2010-02-14, 20:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
När man försöker vara så cool som du, så ser det ju bättre ut om man fixar stavningen.

Och sedan kan du kanske försöka föra någon slags argumentation.

Du kanske rentav kan länka till någon video där termit eller sprängämnen skapar damm-moln?

/T
Jaså så du fastna på kroken igen?

http://www.youtube.com/watch?v=HEJbInxwAe8
Kolla från 5:00
Citera
2010-02-14, 20:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Visa nått som 100% visar att bomber var iblandade. Det räcker med att visa att bomber fanns på plats.

INGA teorier
INGA liknelse
INGA "som tyder på det"
INGA uteslutningmetoder

klara bevis på att bomber funnits.
Det hade kanske vart det som krävts om det funnits klara bevis för att det inte fanns bomber.

Ja just de, NIST ville ju inte få saken ur världen o bara testa för sprängämnen. Nädå, billigare att analysera ljud i en dator och sen anta att det är omöjligt för sprängämnen att ha använts.
Citera
2010-02-14, 20:54
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Herregud att man måste förklara allt för dig som om du vore ett litet barn. Mobiler innehåller mekaniska delar som inte tål eld. Även om det inte satt en gubbe utan för WTCtornen (och WTC7) med följande låda

http://postalmuseum.si.edu/duty/images/objects/detonator-1991_25_1.jpg

som med kablar var kopplad till "bomberna" så måste någon slags pryl varit fäst vid sprängämnet för att med fjärrstyrning starta explosionen. Förstår du vad jag menar? En klump sprängmedel sprängs inte bara för man ringer den.
Så du menar allvarligt att man inte kan skydda en mobiltelefon på något sätt? Och man kan heller inte skydda bomberna?
Citera
2010-02-14, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Det hade kanske vart det som krävts om det funnits klara bevis för att det inte fanns bomber.

Ja just de, NIST ville ju inte få saken ur världen o bara testa för sprängämnen. Nädå, billigare att analysera ljud i en dator och sen anta att det är omöjligt för sprängämnen att ha använts.

Men var är dina, jag citerar:

Citat:
när bevisen är så överväldigande

Du har ju inte ens bevis för bomber och ändå argumenterar du för att det använts.
Senast redigerad av Grizly 2010-02-14 kl. 21:20. Anledning: g
Citera
2010-02-14, 21:22
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Man har inte sett elgiganten på ett tag. Kan det vara så att han inte var nån vakthund? han kanske bara var en weakminded som tyckte om den artificiella gemenskapen med vakthundarna?

Eller så var han nöjd med att äga dig och orkade inte fortsätta i dina meningslösa sidospår

Citat:
Men om du kollat på förloppet och testat SJÄLV så hade du sett att förloppet inte tar 5.4 sekunder. hahahha

Har du kollat på en slowmovideo eller? Jag står fast vid att när huset börjar sjunka har kollapsen börjat, du säger emot detta, vilket jag finner absurt.

Citat:
Och återigen, man mäter inte samma punkt hela tiden om punkten försvinner in i huset och kanske faller ÄNNU snabbare än resten av huset.

Enligt dig faller huset i frifall, hur skulle den kunna falla snabbare? Oavsett hur du tänker och försäker lura in mig i sidospår förändrar det inte faktan. Du visar en jävla brist på läsförståelse båda i mina inlägg och för nist rapport.

Vill du fortsätta, kom med något konkret annars kan du leka allan med någon annan.
Citera
2010-02-14, 21:52
Medlem
Citat:
Så du menar allvarligt att man inte kan skydda en mobiltelefon på något sätt? Och man kan heller inte skydda bomberna?

Jo visst kan man det. Frågan är då hur man lyckas få massor med små individuella bomber att explodera exakt samtidigt så som det krävs att de gör vid en kontrollerad rivning. I fallet WTC7 så smällde de tom av en massa laddningar en bra stund(nåja, ett par sekunder) innan för att av någon anledning fälla östra penthousedelen först.
Citera
2010-02-14, 21:55
Medlem
Pads avatar
Citat:
Om du vetat någonting så hade du vetat att olika sprängämnens kraftriktning varierar dels på grund av typ och att det även är möjligt att variera riktning med hjälp av placering och utformning av ämnet i fråga.

Det är helt riktigt, men det kommer fortfarande att bli en tryckvåg åt alla håll, även vid riktade sprängämnen. Det borde du veta om du vetat någonting. Den blir större åt de håll man riktar sprängverkan åt, men du kan inte isolera den fullständigt.

Citat:
Det är av denna anledning man talar om så kallade "cutter-charges" av nanothermit.

Ja, det "pratas" en hel del om sådana anordningar, men såvitt jag vet har ingen kunnat visa upp en anordning som får thermite eller nanothermite att verka horisontellt. thermite använder ju normalt tyngdkraften, exempelvis när man smälter ihop järnvägsräls.

Jag vill minnas att det varit uppe i tråden innan (och på andra forum också för den delen), och det enda som kunnat styrkas är att det skall finnas ett patent.

har du alltså sett en sån här grunka på riktigt? Alltså en pryl för att göra riktad verkan med någon slags therimite? Den stora anledningen till att jag frågar är för att du snackar om antaganden som saknar grund, och utan lite dokumenterade fungerande anordningar så skulle jag nog vilja sortera in dina cutter-charges för nanothermite i det facket. Eller tänker du dra till med att det är zuperhemliga CIA-uppfinningar?

Citat:
Att försöka trötta ut oss med att ställa nya varianter av frågor som besvarats hundratals gånger är en enkel och metod som endast kräver tålamod och en attityd där man inte kommer ihåg (eller accepterar) när man blir överbevisad av empiriska fakta.

Även den här gången ignorerade du fullständigt att jag klart och tydligt skrev att jag tror att en sådan uppåtriktad kraft blir neglierbar. Mitt ursprungsinlägg i frågan var ett försök att tala om hur jag tolkade söderb, för jag hade inga problem att se hans resonemang. Att du sen spunnit loss på det är tyvärr inget jag kan hjälpa.

Citat:
Så vi kommer åter till frågan: vad är det som driver dig?

Typiskt för en riktigt foliehatt är att säga att man bara ställer frågor och sen inte bry sig ett skvatt om de svar man får. Du visade just upp ett skolexempel på den punkten, att jag faktiskt svarat två gånger redan på just den frågan (och ganska tydligt också kan väl tilläggas) gör att jag bara skakar på huvudet åt ditt försök att tramsa på och hänvisar till de tidigare svaren.

Citat:
Att du försvarar något när bevisen är så överväldigande måste antingen betyda att du älskar USA mer än jag älskar åsiktsfrihet tryckfrihet privatliv osv osv. eller att du drivs av något annat.

Det är charmigt hur du inte kan låta bli att blanda in dina åsikter om USA i detta, och liksom förutsätter att andra måste funka på samma sätt som du.

Jag skall ta det en gång till och med ganska enkla ord: Jag tycker det finns stora problem med USA, och deras utrikespolitik i synnerhet. Det är inte samma sak som att det är ok att anklaga dem för saker utan bevis. Den här tråden handlar inte om huruvida vi gillar eller ogillar USA, den handlar om vad som kan bevisas den 11 september. Så här långt har du faktiskt inte lagt fram EN ENDA sak som inte skulle skrattas ut i vilken domstol som helst. Inte en enda uträkning, inte en egen tanke, du rapar ju bara upp den gamla vanliga foliehattspropagandan.

tycker du helt ärligt att du borde ha större förtroendekapital än NIST? På riktigt? Var är i så fall ditt arbete som kan sägas vara i paritet med deras?

Citat:
Kan du snälla berätta för mig varför din åsikt är så otroligt stark?

Eller du kanske inte märker hur USA sakta men säkert förbereder oss på ökad kontroll?
(antar att du inte såg debatten om SWIFT-avtalet)

äpplen och päron. Man kan vara mot åtgärder som USA försöker trycka på oss utan att för den skull tro att de låg bakom 11 september. Jag har hyggligt bra koll på SWIFT, och jag kommer med största sannolikhet att rösta på piratpartiet i riksdagsvalet. Det är dock fullständigt OT.
Citera
2010-02-14, 21:58
Medlem
Pads avatar
Citat:
fortfarande så tog dock inte raset 5.4 sekunder om man börjar räkna från när översta delen av huset kollapsade.

Och där bytte du ämne...

Skall jag tolka det som att du inte ens själv ser någon poäng i att fortsätta fråga varför de började mäta när taklinjen började falla neråt? Att du faktiskt efter åtta sorger och sjutton bedrövelser medger att det är då huvudraset börjar?

Tänk vad tid vi kunnat spara om du kunde fixat sånt på en gång...
Citera
2010-02-15, 10:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
...
Auktoritetspsykologi. Bara får går på den. ...
...
Förvisso så är allt som det alltid varit: CIA konspirerar.
LÄS FOLK, TA REDA PÅ FAKTA OM HUR CIA OCH AMERIKANSKA REGERINGEN VARIT INBLANDADE I VARENDA KRIG OCH REGERINGSAVSÄTTNING I VÄRLDEN.
...
IFALL CIA OCH REGERINGEN INTE VAR INBLANDADE I 9/11 SÅ ÄR DET ETT UNDANTAG TILL REGELN SOM HISTORIAN BEKRÄFTAR!
Hmm. Med ett sådant här inlägg klargör du varför inget kommer att ändra din övertygelse om konspiration.

Jag har gett dig referenser till de grundläggande arbetena som beskriver WTCs kollaps och du vägrar läsa dem för att det är "auktoritetspsykologi".
Är det så du tänker arbeta som ingenjör också?
Citera
2010-02-15, 11:49
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Men var är dina, jag citerar:

Du har ju inte ens bevis för bomber och ändå argumenterar du för att det använts.
När någonting går som en anka, låter som en anka, osv osv osv osv så är det ganska klart att det är en anka.

Jag märker att ni går på högvarv, där ni repeterar in i oändligheten alla frågor som redan blivit besvarade.

Byggnad 7 faller nabbare i verkligheten än i NIST rapporten. NIST testar inte för sprängämnen. NIST lämnar inte ut sina antagningar och sin in-data till sina simuleringar på WTC7. WTC7 simuleringen faller HELT JÄVLA ANNORLUNDA ÄN DEN GJORDE I VERKLIGHETEN. Höga insiders berättar. Tornen faller ihop med fritt fall, där de endast tar hänsyn till bevarandet av rörelsemängden. Topp politiker ljuger om vad de sagt och inte sagt.

Allt detta OCH mer har tagits upp i denna tråd. Ni har inte en gång kunnat ge ett bra svar.

Inte ens mina amerika älskande fanatiker kompisar säger emot så mycket som ni, de stannar upp och tänker lite, och blir mer och mer intresserade.

Vad är det som driver er?
Citera
2010-02-15, 11:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Eller så var han nöjd med att äga dig och orkade inte fortsätta i dina meningslösa sidospår

Har du kollat på en slowmovideo eller? Jag står fast vid att när huset börjar sjunka har kollapsen börjat, du säger emot detta, vilket jag finner absurt.

Enligt dig faller huset i frifall, hur skulle den kunna falla snabbare? Oavsett hur du tänker och försäker lura in mig i sidospår förändrar det inte faktan. Du visar en jävla brist på läsförståelse båda i mina inlägg och för nist rapport.

Vill du fortsätta, kom med något konkret annars kan du leka allan med någon annan.
Javisst elgiganten ägde mig ahahhahaAHAHHAA.

Om jag kollat på en slowmo video så hade inte fritt fall hänt (som NIST hävdar). Jag råder dig att kolla NISTs egna video. JAG RÅDER ALLA SOM INTE ÄR VAKTHUND ATT KOLLA FÖR SIG SJÄLVA!!

Leka allan. Ingen av oss leker allan. Jag är orolig för vad som kan hända med mina mänskliga rättigheter i framtiden, medan du oroar dig för?
Citera
2010-02-15, 11:57
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det är helt riktigt, men det kommer fortfarande att bli en tryckvåg åt alla håll, även vid riktade sprängämnen. Det borde du veta om du vetat någonting. Den blir större åt de håll man riktar sprängverkan åt, men du kan inte isolera den fullständigt.

Ja, det "pratas" en hel del om sådana anordningar, men såvitt jag vet har ingen kunnat visa upp en anordning som får thermite eller nanothermite att verka horisontellt. thermite använder ju normalt tyngdkraften, exempelvis när man smälter ihop järnvägsräls.

Jag vill minnas att det varit uppe i tråden innan (och på andra forum också för den delen), och det enda som kunnat styrkas är att det skall finnas ett patent.

har du alltså sett en sån här grunka på riktigt? Alltså en pryl för att göra riktad verkan med någon slags therimite? Den stora anledningen till att jag frågar är för att du snackar om antaganden som saknar grund, och utan lite dokumenterade fungerande anordningar så skulle jag nog vilja sortera in dina cutter-charges för nanothermite i det facket. Eller tänker du dra till med att det är zuperhemliga CIA-uppfinningar?

Även den här gången ignorerade du fullständigt att jag klart och tydligt skrev att jag tror att en sådan uppåtriktad kraft blir neglierbar. Mitt ursprungsinlägg i frågan var ett försök att tala om hur jag tolkade söderb, för jag hade inga problem att se hans resonemang. Att du sen spunnit loss på det är tyvärr inget jag kan hjälpa.

Typiskt för en riktigt foliehatt är att säga att man bara ställer frågor och sen inte bry sig ett skvatt om de svar man får. Du visade just upp ett skolexempel på den punkten, att jag faktiskt svarat två gånger redan på just den frågan (och ganska tydligt också kan väl tilläggas) gör att jag bara skakar på huvudet åt ditt försök att tramsa på och hänvisar till de tidigare svaren.

Det är charmigt hur du inte kan låta bli att blanda in dina åsikter om USA i detta, och liksom förutsätter att andra måste funka på samma sätt som du.

Jag skall ta det en gång till och med ganska enkla ord: Jag tycker det finns stora problem med USA, och deras utrikespolitik i synnerhet. Det är inte samma sak som att det är ok att anklaga dem för saker utan bevis. Den här tråden handlar inte om huruvida vi gillar eller ogillar USA, den handlar om vad som kan bevisas den 11 september. Så här långt har du faktiskt inte lagt fram EN ENDA sak som inte skulle skrattas ut i vilken domstol som helst. Inte en enda uträkning, inte en egen tanke, du rapar ju bara upp den gamla vanliga foliehattspropagandan.

tycker du helt ärligt att du borde ha större förtroendekapital än NIST? På riktigt? Var är i så fall ditt arbete som kan sägas vara i paritet med deras?

äpplen och päron. Man kan vara mot åtgärder som USA försöker trycka på oss utan att för den skull tro att de låg bakom 11 september. Jag har hyggligt bra koll på SWIFT, och jag kommer med största sannolikhet att rösta på piratpartiet i riksdagsvalet. Det är dock fullständigt OT.
Det hade varit intressant att pressa Shyam Sunder och John Gross i en rättegång.

Du vet de som knappt klarar av att svara på enkla frågor från reportrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in