2008-11-02, 18:12
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
När folk säger explotion, menar de inte att en hiss kraschade, det upplevs inte på samma sätt.

Hur vet du det? I bägge fallen uppstår en hög ljudknall.

Som sagt gå in och kolla på sidan, de rapporterar upprepade explotioner, vissa har fått allvarliga sprängskador, de var på olika våningar. man märker om en hiss kraschar. Vilka bevis finns förresten på att hissen kraschade? Kan säkert vara möjligt men finns det några bevis? Många säger att lobbyn var helt uppsprängd. Brandmänn säger att det lät:bom bom bom bom bom. Roudrigez vittnar även han om en explotion, innan planet flög in och flera senare. Kraschade hissarna innan planet träffade?

Citat:
Citat:
Hur kan generatorer explodera

För att de är fyllda med bränsle, och börjar brinna?

Citat:
eller våningsplan kollapsa då?

Tja, de strukturen som bär upp våningen försvagas, och så rasar den.

Förstår du inte min poäng? De var längst ner i byggnaden, branden var 1100 feet därifrån. Varför skulle konstruktionen där nere försvagas och våningsplan kollapsa där nere, när branden var däruppe? Varför skulle generatorer där nere explodera när branden var där uppe? Du tar ju mina ord ur sitt sammanhang. Är det ingen som håller med om det?

Citat:
Citat:
Barry Jennings upplevde explotionerna INNAN båda tornen föll. Hur förklarar du det?

Precis som jag gjorde för tjugo minuter sedan, alltså brandgasexplosioner, kraschande hissar, exploderande generatorer, fallande våningsplan.

Jag antar att du har missat att Barry Jennings befann sig i 7:an, annars kan jag aldrig tänka mig att du skulle skriva ett sådant svar. Men han befann sig alltså i 7:an och upplevde detta innan båda tornen föll. Vill du att jag skickar länken till hans vittnesmål igen?
Citera
2008-11-02, 18:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Som sagt gå in och kolla på sidan, de rapporterar upprepade explotioner, vissa har fått allvarliga sprängskador, de var på olika våningar. man märker om en hiss kraschar. Vilka bevis finns förresten på att hissen kraschade? Kan säkert vara möjligt men finns det några bevis? Många säger att lobbyn var helt uppsprängd. Brandmänn säger att det lät:bom bom bom bom bom. Roudrigez vittnar även han om en explotion, innan planet flög in och flera senare. Kraschade hissarna innan planet träffade?

Förstår du inte min poäng? De var längst ner i byggnaden, branden var 1100 feet därifrån. Varför skulle konstruktionen där nere försvagas och våningsplan kollapsa där nere, när branden var däruppe? Varför skulle generatorer där nere explodera när branden var där uppe? Du tar ju mina ord ur sitt sammanhang. Är det ingen som håller med om det?

Jag antar att du har missat att Barry Jennings befann sig i 7:an, annars kan jag aldrig tänka mig att du skulle skriva ett sådant svar. Men han befann sig alltså i 7:an och upplevde detta innan båda tornen föll. Vill du att jag skickar länken till hans vittnesmål igen?

Wow okej. Du har övertygat mig, SLOB och resten av folket här - eller vi leker med tanken. Så vad nu? Är det inte läge för en alternativ förklaring nu då? Annars har vi ju fortfarande inget att ta ställning till?
Citera
2008-11-02, 18:27
Medlem
Citat:
Wow okej. Du har övertygat mig, SLOB och resten av folket här - eller vi leker med tanken. Så vad nu? Är det inte läge för en alternativ förklaring nu då? Annars har vi ju fortfarande inget att ta ställning till?

Förstår fortfarande inte varför. Jag bara pekar på bevisen. Exakt hur det gick till är såklart omöjligt att ta reda på eftersom de som sagt röjer undan bevis. Jag har tagit del av många teorier om ungefär hur det kan ha gått till, men jag vill inte spekulera om det i detta forum, då man måste ta ställning till den första frågan först. Det viktigaste att förstå är att terrorhotet och alla radikala åtgärder som tas mot det är en bluff.
Citera
2008-11-02, 18:32
Medlem
Citat:
Förstår fortfarande inte varför. Jag bara pekar på bevisen. Exakt hur det gick till är såklart omöjligt att ta reda på eftersom de som sagt röjer undan bevis. Jag har tagit del av många teorier om ungefär hur det kan ha gått till, men jag vill inte spekulera om det i detta forum, då man måste ta ställning till den första frågan först. Det viktigaste att förstå är att terrorhotet och alla radikala åtgärder som tas mot det är en bluff.

Så att det är praktiskt ogenomförbart är bara en liten detalj som man kan bortse ifrån?
Smidigt.
Citera
2008-11-02, 18:36
Medlem
Citat:
torden
Citat:

Så att det är praktiskt ogenomförbart är bara en liten detalj som man kan bortse ifrån?
Smidigt.

Vem har sagt att det är ogenomförbart? Har man bevis för att det hänt, så är det ju självklart genomförbart, håller du inte med om det?
Hur är det genomförbart att kapa fyra plan med små knivar och lyckas träffa 3 byggnader utan att bli nedskjuten?
Citera
2008-11-02, 18:40
Medlem
Citat:
Vem har sagt att det är ogenomförbart? Har man bevis för att det hänt, så är det ju självklart genomförbart, håller du inte med om det?
Hur är det genomförbart att kapa fyra plan med små knivar och lyckas träffa 3 byggnader utan att bli nedskjuten?

Då kan ju du ta och förklara hur man placerade ut sprängämnena?

Hur många personer krävdes?
Hur lång tid tog det?
Hur mycket sprängmedel gick åt?

Bevisligen gick det utmärkt, eller påstår du att inget flygplan träffade WTC eller Pentagon?
Backar du lite i tråden får du även svar på varför de inte sköts ner, SLOB skrev ett bra svar för någon dag sen.
Citera
2008-11-02, 18:49
Medlem
Citat:
Som sagt gå in och kolla på sidan, de rapporterar upprepade explotioner, vissa har fått allvarliga sprängskador, de var på olika våningar. man märker om en hiss kraschar. Vilka bevis finns förresten på att hissen kraschade? Kan säkert vara möjligt men finns det några bevis?

För det första var det inte "hissen", utan hissarna. Alltihopa är väl känt, främst genom vittesutsagor och från den utredningar och informationsinsamlingar som gjordes på plats. Hur menar du att man utifrån märker om en hiss kraschar?

http://www.usatoday.com/news/sept11/2002-09-04-elevator-usat_x.htm

http://911stories.googlepages.com/wtcelevatorshafts

Citat:
Många säger att lobbyn var helt uppsprängd.

Ja, området runt hissarna i lobbyn mer eller mindre förstördes när hissarna kraschade ned. Hisschackten bidrog också till att sprida flygbränslet och eldhärdarna genom husen.

Citat:
Roudrigez vittnar även han om en explotion, innan planet flög in och flera senare. Kraschade hissarna innan planet träffade?

Vem är denna Roudrigez och när hörde han dessa smällar? Före det första planet?

Citat:
Varför skulle konstruktionen där nere försvagas och våningsplan kollapsa där nere, när branden var däruppe? Varför skulle generatorer där nere explodera när branden var där uppe?

Det har jag aldrig påstått, så den frågan kan jag omöjligt svara på.

Citat:

Så Barry Jennings var i sjuan, när huset brann? Eller var han i sjuan när den byggnaden fortfarande var oskadd? Nej, istället för att länka till en massa youtube-klipp föredrar jag att du förklarar med dina egna ord.
Citera
2008-11-02, 18:51
Medlem
Citat:
Citat:

Ursprungligen postat av torden
Citat:
Då kan ju du ta och förklara hur man placerade ut sprängämnena?

Hur många personer krävdes?
Hur lång tid tog det?
Hur mycket sprängmedel gick åt?

Bevisligen gick det utmärkt, eller påstår du att inget flygplan träffade WTC eller Pentagon?
Backar du lite i tråden får du även svar på varför de inte sköts ner, SLOB skrev ett bra svar för någon dag sen.

Nej jag ska inte förklara hur man placerade ut sprängämnena, bara att man på något sätt gjorde det.

Nej jag påstår bara att planen inte kapades av fanatiska muslimer. Mycket tyder på att det inte var något folk på planen. Inget som jag vill diskutera nu för då kommer vi ifrån ämnet. Jag har själv haft långa diskutioner med bl. a SLOB om nedskjutningarna och det håller verkligen inte. Något som jag heller inte vill diskutera nu, du får läsa mina tidigare inlägg om den frågan.
Citera
2008-11-02, 18:54
Medlem
Citat:

Varför skulle man bli nedskjuten? Mellan de kommersiella flygets genombrott och 9/11 så har ju en hel del plan kapats utan att blivit nedskjutna - ett vanligt scenario var ju att kaparna hade någon sorts krav, och höll besättningen och passagerarna som gisslan ett tag.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_notable_aircraft_hijackings

Elfte september var ju första gångens som passagerarflygplan användes som vapen.
Citera
2008-11-02, 18:56
Medlem
Citat:
Nej jag ska inte förklara hur man placerade ut sprängämnena, bara att man på något sätt gjorde det.

Nej jag påstår bara att planen inte kapades av fanatiska muslimer. Mycket tyder på att det inte var något folk på planen. Inget som jag vill diskutera nu för då kommer vi ifrån ämnet. Jag har själv haft långa diskutioner med bl. a SLOB om nedskjutningarna och det håller verkligen inte. Något som jag heller inte vill diskutera nu, du får läsa mina tidigare inlägg om den frågan.

Intressant, du kan alltså inte förklara hur det skulle gått till, men vi ska acceptera att det hände? Nejdu, jag köper det inte.

Har man någonsin skjutit ner ett kapat plan med civila passagerare ombord?
Citera
2008-11-02, 18:56
Medlem
Citat:
Nej jag påstår bara att planen inte kapades av fanatiska muslimer. Mycket tyder på att det inte var något folk på planen.

Vad tyder på det?

Vad jag har förstått så checkade folk in, det finns videoupptagningar av detta och så klart vittnen, och flertalet passagerare gjorde telefonsamtal från planet.
Citera
2008-11-02, 18:59
Medlem
Citat:

Att slänga fram någonting och hävda att det gick till "på något sätt" är väldigt ovetenskapligt. Det kan vem som helst göra. Jag kan sitta här och skriva att din pappa på något sätt mördare Olof Palme, det säger ingenting. Det du ska göra är att ta fram en teori, alltså att med utgångspunkt från de fakta vi har ta fram en idé, hyffsat detaljerat, med din förklaring för vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in