2007-05-12, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Detta måste också utredas vidare.

Teorierna som Xcore haft i tråden om bomber som exploderar för att husen skall fall är följande.

Här kan det vara ett läge för missförstånd, han skriver husen men kan så här i efterhand mena betongen i husen. Fast detta var på den tiden då Xcore trodde Loose Change var sanningen, fast han har inte ÄNNU tagit avstånd från filmen.

Fler citat angående bomber.

Dessutom ett tvärsäkert påstående om att WTC7 skal det vara sänktes kontrollerat. Snacka om att vara "öppen" !!!????

Desaa inlägg från Xcore + några till fick mig att ställa den naturliga frågan till Xcore.

Svaret? Det har jag fortfarande INTE fått. Det som kom som en uppkräkning från Xcore direkt efter min fråga var detta!!!

Så när svaren tar slut då kontrar man med en motfråga som INTE är relevant eftersom det är Xcore´s teorier jag ställde frågan om. Hade jag kommit med egna teorier så är det helt naturligt att få motfrågor, men om han själv kommer med en teori så måste han och vi andra vara beredda och svara på frågor som uppkommer i samband med dessa teorier. Men i detta fall har jag fortfarande inte fått svar på frågan som är högst relevant.

Titta gärna på det första citatet från Xcore jag gav i detta inlägg.

Efter att ha pressat Xcore lite extra på hur det kom sig att inga detonationer syntes INNAN husen rasade så fick jag det svaret ni ser högst upp i mitt inlägg. Xcore påstår alltså att någon spränger husen medan dom faller.

Då kommer den viktigaste frågan till Xcore, vad fick husen att börja falla då?

1.Du samlar bara citat långt bak i tråden, varför? Selektiv information?

2.Vi vet inte helt säkert om WTC7 var imploderad eller inte, därför lämnar jag dörren på glänt, gör du?

3.Får jag hundraprocentiga bevis på något, eller väldigt starka sådana så erkänner jag direkt att de verkar väldigt trovärdiga, eller hur?
Citera
2007-05-12, 10:36
Bannlyst
Citat:
Detta måste också utredas vidare.

Teorierna som Xcore haft i tråden om bomber som exploderar för att husen skall fall är följande.

Här kan det vara ett läge för missförstånd, han skriver husen men kan så här i efterhand mena betongen i husen. Fast detta var på den tiden då Xcore trodde Loose Change var sanningen, fast han har inte ÄNNU tagit avstånd från filmen.

Fler citat angående bomber.

Dessutom ett tvärsäkert påstående om att WTC7 skal det vara sänktes kontrollerat. Snacka om att vara "öppen" !!!????

Desaa inlägg från Xcore + några till fick mig att ställa den naturliga frågan till Xcore.

Svaret? Det har jag fortfarande INTE fått. Det som kom som en uppkräkning från Xcore direkt efter min fråga var detta!!!

Så när svaren tar slut då kontrar man med en motfråga som INTE är relevant eftersom det är Xcore´s teorier jag ställde frågan om. Hade jag kommit med egna teorier så är det helt naturligt att få motfrågor, men om han själv kommer med en teori så måste han och vi andra vara beredda och svara på frågor som uppkommer i samband med dessa teorier. Men i detta fall har jag fortfarande inte fått svar på frågan som är högst relevant.

Titta gärna på det första citatet från Xcore jag gav i detta inlägg.

Efter att ha pressat Xcore lite extra på hur det kom sig att inga detonationer syntes INNAN husen rasade så fick jag det svaret ni ser högst upp i mitt inlägg. Xcore påstår alltså att någon spränger husen medan dom faller.

Då kommer den viktigaste frågan till Xcore, vad fick husen att börja falla då?

Nej, jag påstår inte att någon spränger tornen medan de faller, gör jag?

Någon frågade hur det skulle gått till med att spränga tornen, då lade jag fram en teori, vilket INTE är detsamma som fakta.

Rätt?

Men det tog du inte med, varför?

Selektiv information, i syfte att få någon att framstå på ett sätt man helst vill?

Dina senaste inlägg har sagt mycket om din person ElGiganten...........
Citera
2007-05-12, 10:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Har du en länk till det pdf dokumentet? Så vore jag tacksam.

http://wtc.nist.gov/pubs/WTC%20Part%...se%20Final.pdf
Citera
2007-05-12, 10:38
Bannlyst
Citat:

Tack!

Jag skall läsa igenom det.

Skulle du vänligen vilja bemöta mina andra inlägg också?
Citera
2007-05-12, 10:43
Bannlyst
Citat:

Länken fungerar inte.
Citera
2007-05-12, 10:44
Medlem
Targenors avatar
Citat:
De sa "Smält Stål", flera gånger. Inte smält metall.
De sa att de fann Smält Stål, och att det såg ut som i ett smältverk. Stämmer det?

Vad jag förstår, så är det väl ingen som kan säga NÄR det smälta stålet kom dit
Det kan ha kommit då tornen fölll, men det kan också ha kommit när dom började rensa upp området.
Det hittades väl någon vecka senare, har för mig det stog i ett inlägg tidigare.
Citera
2007-05-12, 10:45
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Nej, jag påstår inte att någon spränger tornen medan de faller, gör jag?

Någon frågade hur det skulle gått till med att spränga tornen, då lade jag fram en teori, vilket INTE är detsamma som fakta.

Rätt?

Men det tog du inte med, varför?

Selektiv information, i syfte att få någon att framstå på ett sätt man helst vill?

Dina senaste inlägg har sagt mycket om din person ElGiganten...........

Ja du påstår att tornen sprängs då dom faller. Man söker efter saker du sagt, sen klickar man på "citat-knappen", då får man en EXAKT kopia på av du skrivit tidigare, helt utan förvanskningar.
Så det är 100% säkert att du skrivit detta. Du kan naturligtvis säga att du nu ångrar ditt galna påstående men detta har vi inte sett förr så jag tvivlar nu också.

Jag skrev precis i mitt förra inlägg detta:

Citat:
Så när svaren tar slut då kontrar man med en motfråga som INTE är relevant eftersom det är Xcore´s teorier jag ställde frågan om. Hade jag kommit med egna teorier så är det helt naturligt att få motfrågor, men om han själv kommer med en teori så måste han och vi andra vara beredda och svara på frågor som uppkommer i samband med dessa teorier.

Ganska glas klart att jag kommenterade dina TEORIER. Jag skrev inget annat.

Då vill jag ha svar på frågan.

Om nu det är som du säger att husen sprängdes då de börjat rasa, vad fick husen att börja och rasa?

Nu har du världens läge att ta tillbaka ditt påstående eller att svara på frågan som uppkom efter att du presenterat din TEORI om detta.
Citera
2007-05-12, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Vad jag förstår, så är det väl ingen som kan säga NÄR det smälta stålet kom dit
Det kan ha kommit då tornen fölll, men det kan också ha kommit när dom började rensa upp området.
Det hittades väl någon vecka senare, har för mig det stog i ett inlägg tidigare.

3-4 och 5 veckor efter, när de började att rensa upp efter tornen. Men jag har även sett uppgifter på runt 8 veckor.
Citera
2007-05-12, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ja du påstår att tornen sprängs då dom faller. Man söker efter saker du sagt, sen klickar man på "citat-knappen", då får man en EXAKT kopia på av du skrivit tidigare, helt utan förvanskningar.
Så det är 100% säkert att du skrivit detta. Du kan naturligtvis säga att du nu ångrar ditt galna påstående men detta har vi inte sett förr så jag tvivlar nu också.

Jag skrev precis i mitt förra inlägg detta:

Ganska glas klart att jag kommenterade dina TEORIER. Jag skrev inget annat.

Då vill jag ha svar på frågan.

Om nu det är som du säger att husen sprängdes då de börjat rasa, vad fick husen att börja och rasa?

Nu har du världens läge att ta tillbaka ditt påstående eller att svara på frågan som uppkom efter att du presenterat din TEORI om detta.

1.Jag kan inte påstå något som är en teori, kan jag?

Ja eller nej tack

2.Du tog inte med sammanhanget det skrevs i, varför?

Vill du vänligen bemöta mina andra inlägg till dig?

Eller kan du inte?
Citera
2007-05-12, 10:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Länken fungerar inte.

Något gick fel, Bush kanske som låg bakom det...... ?

http://wtc.nist.gov/pubs/WTC%20Part%20IIC%20-%20WTC%207%20Collapse%20Final.pdf
Citera
2007-05-12, 10:55
Bannlyst
Citat:
Något gick fel, Bush kanske som låg bakom det...... ?

http://wtc.nist.gov/pubs/WTC%20Part%20IIC%20-%20WTC%207%20Collapse%20Final.pdf

Det var bättre.

Bemöt nu mina andra inlägg tack!
Citera
2007-05-12, 10:58
Medlem
Targenors avatar
Citat:
3-4 och 5 veckor efter, när de började att rensa upp efter tornen. Men jag har även sett uppgifter på runt 8 veckor.

Kan då inte detta smälta stål kommit dit medans dom höll på att rensa upp?
Eller är det en omöjlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in