2007-05-10, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Enligt all vetenskaplig praxis så testar man en teori genom att försöka motbevisa den. Han testar teorin genom att försöka bevisa den. Det är fult, oärligt och ger falska resultat.
Var kan jag läsa om NIST:s försök att motbevisa sin egen teori? Eller var den inte vetenskapligt utförd? Kanske teologisk, eller rentav politisk i sin karaktär?
Citera
2007-05-10, 07:12
Medlem
Let's move on..

Det verkar inte finnas några förespråkare här för annat än att det verkligen var en 757 som flög in i Pentagon.
Då frågar jag mig?:
  • Fanns det några i förväg utplacerade sprängämnen i Pentagon som "hjälpte till" med skadorna?
  • Vem/vad flög planet?

Jag tycker att en "riktig" konsprirations-anhängare borde kunna redovisa en sammanhängande konspirationsteori för att bli tagen "på allvar".
Bevis vare sig kräver jag eller förväntar jag mig...

/T
Citera
2007-05-10, 07:18
Bannlyst
Citat:
Det där var inte en länk till undersökningen. Vem som helst kan redigera på wikipedia, jag skulle kunna ändra så det står 90% där istället om jag ville. Originalundersökningen är det enda som gills.

Du har fortfarande inte förstått märker jag... Det är sättet han testar teorin på som brister! Enligt all vetenskaplig praxis så testar man en teori genom att försöka motbevisa den. Han testar teorin genom att försöka bevisa den. Det är fult, oärligt och ger falska resultat.

Och du är den rätta att bedöma hans tester?
Citera
2007-05-10, 07:33
Bannlyst
Citat:
Det där var inte en länk till undersökningen. Vem som helst kan redigera på wikipedia, jag skulle kunna ändra så det står 90% där istället om jag ville. Originalundersökningen är det enda som gills.

Du har fortfarande inte förstått märker jag... Det är sättet han testar teorin på som brister! Enligt all vetenskaplig praxis så testar man en teori genom att försöka motbevisa den. Han testar teorin genom att försöka bevisa den. Det är fult, oärligt och ger falska resultat.

Länkar finns på sidan.

In August 2004, a Zogby International poll indicated that 49.3% New York City residents and 41% of New York citizens "overall" say US Leaders "knew in advance that attacks were planned on or around September 11, 2001, and that they consciously failed to act". In July 2006, a Scripps Howard and Ohio University poll concluded that "Thirty-six percent of respondents overall said it is "very likely" or "somewhat likely" that federal officials either participated in the attacks on the World Trade Center and the Pentagon or took no action to stop them", "sixteen percent said it's "very likely" or "somewhat likely" that the collapse of the twin towers in New York was aided by explosives secretly planted in the two buildings" and "twelve percent suspect the Pentagon was struck by a military cruise missile in 2001 rather than by an airliner captured by terrorists.

A May 2006 Zogby International poll indicated that 42% of Americans more likely agree with people who believe that "the US government and its 9/11 Commission concealed or refused to investigate critical evidence that contradicts their official explanation of the September 11th attacks, saying there has been a cover-up. A September 2006 Ipsos-Reid poll found that 22 percent of Canadians believe "the attacks on the United States on September 11, 2001, had nothing to do with Osama Bin Laden and were actually a plot by influential Americans. An October 2006 New York Times and CBS news poll showed that 28 percent believe members of the Bush Administration are mostly lying about "what they knew prior to September 11th, 2001, about possible terrorist attacks against the United States.

http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories#Government_foreknowledge

Läs hur det gick till först

http://www.zogby.com/features/features.dbm?ID=231

http://www.zogby.com/search/ReadNews.dbm?ID=855

Vidare

http://www.scrippsnews.com/911poll

Kolla den här

http://www.911truth.org/page.php?page=zogby_2006

Lite svårt att strida mot fakta tycker jag.
Citera
2007-05-10, 07:35
Bannlyst
Citat:
Förstår inte vad som gör en partikelfysiker kunnig inom konstruktionsteknik men men... Vill du ha exempel på andra forskare som kollat upp WTC? Ta en titt på NIST-rapporten, alla som deltog och gjorde den är forskare.

Och de hade förstås mer rätt för att de var på "rätt" sida, förstår jag saken rätt? Och det gör att du helt och hållet utesluter Jones teorier? Eller vet du exakt vad han pratar om och anser det vara en fysiskt omöjlighet som du har full vetskap om? Om inte, så kanske du skulle vänta med att göra snabba bedömningar tills dess?

Tycker du inte att ditt sätt att resonera så smått börjar att spåra ur?

Det gäller för övrigt "experterna" Erik och Elgiganten också.

Jag tror knappast att ni har tillräcklig kunskap för att göra en rättvis bedömning av läget.
Citera
2007-05-10, 07:43
Bannlyst
Citat:
Och om det visar sig att ingen av punkterna stämmer?

Tja, visa oss..........
Citera
2007-05-10, 07:52
Bannlyst
Och Kim!

Om nu regeringen VALDE att inte agera trots vetskap om attentatet i förväg så BEHÖVDE det nödvändigtvis inte vara så många inblandade, och samtliga på hög nivå. När tornen attackerades så finns det en möjlighet att ingen där visste vad som egentligen hände, eller hur? De enda som visste nåt var några högt upp i regeringen. Vad tror du?

Finns den möjligheten?

Ja eller nej räcker

Majava, vad tror du?
Citera
2007-05-10, 07:56
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Var kan jag läsa om NIST:s försök att motbevisa sin egen teori? Eller var den inte vetenskapligt utförd? Kanske teologisk, eller rentav politisk i sin karaktär?

I NIST-rapporten kan du läsa om hela tillvägagångssättet. Där kan du bland annat läsa om hur de förkastade panncake-teorin.
Citera
2007-05-10, 07:57
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Och du är den rätta att bedöma hans tester?

Suck, du har inte läst vad jag skriver märker jag... Testerna kan mycket väl stämma, men han försöker bevisa en tes istället för att motbevisa den vilket är fel sätt att angripa ett problem eftersom då missar man alla eventuella motbevis.
Citera
2007-05-10, 08:01
Bannlyst
Citat:
Suck, du har inte läst vad jag skriver märker jag... Testerna kan mycket väl stämma, men han försöker bevisa en tes istället för att motbevisa den vilket är fel sätt att angripa ett problem eftersom då missar man alla eventuella motbevis.

Med det menar du att hans tester skulle kunna vara korrekta?

Det var allt jag ville veta. Tack!
Citera
2007-05-10, 08:03
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Och de hade förstås mer rätt för att de var på "rätt" sida, förstår jag saken rätt? Och det gör att du helt och hållet utesluter Jones teorier? Eller vet du exakt vad han pratar om och anser det vara en fysiskt omöjlighet som du har full vetskap om? Om inte, så kanske du skulle vänta med att göra snabba bedömningar tills dess?

Tycker du inte att ditt sätt att resonera så smått börjar att spåra ur?

Det gäller för övrigt "experterna" Erik och Elgiganten också.

Jag tror knappast att ni har tillräcklig kunskap för att göra en rättvis bedömning av läget.

Först vill jag bara säga tack för att du länkade till undersökningen. Jag har inga kommentarer, åsikter är åsikter.
Jag nämnde NIST-forskarna för att du fick det att låta som om Jones är den enda forskare som har hållt på med WTC. Det är han inte. Jag har inte sagt att jag har uteslutit hans teorier, så insatt i dem är jag inte, jag säger bara att han har kommit fram till sina resultat på ett felaktigt sätt och att det gör att hans resultat ur ett vetenskapligt perspektiv är ointressanta. Förstår du inte att om man lägger fram en tes och försöker bevisa den istället för att motbevisa den så missar man eventuella motbevis?
Jag tycker ditt resonemang är konstigt; Jones resultat får minsann inte kommenteras om man inte har läst allt han publicerat och är expert på honom, men angående WTC däremot kan NIST-rapporten dömas ut bara genom att titta på raset...
Citera
2007-05-10, 08:06
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Med det menar du att hans tester skulle kunna vara korrekta?

Det var allt jag ville veta. Tack!

Nej, jag menar att testerna ÄR korrekta. Men de bevisar ingenting eftersom han inte har letat motbevis. Tänk dig det här exemplet: Jag vill bevisa att månen är gjord av ost. Jag baserar det på dess färg, som liknar en mögelost. Jag testar det genom att jämföra olika ostars färg med månen. Då är det testet helt korrekt, men det är ändå inte något bevis för att månen är gjord av ost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in