Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Mitt inlägg var medvetet provokativt men innehåller en del sanning.
Jag förstår att du finner mycket som är skrämmande och därför håller dig till din trygga förutbestämda värld som Storebror har stakat ut åt dig.
Håll dig där du.
Det är väldigt svårt att veta när du är provokativ, förvirrad eller bortgjord. Inläggen ser identiska ut och går inte att särskilja. Att påstå att ateismen är en tro är t ex inte provokativt. Det är ett osammanhängande påstående som möjligtvis har ett värde som semantisk ordlek.
Sanningen är en stadsdel du inte besökt de senaste åren så försök inte låtsas att du vet hur det ser ut där.
Hur du kan få att jag uppfattar en enda sak som skrämmande, dvs din verklighetsbild, till att jag finner att många saker är skrämmande är lite oklart. Avsaknaden av pluralformer i meningen :
Din verklighetsbild är faktiskt rätt skrämmande. är ganska hög. Det som du vräker ur dig är faktiskt rätt skrämmande. Så tillåt mig fråga. Hur skall en inskränkt person som jag se skillnaden på en galnings fantasier och en "öppen" människas påståenden? Båda beskriver en värld som vi andra inte uppfattar. Och hur vet en öppen människa att hans lärjunge inte är spritt språngande galen?
För att närma mig topic: Som jag ser det består truthersrörelsen av ett antal olika falanger som beskyller varandra för att vara "disinfo" så fort ni inte kan enas. Hur särskiljer ni på kollegor som har åsikter värda att lyssna på och tokar som fantiserar?