Citat:
Det är svårt att besvara enkla frågor då svaret skall innehålla all fakta till varför frågeställningen är felaktig eller felformulerad. Det finns inga direkta genvägar.
Ursprungligen postat av Audacia
KimNeilJung, jag kan förstå att många frågor är svåra att besvara så att folk med olika bakgrunder ska kunna förstå exakt! Men om vi tar mina frågor tex, så borde de kunna besvaras endast med ett eller flera fotografier samt en liten tillhörande text.
Exempelvis angående vrakdelarna (eller bristen på) i Shanksville, skulle kanske förklaringen kunna lyda:
[img]Fotografi på platsen där planet kraschade, utan vrakdelar.[/img]
Förklaring: Vid sådan hastighet och vid sådan brand som uppkommer så försvinner mycket av vrakdelarna.
OBS! Detta var ett exempel på hur en enkel förklaring skulle kunna se ut!
Men vad jag förstår (gällande vrakdelar), så bör det finnas en hel del delar, som tyvärr inte syns på något fotografi. Förrutom möjligtvis några enstaka delar, och det är väl just det som stör anhängarna till en konspiration. Rimligtvis borde det finnas en hel del delar utspridda lite här och där, men vart är dem?
Exempelvis angående vrakdelarna (eller bristen på) i Shanksville, skulle kanske förklaringen kunna lyda:
[img]Fotografi på platsen där planet kraschade, utan vrakdelar.[/img]
Förklaring: Vid sådan hastighet och vid sådan brand som uppkommer så försvinner mycket av vrakdelarna.
OBS! Detta var ett exempel på hur en enkel förklaring skulle kunna se ut!
Men vad jag förstår (gällande vrakdelar), så bör det finnas en hel del delar, som tyvärr inte syns på något fotografi. Förrutom möjligtvis några enstaka delar, och det är väl just det som stör anhängarna till en konspiration. Rimligtvis borde det finnas en hel del delar utspridda lite här och där, men vart är dem?
Om vi stannar upp vid ordet "rimligtvis". Frågan är om ett plan kraschade på en åker utanför Shanksville eller inte. Rimligtvis hinner man inte gräva en stor grop och plantera ut vrakdelar och likrester inom loppet av en halvtimme. Tiden från larmet till första personerna på plats är jag något osäker på. Svaret på frågan är alltså dess totala motsats. Inte en diskussion om flygrutter, hastighet, attackvinklar och telefonsamtal.
Citat:
Vilket vore ett korrekt resonemang om det inte vore så att inte en enda film fångar upp något ljud i samband med att tryckvågor trycker ut fönstren nedanför de rasande våningarna. Det finns alltså masor med film av tornen. Inte en enda av dem innehåller ljudet av sprängladdningar. För de låter högt. Jättehögt.
Och angående den fråga du försöker besvara, nämligen om det fanns sprängladdningar eller inte i WTC 1, 2 och 7, tror jag inte det går att besvara! Du talar om tysta sprängningar, men återigen så har många hört explosioner strax innan tornen kollapsade. Jag säger inte att det måste vara sprängladdningar bara för att folk hört explosioner, men eftersom många har sagt sig höra just smällar, så kan vi ju extrahera epitetet tysta, och bara säga sprängningar, oavsett om det är "naturliga" sprängningar eller om det är ditplacerade sprängämnen!
Citat:
Aaaah min käpphäst. Min motfråga är: varför har inte en enda person, under sju år, lyckats komma fram med ett enda troligt scenario för hur de här apteringarna skulle skett?
Inte heller vore det omöjligt att placera dit laddningar, varför skulle det vara omöjligt?
Har du en teori så läser jag gärna. Vad jag kommer att fråga är:
Vilket sprängmedel användes.?
*Hur mycket av det aktuella ämnet användes?
*På hur många, och vilka, punkter apterades sprängämnet?
*Hur många arbetstimmar uppskattar du att det gick åt?
*Hur och när genomförde man allt detta utan att en enda person, i ett nästintill fullsatt WTC, inte noterade att en massa personer gick omkring inne vid kärnan och drog kablar, tog bort brandskydd och annat som alltid görs inför en demolering?