Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Mitt intresse i frågan 11/9 är hur man genom mass psykos kunnat dupera mängder av människor med en så uppenbar lögn som den officiella rapporten om vad som hände.
Mitt intresse i frågan om konspirationer är hur en grupp människor så krampaktigt kan behålla skygglapparna på och fortsätta tro på saker som blivit motbevisade för flera år sen.
Om nu den officiella versionen är en "uppenbar lögn", hur kommer det sig att du inte kunnat presentera ETT ENDA exempel på något som inte stämmer i den, sten? Ibland gör du ett försök, blir svinhårt ollad och sen drar du dig tillbaka och muttrar om att du mest är intresserad av psykologin bakom (fast det är uppenbart för alla andra att du säger så för att du inte HAR något att komma med i bevisväg).
Helt ärligt, det är OTROLIGT fascinerande hur människor som du funkar. Om vi nu bara utgår från att Nate Blacks lista:
Citat:
1. "Stålet smälte"
2. "Byggnaderna rasade på 10 sekunder"
3. "Byggnaderna var byggda för att klara en flygplanskollision"
4. "Små bränder"
stämmer (jag har faktiskt inte tid att verifiera det själv, men Nate har orubbat förtroendekapital i mina ögon eftersom han inte blivit ollad stup i kvarten) så är det liksom bara ännu fler detaljer som fascinerar. Jag menar, alla de sakerna har ju blivit vederlagda för flera år sen. Och då tänker jag, vad är det som gör att folk FORTFARANDRE tycker att det är bra länktips? Vill de bli lurade? VET DE OM att filmerna ljuger eller är det så att deras hjärnor liksom tänker bort ämnet? DET är ju det som är spännande med konspirationer (och aldrig har det blivit så tydligt som just "sannings"rörelsen efter 911).
Citat:
En bra allegori är ett barn som genom misshandel blivit sviket av sina föräldrar men ändå tar dom i försvar eftersom dom tror att det är där dom har sin trygghet.
Du menar som Alex Jones och Dylan Avery fortfarande har supportrar fast de blivit tagna med fingrarna i syltburken hur många gånger som helst? Du vet, kreativ klippning, citat ur sin kontext, dålig källgranskning, lögner etc.
Citat:
Einstein sa att obetänkt tilltro till auktoriteter är fiende till sanningen.
Einstein sa också att ha trodde att mänsklig dumhet var gränslös...
Citat:
I morgon är sjuårsdagen av 11/9 och jag uppmanar alla som vill kallar sig intelligenta på detta forum att ta del av denna video (med svensk text) och sen komma fram med sitt omdöme.
11/9 är ett lakmustest på er intellektuella trovärdighet.
Jag kallar mig intelligent. Det må låta självgott, men jag VET att jag är intelligent.
Och jag håller faktiskt med om att det är ett lakmustest. Fast du tolkar resultatet av detta test ganska märkligt. Jag menar, det finns ett påstående om att allt var icensatt och att horder med onda folk låg bakom det hela. Därefter lyckas man inte under snart 7 års tid hitta ett enda hårt bevis på detta, samtidigt som de som kommer med de värsta påståendena gång på gång blir beslagna med lögner och felaktigheter. Om man i den situationen FORTFARANDE tror på dessa foliehattar, ja då kan man inte vara särskilt smart. Om du efter att ha sett allt det här inser att "sannings"rörelsen består av charlataner och förvirrade, ja då har du klarat testet.
Citat:
Vakthundarna kan väl ligga lite lågt under tiden.
Ja tjena, du skulle må då va? Men jag ser ingen anledning till att förvandla FB till någon slags nytt vaken där stollerier får stå oemotsagda. Jag förstår iofs varför du skulle önska att vi lät dig hållas, för det blir ju så jobbigt för dig så fort vi ställer lite krav på bevis, logik och källgranskning (du vet, som att inte fortsätta tjata om falltider eller smält stål som väl får anses vara rätt döda hästar vid det här laget).