2008-05-29, 18:49
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Eller ännu fånigare, kasta isbitar mot en metallplåt för att se om det går hål!

Haha, lysande!

Det där var faktiskt minst lika trovärdigt som de "bevis" som foliehattarna för fram i den här tråden.
Citera
2008-05-29, 19:18
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Som vad då? Köra en ölburk igenom ett dagvattenbrunnsgaller? Valfritt arbete, fyll den med bensin och fjutta på innan.

http://i87.photobucket.com/albums/k126/CB_Brooklyn/DebunkingANPTMyths/steel-concrete-aluminum-plastic.jpg

Så du tror inte att planet penetrerade byggnaden? Även att alla bilder och bevis som talar för det är påhittade och fejkade?

Är det här också fejk?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3e/Hinsdale_APA-120_-_kamikaze.jpg

Och till sist...va har du här att göra? Du möter inga argument! Du droppar en massa länkar och onliners! Men vad mer ska man begära av ett gäng galningar som saknar bevis och vetenskapliga belägg för sin lilla saga.
Citera
2008-05-29, 19:40
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Då var det dags igen . Varför skulle era källor vara dom sanna och inte någon annans?

För att vi åtminstonde har en källa?
Citera
2008-05-29, 19:54
Bannlyst
Enda källor ni har är just olika delar av amerikanska staten och dess egen absurda konspirationsteori. Det är som att vifta med papper ifrån Himmler som "bevisar att det inte var Göring utan van der Lubbe som fjuttade på riksdagen.

Citat:
Men vad mer ska man begära av ett gäng galningar som saknar bevis och vetenskapliga belägg för sin lilla saga.

Sånt här är visst helt tillåtet att skriva.

Vilket forum.
Senast redigerad av al-ciada 2008-05-29 kl. 20:24.
Citera
2008-05-29, 20:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
Då var det dags igen . Varför skulle era källor vara dom sanna och inte någon annans?

En utmärkt fråga. Kanske för att våra källor har uträkningar som visat sig hålla, det finns MÄNGDER med artiklar och rapporter som genomgått peer-review och publicerats enligt vetenskapligt god sed i publikationer där ännu fler experter kan läsa artiklarna och kritisera dem om de inte skulla hålla. Vad har du för källor förutom ett gäng youtube-amatörer, en sparkad professor och folk som tror på energivapen från jymden?

Citat:
Varför skulle det vara ett magplask? Hur skall det kunna finnas bevisning för något som det inte har gjorts något test på?

Magplasket består väl i att du var tvungen att medge att du inte hade något som backade upp dina påståenden, som helt plötsligt blev till en möjlighet (förvisso fortfarande utan några hållbara källor men hey...).

Citat:
Som sagt, NIST och FEMA och även ni säger att tornet var försvagat tack vare flygplanen och elden som va enorm tack vare bränslet, men inte fan har det brunnit på bränslet hela tiden och haft exakt samma värme som med bränslet hela tiden? Eller ni har bevis som ni kan lägga fram angående detta?

Vem har sagt att det det var tvunget att gå till så? Jag skulle snarast säga att OJÄMN fördelning på bränderna bara skulle göra en kollaps mer trolig eftersom belastningen då definitivt skulle bli mer ojämn.

Citat:
Toppen skulle lagt sig åt sidan för att falla ner. Men tack vare att man har smällt riktade sprängningar på bärande pelare m.m så har det gjort att dom rasade.

Det här med gravitation var bara något som hände andra eller? Men jag gör det väl enkelt för mig igen och ber om källor eller uträkningar? För här kom ÅTERIGEN ett påstående.

Citat:
Tornen var byggda för att klara av att ett ett flygplan kraschar in i tornen och i deras beräkningar är jag rätt säkra på att det ändra om i strukturen lite grann och även elden o.s.v. Även konstruktören sa att med all säkerhet så skulle tornen klarar av flera flygplan.

Titanic sades vara osänkbar. Innebär det att isberget bara är en coverup för ett inside job? Nej just det. Till att börja med så har vi gått igenom ungefär hur många gånger som helst att det där teoretiska flygplanet som tornen skulle klara var en lättare modell med tomma tankar och låg hastighet som var vilse i dimman. Rörelseenergin går inte att jämföra, det är galen skillnad.

Men även med det i åtanke så höll ju faktiskt bägge tornen för flygkrascherna, eller hur? Så konstruktören var inte så fel ute.

Citat:
Om du bara visste hur man utför en kontrollerad demolering. Men ska förklara lite för dig.

Jag vet något mer än medelsvensson eftersom jag intresserat mig lite för ämnet iom 911, men jag kan inte påstå att jag är något mer än en lekman, min ingenjörsutbildning till trots (nej, jag påstår inte att jag är ingenjör, dels var det bara en 80 p utbildning och dels har jag inte examen).

http://www.jod911.com/WTC%20COLLAPSE%20STUDY%20BBlanchard%208-8-06.pdf

Precis, ingen har sagt något annat. DÄREMOT så kan du inte ta en bit text och applicera den på ditt resonemang. Hur brukar det se ut när demoleringsfirmor pangar hus? Jo just det ja, de faller NERIFRÅN och upp, vilket är precis vad de pratar om i din länk. Panga bort hela grunden och låt gravitationen göra resten. De säger inget om att panga bort grunden, notera att resten av huset står snyggt och prydligt medans toppen rasar. Jisses, tänk lite innan du postar.

Citat:
När jag sa att 7:an föll nerifrån och inte uppifrån som tornen så har jag för mig att det var någon som antydde något angående detta. Men kan va som jag blandar ihopa med något annat, osäker.

Det skulle jag tro. Jag har inte sett någon här som säger något annat.

Citat:
Antagligen samma data som alla andra, förutom KANSKE NIST och FEMA.

Nej, han hade fått titta på kollapsen på en laptop, med låg upplösning. Han fick inte se några bilder på skadorna sjuan fått av de rasande tornen, inga bilder eller uppgifter om bränderna som härjade eller hur byggnaden hade betett sig och knakat. Kort sagt, det var minst sagt sparsamt med indata och en hastig bedömning.

Se själv: http://www.youtube.com/watch?v=9T3_mmGvfQQ

Citat:
Men faktum va att NIST och FEMA hade en strikt låg budget att gå på vilket kan ha gjort att dom inte har kunnat göra allt dom ville och har fått arbeta inom vissa gränser.

Alla har en budget, om du skall hävda att den var "strikt låg" så sitter du återigen med en bevisboll i knäet, lämpligtvis kan du då lista de saker som NIST och FEMA ville göra men inte kunde samt lite källor på att dessa gränser dikterades av Bushadministrationen.

Citat:
Men ni bad mig lägga fram något om en expert som antyder att 7:an var en kontrollerad demolering vilket jag gjorde och nu godtas inte det, kunde ana det.

Alltså, Jowenko är utan tvekan det starkaste kortet som foliehattarna har, det är inget snack om den saken. Han ÄR demoleringskille och han har sagt att han är säker på att sjuan togs ner med bomber (som ju tyvärr inte hördes). Problemet är att han inte presenterat ett uns av beräkningar eller rapportmaterial som stödjer det han sa.

Citat:
Har inte sett hans teori angående tornens kollaps så kan inte uttala mig.

Han skrattade och sa att det absolut inte var en kontrollerad demolering. Märkligt att han inte pratade om "stöttningar"? Se själv hur han sågar teorin du bekänner dig till:

http://www.youtube.com/watch?v=EkZMQAC95kI

Så om du skall benhårt tro på hans bedömning om sjuan så blir det svårt för dig att säga att han har fel om tornen utan goda skäl.

Citat:
Jag skiter i vem Steven Jones är och nä, jag har inte förtroende för honom. Jag har heller inte fötroende för varken NIST, FEMA eller Bushadministrationen. Jag kollar igenom flera olika sidor, bl.a NIST och sedan gör jag mig en egen uppfattning utifrån det jag har läst.

Och ändå länkar du till honom? Märkligt, varför då?

Citat:
1 centimeter mer än vanligt räcker väll för att fälla ett torn? Jag kunde sagt 30cm om det hade passat dig bättre. Dom kände antagligen av hur många centimeter tornen rörde sig och hela kittet antar jag?

Varför skulle 1 cm mer än vanligt sänka tornen? Tror du inte att det finns säkerhetsmarginaler? Det här visar ju bara hur du är helt ointresserad av att slänga den där gamla höftningen du gjorde utan källstöd.

Citat:
Nä, jag såg ingen rörelse i sidled, men eftersom tornen är konstruerade att faktiskt röra sig så ser inte du det heller och skulle det då inte röra sig bara för att någon inte ser det?

Hur menar du att rörelsen inte skulle synas? De var byggda för att kunna röra sig, inte för att DÖLJA rörelsen. Tror du att tornen var Joe Labero?

Citat:
Nej, men eftersom NIST och FEMA sa att dom inte ville undersöka någonstans för bomber eftersom detta vore ett stort slöseri med skattepengar. Slöseri med skattepengar va utredningen av Clintons affär.

Som FORTFARANDE inte bråkade om samma budget, så din jämförelse haltar betänkligt. Det har jag ju påpekat innan, men du verkar inte fatta. Dessutom, det fanns skäl att tro att Clinton hade bongat in den i Lewinsky, det fanns inget som tydde på dina bomber.

Citat:
Att Bush och Cheney bad dom begränsa utredningen så har dom antagligen fått direktiv om vad dom ska inrikta sig på eller vilket område dom har fått "störst" budget.

Källa tack. Eller sitter du och gissar igen?

Citat:
Vem har påstått något om spacebunnies och flygande kakmonstren? Eftersom ingen har sagt det så finns det ingen anledning att utreda det.

Med andra ord precis lika mycket belägg som för din bombteori.

Citat:
Men folk sa att dom har hört bomber gå av i tornen och sedan är en av de största teorierna just att tornen blev fällda genom en kontrollerad demolering vilket borde göra att dom faktiskt skulle ha gjort det men nu är det inte lönt eftersom det finns i princip inget stål att undersöka längre.

Explosioner hörs i praktiskt taget alla eldsvådor. Det finns inget case. Utan seismiska data eller torn som betedde sig som vid en kontrollerad demolering finns det INGA skäl att utreda det.

Citat:
Jag har inga bevis som säger att det rörde sig 1 centimeter, har du bevis att det INTE rörde sig 1 centimeter? Skrota min centimeter om du vill och lägg dit något annat som passar dig bättre, kanske 10 centimeter.

Du fattar tydligen fortfarande inte...

1. Vetenskapsteori säger att det inte går att göra negativ bevisning. "Bevisa att Jesus inte existerade" går inte, hur skulle det gå till? Man bevisar förekomsten av saker, inte tvärtom.

2. Hela det här cm-dravlet är ditt, du har HELA bevisbördan i ditt knä. Det duger inte att försöka kasta på mig hälften, för det studsar bara tillbaka. DU påstår saker, DU får langa fram bevis (lite som att jag faktiskt länkade till Jowenko-videorna för att styrka min beskrivning av vad han hade fått för indata att gå på).

3. Jag skulle önska att du slutade höfta siffror ur luften. 10 cm är ju precis lika grundlöst som 1 cm. Jag tycker du skall BÖRJA med att läsa på och SEN komma och påstå saker, inte tvärtom.

Citat:
Ja och en hööög och smaaal byggnad kräver en stabilare konstruktion, eller? Vad jag vet så var det ingen överdel som föll på 7:an utan bara större bitar bråte.

Det rev upp hela hörnet ganska många våningar.

http://www.911myths.com/html/wtc7_damage.html

(andra stora bilden uppifrån på sidan)

Läs gärna HELA sidan så försåtr du kanske att sjuans skador inte var att någon av misstag tappat en kaffekopp på våning 18.

Citat:
Vissa frågor krävs det att man lägger in samma saker igen.

Nej, inte om man inte bara vill framstå som ett hittehjon. Du gör ju som du vill...
Citera
2008-05-29, 20:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
En grej är ju faktiskt att ni själva har sagt att vissa byggnader var så skadade att man fick riva dom, alltså föll dom inte av samma anledning som 7:an som ni säger.

Ha ha, det var också ett nytt sätt att backa ifrån tidigare påståenden.

(Inlägget överskred 1000 tecken, så jag fick bryta ut sista frågan i ett eget inlägg)
Senast redigerad av Pad 2008-05-29 kl. 21:12.
Citera
2008-05-29, 21:08
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Enda källor ni har är just olika delar av amerikanska staten och dess egen absurda konspirationsteori. Det är som att vifta med papper ifrån Himmler som "bevisar att det inte var Göring utan van der Lubbe som fjuttade på riksdagen.

Peer-reviewed dokument är skapade av den otäcka staten också eller?
Citera
2008-05-29, 21:10
Medlem
Targenors avatar
Citat:
En grej är ju faktiskt att ni själva har sagt att vissa byggnader var så skadade att man fick riva dom, alltså föll dom inte av samma anledning som 7:an som ni säger.

Och det bevisar vad då?
Att man fick riva hus pga dom skador dom fått, för att inte tala om dom som fick vattenskador under arbetet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center#Collapse_of_7_W orld_Trade_Center

Citat:
Other buildings destroyed include St. Nicholas Greek Orthodox Church, Marriott World Trade Center (Marriott Hotel 3 WTC), South Plaza (4 WTC), and U.S. Customs (6 WTC). The World Financial Center buildings, 90 West Street, and 130 Cedar Street suffered fires. The Deutsche Bank Building, Verizon, and World Financial Center 3 suffered impact damage from the towers' collapse, as did 90 West Street. One Liberty Plaza survived structurally intact but sustained surface damage including shattered windows. 30 West Broadway was damaged by the collapse of 7 WTC. The Deutsche Bank Building, which was covered in a large black "shroud" after September 11 to cover the building's damage, is currently being deconstructed because of water, mold, and other severe damage caused by the neighboring towers' collapse

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ha ha, det var också ett nytt sätt att backa ifrån tidigare påståenden.

Snacka om att verkligen vända på allt som sägs
Citera
2008-05-29, 21:11
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ja, hur var det med den?

Ni säger ju att han inte avslöjade sitt bedrägeri? Sedan kan inte försäkringsbolaget bevisa att det var en kontrollerad demolering eftersom det kommer inte att göras någon undersökning om det och även om det mot all förmodan skulle göras så finns det inget kvar att undersöka.

Skulle försäkringsbolaget tro att det fanns ens en avlägsen möjlighet att han låg bakom själv så kan du hoppa upp och klappa dig på att de hade utrett saken själva och legat på som blodiglar. Fatta vilka belopp det rör sig om.

Att inte något försäkringsbolag mig veterligen drivit linjen att det var ett försäkringsbedrägeri är faktisk en starkt pekande faktor på att det inte finns fog för att tro på kontrollerade demoleringar.

Men det står dig givetvis fritt att visa upp hur dina ljudlösa bomber som inte ger utslag av seismisk karaktär fungerar.

Citat:
Det har du bevis för och inte bara något som han påstår att han menade? Men det fanns inte några brandmän i byggnaden, varför sa han då att han menade att det va för att brandmännen skulle ta sig ur byggnaden och ta sig till ett säkert avstånd från byggnaden?

Det sa han aldrig. Har du ens lyssnat på intervjun? Eller skjuter du bara från höften efter att ha sett Loose change? Här har du för övrigt det beryktade citatet (inget snack om brandmän I byggnaden): http://www.youtube.com/watch?v=7WYdAJQV100

Citat:
Hur ska dom kunna hävda det när det inte finns en undersökning att utgå ifrån ifall det var en kontrollerad demolering?

De hade lagt fram det som fanns som tydde på en kontrollerad demolering, de hade undersökt saken så gott de kunde själva och även om de förlorat så hade det kunnat förhala utbetalningen av pengar som tickar in ränteintäkter. Det är så försäkringsbolag brukar bete sig när de ser en öppning för att inte betala, så jag ser inget skäl till varför de inte skulle göra så här. Du vet, de är inte altruistiska institutioner som vill att alla skall blåsa såpbubblor.

Citat:
Han fick ju ut snabba cash och inte bara från försäkringsbolaget utan bl.a från New York.

kläm fram lite källor på hur snabbt han fick ut vilken cash, så kan vi ju jämföra det med hans kostnader.

Citat:
Okej, så bara för att han sa att med "Pull it" så menade han att brandmännen skulle dra sig tillbaka, men där va ju inga brandmän där.

Du är lat... du vet var svaret finns, men dina youtubefingrar orkar inte fullfölja. Alla svar finns, men du måste faktiskt kamma till dig och skopa upp infon också.

Citat:
Flera experter inom kontrollerad demolering säger att termen används flitigt inom deras område. Ni har era experter som säger att termen används flitigt inom deras område. Hur kan ni då påstå att det enbart betydde det som ni vill denna gången, det borde med andra ord vara omöjligt att veta vad han menade med den termen.

Som sagt, skall vi leka den leken så kan vi inte vara säkra på någonting. Kanske jorden ÄR platt. Eller också färsäker vi bete oss lite vuxet.

Larry är inte en demoleringskille - check
Brandbossen är inte demokille - check
Demotermen är dra ner hus med vajrar - check
Man avslöjar inte sina försäkringsbedrägerier - check
Larry gick back på 911 - check

Jag (och troligvtis alla tänkande varelser) kan se ovanstående lista och säga att det står bortom allt rimligt tvivel att Larry inte låg bakom.

Citat:
Hur var det med bevisningen? Har du någon form av bevis som stödjer det du sitter och påstår här nu?

Ja, den del av det har jag exempelvis presenterat tidigare i tråden (dit du fasar för att gå för då kanske du skulle lära dig något som ollar din blinda tro).

Notera också att jag lagt med resonemang och källor (exempelvis på sjuans skador). Du har inte sett mig dra till med en centimeter hit eller stöttningar dit. Så jodå, jag känner att jag bifogat bevisning i paritet med mina påståenden.
Senast redigerad av Pad 2008-05-29 kl. 21:47.
Citera
2008-05-29, 21:46
Medlem
Försöksdjurs avatar
Kan vi sluta snacka om Pull it? Det är gammal skåpmat...

http://www.youtube.com/watch?v=-mvDcgf3x3I&feature=related
Citera
2008-05-29, 21:51
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Kan vi sluta snacka om Pull it? Det är gammal skåpmat...

http://www.youtube.com/watch?v=-mvDcgf3x3I&feature=related

Gärna för mig...

Om nytillkomna tvingades läsa de gamla trådarna skulle de kanske inte ta upp det. Hur fräscht känns det att driva spår som dog för flera år sen liksom?
Citera
2008-05-29, 21:54
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Gärna för mig...

Om nytillkomna tvingades läsa de gamla trådarna skulle de kanske inte ta upp det. Hur fräscht känns det att driva spår som dog för flera år sen liksom?

Den enda anledningen jag ser till varför dom kommer med det dragandes är att dom snappat upp skiten på någon random 9/11 Twoof sida och sen köpt det utan att faktiskt kolla om det stämmer eller inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in