Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Pad, jag förstår inte varför du inte vill svara på mitt inlägg.
Hur har du det med läsförståelsen? Jag sa ju att jag SKULLE svara men att det kunde ta lite tid eftersom jag hade lite annat att pyssla med. Jag menar... jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det kommer nog att dröja någon dag eller så innan jag hinner svara, har en del att göra imorgon och skall på teater på kvällen. Är dessutom hårt uppbunden i en helt annan typ av diskussion på ett helt annat forum som ligger mig varmare om hjärtat. Men svar kommer, var så säker!
Hur du kan f¨det till att jag inte vill svara begriper jag inte. Om du använder samma ögon för att granska bevisning så börjar jag förstå varför du inte tror på den officiella versionen...
Citat:
Det var du som alltid pratade om att man skulle svara på alla frågor och inte vara selektiv. De andra svarade ju inte ens på hälften. Har du ens läst hela mitt inlägg?
Visst har jag det, och i samma veva så läste jag mina gamla inlägg där du struntat i en hel del följdfrågor jag ställde efter påståenden från dig. Men nu hade du slängt ut ett helt gäng inlägg och fått rätt många svar också. Därför blir det rätt fånigt att sitta och skriva samma sak som alla andra redan gjort. Därför bad jag dig om specifika frågor du tyckte dig sakna svar på.
Citat:
Här är några frågor, hoppas dock att du vill bemöta alla:
Ingen vågade prata om WTC7-vittnet heller:
http://www.youtube.com/watch?v=STbD9XMCOho
Som sagt kolla gärna igenom hela inlägget och svara även på de svåra frågorna
Ingen vågade prata om WTC7-vittnet heller:
http://www.youtube.com/watch?v=STbD9XMCOho
Som sagt kolla gärna igenom hela inlägget och svara även på de svåra frågorna
Som sagt, ta upp specifika frågor så skall jag med glädje svara. Men jag hoppas att du exempelvis insett att det finns andra flygkrascher utan synliga spår av plan efteråt.
Angående ditt vittne... ja du, vad skall man säga om Kevin McPadden? Vilken version av hans historia tycker du att man skall lita på, eftersom den förändras med tiden? Ibland säger han att han hörde en nedräkning, ibland att han drog slutsatsen att det borde varit det, vilka personer han springer på i tumultet varierar också. Kolla exempelvis på:
http://www.youtube.com/watch?v=ttlIXUmd3f0
http://www.youtube.com/watch?v=Kjxzn42LuvQ
Fundera sen på elementen i hans utsagor. Gransk det lite kritiskt och fundera på om det verkar rimligt? De här explosionerna som han säger att han är så säker på, varför finns inte de registrerade av några videoupptagningar? Och om de är så tydliga, varför finns det inte en hel hög med vittnen som backar upp hans version? Någon borde ha hört samma nedräkning om det var radio det var frågan om? Om man dubbelkollar med verkligheten så finns det en massa hål i det han säger.
Det är ju precis det jag menar när jag frågar varför du koncentrerar dig så på en minoritet av vittnena. Vid alla händelser av den här magnituden så kommer du få in motstridiga uppgifter. Lägg till det att en viss andel av befolkningen har drag ay mytomani och att folk var chockade. Skall du få någon rim och reson så måste du liksom kolla hela bilden och se vad som verkar vettigast, att skurkarna låter civila höra en nedräkning för en demolering av ett icke namngivet hus och att de blev blödiga nog att försöka fösa undan dem (gränsen gick kanske vid 3000, sen fixade de inte att kallblodigt mörda fler?) eller att Kevin McPadden antingen:
A) var hög
B) ljuger för att få sina 15 minuter i rampljuset
C) var förvirrad och trodde sig uppleva det han berättar
D) Någon slags kombination av A,B & C
Som sagt, detaljerna i hans utsaga förändras och det han säger stöds inte av andra vittnen eller teknisk bevisning. Vill du välja att tro på honom ändå så står det dig givetvis fritt, men min kompis William of Ockham föreslår någon av punkterna A-D ovan. Samma fenomen hgar nämligen observerats förr.
Får nästan lust att hänga en korv på din svans så du kan springa runt i cirklar efter den......