Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Eftersom jag tycker det är totalt meningslöst att hålla på som ni gör om ni inte ens kan lära er att sluta fördöma varandra. De kan ha rätt och ni kan ha fel.
Jag vet inte om du har missat det, men det här är ett diskussionsforum. Här är det inte meningen att man ska sitta och säga "du har en intressant åsikt, du har kanske rätt om det, det kan jag inte veta" bara för att vara demokratisk och diplomatisk, utan hela idén med tråden är att båda sidor lägger fram argument för sin sak och försöker i längsta möjliga mån styrka sina påståenden med uträkningar, källor och annan bevisning. Det verkar som om du vill att alla som är här ska vara totalt opartiska och att folk ska lägga fram åsikter för saker de inte tror på bara för att det finns en möjlighet att det man själv tror på är fel. Ledsen att behöva säga det här, men det kommer inte att ske. Det finns ett filosofiforum här på flashback, har du provat det?
Citat:
Erkänn detta för er själva så kanske ni får tillbaka ett uns av trovärdighet.
Dina generaliserande psykologiska bedömningar av alla som deltar i diskussionen börjar bli ganska provocerande, och inte av de skäl som du tror utan för att du låtsas vara någon form av objektiv gud som sitter inne på alla sanningar och ska komma och berätta för alla stackars idioter här vad de egentligen känner och tycker.
Citat:
Det som jag tycker är så avslökande om att ni totalt hamnat fel är att ni dömer, vilket betyder inre osäkerhet, rädsla, starkt kontrollbehov.
Nu får du för fan ge dig! Sluta med dina psykologianalyser om saker du inte har en aning om! Att man för fram argument för en sak man tror på och lägger fram motbevis mot andras argument tyder inte på ett kontrollbehov eller osäkerhet, utan att man vill diskutera något man tycker är intressant. Att du kopplar ihop diskussionsvilja med inre osäkerhet och rädsla är löjeväckande, och säger egentligen mer om dig än om de du dömer ut. Kliv ner från dina höga hästar, du är inte en allvetande gud även om du uppenbarligen gärna skulle vilja det.
Citat:
Tror säkert det är likadant på den andra sidan, men det är tillåtet att vara osäker.
Och du kallar dig själv objektiv? Psstt...
Citat:
Det är kanske lättare att hoppa på mig än att våga hoppa på sig själv. Att hoppa på mig kräver inget mod, men försök att utan mod hoppa på dig själv.
Den enda som håller på med påhopp, anklagelser, löjliga försök till psykoanalyser av folk du inte känner och annat dravel är du. Jag tror inte det är de andra debattörerna här som har ett behov av att vända sig till sig själva och fundera över varför de är intresserade av att med väl underbyggda argument DISKUTERA 9/11. Däremot börjar jag mer och mer misstänka att du behöver hoppa på dig själv och ta itu med din hybris.
+ så har jag inte använt det som bevis utan frågade en simpel fråga, du kunde ansträngt dig myket mindre genom att bara svara på den enkelt