2010-02-10, 12:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
.
Om du kollat hans video, så är det minst 3.2 sekunder av fritt fall.

Säger Chandler att det fria fallet var 3.2 sekunder? Det var ju det du skrev och jag svarade på:

Citat:
Han påstår 3.2 sekunder med fritt fall i sin graf.

Jag är allvarligt - har han påstått det har han rimligtvis ändrat sig. Då är det såklart intressant.
Citera
2010-02-10, 12:10
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
De har inte lämnat ut datan, och den går absolut inte att få för några löjliga 2500 dollar.

Och det vet du eftersom att...?
Citera
2010-02-10, 12:10
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hohohoho! Vore ni sådär roliga och självironiska oftare skulle vårt jobb vara mycket svårare Det var riktigt roligt skrivet.
jaså vad jobbar du med ?
Citera
2010-02-10, 12:13
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Säger Chandler att det fria fallet var 3.2 sekunder? Det var ju det du skrev och jag svarade på:

Jag är allvarligt - har han påstått det har han rimligtvis ändrat sig. Då är det såklart intressant.
Titta på hans graf.
Citera
2010-02-10, 12:13
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Och det vet du eftersom att...?
DET FINNS INGEN INFO OM DET! Någonstans!
Citera
2010-02-10, 12:39
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
jaså vad jobbar du med ?

Haha, klockrent!
Citera
2010-02-10, 12:40
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Haha, klockrent!
Tack ja va på en roll!
Citera
2010-02-10, 13:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
DET FINNS INGEN INFO OM DET! Någonstans!

Tja, du kan ju göra precis som jag och skicka en FOI-request. Nu var det tre år sedan jag gjorde den, så möjligtvis tar det lite längre tid den här gången.

/C
Citera
2010-02-10, 13:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Titta på hans graf.

Menar du att hans graf visar 3.2 sekunder, men han själv säger 2.5? Han skriver det ju uttryckligen:

http://wtc.nist.gov/comments08/davidChandlerwtc7comments.pdf
Citera
2010-02-10, 13:50
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Då är ju den springande punkten: Finns det något överhuvudtaget som styrker att Kevin Ryan, som alltså arbetade på ett annat företag i UL koncernen, som kemist med vattentestning, var inblandad i ULs stålcertifiering? Jag har inte sett honom påstå det själv.

Här är Ryans brev:
http://www.septembereleventh.org/new...11-11-ryan.php

Ryan talar i brevet om de enskilda delarna, men UL svarade i samband med hans avskedande att UL inte testade enskilda komponenter utan hela konstruktionen ("assemblies"). Testmetoden kallas ASTM E119.

Och du har rätt, fel av mig: De tester Ryan menar skedde inte innan WTC-byggnationen. Det var jag som hade missuppfattat. Vad jag begriper utfördes testerna 2004.

När jag läser om det jag citerat tidigare och detta brev så verkar enda felet vara att i det jag citerat har de skrivit UL istället för EHL, kan vara slarvfel eller också vill artikelförfattaren lägga lite lök på laxen genom att indikera att Ryan var direkt inblandad, vilket Ryan aldrig hävdar. Detta innebär att Ryan inte är någon lögnare och hans invändningar mot NIST är kosher.

Här kan man läsa lite mer utförligt om den kritik som riktas mot NIST:s simuleringar.

http://www.bradleyinfotainment.com/p...x.php?pID=1138
Citera
2010-02-10, 13:58
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
När jag läser om det jag citerat tidigare och detta brev så verkar enda felet vara att i det jag citerat har de skrivit UL istället för EHL, kan vara slarvfel eller också vill artikelförfattaren lägga lite lök på laxen genom att indikera att Ryan var direkt inblandad, vilket Ryan aldrig hävdar. Detta innebär att Ryan inte är någon lögnare och hans invändningar mot NIST är kosher.

Här kan man läsa lite mer utförligt om den kritik som riktas mot NIST:s simuleringar.

http://www.bradleyinfotainment.com/p...x.php?pID=1138

Invändningarna är väl som vilka invändningar som helst. Han hade fel när han sa att UL testade komponenter, det de testade och det hela testmetoden avser är hela konstruktioner.

Men Ryan arbetade inte på UL, han var inte inblandad i testandet. Jag vänder mig mot att han utger sig för att vara något han inte är - och som du är inne på så är jag övertygad om att det handlar just om lök på laxen. UL invände också mot att han försökte ge intrycket av att ha arbetat på UL och representerat dem. Det var därför han fick sparken.

Jag håller förövrigt med PAD:

Citat:
Och när jag ändå är ute och OT-slirar så vill jag bara säga till dig Arthur att jag tycker att du har debatterat mer och mer konkret och sakligt på senare tid, hatten av för det)
Citera
2010-02-10, 13:59
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Menar du att hans graf visar 3.2 sekunder, men han själv säger 2.5? Han skriver det ju uttryckligen:

http://wtc.nist.gov/comments08/davidChandlerwtc7comments.pdf
Ok, jag läste fel i diagrammet. Faktum kvarstår dock, fallet ner till nivån av våning 18 tog inte 5.4 sekunder. Och det är fortfarande en längre tid av fritt fall än NIST hävdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in