2008-10-14, 23:33
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Pad, jag förstår inte varför du inte vill svara på mitt inlägg.

Hur har du det med läsförståelsen? Jag sa ju att jag SKULLE svara men att det kunde ta lite tid eftersom jag hade lite annat att pyssla med. Jag menar... jag skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det kommer nog att dröja någon dag eller så innan jag hinner svara, har en del att göra imorgon och skall på teater på kvällen. Är dessutom hårt uppbunden i en helt annan typ av diskussion på ett helt annat forum som ligger mig varmare om hjärtat. Men svar kommer, var så säker!

Hur du kan f¨det till att jag inte vill svara begriper jag inte. Om du använder samma ögon för att granska bevisning så börjar jag förstå varför du inte tror på den officiella versionen...

Citat:
Det var du som alltid pratade om att man skulle svara på alla frågor och inte vara selektiv. De andra svarade ju inte ens på hälften. Har du ens läst hela mitt inlägg?

Visst har jag det, och i samma veva så läste jag mina gamla inlägg där du struntat i en hel del följdfrågor jag ställde efter påståenden från dig. Men nu hade du slängt ut ett helt gäng inlägg och fått rätt många svar också. Därför blir det rätt fånigt att sitta och skriva samma sak som alla andra redan gjort. Därför bad jag dig om specifika frågor du tyckte dig sakna svar på.

Citat:
Här är några frågor, hoppas dock att du vill bemöta alla:

Ingen vågade prata om WTC7-vittnet heller:
http://www.youtube.com/watch?v=STbD9XMCOho

Som sagt kolla gärna igenom hela inlägget och svara även på de svåra frågorna

Som sagt, ta upp specifika frågor så skall jag med glädje svara. Men jag hoppas att du exempelvis insett att det finns andra flygkrascher utan synliga spår av plan efteråt.

Angående ditt vittne... ja du, vad skall man säga om Kevin McPadden? Vilken version av hans historia tycker du att man skall lita på, eftersom den förändras med tiden? Ibland säger han att han hörde en nedräkning, ibland att han drog slutsatsen att det borde varit det, vilka personer han springer på i tumultet varierar också. Kolla exempelvis på:

http://www.youtube.com/watch?v=ttlIXUmd3f0

http://www.youtube.com/watch?v=Kjxzn42LuvQ

Fundera sen på elementen i hans utsagor. Gransk det lite kritiskt och fundera på om det verkar rimligt? De här explosionerna som han säger att han är så säker på, varför finns inte de registrerade av några videoupptagningar? Och om de är så tydliga, varför finns det inte en hel hög med vittnen som backar upp hans version? Någon borde ha hört samma nedräkning om det var radio det var frågan om? Om man dubbelkollar med verkligheten så finns det en massa hål i det han säger.

Det är ju precis det jag menar när jag frågar varför du koncentrerar dig så på en minoritet av vittnena. Vid alla händelser av den här magnituden så kommer du få in motstridiga uppgifter. Lägg till det att en viss andel av befolkningen har drag ay mytomani och att folk var chockade. Skall du få någon rim och reson så måste du liksom kolla hela bilden och se vad som verkar vettigast, att skurkarna låter civila höra en nedräkning för en demolering av ett icke namngivet hus och att de blev blödiga nog att försöka fösa undan dem (gränsen gick kanske vid 3000, sen fixade de inte att kallblodigt mörda fler?) eller att Kevin McPadden antingen:

A) var hög
B) ljuger för att få sina 15 minuter i rampljuset
C) var förvirrad och trodde sig uppleva det han berättar
D) Någon slags kombination av A,B & C

Som sagt, detaljerna i hans utsaga förändras och det han säger stöds inte av andra vittnen eller teknisk bevisning. Vill du välja att tro på honom ändå så står det dig givetvis fritt, men min kompis William of Ockham föreslår någon av punkterna A-D ovan. Samma fenomen hgar nämligen observerats förr.
Citera
2008-10-15, 00:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Tror du på allvar att vingarna bara viker in sig och inte lämnar en skråma på väggarna? Nu börjar du bli lite väl naiv Pad. Om nu flygplans kroppen som mest innehåller luft trycks ihop och slits sönder, hur förklarar du då hålet på andra sidan byggnaden? Det måste ju vara omöjligt i sådana fall. Tror du inte dessutom att de massiva jetmotorerna borde ha lämnat någon liten skråma på väggarna. Det är ju bara ETT alldeles för litet hål. Snälla förklara allt detta för mig.

Nu blev det väl mer än bara skråmor på de väggarna?

Och som jag sa innan, vad händer med den samlade massan i planets kropp när kroppen slits sönder? Försvinner den? Nej, givetvis inte. Den är ju på väg framåt, och därför är det inte så märkligt att den kan göra hål även i väggar längre fram. Jag frågade dig innan om du visste hur vattenskärning gick till, men jag fick aldrig något svar? Om du funderar lite så kanske du kommer på varför det är relevant.

Hur BORDE det sett ut? Jag vet att jag frågat den typen av frågor på felra ställen tidigare utan att du svarat, men jag gör ett försök till. Jag menar, du hävdar att en massa saker är fel, då måste du ju kunna peka ut på vilket sätt.

Citat:
De pratar om att flightrecorderns film inte kan stämma med de stolpar som blivit nedvräkta och inte med de vittnen som sett planet på andra sidan. Här är en video på de vittnena. Det är inte heller något du kan vifta undan hur som helst. http://www.youtube.com/watch?v=YtYvK5uzFxI&feature=related
Tyder inte detta på att filmen som bygger på den påstådda flightrecordern skulle vara en efterkonstruktion?

Tja, även det har du ju fått svar på av SLOB. Jag instämmer med det han skrev och vill för övrigt påpeka att det där är en gammal häst som varit död ganska länge nu.
Senast redigerad av Pad 2008-10-15 kl. 00:14.
Citera
2008-10-15, 07:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Skojar ni??
Ser det här ut som en byggnad som fått en flygplansvinge på sig? Ja den officiella konspirationsteorin är helt otrolig. Hade det vart en foliehatt som använt ett sådant argument, hade han blivit ivägjagad för länge sedan.
Ser ni något som inte jag ser på bilden? Det här är ju helt otroligt.

Du avslöjar dig själv en hel del här.

Det tog dig 4,5 tim att gå från att INTE ha sett någon bild på vingar som slagit i väggen till en klar analys över att dessa bilder inte visar något som har med vingar som slår i väggen.
Hur borde sett ut då?
Du har ett plan som smäller in i väggen med över 800 km/h.
Ta nu och räkna lite på det här.
Men du kanske inte kan det, du kanske inte vet vad ett flygplan (Boeing 757) väger. Du kanske inte vet hur en flygplansvinge är konstruerad?
Du kanske inte vet hur Pentagon var byggt?

Detta måste var någon sorts rekord.
Du är inte trovärdig och du gör det väldigt lätt för oss att debunka dina felaktiga iakttagelser.
Citera
2008-10-15, 07:27
Medlem
Citat:
Jag menar att nån av de där balkarna skulle gått av och man skulle se någon större inbuktning självklart. Om vingarna inte flög in i byggnaden borde man inte då se något av dem på utsidan? Dessutom var det ju motorerna i titanium som inte heller syns något spår av. Ni kan ju jämföra lite med hur hålen såg ut i WTC-byggnaderna. ( Jag vet att de inte är byggda på samma sätt men det går ändå att jämföra)

Du har aldrig tänkt på att vingar och motorer inte är byggda för att krocka?
Menar du att vingarna borde slitits av från kroppen och sen legat hela utanför?
Vilka delar av motorn byggs i titan?

Min minnesbild säger att hålen är ganska lika, men att husen är konstruerade med fundamentalt olika principer gör ju såklart inget.
Citera
2008-10-15, 09:05
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Tror du på allvar att vingarna bara viker in sig och inte lämnar en skråma på väggarna? Nu börjar du bli lite väl naiv Pad. Om nu flygplans kroppen som mest innehåller luft trycks ihop och slits sönder, hur förklarar du då hålet på andra sidan byggnaden? Det måste ju vara omöjligt i sådana fall. Tror du inte dessutom att de massiva jetmotorerna borde ha lämnat någon liten skråma på väggarna. Det är ju bara ETT alldeles för litet hål. Snälla förklara allt detta för mig.

Man vill göra flygplan så lätta som möjligt. De relativt lätta vingarna torde ha pulveriserats mot den tjocka vägen, medan flygplanskroppen plöjt genom den. Som du kanske förstår kan inte alla delar av ett flygplan byggas av kompositmaterial och aluminium. Delar i motorerna och landningsställen och stjärtpartiet är gjorda av tyngre, mer stryktåligt material, och givetvis själva det flexibla strukturskelettet. Det var ingen Ultralight-kärra som slog in i väggen i 700+km/h...
Citera
2008-10-15, 10:24
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Förresten, ser detta ut som ett hål gjort av ett landningsställ som lyckats ta sig igenom hela den tjocka pentagonbyggnaden? Borde den inte gå sönder lite och tappa lite rörelseenergi? Fundera en sekund på detta
http://thetruthnews.info/pentagon%20hole.jpg
https://www.flashback.org/showpost.php?p=8024879&postcount=6598

Det mesta du kommer med är svarat på sedan tidigare, och alla har lämnat diskussionen med svansen mellan benen. När ger du upp?
Citera
2008-10-15, 13:54
Medlem
Rous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
https://www.flashback.org/showpost.php?p=8024879&postcount=6598

Det mesta du kommer med är svarat på sedan tidigare, och alla har lämnat diskussionen med svansen mellan benen. När ger du upp?

så bara för att den här ritade bilden säger så, så är det så? jävligt övertygande bildbevis http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200003.html

Och om dessa landningsställ kan flyga igenom flertalet betong väggar borde inte hålet i Shanksville vara ganska mycket djupare än det blev? http://stj911.org/evidence/docs/P200059_1.jpg (mycket plan rester förresten) Eller lite lera och jord är nog mycket hårdare än betong och thermite tillsammans... glömde det visst Får nästan lust att hänga en korv på din svans så du kan springa runt i cirklar efter den......
Citera
2008-10-15, 14:08
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rou
så bara för att den här ritade bilden säger så, så är det så? jävligt övertygande bildbevis http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200003.html
Att någon remmade över och slängde ut ett landningsställ mitt på centrala Manhattan utan att någon noterade det, det är troligare?

Citat:
Eller lite lera och jord är nog mycket hårdare än betong och thermite tillsammans... glömde det visst Får nästan lust att hänga en korv på din svans så du kan springa runt i cirklar efter den......
Betong och thermite? Sedan när blev thermite ett byggnadsmateriel?
Kortfattat; när ett plan drämmer ned i backen kraschar det bokstavligen in i hela jordklotet. En rätt solid kropp, och en med avsevärt mycket mer massa, i jämförelse med ett flygplan. Eller håller du inte med om det? Förväntar du dig att planet skall komma ut på andra sidan jordklotet eller vad?
Citera
2008-10-15, 14:11
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Skojar ni??
Ser det här ut som en byggnad som fått en flygplansvinge på sig? Ja den officiella konspirationsteorin är helt otrolig. Hade det vart en foliehatt som använt ett sådant argument, hade han blivit ivägjagad för länge sedan.
Ser ni något som inte jag ser på bilden? Det här är ju helt otroligt.

Förresten, ser detta ut som ett hål gjort av ett landningsställ som lyckats ta sig igenom hela den tjocka pentagonbyggnaden? Borde den inte gå sönder lite och tappa lite rörelseenergi? Fundera en sekund på detta
http://thetruthnews.info/pentagon%20hole.jpg

Vad säger ni förresten om AE911truths bevis på att WTC7 föll i fritt falls hastighet under största delen av fallet, som jag postade innan? Där har ni ju ert bevis. Har ni anledning att tro att analysen är felaktig? I så fall vill jag se motbevis. Ni måste ju faktiskt ändra åsikt om WTC7 om den föll i fritt fall? Det är ju en ren omöjlighet utan explotioner.
Vad gulligt att du försöker överföra bevisbördan på oss.
Eftersom du verkar tillhöra den s.k No-planerfalangen av trutherssidan. Varför berättar du inte för oss vad som hände med planet i t ex Pentagon om det nu inte kraschade in där.
Citera
2008-10-15, 14:16
Medlem
Rous avatar
Men vart är bilderna på landningsställen då som ramla ner på Manhattan? Jag har då aldrig sett nåra... Inga ritade bilder, tack

Angående Shanksville är det ändå ganska lustigt att planet bara har slutat existera... Flygplans krascher har ju en vana att skräpa ner ganska mycket? Men inte den dagen, planet försvann bara ner i 2 meter djup grop med lite metall rester

EDIT: sjukt att ett sketet litet landningställ kan skapa detta http://www.serendipity.li/wot/pop_mech/hole.jpg kanske borde byta ut missiler mot landningsställ i krig verkar ju mera effektivt
Senast redigerad av Rou 2008-10-15 kl. 14:26.
Citera
2008-10-15, 14:21
Medlem
Citat:
Okej förlåt metall förstärkt med thermite...

Men vart är bilderna på landningsställen då som ramla ner på Manhattan? Jag har då aldrig sett nåra... Inga ritade bilder, tack

Angående Shanksville är det ändå ganska lustigt att planet bara har slutat existera... Flygplans krascher har ju en vana att skräpa ner ganska mycket? Men inte den dagen, planet försvann bara ner i 2 meter djup grop med lite metall rester

EDIT: sjukt att ett sketet litet landningställ kan skapa detta http://www.serendipity.li/wot/pop_mech/hole.jpg kanske borde byta ut missiler mot landningsställ i krig verkar ju mera effektivt

Förstärkt med thermite?
Är du på riktigt?
Vet du ens vad thermite är?
Citera
2008-10-15, 14:23
Medlem
Rous avatar
förlåt jag har varit vaken sen 5 idag. thermite är ju såklart något högst brandfarligt.. svara på andra frågan istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in