2007-05-12, 10:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Läste du även vad jag tyckte var underligt med kollapsen av byggnaden?

Men därmed inte sa (och påpekade tydligt) att det skulle vara något annat än en naturlig kollaps.

Du skrev följande:

Citat:
Du blandade ihop lite tror jag, vi pratade om WTC7 byggnaden. Den rasade lite underligt och det har vi inte fått någon rapport på än, men det skall snart släppas en.

Rapporten finns och den förklara det naturliga. Detta hade du vetat om du läst rapporterna från NIST. Men NIST litar du inte på, fast du inte ens visste deras web-adress.
Citera
2007-05-12, 10:07
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Titta på videon på sidan, den är bara cirka 30 sek lång.

Där brandmännen sitter och vittnar om att de såg smält stål, INTE smält metall.

Jag tolkar det som att du vägrar att se videon, är det rätt uppfattat?

Jag har sett videon, jag håller med alla egentänkare om att brandmännen inte har någon erfarenhet om att bedöma om det var stål eller någon annan metall. Så bevisbördan ligger hos er foliehattar som inte ens läser dom officiella rapporterna ni inte litar på.
Citera
2007-05-12, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du skrev följande:

Rapporten finns och den förklara det naturliga. Detta hade du vetat om du läst rapporterna från NIST. Men NIST litar du inte på, fast du inte ens visste deras web-adress.

Det var inte min beskrivning av vad jag tyckte var underligt med själva kollapsen. Leta igen.
Citera
2007-05-12, 10:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Vad var det som exploderade ett flertal gånger och som gav seismiska utslag precis innan tornet föll?
Tycker du denna fråga är riktigt ställd?

Eller vill du omformulera den?
Citera
2007-05-12, 10:09
Bannlyst
Citat:
Jag har sett videon, jag håller med alla egentänkare om att brandmännen inte har någon erfarenhet om att bedöma om det var stål eller någon annan metall. Så bevisbördan ligger hos er foliehattar som inte ens läser dom officiella rapporterna ni inte litar på.

Med det vill du ha sagt att branmännen var oförmögna att bedöma hurvida det var smält stål de såg eller inte?

Det godtar jag som ditt svar.
Citera
2007-05-12, 10:10
Bannlyst
Citat:
Tycker du denna fråga är riktigt ställd?

Eller vill du omformulera den?

Okej!

Var det något som exploderade upprepade gånger innan tornen föll, och som gav seismiska utslag?
Citera
2007-05-12, 10:13
Bannlyst
Citat:
Det var inte min beskrivning av vad jag tyckte var underligt med själva kollapsen. Leta igen.

Det är inte så långt bak, om du letar lite.
Citera
2007-05-12, 10:14
Bannlyst
Citat:
Du har inget att jämföra med, men du säger att den föll "underligt". Hur kan du göra detta?

Sen är det faktiskt så att det finns rapporter på WTC 7 och NIST, det finns till och med en som heter "WTC Part IIC - WTC 7 Collapse Final.pdf"

Naturligtvis tvivlar jag inte på att det kan komma fler. Men som du ser detta är den första heller. Så innan du tvivlar på NIST överhuvudtaget så kanske du skall läsa lite om vad DOM skriver.
Det är ett bra sätt att vara öppen på.

Har du en länk till det pdf dokumentet? Så vore jag tacksam.
Citera
2007-05-12, 10:15
Bannlyst
Citat:
Du skrev följande:

Nist rapporten är som bekant ganska omfattade att läsa igenom. Jag trodde det var en direktlänk du gav mig. För övrigt så har NIST webadress postats ett flertal gånger tidigare på den här tråden.
Citera
2007-05-12, 10:22
Bannlyst
ElGiganten

Jag upprepar........

Uteslöt NIST helt och hållet att det kan ha funnits smält stål i tornen när det rasade?

Men uteslöt inte att det kan ha förekommit smält stål på ground zero?
Citera
2007-05-12, 10:28
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Man kunde inte spränga WTC på vanligt sätt, då hade de synts tydligt. WTC sprängs medans den faller.

Detta måste också utredas vidare.

Teorierna som Xcore haft i tråden om bomber som exploderar för att husen skall fall är följande.

Citat:
Och hur kommer det sig att tornet är praktiskt taget pulvriserat i luften och kastar delar hundratals meter bort?

Här kan det vara ett läge för missförstånd, han skriver husen men kan så här i efterhand mena betongen i husen. Fast detta var på den tiden då Xcore trodde Loose Change var sanningen, fast han har inte ÄNNU tagit avstånd från filmen.

Fler citat angående bomber.

Citat:
Okey, det tar lång tid att placera ut laddningar, de FANNS redan i byggnaden. Frågan är om de fanns "på andra håll" i WTC också.

WT7 sänktes alltså kontrollerat, 8 timmar efter det att tornen kollapsat.

Det sa det mesta...........

Dessutom ett tvärsäkert påstående om att WTC7 skal det vara sänktes kontrollerat. Snacka om att vara "öppen" !!!????

Desaa inlägg från Xcore + några till fick mig att ställa den naturliga frågan till Xcore.

Citat:
En liten undran bara.
Hur kommer det sig att enligt dina fantasier som du tagit från någon annan så har sprängladdningarna funnits i husen under en mycket lång tid INNAN 9/11.
Hur kan man då använda thermate /thermite som man ALDRIG gjort innan?

Svaret? Det har jag fortfarande INTE fått. Det som kom som en uppkräkning från Xcore direkt efter min fråga var detta!!!
Citat:
Okey, ge mig bevis för motsatsen.
Kan du inte?
Tänkte det.

Så när svaren tar slut då kontrar man med en motfråga som INTE är relevant eftersom det är Xcore´s teorier jag ställde frågan om. Hade jag kommit med egna teorier så är det helt naturligt att få motfrågor, men om han själv kommer med en teori så måste han och vi andra vara beredda och svara på frågor som uppkommer i samband med dessa teorier. Men i detta fall har jag fortfarande inte fått svar på frågan som är högst relevant.

Titta gärna på det första citatet från Xcore jag gav i detta inlägg.

Efter att ha pressat Xcore lite extra på hur det kom sig att inga detonationer syntes INNAN husen rasade så fick jag det svaret ni ser högst upp i mitt inlägg. Xcore påstår alltså att någon spränger husen medan dom faller.

Då kommer den viktigaste frågan till Xcore, vad fick husen att börja falla då?
Citera
2007-05-12, 10:30
Bannlyst
.....Därför att de inte såg något samband till det smälta stålet på ground zero och kollapsen av tornen.

Stämmer det?

Och, var är du? Hallååå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in