Citat:
Ursprungligen postat av torden
Tyvärr kan ju folk ha varit lite upptagna med annat just då?
Men här är åtminstone en bild som jag hittade efter 5 minuter på university of google:
http://www.snopes.com/rumors/images/debris.jpg
http://www.snopes.com/rumors/pentagon.asp
En liten motfråga, om AA77 inte träffade Pentagon, var är den och passagerarna då?
Du kanske bör spendera mer tid på University of Google om det där är det bästa du kan prestera! En bit? Seriöst?
Angående din motfråga, jag har inget svar på det! Inte heller har jag någon alternativ förklaring. Jag säger det igen, jag bara ifrågasätter varför det inte finns någon bra bild på vrakdelar, som onekligen bör komma ur en sådan krasch!
KimNeilJung, jag kan förstå att många frågor är svåra att besvara så att folk med olika bakgrunder ska kunna förstå exakt! Men om vi tar mina frågor tex, så borde de kunna besvaras endast med ett eller flera fotografier samt en liten tillhörande text.
Exempelvis angående vrakdelarna (eller bristen på) i Shanksville, skulle kanske förklaringen kunna lyda:
[img]Fotografi på platsen där planet kraschade, utan vrakdelar.[/img]
Förklaring: Vid sådan hastighet och vid sådan brand som uppkommer så försvinner mycket av vrakdelarna.
OBS! Detta var ett exempel på hur en enkel förklaring skulle kunna se ut!
Men vad jag förstår (gällande vrakdelar), så bör det finnas en hel del delar, som tyvärr inte syns på något fotografi. Förrutom möjligtvis några enstaka delar, och det är väl just det som stör anhängarna till en konspiration. Rimligtvis borde det finnas en hel del delar utspridda lite här och där, men vart är dem?
Och angående den fråga du försöker besvara, nämligen om det fanns sprängladdningar eller inte i WTC 1, 2 och 7, tror jag inte det går att besvara! Du talar om tysta sprängningar, men återigen så har många hört explosioner strax innan tornen kollapsade. Jag säger inte att det måste vara sprängladdningar bara för att folk hört explosioner, men eftersom många har sagt sig höra just smällar, så kan vi ju extrahera epitetet tysta, och bara säga sprängningar, oavsett om det är "naturliga" sprängningar eller om det är ditplacerade sprängämnen!
Inte heller vore det omöjligt att placera dit laddningar, varför skulle det vara omöjligt?