2008-08-10, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag funderade på en sak. Det är nu ett bra tag sedan som filmen som skulle göra 9/11-konspirationen känd för allmänheten kom ut: Loose change - final cut. Men istället för denna revolution som Avery o.co och all hype förutspådde så hände inte ett dugg. inte ens truthers hänvisar till den, och jag har inte hört någonting alls om den? Vad hände egentligen? Gick luften ur Avery? Vad hände med biografdistributionen? Alla kända skådespelare som skulle delta? Varför är det ingen som bryr sig?

har inte sät några veristoner av den.

och har inte sät den en nyaste häller, har du ?
Citera
2008-08-10, 09:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Jag blandar mig inte i debatter som jag anser är "triggade" ochvill inte gå en "match" eftersom det ger mig inget och det finns otroligt gott om dem härute. Vill man debattera med mig får man finna sig i det eller också ta mig som ett "troll".

Du är ett troll.

Din diskussion borde tas i ett annat forum.
Sen är du också en sann foliehatt.

Har du glömt att du ansåg att filmen Zero var trovärdig?
Att sedan jag belade den med lögner efter att ha sett 1 1/2 av 10 delar och bevisade dessa ändrar naturligtvis inte en sann foliehatt.
Citera
2008-08-10, 10:22
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrael007
har inte sät några veristoner av den.

och har inte sät den en nyaste häller, har du ?

Mmm, jag har sett second edition 2-3 gånger.
Citera
2008-08-10, 11:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
ja myket av det jag sät ensålenga har varit 2006 upåt och det är sad att det är misvisande på det sättet om det dom säjer fortfarande inte stämer.

dok en fråga. om nu många av namnen är fel på deras första lista, varför flög de på al qaeda direkt? det enda jag hört ensålenge så är bevisen mot al qaeda dom 19 hijakers och den filmen med en bin laden som inte ser ut som bin laden när han erkäner till det, när han redan före det avfärdat ansvar för händelsen i en tidigare film.

Det var väl en lågoddsare att det skulle vara Bin Laden som låg bakom. Mig veterligt så är han den ende som försökt ta sönder WTC förr (bilbomb) och som har ett tillräckligt rikt och organiserat nätverk för att ta sig an jobb av den här kalibern.

Kaparna har kunnat länkas tillbaka till AQ via ekonomiska transaktioner, och man har givetvis även gjort sitt bästa för att kartlägga deras aktiviteter och kontaktnät innan 2001.

Men visst, skall man ha åsikter om den officiella teorin så är det här absolut den svagaste länken (och också den lättaste att manipulera). Som jag sa innan, hade JAG legat bakom 911 så hade jag gjort precis så, fixat ett antal kapare som antingen var beredda att dö för sin sak eller där familjer kompenseras rikligt för deras offer. Inga sprängämnen, missiler, hologram, mininukes, energivapen från jymden, pods, thermite eller gud vet vad. Keep it simple.

Problemet är att inga bevis för att något sådant skett har uppdagats. Och innan jag tycker det är ok att anklaga någon för att ha mördat mer än 3000 människor så kräver jag lite bevis.
Citera
2008-08-10, 12:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag funderade på en sak. Det är nu ett bra tag sedan som filmen som skulle göra 9/11-konspirationen känd för allmänheten kom ut: Loose change - final cut. Men istället för denna revolution som Avery o.co och all hype förutspådde så hände inte ett dugg. inte ens truthers hänvisar till den, och jag har inte hört någonting alls om den? Vad hände egentligen? Gick luften ur Avery? Vad hände med biografdistributionen? Alla kända skådespelare som skulle delta? Varför är det ingen som bryr sig?
Den innehåller inte lika mycket kukeliku som de två andra. Den handlar mer om vad personer gjorde eller inte gjorde. Så allt "vit rök är mystiskt", "looked like a missile" osv är mer eller mindre borttaget. Därför stannar truthers kvar vid edition 1 & 2. Allt helgalet och lögnaktigt finns i dem.
Tror att det var tal om en fjärde version också. Vete fan vad den skall handla om. "Loose Change in 3D", " Loose Change - with a vengeance", " Loose Change & the creature from the black lagoon". Den lär hur som haver inte komma fram med något nytt.
Citera
2008-08-10, 12:40
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Den innehåller inte lika mycket kukeliku som de två andra. Den handlar mer om vad personer gjorde eller inte gjorde. Så allt "vit rök är mystiskt", "looked like a missile" osv är mer eller mindre borttaget. Därför stannar truthers kvar vid edition 1 & 2. Allt helgalet och lögnaktigt finns i dem.
Tror att det var tal om en fjärde version också. Vete fan vad den skall handla om. "Loose Change in 3D", " Loose Change - with a vengeance", " Loose Change & the creature from the black lagoon". Den lär hur som haver inte komma fram med något nytt.

The Return of Loose Change ?

Men så mycket nytt var det väl inte i 2an heller om man jämför med 1an
Citera
2008-08-10, 22:35
Medlem
SLOBs avatar
Ett moderator meddelande

Den här tråden handlar om 911. Några hållningsregler så att diskussionen kommer att vara livlig och on topic:

Länkar postas med fördel i den dedikerade länktråden. Använd gärna länkar här för att styrka era påståenden eller argument, men om ni uteslutande vill posta en länk, eller flera, gör det i länktråden. Det här har jag upprepat en pruttiljon gånger, så jag är mindre tolerant mot dem som jag vet om bör känna till det.

Diskutera inte diskussionsteknik, vetenskapsteori, eller varandras eventuella bevekelsegrunder. Det går bra att göra korta utvikningar, men huvudsakligen ska diskussionen här handla om 9/11, inget annat. Jag kommer att radera inlägg som drar för mycket OT. Vill någon starta en diskussion om vetenskapsteori och "Hur vi egentligen kan veta något", så gör gärna det i en ny tråd.

/mod
Citera
2008-08-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det var väl en lågoddsare att det skulle vara Bin Laden som låg bakom. Mig veterligt så är han den ende som försökt ta sönder WTC förr (bilbomb) och som har ett tillräckligt rikt och organiserat nätverk för att ta sig an jobb av den här kalibern.

är antagligen debunkar till 100% redan men det sista jag hörde/läst så var det CIA som hade myket med den bombningen att göra, eller har jag fel?

Citat:
Men visst, skall man ha åsikter om den officiella teorin så är det här absolut den svagaste länken (och också den lättaste att manipulera). Som jag sa innan, hade JAG legat bakom 911 så hade jag gjort precis så, fixat ett antal kapare som antingen var beredda att dö för sin sak eller där familjer kompenseras rikligt för deras offer. Inga sprängämnen, missiler, hologram, mininukes, energivapen från jymden, pods, thermite eller gud vet vad. Keep it simple.

jupp exsakt vad jag hade gort med.
men problemet med det är att al qaeda inte drar sig för att ta på sig sina atentat eftersom de slås för sin sak öpet, och eftersom de inte gort det tyker jag det är minst sakt underligt.

Citat:
Problemet är att inga bevis för att något sådant skett har uppdagats. Och innan jag tycker det är ok att anklaga någon för att ha mördat mer än 3000 människor så kräver jag lite bevis.

det är sama problem jag har, så håler med dig 100% och imo har inte USA haft tillrekligt bevis för att det var Al qaeda så det var där min bild av det hela ändrades och jag började tvivla på historian de gät.

men det finns ju inga direkt starka bevis för att USA skelva gort det häller så.
Citera
2008-08-11, 01:40
Medlem
Pads avatar
Citat:
är antagligen debunkar till 100% redan men det sista jag hörde/läst så var det CIA som hade myket med den bombningen att göra, eller har jag fel?

Det har jag nog aldrig hört som teori. Har du några källor?

Citat:
jupp exsakt vad jag hade gort med.
men problemet med det är att al qaeda inte drar sig för att ta på sig sina atentat eftersom de slås för sin sak öpet, och eftersom de inte gort det tyker jag det är minst sakt underligt.

Tvärtom, Bin Laden är ganska känd för att inte ta på sig skulden för saker han gjort.

Citat:
det är sama problem jag har, så håler med dig 100% och imo har inte USA haft tillrekligt bevis för att det var Al qaeda så det var där min bild av det hela ändrades och jag började tvivla på historian de gät.

Nja, jag menade alltså att man inte kan anklaga USA för att ligga bakom utan substansiell bevisning, och någon sådan finns ju inte. Det finns ju däremot dokumenterade länkar tillbaka till AQ från kaparna.

Citat:
[men det finns ju inga direkt starka bevis för att USA skelva gort det häller så.

Faktiskt noll.
Citera
2008-08-11, 08:13
Medlem
portnoys avatar
Hello. Är nu tillbaks från Äpplet men tyvärr så var det inga truthers vid WTC-Site.

Något jag skulle ge mycket för att få se är hur själva planeringen av denna enorma operation gått till.. Verkligen imponerande..
Citera
2008-08-11, 08:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Hello. Är nu tillbaks från Äpplet men tyvärr så var det inga truthers vid WTC-Site.
Naaaejjj hade han gått på lunch när du var där? Så synd.
Citera
2008-08-11, 08:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Naaaejjj hade han gått på lunch när du var där? Så synd.

Mmm. Förväntade mig en sotig brandman stå och skrika honom i ansiktet under flaggan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in