2007-05-09, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Inte bara fyskproffesorer, även psykologer och teologer låter "dom" uttala sig om WTC...

Problemet med Jones är ju inte bara att han är professor i "fel" område. Min största invändning är att han jobbar baklänges - utgår från en teoretisk slutsats och letar bevis som stödjer uteslutande den.

Och rätt ska vara rätt: han fick inte sparken. Han avstängdes under en period medan universitetet gick igenom hans material för att se om det uppfyllde institutionens kvalitetskrav, och under den perioden kom parterna överens om att han skulle gå i förtidspension. Samtidigt plockades alla hans 911-texter ner från universitetets hemsida. Man kan naturligtvis dra sina egna slutsatser om det, men sparken fick han inte.

Menar du smält metall under GZ?

Vilken undersökning är det? Jag minns en, men där handlade det om "tillräckligt för att stoppa dem". Men där var det vad jag minns inte 45%

/S

En opinionsundersökning från 2004 visade att 49,3 procent av New York-borna trodde att USA:s ledare "visste i förväg att attacker planerats på eller runt den 11 september 2001 och att de medvetet avstod från att agera.". En liknande opinionsmätning två år senare (maj 2006) ger vid handen att 45% av de vuxna medborgarna i USA önskar en ny undersökning av 11 september-attackerna och att 42% misstänker att regeringen mörklägger dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/11_september-attackerna#Konspirationsteorier

(postar om)
Citera
2007-05-09, 21:42
Medlem
Billows avatar
Citat:
Inte bara fyskproffesorer, även psykologer och teologer låter "dom" uttala sig om WTC...

Problemet med Jones är ju inte bara att han är professor i "fel" område. Min största invändning är att han jobbar baklänges - utgår från en teoretisk slutsats och letar bevis som stödjer uteslutande den.

Och rätt ska vara rätt: han fick inte sparken. Han avstängdes under en period medan universitetet gick igenom hans material för att se om det uppfyllde institutionens kvalitetskrav, och under den perioden kom parterna överens om att han skulle gå i förtidspension. Samtidigt plockades alla hans 911-texter ner från universitetets hemsida. Man kan naturligtvis dra sina egna slutsatser om det, men sparken fick han inte.

Menar du smält metall under GZ?

Vilken undersökning är det? Jag minns en, men där handlade det om "tillräckligt för att stoppa dem". Men där var det vad jag minns inte 45%

/S
Ja under GZ.. Där fann dem smällt metall. Det låter som att hans tankar om WTC inte föll in i de övriga medlemmarnas ögon. Dock kan man inte bevisa till 100 % att han har fel. Men hurvida han har rätt eller fel är inte så hemskt viktigt. De flesta som följer konspirationsteorin anser ändå att de tycker allt ser märkligt ut. Ett förhållande de säkert kommer hålla sig vid även fortsättningsvis.
Citera
2007-05-09, 21:45
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
En opinionsundersökning från 2004 visade att 49,3 procent av New York-borna trodde att USA:s ledare "visste i förväg att attacker planerats på eller runt den 11 september 2001 och att de medvetet avstod från att agera.". En liknande opinionsmätning två år senare (maj 2006) ger vid handen att 45% av de vuxna medborgarna i USA önskar en ny undersökning av 11 september-attackerna och att 42% misstänker att regeringen mörklägger dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/11_september-attackerna#Konspirationsteorier

(postar om)

Men då var det alltså inte 45% av USAs befolkning som du skrev, det var 49.3% av New York borna.

Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Ja under GZ.. Där fann dem smällt metall.

Ja? Vad tror du orsakade smält metall där? Therm*te?

/S
Citera
2007-05-09, 21:46
Bannlyst
Citat:
Men då var det alltså inte 45% av USAs befolkning som du skrev, det var 49.3% av New York borna.

/S

Och 42% av usas befolkning.

eller 42% av de vuxna medborgarna i USA som man skrev.
Citera
2007-05-09, 21:48
Medlem
Billows avatar
Citat:
/S
Ja det är en av Amerikas betingade gåtor i den konspirations artade terrorismens tid.
Citera
2007-05-09, 21:50
Medlem
Billows avatar
Citat:

Det är rätt många som tänker som vi i U.S.A ser jag .
Citera
2007-05-09, 21:54
Medlem
Billows avatar
Nästan 2500 inlägg om WTC nu. Vi är inte dåliga på att visa upp vad vi tycker om detta ämne !!
Citera
2007-05-09, 21:54
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ja det är en av Amerikas betingade gåtor i den konspirations artade terrorismens tid.

Jag tycker inte det är så märkligt att metall kan hållas flytande eller rinnande i en enorm hög med mer eller mindre tätt packad byggbråte. Däremot vore det märkligt om therm*te gjorde det eftersom det vad jag förstår inte ligger och pyr över tid.

Citat:

Då tycker jag du svänger dig slarvigt med siffror. Antingen var det 45% av USAs befolkning eller inte. Ditt första påstående var fel.

/S
Citera
2007-05-09, 21:55
Bannlyst
Citat:
Du menar att planen bara flög in utan missiler och inga laddningar fanns i husen men ändå orsakades så mycket skada och ändå var det konspiration. Klyftigt tänkt. Så kan det faktiskt vara.. Tornen tålde inte vad som hände ändå !! Det kan va en teori som håller

Jo, och det verkar inte så otroligt. Attacken i sig kanske inte var så märkvärdig, men motiven bakom desto märkvärdigare. Jag måste medge att det har varit problem med att bevisa rakt av att det var konstiga saker med attacken. Och nu var jag helt ärlig.
Citera
2007-05-09, 21:56
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte det är så märkligt att metall kan hållas flytande eller rinnande i en enorm hög med mer eller mindre tätt packad byggbråte. Däremot vore det märkligt om therm*te gjorde det eftersom det vad jag förstår inte ligger och pyr över tid.

Då tycker jag du svänger dig slarvigt med siffror. Antingen var det 45% av USAs befolkning eller inte. Ditt första påstående var fel.

/S

Jo, det medger jag. Det var slarv från min sida.
Citera
2007-05-09, 21:56
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jag tycker inte det är så märkligt att metall kan hållas flytande eller rinnande i en enorm hög med mer eller mindre tätt packad byggbråte. Däremot vore det märkligt om therm*te gjorde det eftersom det vad jag förstår inte ligger och pyr över tid./S
Enligt vissa kunniga så smällter inte ens metallen av en brand. Möjligen böjs stålet och ger efter. Om metallen är helt smällt tyder detta på explosioner tycker jag.
Citera
2007-05-09, 21:58
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jo, och det verkar inte så otroligt. Attacken i sig kanske inte var så märkvärdig, men motiven bakom desto märkvärdigare.
Här presenteras en ny idé som kanske kunde vara lite revulotionerande för anhängarna av vår konspirationsteori. Isåfall behövs inte så mycket debatter om hurvida en flash syntes vid krocken eller inte. Det kan va konspiration ändå. Ja vem vet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in