2010-01-23, 22:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
3.Byggnaden föll näst intill symmetrisk i sitt footprint.
Nyss hojtade du väl om att stora delar av huset slungades jättelångt bort som ett bevis för sprängmedel? Huset föll symmetriskt rakt ned = CD. Delar av huset föll alldeles för långt bort = CD. Hur GÖR ni för att klara av sådana motsägelser?
Citera
2010-01-26, 08:59
Medlem
Hur skadat var WTC7?

I en annan tråd (som spårat ur..) refererades till denna bild:
http://www.freewebs.com/911reopen/wtc7wtc6.JPG

Där har man lagt en bildtext över WTC7, och hävdar i den texten som ett faktum (Om WTC7) att
"Sustained minor damage and minor fires...".

Någon källa redovisas inte....

Jag har läst en sammanställning av en mängd utsagor (jag undviker helst termen "vittnesmål" av kända skäl) gjorda av folk som var på plats, och dom pekar ju tämligen entydigt på att det var omfattande skador, och omfattande, långvariga och icke bekämpade bränder.
(Googla på "WTC7 eyewitness" så hittar du...)

Vilka nedtecknade utsagor av folk på plats vid WTC7 (andra är väl ingen anledning att beakta) finns det som stöder påståendet i bildtexten?

/T
Citera
2010-01-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Det som talar för en naturlig kollaps är att osynliga tysta bomber inte existerar.

Men snälla nån. Har du redan börjat detta tugg igen efter att du fick på nöten för några dagar sen?
Citera
2010-01-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Men snälla nån. Har du redan börjat detta tugg igen efter att du fick på nöten för några dagar sen?

Du menar att någon har visat upp tysta osynliga bomber? I övrigt så upprepar ni bara samma jävla blaj som alltid: "Det finns vittnen som hörde explosioner!", "Fritt fall!" yada yada yada....kom med nått nytt om ni vill slippa höra samma sak från oss också.
Citera
2010-01-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du menar att någon har visat upp tysta osynliga bomber? I övrigt så upprepar ni bara samma jävla blaj som alltid: "Det finns vittnen som hörde explosioner!", "Fritt fall!" yada yada yada....kom med nått nytt om ni vill slippa höra samma sak från oss också.

osynliga bomber verkar vara ganska vanligt vid CD iallafall
Citera
2010-01-26, 13:17
Medlem
labbe3001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
Haha ja det var ju något nytt iaf.

Antar att du måste tycka så för att det ska gå ihop med resten av fantasierna.
Citera
2010-01-26, 23:12
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
kaboooom
Citera
2010-01-26, 23:16
Medlem
Pads avatar
Citat:

Jag vill minnas att jag postade den här länken i en annan tråd, där kan du lyssna lite på riktiga demoleringar. Tycker du på fullt allvar att de är ljudlösa?

(notera också att det är demoleringar av mycket mindre objekt än WTC 1/2/7)

http://www.youtube.com/watch?v=Sy2orX5FMFM&feature=related

( ni gillar ju youtube... )
Citera
2010-01-27, 01:24
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag vill minnas att jag postade den här länken i en annan tråd, där kan du lyssna lite på riktiga demoleringar. Tycker du på fullt allvar att de är ljudlösa?

(notera också att det är demoleringar av mycket mindre objekt än WTC 1/2/7)

http://www.youtube.com/watch?v=Sy2orX5FMFM&feature=related

( ni gillar ju youtube... )

Fast foliehattarnas argument mot detta är väl att det rörde sig om någon sorts superhemlig aldrig tidigare skådad special-thermite, förmodligen gjord av nedmalda enhörningar, exkrementer från storsjöodjuret och tånaglar från ett par yetis eller liknande?
Citera
2010-01-27, 22:35
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fast foliehattarnas argument mot detta är väl att det rörde sig om någon sorts superhemlig aldrig tidigare skådad special-thermite, förmodligen gjord av nedmalda enhörningar, exkrementer från storsjöodjuret och tånaglar från ett par yetis eller liknande?
här har vi några "foliehattar" som "trodde" sig "höra" "explosioner".
Foliahattskavalkaden börjar vid 1.40.

Även några "foliehatts" nyhetsankare som redan spekulerar om det kan vara en CD när de ser händelsen live.
Nyhetsankar-"foliehattarna" hörs bäst först i videon:
http://www.youtube.com/watch?v=YyyRXfROhrc

Sen har vi lite exempel på "riktiga" CD jämfört med de CD som utfördes 9/11 2001 i New York:
http://www.youtube.com/watch?v=-iCK67f6xBw

Samma rökutveckling. Samma snabba förfall.

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nyss hojtade du väl om att stora delar av huset slungades jättelångt bort som ett bevis för sprängmedel? Huset föll symmetriskt rakt ned = CD. Delar av huset föll alldeles för långt bort = CD. Hur GÖR ni för att klara av sådana motsägelser?
Vi håller isär tornen.
Senast redigerad av Thaddeus 2010-01-27 kl. 22:37.
Citera
2010-01-28, 00:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
här har vi några "foliehattar" som "trodde" sig "höra" "explosioner".
Foliahattskavalkaden börjar vid 1.40.

Även några "foliehatts" nyhetsankare som redan spekulerar om det kan vara en CD när de ser händelsen live.
Nyhetsankar-"foliehattarna" hörs bäst först i videon:
http://www.youtube.com/watch?v=YyyRXfROhrc

Sen har vi lite exempel på "riktiga" CD jämfört med de CD som utfördes 9/11 2001 i New York:
http://www.youtube.com/watch?v=-iCK67f6xBw

Samma rökutveckling. Samma snabba förfall.

Undrar varför de tagit bort ljudspåret på de kontrollerade demoleringarna? Jag vågar mig på en bit spekulation här, jag gissar att foliehattarna som byggde filmen tyckte att det blev för uppenbart att liknande ljud inte hördes eller uppmättes vid 911 (ni vet, ljud från riktiga demoleringar som man kan höra i videon jag postade några snäpp högre upp).

Jag såg heller inga våldsamma "squibs" (ja jag vet att det är en fånig make-up-term, jag är faktiskt så nördigt intresserad av specialmake-up att jag direkt vet namnen på de som gjorde sminket i Robocop och Gremlins, så det är gammal skåpmat för mig...) eller några explosioner av det slaget som fanns i de riktiga demoleringarna. Extra kul var pilarna med "multiple floor ejections" där WTC bara täcktes i damm. Förväntades vår fantasi fylla i det vi inte kunde se?
Citera
2010-01-28, 02:04
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Undrar varför de tagit bort ljudspåret på de kontrollerade demoleringarna? Jag vågar mig på en bit spekulation här, jag gissar att foliehattarna som byggde filmen tyckte att det blev för uppenbart att liknande ljud inte hördes eller uppmättes vid 911 (ni vet, ljud från riktiga demoleringar som man kan höra i videon jag postade några snäpp högre upp).

Jag såg heller inga våldsamma "squibs" (ja jag vet att det är en fånig make-up-term, jag är faktiskt så nördigt intresserad av specialmake-up att jag direkt vet namnen på de som gjorde sminket i Robocop och Gremlins, så det är gammal skåpmat för mig...) eller några explosioner av det slaget som fanns i de riktiga demoleringarna. Extra kul var pilarna med "multiple floor ejections" där WTC bara täcktes i damm. Förväntades vår fantasi fylla i det vi inte kunde se?
Du väljer att inte bemöta vittnesmålen som konfirmerar explosioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in