2008-09-07, 22:17
Medlem
Flytande_argots avatar
Otroligt. Har Herman Görings ättlingar fått jobb på SVT? Sitter och tittar på värsta foliehattssmörjan nu. Fullt med gamla lögner och vederlagd smörja.
Undrar om SVT kommer att visa en liknande dokumentär där icke paranoida attention whores får komma till tals?

Edit: Dokumentären är nu aningen mer nyanserad än den var i början. Men ändå rätt pro-foliehattig.
Edit 2: Jävligt Pro-foliehattig. Oh Noes! Thermite!
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-09-07 kl. 22:30.
Citera
2008-09-07, 22:31
Medlem
Programmet på 2:an nu är intressant!

En av dom där rivningsgubbarna sa något intressant... jämt efter att man rivit en byggnad hittar man kablar och spår efter sprängämnena utspridda lite här och var!

Men när skrotet forslades bort hittades inga spår av rivningsmateriel.
Citera
2008-09-07, 23:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Otroligt. Har Herman Görings ättlingar fått jobb på SVT? Sitter och tittar på värsta foliehattssmörjan nu. Fullt med gamla lögner och vederlagd smörja.
Undrar om SVT kommer att visa en liknande dokumentär där icke paranoida attention whores får komma till tals?

Edit: Dokumentären är nu aningen mer nyanserad än den var i början. Men ändå rätt pro-foliehattig.
Edit 2: Jävligt Pro-foliehattig. Oh Noes! Thermite!

Jag har inte sett klart den, men BBC brukar gilla att ägna första hälften åt att redovisa allt, för att sedan kritisera i slutet. Jag minns en BBC dokumentär om Homepati som var ungefär på det sättet. Du får berätta när du sett klart hela!
Senast redigerad av SLOB 2008-09-07 kl. 23:07.
Citera
2008-09-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag har inte sett klart den, men BBC brukar gilla att ägna första hälften åt att redovisa allt, för att sedan kritisera i slutet. Jag minns en BBC dokumentär om Homepati som var ungefär på det sättet.

Precis så vad den här filmen också, det tog sig på slutet, men jag tycker fortfarande att dom är på tok för snälla mot "sannings" mupparna. Dom konfronterar dom ju knappt, passa på att dra åt tumskruvarna på dom så alla kan se vilka karaktärer dom egentligen är.

Ett tydligt exempel på det är väl "sannings" rörelsens hus jesus Dylan Avery som i slutet på filmen säger att han inte bryr sig vad Richard Clarke säger för han har ju jobbat för "The man", det tyder ju på en väldigt stor del av opartiskhet och kritiskt tänkande, en riktig kritiker kräver att bli motbevisad.
Senast redigerad av CAPCOM 2008-09-07 kl. 23:21.
Citera
2008-09-08, 01:33
Medlem
Svithjods avatar
Dokumentären sågade väl de troende med fotknölarna..
Citera
2008-09-08, 06:22
Medlem
sten.bs avatar
Mitt intresse i frågan 11/9 är hur man genom mass psykos kunnat dupera mängder av människor med en så uppenbar lögn som den officiella rapporten om vad som hände.

En bra allegori är ett barn som genom misshandel blivit sviket av sina föräldrar men ändå tar dom i försvar eftersom dom tror att det är där dom har sin trygghet.

Einstein sa att obetänkt tilltro till auktoriteter är fiende till sanningen.

I morgon är sjuårsdagen av 11/9 och jag uppmanar alla som vill kallar sig intelligenta på detta forum att ta del av denna video (med svensk text) och sen komma fram med sitt omdöme.
11/9 är ett lakmustest på er intellektuella trovärdighet.
Vakthundarna kan väl ligga lite lågt under tiden.

http://video.google.com/videoplay?docid=5731506715390484526
Citera
2008-09-08, 07:09
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Mitt intresse i frågan 11/9 är hur man genom mass psykos kunnat dupera mängder av människor med en så uppenbar lögn som den officiella rapporten om vad som hände.

En bra allegori är ett barn som genom misshandel blivit sviket av sina föräldrar men ändå tar dom i försvar eftersom dom tror att det är där dom har sin trygghet.

I morgon är sjuårsdagen av 11/9 och jag uppmanar alla som vill kallar sig intelligenta på detta forum att ta del av denna video (med svensk text) och sen komma fram med sitt omdöme.

du befinner dig i framtiden ?
Citera
2008-09-08, 07:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Nu håller jag inte riktigt med dig om att David Icke, Rense och Alex Jones är "auktoriteter", men i sak har du såklart rätt.

/S
Citera
2008-09-08, 08:20
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du hävdar att man inte skall lyssna på auktoriteter, för att styrka riktigheten ditt uttalande härleder du citatet till den världsberömde Einstein.
Vilken härlig oxymoron.
Citera
2008-09-08, 08:24
Medlem
Önskar bredare spektrum!

Jag skulle gärna se ett liknande program , men där man går igenom hela spektrat av "stollar".
Dom som kom till tals nu var ju bara "lite stolliga" (på stolleskalan alltså...)
Det finns ju t.ex. folk som menar att det inte var några flygplan alls som flög in i WTC, utan något slags "optisk villa"
Vidare har vi dom som hävdar liknande om Pentagon.
En del tror ju på "mini-nukes" och strålvapen etc.

Mera sånt!

/T
Citera
2008-09-08, 08:51
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:

Usch, jag orkade inte titta mer än 10 minuter. Man mår ju illa av alla motbevisade lögner.

1. "Stålet smälte"
2. "Byggnaderna rasade på 10 sekunder"
3. "Byggnaderna var byggda för att klara en flygplanskollision"
4. "Små bränder"

1. Ingen sade någonsin att det gjorde det. De har ej heller hittat smält stål.
2. Fantastiska tidtagningar, men de är egentligen spel med videovinklar osv.
3. Helt felaktiga beräkningar angående kinetisk energi.
4. De drar upp "two pockets of isolated fire" konversationen.

Alltså, alla dessa motbevisade skitlögner inom tio minuter. När ska du lära dig Sten.b? När ska du inse att det verkligen dog riktiga människor? När ska du sluta göra en lek av allt dethär?
Citera
2008-09-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Usch, jag orkade inte titta mer än 10 minuter. Man mår ju illa av alla motbevisade lögner.

1. "Stålet smälte"
2. "Byggnaderna rasade på 10 sekunder"
3. "Byggnaderna var byggda för att klara en flygplanskollision"
4. "Små bränder"

1. Ingen sade någonsin att det gjorde det. De har ej heller hittat smält stål.
2. Fantastiska tidtagningar, men de är egentligen spel med videovinklar osv.
3. Helt felaktiga beräkningar angående kinetisk energi.
4. De drar upp "two pockets of isolated fire" konversationen.

Alltså, alla dessa motbevisade skitlögner inom tio minuter. När ska du lära dig Sten.b? När ska du inse att det verkligen dog riktiga människor? När ska du sluta göra en lek av allt dethär?

Den blev faktiskt bättre på slutet, i början låter man foliehattarna göra bort sig.

Vad jag slås av är att man tar en arkitekt och använder honom som nån med sakkunskap om rivningar etc. De arkitekter jag träffat har på sin höjd varit konstnärer, totalt obildade i hållfasthetslära utan höftar mest. Det kanske skiljer sig mellan svenskar och amerikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in