2010-02-15, 11:57
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och där bytte du ämne...

Skall jag tolka det som att du inte ens själv ser någon poäng i att fortsätta fråga varför de började mäta när taklinjen började falla neråt? Att du faktiskt efter åtta sorger och sjutton bedrövelser medger att det är då huvudraset börjar?

Tänk vad tid vi kunnat spara om du kunde fixat sånt på en gång...
Men mät när den översta delen börjar falla då. Det tar inte 5.4 då heller.
Citera
2010-02-15, 12:00
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hmm. Med ett sådant här inlägg klargör du varför inget kommer att ändra din övertygelse om konspiration.

Jag har gett dig referenser till de grundläggande arbetena som beskriver WTCs kollaps och du vägrar läsa dem för att det är "auktoritetspsykologi".
Är det så du tänker arbeta som ingenjör också?
Jaså vilka grundläggande arbeten är detta? Ett arbete som blandar in differential ekvationer när man endast behövar förstå att en byggnad inte kan falla där accelerationen endast begränsas av bevarandet av rörelsemängden.

Det bästa sättet för folk att få annat folk att tro att något skedde som det gjorde är att krångla till det och sen säga att de inte har kompetens att förstå det.

Som synd är så är de som läst Fysik A på gymnasiet i minoritet.
Citera
2010-02-15, 12:02
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Jo visst kan man det. Frågan är då hur man lyckas få massor med små individuella bomber att explodera exakt samtidigt så som det krävs att de gör vid en kontrollerad rivning. I fallet WTC7 så smällde de tom av en massa laddningar en bra stund(nåja, ett par sekunder) innan för att av någon anledning fälla östra penthousedelen först.
Ja för en CD har ju aldrig ägt rum tidigare
Citera
2010-02-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså så du fastna på kroken igen?

http://www.youtube.com/watch?v=HEJbInxwAe8
Kolla från 5:00

Thaddeus pinkar i motvind igen...

Vad man ser är ju precis det jag hävdar;
Det är kollapsen som skapar dom stora damm-molnen.
Sprängämnen i sig gör det nästan inte alls.

Finns ju videos som visar sprängämnes-fri rivning/kollaps och det dammar utav h-e.
Har du sett några sådana?

F.ö. inleds din länkade video av ett exempel på att den som sitter och "analyserar" inte
förstår att han ser "digital dropouts" och/eller s.k. komprimerings-artefakter.

Men det är ju så; mycket av truther-rörelsen bygger ju på att man inte begriper sig på sitt
informationsmaterial som ju till stor del är digital video...

/T
Citera
2010-02-15, 13:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jaså vilka grundläggande arbeten är detta? Ett arbete som blandar in differential ekvationer när man endast behövar förstå att en byggnad inte kan falla där accelerationen endast begränsas av bevarandet av rörelsemängden.

Det bästa sättet för folk att få annat folk att tro att något skedde som det gjorde är att krångla till det och sen säga att de inte har kompetens att förstå det.

Som synd är så är de som läst Fysik A på gymnasiet i minoritet.
Vare sig man tror på konspiration eller inte så är Bazants arbeten de grundläggande.
Vilket eller vilka av dem har du läst?

Sedan har du fel om anförandet av DE i Bazants arbeten. De används inte för själva kärnpunkten: kolumnerna i ett våningsplan kunde med en marginal av 8 ggr ta upp den kinetiska energin utan att knäckas.

Du nämner bevarandet av rörelsemängd som skäl för att en (viss?) byggnad inte kan rasa. Vänligen utveckla; hur visar du eller någon annan detta?
Citera
2010-02-15, 13:09
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Jo visst kan man det. Frågan är då hur man lyckas få massor med små individuella bomber att explodera exakt samtidigt så som det krävs att de gör vid en kontrollerad rivning. I fallet WTC7 så smällde de tom av en massa laddningar en bra stund(nåja, ett par sekunder) innan för att av någon anledning fälla östra penthousedelen först.

Precis SMA, det är frågan.. sedan att du inte tror att (med förutsättning av att det var ett inside job) människor med tillgång till en nästan obegränsad budget och senaste teknologin (med förutsättning att militär var inblandad) inte kan spränga en byggnad utan att ditt otränade öga skulle se det är ju knappast något bevis för att det inte skulle vara så.
Citera
2010-02-15, 13:13
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Auktoritetspsykologi. Bara får går på den. ...

LÄS FOLK, TA REDA PÅ FAKTA OM HUR CIA OCH AMERIKANSKA REGERINGEN VARIT INBLANDADE I VARENDA KRIG OCH REGERINGSAVSÄTTNING I VÄRLDEN.
...
IFALL CIA OCH REGERINGEN INTE VAR INBLANDADE I 9/11 SÅ ÄR DET ETT UNDANTAG TILL REGELN SOM HISTORIAN BEKRÄFTAR!
Jag tycker det här talande inlägget förtjänar en replik till
Därför ber jag dig om ett klargörande:
är du en " no-planer", dvs tror duveller tror du inte att två trafikflygplan träffade WTC den 11/9 2001?
Citera
2010-02-15, 13:22
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Vare sig man tror på konspiration eller inte så är Bazants arbeten de grundläggande.
Vilket eller vilka av dem har du läst?

Sedan har du fel om anförandet av DE i Bazants arbeten. De används inte för själva kärnpunkten: kolumnerna i ett våningsplan kunde med en marginal av 8 ggr ta upp den kinetiska energin utan att knäckas.

Du nämner bevarandet av rörelsemängd som skäl för att en (viss?) byggnad inte kan rasa. Vänligen utveckla; hur visar du eller någon annan detta?
Om man endast tar bevarandet av rörelsemängd i beaktande (man bortser alltså från alla fästen och mekaniska energier som hade krävts för att ta isär byggnaden) och man antagit fritt fall så hade byggnaden rasat på ungefär 11 sekunder. Detta är mycket nära den riktiga kollapstiden. Vilket i sin tur leder oss till att raset inte under några som helst omständigheter kunde skett på det sätt det gjorde.
Citera
2010-02-15, 13:23
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Jag tycker det här talande inlägget förtjänar en replik till
Därför ber jag dig om ett klargörande:
är du en " no-planer", dvs tror duveller tror du inte att två trafikflygplan träffade WTC den 11/9 2001?
vad spelar det för roll? Jag diskuterar fysik här. Inte om regeringen skulle ha nog resurser för att lyckas falsifiera nyhetsbilder.
Citera
2010-02-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ja för en CD har ju aldrig ägt rum tidigare

Jag skriver mitt inlägg igen då du uppenbarligen svarat på ett annat:

Citera
2010-02-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Precis SMA, det är frågan.. sedan att du inte tror att (med förutsättning av att det var ett inside job) människor med tillgång till en nästan obegränsad budget och senaste teknologin (med förutsättning att militär var inblandad) inte kan spränga en byggnad utan att ditt otränade öga skulle se det är ju knappast något bevis för att det inte skulle vara så.

Ni får bestämma er ifall de som utfört dådet ska vara tekniska genier med obegränsad bugdet eller inkompetenta klåpare som inte kan dölja sitt verk då vilket dumpucko som helst (se Thaddeus) klarar av att se vad de gjort baserat på ett par youtube videos. Jag kan inte förstå hur de kan vara bägge.
Citera
2010-02-15, 13:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Du väljer att bortse från de faktum att de omfattande simuleringarna som NIST gjorde för WTC7 visade att en mycket kraftig tryckvåg skulle ha blivit följden av CD. Ingen har hört eller sett något av en sådan.

Kom ihåg att WTC7 var ett helt enormt stort hu, långt större än någon byggnad i Sverige. Att denna rasade efter timmar av okontrollerad brand (eftersom sprinklersystemet slagits ut av WTC1-2), det kan du väl inte mena är konstigt i sig?

Då återstår detaljer om t.ex. falltider etc och det kan givetvis diskuteras. Det ändrar dock inte på faktum att NISTs version, inklusive eventuella svagheter, är långt mer sannolik an din med CD-teams som spränger en byggnad mitt i en okontrollerad brand, i synnerhet somdet inte finns ett enda handfast bevis i form av vittnen, film eller spår i material för CD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in