2008-06-05, 10:35
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Hahahahaha.

Ok, först.. att du kan tänka dig att jämföra ett universitet på 14 våningar med en skyskrapa med kraftig konstruktion på 110 våningar och en kärna byggd på en rektangel av 47 stålpelare?

Och där flyttades målstolparna. Först var det "ingen skyskrapa av stål har någonsin rasat på grund av brand", nu är det "ingen skyskrapa av stål med en kraftig konstruktion på 110 våningar och en kärna byggd på en rektangel av 47 stålpelare har någonsin rasat på grund av brand".

Då undrar jag, hur många byggnader, byggda med samma teknik och på samma sätt som WTC1 och 2, som träffats av två Boeing plan av samma typ som 911, i samma fart, och brunnit lika länge, har stått kvar? Och då ignorerar vi för stunden att ingen påstått att det bara var brand som orsakade raset.

Citat:
Finns det några andra exempel på byggnader som har rasat av bränder eller av någon annan orsak annat än vid planerade rivningar som visar stora ansamlingar av smält stål i rasmassorna?

Kan du passa in förekomsten av smält metall (ingen har mig veterligen visat att det var *stål* som var smält) i en konspirationsteori? Therm*te håller mig veterligen inte metall smält över flera veckor, ej heller bomber.

Däremot så finns det rätt många förekomster av heta bränder i bråteshögar, tex bränder i soptippar som kan vara mycket svårsläckta eftersom en milaeffekt uppstår och som kan pågå i veckor, även om de bekämpas. Ruinen efter WTC1 och 2 var på sina ställen 7-8 våningar hög om jag minns rätt, och sedan fortsatte den rakt ner i "badkaret", med krossade garage, tunnelbandestationer, affärer osv som komprimerats ihop till en enorm bråteshög - som var svårbemästrad eftersom rasriskerna var stora.
Citera
2008-06-05, 11:15
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
eller något om människorna som var vid liv i WTC just där branden startade som ska ha tagit ner tornen.

Det här är faktiskt ett av de värsta argumenten som truthers brukar ta upp. I värsta fall visar det ett så otroligt förakt för vad människorna som var fast i tornen genomled. I bästa fall bara ignorans.

Edna Citron heter kvinnan som ses på bilder vinkandes efter hjälp i hålet flera hundra meter upp över marken. Någonting får henne att trotsa risken att på flera hundra meters höjd ställa sig i blåsten på kanten av en skyskrapa, utan skyddsräcke och försöka påkalla hjälp. Något tvingade henne att stå just där. Precis som någonting fick folk att bli så desperata att de valde att hoppa.
Senast redigerad av SLOB 2008-06-05 kl. 11:28.
Citera
2008-06-05, 13:56
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ett helt ostyrkt påstående som återkommer hela tiden.
Kanske du skulle vilja "bryta lite mark" och försöka hitta några hållbara belägg för detta?
(Jag tänker inte hålla andan medans jag väntar...)

/T

Jag skulle vilja se något ännu mer banbrytande: vad det skulle bevisa! Varför är smält metall veckor senare ett bevis för bomber?
Citera
2008-06-05, 15:51
Bannlyst
Jag skulle säga att det är ett bevis för flygfotogen. Precis som de säger på CNN och FOX.
Citera
2008-06-05, 17:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Jag skulle säga att det är ett bevis för flygfotogen. Precis som de säger på CNN och FOX.
Fox? Du menar TV-kanalen som visade "dokumentären" Conspiracy Theory: Did We Land on the Moon? Månlandningens "Loose change". Jodå, Fox, de är säkert "med på det".
Citera
2008-06-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Och det gjorde ju inte WTC 1,2 eller 7 heller. Detta finns ju förklarat i dom rapporterna DU INTE läst men kritiserar.

Madridskrapan var av betong men hade en del som var gjord i stål.
Foliehattarna har förlänge sedan slutat att ta upp den byggnaden. En anledning är att den delen som var av stål RASADE "SYMETRISKT".
Men detta hade du "ingen aning om" va?

Nahe, vad var orsaken till kollapsen menar du?
Har jag ens sagt någonting om windsor tornet? Värt att nämna när du pratar skitsnack är att den delen av stål inte ens rasade symetriskt och att endast en bit av toppen men andra delen höll sig intakt.

Citat:
Flygplan??? Idiotisk generalisering för att uppnå ett idiotiskt syfte.

Ja ett segelflygplan är också ett flygplan.

WTC 1 och 2 var konstuerade för att ta smällen av ett Boeing 707 vid landning eller start. Inte ett Boeing 767 som flyger in i husen med ca 800 km/h.

Fattar du inte skillnade så är det synd om dig

Mer synd om dig som tror att du vet vad fan du babblar om när du inte ens vet skillnaden på en 707a och en 767a.
707an var snabb och är tyngre tankad för transkontitonentala resor. Den maximala vikten vid avresa för en fullt lastad 707a-320B är nästan 151 500 kg och detsamma är för 707an-200! Eftersom flygplan endast bär den mängd bränsle de behöver så var inte de mindre modellerna av boeing 767 som träffade tornen fullt tankade eller nära den maximala vikten vid avresan eller vid kraschen!

Citat:
Du LJUGER.
http://wtc.nist.gov/media/AE911Truth-NIST-Written-Submission12-18-07.pdf

Fantastiskt att du skriver att dom inte nämner detta, fast du INTE har läst det. Källkritik.nu kanske är något för dig???????

Jag snackade om det smältande materialet som syns på videon jag skicka på södra tornet precis innan den kollapsar. Det är inget de har nämnt, och har du ens läst igenom det du just skicka? PDF filen är från 911truthorg som försöker motbevisa allt du snackar om? ''Emailed to NIST on January 4, 2007
Richard Gage, AIA – Architects & Engineers for 9/11 Truth'' Fint sätt och fixa källor på iaf

Citat:
Ditt påstående ovan gör du ju gällande att du minnsan vet att NIST c/o INTE nåmner något om det smälta stålet. Nu helt plötsligt i nästa stycke vet du inte vad dom säger om explosionerna?????
Hur jävla dumma tror du folk är igentligen? Din retorik håller en väldigt låg nivå. Vill du uppnå ett syfte med ditt kräkande här så är det nog dags att läsa på lite.

Jag ställde en fråga? Hittade du inget?

Citat:
Varför kan du stå 10 meter från en majbrasa och vinka till din polare då majbrasan håller en temperatur på 1000°C ???????

Nu undrar jag egentligen vilken idiot jag diskuterar med...

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Och där flyttades målstolparna. Först var det "ingen skyskrapa av stål har någonsin rasat på grund av brand", nu är det "ingen skyskrapa av stål med en kraftig konstruktion på 110 våningar och en kärna byggd på en rektangel av 47 stålpelare har någonsin rasat på grund av brand".

Då undrar jag, hur många byggnader, byggda med samma teknik och på samma sätt som WTC1 och 2, som träffats av två Boeing plan av samma typ som 911, i samma fart, och brunnit lika länge, har stått kvar? Och då ignorerar vi för stunden att ingen påstått att det bara var brand som orsakade raset.

HÖRRÖ, är du blind, läste du inte vad jag skrev under det.... jag sa bara först att det är en överdrivet dålig jämförelse... men den byggnaden rasade inte ens så kom med något annat vettigt för fan..

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Edna Citron heter kvinnan som ses på bilder vinkandes efter hjälp i hålet flera hundra meter upp över marken. Någonting får henne att trotsa risken att på flera hundra meters höjd ställa sig i blåsten på kanten av en skyskrapa, utan skyddsräcke och försöka påkalla hjälp. Något tvingade henne att stå just där. Precis som någonting fick folk att bli så desperata att de valde att hoppa.

Ja som att inte kunna ta sig ner och att inte kunna andas på grund av röken!

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ett helt ostyrkt påstående som återkommer hela tiden.
Kanske du skulle vilja "bryta lite mark" och försöka hitta några hållbara belägg för detta?
(Jag tänker inte hålla andan medans jag väntar...)

Är du verkligen så lat din trångsynta jävel?

http://www.youtube.com/watch?v=jrUosvSNLCk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oM7HI4kjtvA

http://www.youtube.com/watch?v=xbMu2w7fSG8&feature=related
The so called "Meteorite" is 3 floors of concrete, steel, office furniture and other things compressed into 3 feet of thickness.
Citera
2008-06-05, 17:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Är du verkligen så lat din trångsynta jävel?

http://www.youtube.com/watch?v=jrUosvSNLCk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oM7HI4kjtvA

http://www.youtube.com/watch?v=xbMu2w7fSG8&feature=related
The so called "Meteorite" is 3 floors of concrete, steel, office furniture and other things compressed into 3 feet of thickness.
Och det underliga med att tusentals ton av brinnande hus rasar ihop och att materiel packas ihop i klumpar i botten av rasmassorna är bevis för vad?

Edit: Om du frågar mig ser jag det där som bevis för att det var väldigt varmt och rådde högt tryck. Vilket förefaller helt naturligt. Men om du tycker det är mystiskt kanske du vill förklara hur du tycker det skulle sett ut och vad som skule skett?
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-06-05 kl. 17:22.
Citera
2008-06-05, 17:43
Bannlyst
Dom som ligger bakom är givetvis Walid bin Attash som uppges ha hjälpt till att träna kaparna, samt Mustafa al Hawsawi och Ali Abdul Aziz Ali, som anklagas för att ha ordnat finansiering för attackerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2621471.ab

De är ju livsfarliga, dessa blattar, allt ifrån en grotta. Vi måste kärnvapen bomba nu! Vi är många och vi är starka, kärnvapenbomba nu, Moussavi har ju erkänt efter 5 års förhör med lite vatten som inte är tortyr. Vem annars skulle kunna komma på det där med jumbojets och flygfotogen?

Terrorister finns över allt, här finns en föreläsning om dem: Federal Home(Fatherland) Emergency (Waffen SS) Agency (Gestapo) undervisar.
http://thetruthproject.us/2001/09/11/texas-anti-terror-training-pamphlet/

Citat:
Fox? Du menar TV-kanalen som visade "dokumentären" Conspiracy Theory: Did We Land on the Moon? Månlandningens "Loose change". Jodå, Fox, de är säkert "med på det".

Där gjorde du bort dig, eftersom de flesta faktiskt vet att FIX news är just en neo-con kanal som man kan se på kabel TV och det som de skulle visa är just bara en whitewash som fåntrattar kan göra sig lustiga över. Hur billiga är ni egentligen?

Ska du yla foliehatt nu, jag fick aldrig något svar på hurvida det var tillåtet att säga CENTCOM desinfo slödder till folk som alltid säger "foliehatt", vad som hände var att "moderatorn" tog och deletade hela alltihopa men en enkel google search på billions to fighting bloggers [of dollars] in US and the rest of the world, deras egen pressrelease, säger allt.
Senast redigerad av al-ciada 2008-06-05 kl. 18:14.
Citera
2008-06-05, 18:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Där gjorde du bort dig, eftersom de flesta faktiskt vet att FIX news är just en neo-con kanal som man kan se på kabel TV.
Gjorde bort mig hur? Du får ursäkta men det är något oklart hur jag gjort bort mig genom att påvisa ett obestridligt faktum.
Faktum är dock att FOX - den store satans egna propagandamaskin - faktiskt visade och produverade moon hoax-människornas favoritprogram om hur målandningen kanske var fejkad.
Hur rimmar det med att de skulle vara ett slags språkrör för neo-con agendan? Hade NWO glömt att betala sitt apanage till FOX och de sände en avslöjande dokumentär som hämnd? Pray tell hur du resonerar.
Ja nu är ju FOX inte speciellt objektiva. Men onekligen är det lite lustigt att just FOX ligger bakom ett program som omfamnas av många förvillade personer som tar åt sig all låtsasfakta så länge den talar illa om USA.
Citera
2008-06-05, 18:28
Medlem
Pads avatar
Citat:
HÖRRÖ, är du blind, läste du inte vad jag skrev under det.... jag sa bara först att det är en överdrivet dålig jämförelse... men den byggnaden rasade inte ens så kom med något annat vettigt för fan..

Fast nu finns det ju ett antal stålbyggnader som har kollapsat pga eld, de flesta av dem utan skador från flygplan dessutom. Detta hade varit uppenbart för dig om du bemödat dig att läsa igenom tråden. Då hade du kanske inte kommit med gamla påståenden som redan vederlagts för flera år sen. Och med en ganska stöddig attityd dessutom (ditt val om du tänker behålla den, men då får du leverera bevisning också och inte bara gammal skåpmat).

Frågor på det?
Senast redigerad av Pad 2008-06-05 kl. 18:41.
Citera
2008-06-05, 19:08
Medlem
Citat:
Finns det några andra exempel på byggnader som har rasat av bränder eller av någon annan orsak annat än vid planerade rivningar som visar stora ansamlingar av smält stål i rasmassorna?
Vän av ordning undrar ju då vilka andra exempel du har på planerade rivningar som resulterat i ansamlingar av smält stål i rasmassorna.
Citera
2008-06-05, 19:19
Bannlyst
Citat:
Hur rimmar det med att de skulle vara ett slags språkrör för neo-con agendan?

KimNeilYoung om Fox News. (Måste jag posta vad de själva säger om sig själva?)

Du är ju helt sjuk.
Senast redigerad av al-ciada 2008-06-05 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in