Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag blir rörd över ditt försök att förklara. Men vilken skolpojke som helst kan förklara för dig att du är ute och cyklar.
Jaså? Trist bara då att just skolpojkar kanske inte är de med bäst koll på hur huskollapser kan gå till. Jag har däremot sett ett antal med expertkunskaper som inte sett några problem med den förklaringen. Jag tror nog mer på dem än på skolpojkar, särskilt på dem som faktisk gjort egna beräkningar som granskats efteråt.
Citat:
Visst utvecklas det krafter när ett våningsplan faller ett par meter.
Men du får ursäkta att jag ser dig mer som en psykologisk gåta än som en klarar att förklara det att ett enormt stålstycke kan slungas över gatan och tränga in i en huskropp med kraften av att stycket träffas lite snett av ett fallande golv.
Som andra redan påpekat, det var mer än ett golv som föll den dagen. Menar du att det inte utvecklades enorma sidokrafter i kollapsen? På riktigt?
Ja tjena, jag förstår att du återigen kastar dig om halsen på din älskade psykologi innan du förväntas visa upp lite beräkningar eller eget tankearbete. Det måste kännas lätt för dig att först spåna ihop lite, sen bara vifta med handen när din bluff synas och snacka psykologi istället.
Men visst är det en intressant psykologisk gåta som jag nämnde innan, hur ni kan FORTSÄTTA tro på folk som blivit beslagna med felaktigheter ungefär hur många gånger som helst och BLINT tro på en konspiration som helt saknar bevis.
Citat:
Nej jag kan inte ta dig på allvar. Du är ett skämt.
Jag väntar fortfarande att mer seriösa medlemmar som Ezzelino och Blizardking vågar uttala sig om 11/9. Ni fegar som Chomsky gör.
Mmmm, du menar Blizzardking som så totalt saknade ryggrad att han hellre lämnade forumet än medgav att han ljugit, när vi snackade boxcutters?
Så... bara för att Chomsky inte dragit på sig foliehatten så fegar han ur? Stor humor.
Eftersom det är så uppenbart i din värld hur det gick till så väntar jag spänt på att du skall redovisa svar på frågorna du fick ovan, vilka sprängämnen kan slunga den där balken?
Och som bonusfråga kan du ju fundera på om mer energi frigjordes vid kollapsen än av sprängverkan i en vanlig demolering.