2008-05-15, 23:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Men lol.
Så som jag switchar mellan sidorna så blir det bara konstiga svar.
Nej det finns inga bevis eftersom bevisen skickades iväg och smältes ner.
Men bilderna finns där, och jag tvivlar på att du kan hitta en enda jävla källa på att man skärde pelare som stod på marken rakt up i luften som inte stod i vägen för något.

Återigen foliehatts skitsnack.
Om allt skickades iväg, varför kunde USA bygga ett fartyg av stålet från WTC ?
Varför skickades mycket stål till skrotgårdar runt USA?
Mannen bakom Thermite teorin (Skriver alltid fel på hans namn, så nu har ja slutat skriva namnet) ansåg att stålet skulle undersökas, men uppmanade inte folk till att bryta sönder statyer och minnesmärken gjorda av stålet från WTC.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1964069.ab

Citat:
7,5 ton stål från de kollapsade World Trade Center-tornen användes vid konstruktionen.
Det nya krigsfartyget USS New York ska användas i kriget mot terrorismen.

Och ja angående CD så kan ja ge svaret.

http://ukhousing.wikia.com/wiki/Demolition

Citat:
The two main methods are controlled explosion and high reach removal. A controlled explosion involves months of work and a precise network of explosives are set up so that the tower block does not fall onto any buildings or transport connections
Visserligen står det inget om höjd eller bredd på byggnaden, men att aptera bomber i WTC borde inte ta månader utan snarare år.
Citera
2008-05-15, 23:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
och jag tvivlar på att du kan hitta en enda jävla källa på att man skärde pelare som stod på marken rakt up i luften som inte stod i vägen för något.

Det finns iof bilder på när man "skärde" pelare:

http://www.debunking911.com/thermite.htm

/S
Citera
2008-05-15, 23:19
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
This is why the temperatures in a residential fire are usually in the 500°C to 650°C range.2,3
- från artikeln

Dåsa. Får väll kolla up det här först
Ska ringa min brandkår imorgon och fråga hur varmt det brukar vara i en brinnande byggnad. Så får vi se vad de säger. Återkommer imorgon.
Citera
2008-05-15, 23:24
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det finns iof bilder på när man "skärde" pelare:

http://www.debunking911.com/thermite.htm

/S
http://www.youtube.com/watch?v=tZRAbUcUkIc&feature=related

Men bra sida. Tack.
Dock så ljuger den ju uppenbarligen:
Citat:
The thermite wouldn't have only needed to make a clean cut like the photo above, it would have also needed to cut sideways. Not an easy feat for thermite. You see, it's a powder which burns chaotically. Maybe with some device but no working device has been proven to me to work to cut a vertical column.
Citera
2008-05-15, 23:26
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=tZRAbUcUkIc&feature=related

Men bra sida. Tack.

Och som svar en peer-reviewad uppsats från the University of Youtube som inte har något alls med frågan att göra.

Och nej, den ljuger inte. Therm*the använder tyngdlagen. "Shaped charges" med therm*the är något som jag fortfarande aldrig sett någon använda när det gäller kontrollerad rivnign.

/S
Citera
2008-05-15, 23:28
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Och som svar en peer-reviewad uppsats från the University of Youtube som inte har något alls med frågan att göra.

Och nej, den ljuger inte. Therm*the använder tyngdlagen. "Shaped charges" med therm*the är något som jag fortfarande aldrig sett någon använda när det gäller kontrollerad rivnign.

/S
Den visar ju thermite som skär metall i en skarp linjé.
Hur är inte det relevant?
Det bevisar ju att din sida ljuger.

Men alltså okej...
Du tror inte på att thermite används när man ska sänka byggnader eller?
Att man inte använder "shaped charges"?

Haha, du vet att man gör det va? Det är den vanligaste metoden om man vill göra det så precist som möjligt. Måste jag leta reda på källor för det här också?
Senast redigerad av Allt_är_taget 2008-05-15 kl. 23:31.
Citera
2008-05-15, 23:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Den visar ju thermite som skär metall i en skarp linjé.
Hur är inte det relevant?
Det bevisar ju att din sida ljuger.

Nej, det gör den inte. Sprängämnet som används är 70ml nitrometan med 70% salpetersyra. Det är vad jag förstår inte therm*the. Men jag är å andra sidan inte kemist. Just ditt klipp skär dessutom inte, det slår ett hål i 6 mm plåt. Det är en väldig skillnad.

Citat:
Men alltså okej...
Du tror inte på att thermite används när man ska sänka byggnader eller?

Om du hittar en professionell CD firma som använder therm*the i vanliga husrivningar så är jag mycket intresserad.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-05-15 kl. 23:41.
Citera
2008-05-15, 23:40
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Nej, det gör den inte. Sprängämnet som används är 70ml nitrometan med 70% salpetersyra. Det är vad jag förstår inte therm*the. Men jag är å andra sidan inte kemist.

Om du hittar en professionell CD firma som använder therm*the i vanliga husrivningar så är jag mycket intresserad.

/S
My bad i så fall. - Sökte bara lite snabbt på youtube och deras search visade inte rätt resultat.

Ska hitta en firma åt dig imorgon. Står du för telefonkostnaderna till USA om jag gör det?

EDIT: Varför skriver du therm*the
Det heter Thermite
Senast redigerad av Allt_är_taget 2008-05-15 kl. 23:44.
Citera
2008-05-15, 23:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ska hitta en firma åt dig imorgon. Står du för telefonkostnaderna till USA om jag gör det?

Mycket nöje och nej. Men som sagt, svetsskären i pelarna gjordes under uppröjningen, något som du alltså nu sett foto på.

Citat:
EDIT: Varför skriver du therm*the
Det heter Thermite

Därför att trutherrörelsen inte kunnat bestämma sig om det var thermite eller thermate som användes. Det måste du väl sett under dina två år av forskning.

/S
Citera
2008-05-15, 23:54
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Mycket nöje och nej. Men som sagt, svetsskären i pelarna gjordes under uppröjningen, något som du alltså nu sett foto på.

Därför att trutherrörelsen inte kunnat bestämma sig om det var thermite eller thermate som användes. Det måste du väl sett under dina två år av forskning.

/S
Jag har sett det på en eller två pelare. Inte på alla 100+ st delare.
http://images.google.ch/images?q=Pictures+of+debris+9/11&ndsp=20&um=1&hl=sv&start=60&sa=N
Där det där "smälta" är mer av ett undantag än princip.
Vilket alltså direkt motbevisar att majoriteten av pelarna "smältes" sönder utan istället exploderade sönder med hjälp av explosioner som den du såg i min Youtubevideo (även om det inte var thermite).

Sen att jag ska ringa runt utan att du investerar en krona i det kan du glömma. Däremot kan du säkert hitta information på internet om det själv.
När du är villig att själv faktiskt göra någon forskning så kan du PM:a mig.
Citera
2008-05-15, 23:57
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag har sett det på en eller två pelare. Inte på alla 100+ st delare.
http://images.google.ch/images?q=Pictures+of+debris+9/11&ndsp=20&um=1&hl=sv&start=60&sa=N
Där det där "smälta" är mer av ett undantag än princip.
Vilket alltså direkt motbevisar att majoriteten av pelarna "smältes" sönder utan istället exploderade sönder med hjälp av explosioner som den du såg i min Youtubevideo (även om det inte var thermite).

Jag har inte en aning om vad ovan betyder. Men det kändes säker bra för dig att få det ur dig.

Citat:
Sen att jag ska ringa runt utan att du investerar en krona i det kan du glömma. Däremot kan du säkert hitta information på internet om det själv.
När du är villig att själv faktiskt göra någon forskning så kan du PM:a mig.
Det var du som påstod det, inte jag, och då får du bevisa det.

/S
Citera
2008-05-16, 00:21
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Ska jag bevisa för dig att jorden är rund också?
Går ju inte för vissa, säkert inte för dig heller.

Att du inte vet ett dyft om hur demolitioner fungerar är inte mitt problem det är ditt. Vill du inte forska i ämnet alls så är det också ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in