Citat:
Ursprungligen postat av Tyrael007
ja myket av det jag sät ensålenga har varit 2006 upåt och det är sad att det är misvisande på det sättet om det dom säjer fortfarande inte stämer.
dok en fråga. om nu många av namnen är fel på deras första lista, varför flög de på al qaeda direkt? det enda jag hört ensålenge så är bevisen mot al qaeda dom 19 hijakers och den filmen med en bin laden som inte ser ut som bin laden när han erkäner till det, när han redan före det avfärdat ansvar för händelsen i en tidigare film.
Det var väl en lågoddsare att det skulle vara Bin Laden som låg bakom. Mig veterligt så är han den ende som försökt ta sönder WTC förr (bilbomb) och som har ett tillräckligt rikt och organiserat nätverk för att ta sig an jobb av den här kalibern.
Kaparna har kunnat länkas tillbaka till AQ via ekonomiska transaktioner, och man har givetvis även gjort sitt bästa för att kartlägga deras aktiviteter och kontaktnät innan 2001.
Men visst, skall man ha åsikter om den officiella teorin så är det här absolut den svagaste länken (och också den lättaste att manipulera). Som jag sa innan, hade JAG legat bakom 911 så hade jag gjort precis så, fixat ett antal kapare som antingen var beredda att dö för sin sak eller där familjer kompenseras rikligt för deras offer. Inga sprängämnen, missiler, hologram, mininukes, energivapen från jymden, pods, thermite eller gud vet vad. Keep it simple.
Problemet är att inga bevis för att något sådant skett har uppdagats. Och innan jag tycker det är ok att anklaga någon för att ha mördat mer än 3000 människor så kräver jag lite bevis.