2008-04-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Problemet är att det du kallar bevis inte bevisar något. Explosioner? Jaha, förväntas jag tycka att det är revolutionerande? Alla sakerna du dragit fram har haft naturliga och plausibla förklaringar.

Men om nu det inte skedde explosioner fastän vittnen har sagt att dom hörde det och även någon reporter så är telegrammet ett frågetecken och varför det inte stoppades och hur dom kunde tillåtas gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen.
Citera
2008-04-15, 00:29
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Men om nu det inte skedde explosioner fastän vittnen har sagt att dom hörde det och även någon reporter så är telegrammet ett frågetecken och varför det inte stoppades och hur dom kunde tillåtas gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen.

Du verkar ha problem med läsförståelsen. Ingen här har förnekat att explosioner kan ha förekommit. Vi har bara påpekat att explosioner inte bevisar ett jota. Det är nämligen skillnad på explosioner och sprängämnen.
Citera
2008-04-15, 00:33
Medlem
Citat:
Du verkar ha problem med läsförståelsen. Ingen här har förnekat att explosioner kan ha förekommit. Vi har bara påpekat att explosioner inte bevisar ett jota. Det är nämligen skillnad på explosioner och sprängämnen.

Jag har inga problem med min läsförståelse. Men ni kan heller inte bevisa att det inte har förekommit sprängämnen.
Citera
2008-04-15, 00:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag har inga problem med min läsförståelse. Men ni kan heller inte bevisa att det inte har förekommit sprängämnen.

Och då var vi tillbaka vid bevisbördan igen... Som bekant ligger den hos DIG som påstår saker om hur det gick till. Sprängämnen har i dagsläget lika mycket som talar för dem som tandfén, jultomten och rymdödlor, dvs inget alls.

Du inser förhoppningsvis själv att explosioner i en eldsvåda inte på något vis talar för att det var sprängämnen inblandade. Det är en förutsättning, inget mer, ety det är ett vanligt fenomen. Faktum är att OM det hade varit en kontrollerad demolering så hade det hörts sju resor värre än vad det gjorde. Det finns gott om filmer på hur det låter när man spränger hus på riktigt, ljud som INTE hördes den dagen på Manhattan.

Studera lite vetenskapsteori för övrigt, det går inte att bevisa frånvaron av något.
Citera
2008-04-15, 05:46
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Men herregud. Hur många gånger måste vi gå igenom det här?! I såna här sammanhang går det inte för oss att bevisa något negativt. Det ankommer på dig att föra fram bevis som styrker det du säger!

Om du säger: "Bevisa att Big Foot inte finns" så kommer vi inte att kunna göra det heller. För oavsett hur mycket bevis vi lägger fram så kommer vi aldrig att kunna bevisa för dig att Big Foot faktiskt inte finns. Det finns en anledning till att det fortfarande springer runt folk i skogarna och letar efter honom - det enda vi bevist enligt dem som tror på Big Foot är att vi inte letat tillräckligt ordentligt.

Ser du nu varför negativ bevisföring inte håller? Det är DU som hävdar att det är sprängämnen som använts och då är det DU som ska lägga fram bevis för att det förhåller sig på det viset.

Såvitt vi vet så var det för övrigt visst du som mördade Palme. Albi och ålder säger du, pfff, varför ska vi tro på det - klart att du påstår det, alla mördare slingrar sig väl?
Märker det hur konstigt det blir?
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-04-15 kl. 05:50.
Citera
2008-04-15, 08:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Helt rätt. Vi kan inte bevisa att något inte förekommit. Skulle det ge dig en känsla av vinst så varsågod.
Däremot kan vi argumentera emot det rimliga i att det skulle förekommit sprängämnen. Något du kan ta reda på är hur man apterar sprängämnen som sedan överlever brandinfernot i tornen. Det är något truthersrörelsen inte lyckats svara på under sju år.
Om det inte finns en möjlighet att utföra en sådan installation kan det rimligtvis inte heller ha förekommit några sprängämnen. Om man har det som utgångspunkt man man besluta sig för att se på den påståddda top-down sprängningen som en fantasi eller så kan man hoppa på nästa turtherståg som fraktar en last av osynliga kärnvapen eller energivapen från rymden.
Citera
2008-04-15, 11:36
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Helt rätt. Vi kan inte bevisa att något inte förekommit. Skulle det ge dig en känsla av vinst så varsågod.
Däremot kan vi argumentera emot det rimliga i att det skulle förekommit sprängämnen. Något du kan ta reda på är hur man apterar sprängämnen som sedan överlever brandinfernot i tornen. Det är något truthersrörelsen inte lyckats svara på under sju år.
Om det inte finns en möjlighet att utföra en sådan installation kan det rimligtvis inte heller ha förekommit några sprängämnen. Om man har det som utgångspunkt man man besluta sig för att se på den påståddda top-down sprängningen som en fantasi eller så kan man hoppa på nästa turtherståg som fraktar en last av osynliga kärnvapen eller energivapen från rymden.

Och appropå det där med sprängämnen och ljud så har ju Mark Roberts (Gravy på JREF) satt ihop en tämligen bra video som visar på det absurda i att tro på sprängämnen...

http://video.google.com/videoplay?docid=2873871255585611926
Citera
2008-04-15, 12:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Och appropå det där med sprängämnen och ljud så har ju Mark Roberts (Gravy på JREF) satt ihop en tämligen bra video som visar på det absurda i att tro på sprängämnen...

Ja sådär låter det om man använder sprängmedel som både hörs och syns. Det var inte den sorten NWO använde förstår du väl
Citera
2008-04-15, 12:40
Medlem
Targenors avatar
Det jag inte förstår är att det används youtubevideos som "bevis" men ingen kollar upp äktheten på dessa, ja menar de finns ju mer än en film, eller andra källor.

Men dessa kollas inte , utan istället är filmen "äkta" på en gång.

Är det brist på intresse? Brist på källkritik?
Eller helt enkelt bara ren idioti?
Citera
2008-04-15, 12:56
Medlem
Targenors avatar
Hittade en intressant sida om flight 93

http://www.whatreallyhappened.com/shootdown.html

Citat:
Minutes before the 10 a.m. crash, an emergency dispatcher in Pennsylvania received a cell phone call from a man who said he was a passenger locked in a bathroom aboard United Flight 93. The man repeatedly said the call was not a hoax, said dispatch supervisor Glenn Cramer in neighboring Westmoreland County. "We are being hijacked, we are being hijacked!" Cramer quoted the man from a transcript of the call. The man told dispatchers the plane "was going down. He heard some sort of explosion and saw white smoke coming from the plane and we lost contact with him," Cramer said.

Citat:
It was reported that a missile was heard before the crash

Jag är inte direkt överaskad , men om en missil hade träffat planet, hade mannen då bara "hört" en explosion och sett vit rök?
Och om planet hade blivit träffat så hade inte mannen kunnat göra sitt samtal, det är jag övertygad om.
Citera
2008-04-15, 13:23
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Mycket bra länk! Synd bara att socialbidraget med största sannolikhet inte kommer att titta på den.
Citera
2008-04-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Mycket bra länk! Synd bara att socialbidraget med största sannolikhet inte kommer att titta på den.

This video is currently not available. Please try again later.

Funkar inte för mig :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in