2010-02-15, 20:58
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Fast nu var det ju inte ens det som var frågan du svarade på... Du bara tramsar ju, frågan var om det är rimligt att börja mäta huvudraset när översta pixeln på huset blir himmelsblå. Du har vilt protesterat mot detta med alla möjliga mer eller mindre märkliga argument, men nu verkar alltså även du tycka att det ändå är ok att man börjar mäta huvudraset när själva huskroppen faktiskt börjar röra sig neråt?

För att vara blivande civilingenjör så tycker jag nog att det är rätt mycket grundläggande principer du måste få förklarat för dig för att begripa... Undrar varför?
Jag märker att ni börjar debattera detaljer och metoder istället.

Mät på erat sätt då. Det blir ändå inte 5.4 sekunder.
Citera
2010-02-15, 20:59
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag trodde du pratade om fysik här? Inte om regeringen skulle ha nog resurser för att lyckas falsifiera nyhetsbilder. Dessutom tror jag ordet du söker är "förfalska" - kan vara bra att hålla koll på skillnaden när exjobbet närmar sig!

https://www.flashback.org/sp21480090
Jag visar på att det finns tidigare dokumenterad verksamhet som visar på att om 9/11 inte var ett inside job så är det ett undantag till regeln.
Citera
2010-02-15, 21:02
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Med tanke på hur fantastiskt selektivt du själv svarar på inlägg så vore det kanske lite taktfullt av dig att tala lite tystare om att folk skulle censurera dina inlägg...
Förlåt mig Pad för att jag inte vill leka med dig i dina triviala lekar där du hänger upp dig på ord och skriver långa antagande texter där du jämför din riddarrustning med ett påstående i en "vetenskaplig" rapport.

Förlåt mig pad.
Citera
2010-02-15, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Tack vare att NIST inte ville testa för det.

Allt det jag skrev stämmer.

vadå? är det din bevis? att NIST inte testade för det,

inte testat=finns bomber

tänker man logiskt borde det vara

inte testat=möjligheter för bomber, men kräver bevis för att det ska stämma

vi väntar.....
Citera
2010-02-15, 21:16
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
vadå? är det din bevis? att NIST inte testade för det,

inte testat=finns bomber

tänker man logiskt borde det vara

inte testat=möjligheter för bomber, men kräver bevis för att det ska stämma

vi väntar.....
Skulle du kunna precisera vad det är för bevisning som du kräver egentligen?

Man bör man ha ett sinne för objektivitet och en ödmjuk attityd till all ny information , har du det?
Det räcker inte med att kräva att andra skall bevisa saker hela tiden man måste faktiskt söka lite själv, vill du det?

http://www.911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html
Citera
2010-02-15, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Skulle du kunna precisera vad det är för bevisning som du kräver egentligen?

Man bör man ha ett sinne för objektivitet och en ödmjuk attityd till all ny information , har du det?
Det räcker inte med att kräva att andra skall bevisa saker hela tiden man måste faktiskt söka lite själv, vill du det?

http://www.911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html

Sist, jag kollade så var bevisbollen i era händer, fast ändå verkar Thaddeus inte vara villig och komma med bevis och uträkningar utan istället komma med:

påståenden
teorier
antaganden
kritik

men var är dom "överväldigande bevisen?

angående den vackra hemsidan du länkade till så tog den knappast bort några frågetecken.

Citat:
Ursprungligen postat av hemsida
Thermite Use as an Explanation

The "deep mystery" of the melted steel may be yielding its secrets to investigators not beholden to the federal government. Professor Steven Jones has pointed out that the severe corrosion, intergranular melting, and abundance of sulfur are consistent with the theory of thermite arson.

inga BEVIS för bomber.

EDIT: Lustigt nog så nämns faktiskt inte ens order "bomb" på en sida du länkade till
Senast redigerad av Grizly 2010-02-15 kl. 21:33. Anledning: ggg
Citera
2010-02-15, 21:33
Medlem
nollans avatar
Citat:
Jag visar på att det finns tidigare dokumenterad verksamhet som visar på att om 9/11 inte var ett inside job så är det ett undantag till regeln.
Vad USA har gjort och inte gjort tidigare kan inte på något sätt anses vara bevis för att 9/11 var ett inside job. Vad är det för slags bakvänd bevisföring egentligen? Om du kan bevisa att USA har för vana att slentrianmörda ett par tusen landsmän och ödelägga sina städer till dollarmiljardbelopp så har du på din höjd ett indicium.
Citera
2010-02-15, 21:36
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Sist, jag kollade så var bevisbollen i era händer, fast ändå verkar Thaddeus inte vara villig och komma med bevis och uträkningar utan istället komma med:

påståenden
teorier
antaganden
kritik

men var är dom "överväldigande bevisen?

angående den vackra hemsidan du länkade till så tog den knappast bort några frågetecken.

inga BEVIS för bomber.

Nu diskuterar jag inte vad Thaddeus har sagt eller säger, det klarar han alldeles utmärkt själv.
Dessutom bad jag inte dig bevisa något, utan frågade efter en mer precis frågeställning från din sida.
Citera
2010-02-15, 21:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ifrågasätt jag lite närmare? Kan du förklara varför NIST inte vill lämna ut några beräkningar eller in-data om sina simuleringar av 7:an?

Något som du tjatade på mig om hur länge som helst, men nu har du abrupt slutat när jag tar upp att de själva inte har gjort det.

Vad skulle jag ha slutat prata om?

NIST har publicerat en gedigen mängd med uträkningar, det vi pratar om i det här fallet handlar om en simulering av sjuan, och du vill genast ha det till att de har sin egen hemlisklubb där ingen indata släppts ut. Så är det givetvis inte, och det vet ju du också (eller vet du? med din bristande läsförmåga är jag faktiskt osäker). Jag vill minnas att jag faktiskt skrivit ungefär samma sak om i det här stycket innan, så det där med att jag skulle ha "abrupt slutat" prata om vad NIST håller på med är bara hittepå. Jag har däremot frågat dig rakt ut ett par gånger var DINA beräkningar och resultat är som på något korrekt och riktigt sätt skulle vederlägga NISTs slutsatser. På den frågan har det däremot varit väldigt tyst. Jag skall inte säga att du "tystnat abrupt" för det skulle implicera att du tidigare faktiskt varit villig att lägga fram någon slags eget arbete. Det kan ju alla som läser tråden se att du inte gjort, trots att det är du som har bevisbollen i knäet.

Så om vi nu skall fortsätta jämföra öppenhet och framlagda resultat (ett ämne jag absolut gärna diskuterar) så kan du väl visa upp några konkreta uträkningar du gjort som faktiskt inte skulle skrattas ut i en domstol. Hey, kom igen, det är DU som säger att NISTs rapporter är inkorrekta, då kan det väl inte vara så svårt att visa upp det också. Hur vet du exempelvis att motståndet i byggnaderna inte blev neglierbart om du inte räknat på det?

Citat:
Men det ändrar inte din åsikt det minsta. Du börjar istället att ställa långa frågor med en massa antaganden så att det ska ta lång tid att läsa och sen svara. Du är expert på att vilseleda in på spår som inte går att verifiera för vare sig dig eller mig.

Fast det är DU som har bevisbollen, inte jag. De verkar glömma bort det hela tiden. När skall du göra något med den?

Citat:
Faktum kvarstår.

NISTs simuleringar stämmer inte överrens med verkligheten.

NISTs falltid av wtc7 var kortare än de skriver i rapporten.

Då får du väl visa det också. Så här långt så påstår du bara en massa saker.

PS. Jag glömde påminna dig, hur var det nu med din "cutter charge" för nanothermite, hade du någon sådan att visa upp? Det hade varit en lysande början.
Senast redigerad av Pad 2010-02-15 kl. 21:45.
Citera
2010-02-15, 21:39
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag märker att ni börjar debattera detaljer och metoder istället.

Mät på erat sätt då. Det blir ändå inte 5.4 sekunder.

Nej, jag anmärker bara i största allmänhet på att du istället för att säga "Ni hade rätt, det är rimligt att mäta huvudraset från det ögonblick då huskroppen faktiskt börjar ge sig neråt" bara byter ämne. Det är förvisso symptomatiskt för "sannings"sägare, du är knappast först i tråden att bete dig så.

Men du fattar kanske varför jag ställde frågan om NÄR raset började enligt dig och varför (ännu en av frågorna du inte fixade att svara på).
Senast redigerad av Pad 2010-02-15 kl. 21:50.
Citera
2010-02-15, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Nu diskuterar jag inte vad Thaddeus har sagt eller säger, det klarar han alldeles utmärkt själv.
Dessutom bad jag inte dig bevisa något, utan frågade efter en mer precis frågeställning från din sida.

Angående bomber så krävs det nog bilder på bomber på plats, eller flera vittnen som erkänner att dom planterat bomber under en viss tid och kan utförligt förklara hur dom gjorde detta.

detta är några saker jag kommer på just nu, finns säkert mer som kan övertyga mig.
Citera
2010-02-15, 21:40
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
EDIT: Lustigt nog så nämns faktiskt inte ens order "bomb" på en sida du länkade till
hmmmm? det brukar vara ganska svårt att visa upp bomber efter att dessa har exploderat eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in