen växer för varje dag.
Här är lite samlad info: http://www.rense.com/Datapages/popmechdat.htm

Och för er som vill se att rörelsen växer rekommenderar jag:
http://www.911truth.org/

Haha, du är precis som killen i KKK-dokumentären som jag såg för ett par år sedan. Han visade en stor hög med brev (som dokumentärteamet inte fick se närmare på) och sa "såhär många ansökningar för medlemskap får jag varje dag. Rörelsen växer hela tiden. Sen filmade teamet när KKK höll massmöte. Tråkigt nog var det bara demonstranter som kom, och efter det vägrade de svara på några frågor.

Jag såg inget på den sidan där det stod att trutherrörelsen växte. Kan du visa mig var på sidan du menade? Att nya personer blir medlemmar är inte nödvändigtvis ett tecken på att rörelsen växer...
Citera
2008-05-20, 20:53
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Haha, du är precis som killen i KKK-dokumentären som jag såg för ett par år sedan. Han visade en stor hög med brev (som dokumentärteamet inte fick se närmare på) och sa "såhär många ansökningar för medlemskap får jag varje dag. Rörelsen växer hela tiden. Sen filmade teamet när KKK höll massmöte. Tråkigt nog var det bara demonstranter som kom, och efter det vägrade de svara på några frågor.

Jag såg inget på den sidan där det stod att trutherrörelsen växte. Kan du visa mig var på sidan du menade? Att nya personer blir medlemmar är inte nödvändigtvis ett tecken på att rörelsen växer...

Du har ingen aning om vad som pågår.
Det är inte bara frågan om antalet medlemmar.
Det handlar om att vetenskapen är på väg att hitta tillbaka till nå'n slags hederlighet.
Ditt tjat om KKK blottar bara att du försöker göra truth-rörelsen till nå'n slags rasism.
Ett gammalt sionistiskt trick.
Märk väl att antisionism är inte frågan om att vara emot en folkgrupp utan mot en idé.
Citera
2008-05-20, 21:10
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Hualigen...

Citat:

Så en rörelse växer utan att få fler medlemmar? Det var inte illa av den!

Citat:
Det handlar om att vetenskapen är på väg att hitta tillbaka till nå'n slags hederlighet.

De enda som är ohederliga är trutherrörelsen som manipulerar bevis, klipper i intervjuer, tar meningar ur ett sammanhang, litar på en källa ibland för att förkasta den i nästa stund osv osv... allt för att få den skeva teorin att gå ihop. När de praktiska frågorna sen dyker upp, då försvinner ni med huvudet i sanden.

Citat:
Ditt tjat om KKK blottar bara att du försöker göra truth-rörelsen till nå'n slags rasism.

Det var en liknelse på beteendet, det märks att du har tränat ett tag på att misstolka saker =)

Citat:
Märk väl att antisionism är inte frågan om att vara emot en folkgrupp utan mot en idé.

Och det har med 9/11 att göra på vilket sätt?
Citera
2008-05-20, 21:50
Medlem
Pads avatar
Citat:

Fast ändå inga konkreta bevis för något alltså? Eller har jag missat något?
Citera
2008-05-20, 22:22
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
Villka tror ni står bakom 11 september?
Vilka har tjänat på det?

Ingen har väl tjänat på det, den som ägde tornen förlorade ju stora summor, dom som förlorade livet kan ju knappast tjänat något, dom som egenltigen kan ha tjänat något på detta är ju dom som ville ha ner tornen, dvs kaparna.

Vilka som står bakom anser jag vara självklart då man studerar bevisen som finns och inte finns. versionen om kaparna håller bättre än bomber i tornen, hologram, fejkade livesändningar osv.
Citera
2008-05-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Men då har du tydligen missförstått och fått felaktig information. Var har du kommit över den informationen?

http://www.debunking911.com/freefall.htm

Från länken:

Hoppas det klarnade nu?

EDIT: Också en mycket bra bild som visar att tornen inte alls föll i "fritt fall".

http://www.911myths.com/assets/images/Collapse.jpg

Det verkar finnas olika definitioner av fritt fall, dels fritt fall i vakuum och dels fritt fall i luften. Jag vet inte vilken som är den mest korrekta att använda, jag föreställer mig att fritt fall i folkmun betyder fritt fall i luften och den strikt vetenskapliga definitionen är fritt fall i vakuum?

Problemet som jag ser är att ingenting faller i fritt fall i vakuum på jordens yta så som vi känner till och man kommer aldrig att hitta något som faller exakt i fritt fall i vakuum om det just inte befinner sig i vakuum.

Faller en fallskärmshoppare i fritt fall innan han fäller ut skärmen?

Om svaret är ja, då har siten fel, de menar strikt på att fritt fall endast är fritt fall i vakuum medans vi menar egentligen att fritt fall är fritt fall i luft, man adderar luftmotstånd.

Om svaret är nej, då är vår definition av fritt fall i det verkliga livet felaktig och uttrycket "fritt fall" endast bör användas i strikt vetenskapliga sammanhang.

Finns det några logiska felaktigheter här så rätta mig gärna.

/O
Citera
2008-05-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedes4911truth
Det verkar finnas olika definitioner av fritt fall, dels fritt fall i vakuum och dels fritt fall i luften. Jag vet inte vilken som är den mest korrekta att använda, jag föreställer mig att fritt fall i folkmun betyder fritt fall i luften och den strikt vetenskapliga definitionen är fritt fall i vakuum?

Problemet som jag ser är att ingenting faller i fritt fall i vakuum på jordens yta så som vi känner till och man kommer aldrig att hitta något som faller exakt i fritt fall i vakuum om det just inte befinner sig i vakuum.

Faller en fallskärmshoppare i fritt fall innan han fäller ut skärmen?

Om svaret är ja, då har siten fel, de menar strikt på att fritt fall endast är fritt fall i vakuum medans vi menar egentligen att fritt fall är fritt fall i luft, man adderar luftmotstånd.

Om svaret är nej, då är vår definition av fritt fall i det verkliga livet felaktig och uttrycket "fritt fall" endast bör användas i strikt vetenskapliga sammanhang.

Finns det några logiska felaktigheter här så rätta mig gärna.

/O
Med de fysikaliska begreppet "fritt fall" menar man utan luftmotstånd. När man säger att det tar x sekunder att falla sträckan y i fritt fall så menar man utan luftmotstånd, hur skulle du kunna ta hänsyn till luftmotståndet i en sådan tidsangivelse, luftmotståndet beror ju helt på form och vikt på föremålet som faller!

Fritt fall är ett idealiserat koncept, när det ej är vakuum kan man approximera med fritt fall när luftmotståndet är försumbart, vilket ofta är en bra approximation när hastigheten är låg.
Senast redigerad av raol 2008-05-20 kl. 22:49.
Citera
2008-05-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Såsom jag förstått kollapsförloppet var det inte golven som släppte och sedan träffade golvet under och fick det att rasa och nästa golv osv. Det var den rätt lösa teorin som FEMA förde fram och som sedan dragits med beteckningen "Pancake-theory".

NIST förklarade, vad jag begriper, initeringen av raset med att flera av golven i träffområdet av värme och skador förlorade sin bärighet och började bågna sig ("sag") av sin egen tyngd. Det i sin tur orsakade att ytterväggarna drogs inåt och belastades på ett sådant sätt att de tappade sin bärförmåga. Tillsammans med skador på husets kärna så ledde det till att raset började. WTC1 och 2 var byggda med bärande väggar runt om, vilket jag förstått är en rätt unik byggteknik som syftade till att maximera kontorsytorna.
/S

Ja, jag har också hört att det var en unik konstruktion på sin tid. Den hade bärande väggar på utsidan, som en tub, men man får inte glömma heller att den hade en massiv balkar i mitten som var bärande.

Vet inte om du sett "Building the World Trade Center", en liten dokumentär som någon har lagt ut på youtube, rätt massivt bygge.

http://www.youtube.com/watch?v=__gUjUv1vvw

/O
Citera
2008-05-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Bra, då är vi överens om det. Jag ställde mig något undrande till vad du menade med back to basics och om du avsåg något jag inte kunde utläsa. Därav min fråga. Men då kan vi enas om att bevisföringen runt 9/11 i möjligaste mån bör ha sin grund i vad som framkommer genom observerade händelseförlopp.

Därom är vi fullständigt överens. Du får ursäkta, men ditt val av nick och ditt sätt att resonera rimmar illa. Så hitills får jag erkänna att du framstår som smått unik. Då utgår jag ifrån att du tillhör truthersrörelsen, eller så har du valt ditt nick helt medvetet bara för att jävlas
Om jag får fråga, vad är din egen åsikt i frågan om 9/11. Konspiration eller inte?

Hej!

Jag menar för min egen del, back to basics. Min uppfattning är att kollapsen bryter mot naturlagar och det är det som gör mig skeptiskt. Men ja kan ju ha fel och jag är medveten om det.

Därför är det back to basics och se om man har gjort några logiska felsteg någonstans eller om det är något man inte känner till som kan motsäga det jag har kommit fram till. Gör det mest av egoistiska skäl, jag vill ju att min uppfattning bygger på rationella vetenskapliga bevis och inte en religös övertygelse :-)

/O
Citera
2008-05-20, 22:59
Medlem
Tornen föll visserligen fort, men inte i fritt fall. Ytterligare ett exempel på hur trutherrörelsen förvanskar vetenskapliga begrepp.

"The buildings did fall quickly - almost (but not exactly) at the same speed as if there was no resistance. Shouldn't the floors below have slowed it down? The huge dynamic loads due to the very large momentum of the upper floors falling were so great that they smashed through the lower floors very quickly. The columns were not designed to carry these huge loads and they provided little resistance."

http://www.civil.usyd.edu.au/wtc.shtml
Citera
2008-05-20, 23:00
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ingen har väl tjänat på det, den som ägde tornen förlorade ju stora summor, dom som förlorade livet kan ju knappast tjänat något, dom som egenltigen kan ha tjänat något på detta är ju dom som ville ha ner tornen, dvs kaparna.

Vilka som står bakom anser jag vara självklart då man studerar bevisen som finns och inte finns. versionen om kaparna håller bättre än bomber i tornen, hologram, fejkade livesändningar osv.
De som tjänade på det var utan tvekan PNAC, de fick ju precis så som de ville. Det nya Pearl Harbor som skulle ge en orsak till att ta bort Saddam från makten. Jag tror det var 1998 som de skrev så till Bill Clinton, och påpassligt får de det tre år senare när de själva sitter i regeringen

Däremot oklart vad AQ skulle ha tjänat på det.
Citera
2008-05-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Med de fysikaliska begreppet "fritt fall" menar man utan luftmotstånd. När man säger att det tar x sekunder att falla sträckan y i fritt fall så menar man utan luftmotstånd, hur skulle du kunna ta hänsyn till luftmotståndet i en sådan tidsangivelse, luftmotståndet beror ju helt på form och vikt på föremålet som faller!

Fritt fall är ett idealiserat koncept, när det ej är vakuum kan man approximera med fritt fall när luftmotståndet är försumbart, vilket ofta är en bra approximation när hastigheten är låg.

Hej raol!

Det är säkert bara jag som är trög här när det gäller begrepp och definitioner. Men om jag till exempel släpper en planka från sjunde våningen till exempel, kan jag då säga att plankan föll i fritt fall ner till marken?

/Oli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in