Ok det verkar som om jag måste svara på dina inlägg i a f Pad. Du säger hela tiden att du motbevisar. Men blanda inte ihop motbevis med dåliga motargument.
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Man får hela tiden göra sin egen bedömning. Själv tycker jag det är mycket som är konstigt med pentagon och Shanksville.
Varför agerade de inte överhuvudtaget? Norman Meneta beskriver att de visste när planet var 50 miles ifrån. Han säger också att mannen som rapporterade att planet var på väg mot pentagon frågar om ordern fortfarande kvartstår. Vad skulle det vara för order om inte att låta bli att agera?
Det kan man bara spekulera i. Jag gissar att man drog sig in i det längst från att kallblodigt skjuta ner ett passagerarplan med civila ombord. Tror inte du det?
Så när man vet att planet är på väg mot pentagon så väljer man att låta det krascha och döda folk i pentagon + alla i planet, i stället för bara dem i planet? Intressant här är också att de nyligen hade ändrat reglerna så att bara just Cheyney kunde ge ordern. Kan du inte se alla sådana sammanträffanden. Är det inte lite för mycket ibland eller blundar du bara? I japan säger de att de skulle skjuta ned planet eller åtminståne skicka upp plan som följer det, det är standardåtgärder.
http://www.youtube.com/watch?v=wV_WIZ1PDt4&feature=related
Citat:
På er låter det som att det är en liten tårtbit att dra upp plan som genskjuter och pangar ner planen, men riktigt så enkelt är det inte. Det tar faktiskt tid att göra det och det finns en befälskedja som skall följas.
Klart man har övat på å göra det så fort som möjligt, de har ju till och med övat på liknande scenarior. Tror du på allvar att de är så här dåliga? Dessutom finns det ju inspelat när han frågar om de inte ska sätta in "scrambeling aircraft" eller vad de kallar det och han som sitter på andra sidan luren säger att alla lämnade rummet. Det finns med i Loose change.
Citat:
1. Det här bar en kapning på egen mark. Inget man var beredd på, luftförsvaret är inriktat på att bevaka gränserna, och det var alltså INTE norad som var ansvarig för detta (trots att foliehattarna har lite svårt att förstå det ofta) utan FAA. Lägg därför till en administrativ kugge i maskineriet.
2. Man togs på sängen, hela instruktionsboken för flygplanskapningar skrevs om den dagen. Inget funkade nog optimalt, och det här rörde sig om kapade passagerarplan. Du vet, med levande människor, civilister, ombord. Vem ville vara den som var ansvarig för att ge ordern om att skjuta ner ett sånt plan? Med facit i hand kan vi se att det förmodligen ahde räddat liv, men det är alltid lätt att vara efterklok.
1. Varför frågar han då om ordern fortfarande kvarstår, om det nu är så att inte norad skulle ingripa över huvud taget. Tror du inte att de har något samarbete mellan de olika försvarsenheterna? Kan du länka till någon sida där det står om att norad inte skulle ingripa vid en sådan här situation?
2. Optimalt. Inget funkade väl överhuvudtaget. Det var väl inte ens något plan som lämnade marken vad jag vet? Vem vill vara ansvarig för att döda 100 000 civila när USA för sina krig? Sådana ordrar ges i a f. Det är deras jobb. Dessutom har vi ännu ett sammanträffande att de hade flugit iväg de flesta planen på olika övningar långt långt bort, just den här dagen.
Citat:
Bara för att DU inte tycker att det är någon bra förklaring så innebär det inte att den inte stämmer. Vi har tålmodigt förklarat, om du väljer att lyssna eller inte är upp till dig.
Vad har ni förklarat? Att ni tror att kamerorna inte visar något av värde, fast de med allra största säkerhet gör det. Att man inte skulle ha rätt att lämna ut bilderna, för att det är en brottsutredning. Det här är ett skolexempel på mörkläggning, men åter igen blundar ni. När det finns undersökningar som visar att 30-50% av amerikas befolkning tror att regeringen är inblandad, så skulle de väl självklart visa bilderna, för att få tyst på konspirationsteoretikerna, om det nu var så att bilderna visade planet i fråga.
Citat:
Vad är märkligt med det? Det blev ju småsmul kvar av planet? Och det är ju intressant att plocka ut ett enda vittne som dessutom inte kunde se smällen? Av de som KUNDE se smällen så berättar en klar majoritet om att ett passagerarplan smällde in i Pentagon, några kunde identifiera det som en american airlines, några såg vilken modell det var.
Som sagt hon gick ut genom hålet där planet skulle ha flugit in. Borde hon inte ha sett något om ett så stort plan hade störtat in där? Det finns många vittnen som inte har sett några flygplansdelar, men däremot hört flera explotioner i efterhand.
Alltså, att vittnesuppgifter går isär är helt normalt vid snabba händelser, särskilt av traumatisk karaktär. Jag har innan postat en sammaställning av vittnesuppgifterna här:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13054190&postcount=11016
Självklart kommer de ha vittnen som säger sig ha sett ett sådant plan, annars kan man ju inte genomföra en sån här konspiration, dessutom skulle ett sådant plan ha kunnat flyga förbi och över, men det får ju inte plats i hålet som sagt och det finns inga bevis på att ett sådant plan har krashat där. Din lista missar många viktiga vittnen seddutom. Ska se om jag kan leta upp några sedan. Här är en bra video, där kan man också fråga sig var planet har åkt in.
http://www.youtube.com/watch?v=ib7EOdtGL7I
Citat:
Jag trodde att vi utrett en gång för alla att det var just bara gamla historier. Herregud, vi har ju länkat till hur mycket vrakdelar som helst. Det man kan dra som lärdom av sådana uppgifter är väl att fortsättningsvis ta källan med rejäla skopor salt? Jag menar, det är ju inte direkt svårt att slå ihjäl den uppgiften?
Jag vet att det fanns vrakdelar där efteråt, väldigt små delar som inte ser ut att tillhöra ett sådant plan. Motordelen höre ju inte till planet i fråga, när Loose change-killarna frågade om det. Var är de gigantiska jetmotorerna?
Citat:
Och hur menar du med "inte få plats"? Tänker du dig att det liksom skulle rymma en hel 757 i hålet? Ärligt alltså? Som om det var en massiv kil som slogs in i byggnaden? Du tror inte att flygplanskroppen (som mest innehåller luft kan jag upplysa om) trycks ihop? Och slits sönder? Det krävs inget geni för att tänka ut att en hoptryckt flygplanskropp tar upp mindre plats en ett helt flygpplan.
Tror du på allvar att vingarna bara viker in sig och inte lämnar en skråma på väggarna? Nu börjar du bli lite väl naiv Pad. Om nu flygplans kroppen som mest innehåller luft trycks ihop och slits sönder, hur förklarar du då hålet på andra sidan byggnaden? Det måste ju vara omöjligt i sådana fall. Tror du inte dessutom att de massiva jetmotorerna borde ha lämnat någon liten skråma på väggarna. Det är ju bara ETT alldeles för litet hål. Snälla förklara allt detta för mig.
Citat:
Varför skulle det inte kunna ligga en bok där? Det här är ju samma visa som med passet... Händer det eller händer det inte att skörare saker klarar sig oskadda vid större olyckor/explosioner/krascher? Ja eller nej? Jag menar, för att du skall ha ett case så måste du ju påvisa att det är mystiskt på något sätt. Problemet för dig är ju att samma fenomen kunnat beskådas i en massa andra olyckor.
Inte olyckor där man kan se den massiva eldbollen och sedan hitta ett relativt oskatt pass, dessutom på gatan. Planet åkte ju in i byggnaden dessutom. Varför flög passet ut och varför var det inte mer skadat? Ännu ett sånt otroligt bekvämt sammanträffande som ni verkar tycka är helt naturligt. Men tillbaka till pentagon. Om ett flygplan med lika mycket jetbränsle som de som träffade WTC flög in precis där, skulle det då inte brinna lite mer än att en bok kan klara sig helskinnad just där? Jag menar Jetbränslet brann ju ändå så hett att det försvagade WTCs stålram och dessutom påstår de ju att hela flygplanskroppen förångades(förutom de delar som du pratar om)
Citat:
Jag började titta och insåg att den är mer än en timme lång (och jag var inte särskilt imponerad av inledningen kan jag avslöja). Kan du peka ut mer exakt vad som är grejen? Pratar vi om de här tomtarna som inte kunde skilja på nordpolen och den magnetiska nordpolen när de läste av flygdatat? Bara så vi vet vilka vi har att göra med... Ledsen, men jag har lagt tillräckligt av min tid just nu på att titta på junkvideos på Internet, jag har inte en timme att avvara på det, så jag får nog be dig vara specifik.
De pratar om att flightrecorderns film inte kan stämma med de stolpar som blivit nedvräkta och inte med de vittnen som sett planet på andra sidan. Här är en video på de vittnena. Det är inte heller något du kan vifta undan hur som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=YtYvK5uzFxI&feature=related
Tyder inte detta på att filmen som bygger på den påstådda flightrecordern skulle vara en efterkonstruktion?