2010-01-28, 23:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
haha, inskränkt människa du är. vem är det som fabricerat de här lögnerna då? vem hade råd att betala nyhetsankarna att säga det där dagen det hände? vem hyrde skådespelare och ambulanser och brandmans utrustning. vem sprängde en byggnad för att kunna spela in allt framför?

du är inte sann, man börjar ju faktiskt undra om inte NSA är här på forumet eller nåt. LOL

Hur lättlurad är såna som du egentligen? Jag ska avslöja en sak för dig, och det här kommer att komma som en total överraskning. Du vet Hulk Hogan och WWF-brottare - alla deras matcher är uppgjorda på förhand!

Det handlar om skådespeleri där lättlurade och obildade personer som inte lärt sig tänka kritiskt faktiskt går på bluffen och tror att det är sanning det de ser.

Lär väl ge dig en länk. Okej, den är inte helt opartisk som typ länkarna du hittar vaken.se, men ändå.

Det är en PDF som tar upp hur man ska förhålla sig källkritiskt till material man hittar på nätet.

Sök här efter en skrift som heter "Källkritik för Internet".

http://www.msb.se/sv/Kunskapsbank/Publikationer/

Men det är klart, det är väl Illuminati och frimurarna som ligger bakom den PDF:en?
Citera
2010-01-29, 00:00
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Hur lättlurad är såna som du egentligen? Jag ska avslöja en sak för dig, och det här kommer att komma som en total överraskning. Du vet Hulk Hogan och WWF-brottare - alla deras matcher är uppgjorda på förhand!

Det handlar om skådespeleri där lättlurade och obildade personer som inte lärt sig tänka kritiskt faktiskt går på bluffen och tror att det är sanning det de ser.

Lär väl ge dig en länk. Okej, den är inte helt opartisk som typ länkarna du hittar vaken.se, men ändå.

Det är en PDF som tar upp hur man ska förhålla sig källkritiskt till material man hittar på nätet.

Sök här efter en skrift som heter "Källkritik för Internet".

http://www.msb.se/sv/Kunskapsbank/Publikationer/

Men det är klart, det är väl Illuminati och frimurarna som ligger bakom den PDF:en?
Och med detta vill du ha sagt att man ENDAST kan lita på den amerikanska staten till ETTHUNDA procent, eller?

Förklara för mig vem som ligger bakom de förfalskade nyhetsankarna och de förfalskade bilderna. Jag nämner iaf vilka som jag tror är inblandade i 9/11. Kan inte du spekulera vilka som besitter både motiv och den budgeten, samt har överhuvudtaget tillgång till det material som krävs för att konstruera dessa förfalskningar.

Om det nu finns någon som har resurser för att förfalska dessa händelser så kan man ju undra vad världens största supermakt har resurser till att göra.

Om man fortsätter i dehär tankebanorna (och antar att det finns någon som är kapabel till såna perfekta förfalskningar) så är det ju faktiskt bara din TRO som säger dig att 9/11 inte var ett "inside job".

Och som historian har lärt oss så är TRO ett väldigt relativt begrepp som har förändrats genom hundratusentals år.

Säg mig att det finns nåt annat än tro som styrker din ståndpunkt?
Citera
2010-01-29, 00:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Och med detta vill du ha sagt att man ENDAST kan lita på den amerikanska staten till ETTHUNDA procent, eller?

Var inte så jävla godtrogen! Läs en 7.5 poängskurs i vetenskapsteori och inse att du måste lära dig betrakta fakta på ett sätt som gör att du inte längre kan ta "Loose change" som sanning längre.

Vakna upp!
Citera
2010-01-29, 00:15
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Var inte så jävla godtrogen! Läs en 7.5 poängskurs i vetenskapsteori och inse att du måste lära dig betrakta fakta på ett sätt som gör att du inte längre kan ta "Loose change" som sanning längre.

Vakna upp!
Att en byggnad faller igenom sig själv lika snabbt som en boll faller genom luften, där har du fakta! (enligt NIST)

Så du kan ta din jävla vetenskapsteori o köra upp i röven.

Läs 7.5 poäng grundläggande fysik istället. Jag litar på mig själv, istället för att få min information serverad bakifrån från NIST och USAs regering.
Citera
2010-01-29, 00:18
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Att en byggnad faller igenom sig själv lika snabbt som en boll faller genom luften, där har du fakta! (enligt NIST)

Så du kan ta din jävla vetenskapsteori o köra upp i röven.

Läs 7.5 poäng grundläggande fysik istället. Jag litar på mig själv, istället för att få min information serverad bakifrån från NIST och USAs regering.

Du har nog fan inte gått ut grundskolan, tyvärr.

Begriper du inte att du blir lurad och duperad på grund av att du saknar kunskap nog att kritiskt ifrågasätta det du så självklart tar som sanning?

Snälla, kan du inte bara läsa pdf:en jag länkade till?
Citera
2010-01-29, 00:23
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Du har nog fan inte gått ut grundskolan, tyvärr.

Begriper du inte att du blir lurad och duperad på grund av att du saknar kunskap nog att kritiskt ifrågasätta det du så självklart tar som sanning?

Snälla, kan du inte bara läsa pdf:en jag länkade till?
Såvida den inte innehåller nya fakta gällande förändringar av gravitationen den 9/11 2001 på manhattan New York så kan den tyvärr inte förändra min EGNA uppfattning.

Har du någon mer "kvalifikation" än sådan kvasivetenskap som "vetenskapsteori"?

Och förövrigt, att säga att fysik inte är sanning är som att säga att upp är ner och att höger är vänster.
Citera
2010-01-29, 00:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Såvida den inte innehåller nya fakta gällande förändringar av gravitationen den 9/11 2001 på manhattan New York så kan den tyvärr inte förändra min EGNA uppfattning.

Har du någon mer "kvalifikation" än sådan kvasivetenskap som "vetenskapsteori"?

Det är väl egentligen det fetmarkerade som är problemet?
Citera
2010-01-29, 00:33
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Vakna upp!

Jag ställde frågan till KNJ vid ett tidigare tillfälle men fick aldrig något svar, vad i den senaste versionen av Loose Change är det som inte är sant?
Citera
2010-01-29, 00:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag ställde frågan till KNJ vid ett tidigare tillfälle men fick aldrig något svar, vad i den senaste versionen av Loose Change är det som inte är sant?

Ja du.... Vad är det som är "inte är sant?" av något.

Jag hävdar att det var gud som via ett spaghettimonster orsakade hela incidenten.

Kan du bevisa att det "inte" är sant?

Nej, det kan du inte. Du måste kunna presentera bevis för din teori och sedan kan vi angripa den för att försöka motbevisa den.
Citera
2010-01-29, 00:41
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Det är väl egentligen det fetmarkerade som är problemet?
VA?? skärp dig. Ifall du inte har några egna kunskaper inom ett ämne, HURFAN ska då kvasivetenskap som "vetenskapsteori" kunna hjälpa dig att förstå vad som är sant och inte sant?

Är det så att ni använder er av ett antal mer eller mindre trovärdiga titlar inom varje område?

T.ex. inom fysik så är en lektor värd 5 poäng på trovärdighetskalan, medan en doktorand bara är värd 1 poäng? sen kanske en professor kan komma up i 10 poäng på trovärdighets skalan? Sen kan man få pluspoäng för vilken organisation man jobbar för, t.ex. NIST plus 100 poäng, USAs regering plus 200 poäng. Sen kan man också få "tilläggspoäng" för fina kläder antar jag?

Berätta för mig hur en person som inte besitter några kunskaper inom ett område kan använda sig av denna "divine" "vetenskapsteori" för avgöra om saker är sanna eller inte.

Och furthermore och kanske viktigast:
Hur många poäng krävs det för att höger ska bli vänster?
Senast redigerad av Thaddeus 2010-01-29 kl. 00:47.
Citera
2010-01-29, 00:48
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ja du.... Vad är det som är "inte är sant?" av något.

Jag hävdar att det var gud som via ett spaghettimonster orsakade hela incidenten.

Kan du bevisa att det "inte" är sant?

Nej, det kan du inte. Du måste kunna presentera bevis för din teori och sedan kan vi angripa den för att försöka motbevisa den.

Ehm... okej, det var ett ganska oväntat svar får jag lov att säga. Men om vi vänder på det då. Din teori är alltså att senaste versionen av Loose Change består av lögner, kan du presentera bevis för din teori?
Citera
2010-01-29, 01:43
Medlem
Kuvolskis avatar
Detta är problemet med "vakthundarna", de skänker sin trovärdighet till personer vars story accepteras av media eller någon som tillhör en känd organisation och inget fel i det eftersom dessa bör vara respektabla personer men allt är inte svart eller vitt, kliv ur eran påklistrade Ironman-attityd och var lite öppna även om er åsikt är den ni haft.

Ett roligt exempel på "vakthundarna":s syn på vittnen är taxichaufföraren Lloyd som först påstod att han sett planet vid pentagon fälla lykstolparna och då hänvisades det från "vakthundarna":s håll till honom. När han sedan uppträder i en dokumentär och berättar att han blev mer eller mindre tvingad att göra detta och att han var "en så liten man i något så stort" vid ett tillfälle som han inte vet att kameran är på så var han en virrig gammal gubbe eller så hade han tydligen blivit "trakasserad" av de som gör dokumentären.. påståendet taget helt ur luften.

Ni är väldigt lata också, ni klagar på alla idioter som kommer in och tar upp skit som redan tagits upp men varför bryr ni er om dem ens? Ni har börjat fokusera på skiten och inte det intressanta, alltid om det länkas en t.ex. en film så har ni inte "tid" (snarare är ni lata) att kolla på den och sitter då och avfärdar material som ni inte ens sett eller egentligen kan kritisera.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-01-29 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in