Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Ifrågasätt jag lite närmare? Kan du förklara varför NIST inte vill lämna ut några beräkningar eller in-data om sina simuleringar av 7:an?
Något som du tjatade på mig om hur länge som helst, men nu har du abrupt slutat när jag tar upp att de själva inte har gjort det.
Vad skulle jag ha slutat prata om?
NIST har publicerat en gedigen mängd med uträkningar, det vi pratar om i det här fallet handlar om en simulering av sjuan, och du vill genast ha det till att de har sin egen hemlisklubb där ingen indata släppts ut. Så är det givetvis inte, och det vet ju du också (eller vet du? med din bristande läsförmåga är jag faktiskt osäker). Jag vill minnas att jag faktiskt skrivit ungefär samma sak om i det här stycket innan, så det där med att jag skulle ha "abrupt slutat" prata om vad NIST håller på med är bara hittepå. Jag har däremot frågat dig rakt ut ett par gånger var DINA beräkningar och resultat är som på något korrekt och riktigt sätt skulle vederlägga NISTs slutsatser. På den frågan har det däremot varit väldigt tyst. Jag skall inte säga att du "tystnat abrupt" för det skulle implicera att du tidigare faktiskt varit villig att lägga fram någon slags eget arbete. Det kan ju alla som läser tråden se att du inte gjort, trots att det är du som har bevisbollen i knäet.
Så om vi nu skall fortsätta jämföra öppenhet och framlagda resultat (ett ämne jag absolut gärna diskuterar) så kan du väl visa upp några konkreta uträkningar du gjort som faktiskt inte skulle skrattas ut i en domstol. Hey, kom igen, det är DU som säger att NISTs rapporter är inkorrekta, då kan det väl inte vara så svårt att visa upp det också. Hur vet du exempelvis att motståndet i byggnaderna inte blev neglierbart om du inte räknat på det?
Citat:
Men det ändrar inte din åsikt det minsta. Du börjar istället att ställa långa frågor med en massa antaganden så att det ska ta lång tid att läsa och sen svara. Du är expert på att vilseleda in på spår som inte går att verifiera för vare sig dig eller mig.
Fast det är DU som har bevisbollen, inte jag. De verkar glömma bort det hela tiden. När skall du göra något med den?
Citat:
Faktum kvarstår.
NISTs simuleringar stämmer inte överrens med verkligheten.
NISTs falltid av wtc7 var kortare än de skriver i rapporten.
Då får du väl visa det också. Så här långt så påstår du bara en massa saker.
PS. Jag glömde påminna dig, hur var det nu med din "cutter charge" för nanothermite, hade du någon sådan att visa upp? Det hade varit en lysande början.