2008-06-05, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Denna pdf har jag på datorn, men den verkar vara svår att hitta på nätet numera. Kanske någon kan länka till den.

Answers to Objections and Questions Steven E. Jones, Ph.D.
heter den.

http://wtc7.net/articles/stevenjones_b7.html

Där!
Senast redigerad av Hydrophonix 2008-06-05 kl. 01:48.
Citera
2008-06-05, 01:36
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Den enda delen som jag tog upp som har försökts motbevisas (inte är motbevisat) är expolosionerna i källaren och direkt börjar du babbla om nya människor som kommer och påstår samma saker - trångsynt?
Tyvärr så hittar jag inget motbevis i denna tråd om det rinnande materialet/stålet eller något om människorna som var vid liv i WTC just där branden startade som ska ha tagit ner tornen.

Jag pratade om det allra första i ditt inlägg, att inga stålbyggnader skulle ha kollapsat pga eld. Det visar att du bara klev rakt in och började skriva utan att ägna någon tid åt att fundera på om det du skrev om redan avhandlats.

Frågor på det?
Citera
2008-06-05, 02:01
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Aldrig någonsin har en modern byggnad med stålkonstruktion rasat ihop vid en brand heller och absolut inte rasat ihop symmetriskt.

Efter att ha tittat på den här filmsnutten och förhoppningsvis insett att "Loose change" fört dig bakom ljuset (oroa dig inte, du är inte den förste), så kan du kolla i länktipsen där det finns en PDF som heter "Källkritik för Internet". Den bör läsas innan ytterligare inlägg postas.

Men som sagt, åter till filmen:

http://www.liveleak.com/view?i=ff1_1210707903
Citera
2008-06-05, 03:13
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Efter att ha tittat på den här filmsnutten och förhoppningsvis insett att "Loose change" fört dig bakom ljuset (oroa dig inte, du är inte den förste), så kan du kolla i länktipsen där det finns en PDF som heter "Källkritik för Internet". Den bör läsas innan ytterligare inlägg postas.

Vad har denna film med 11/9 att göra?
Menar du att ett land inte har rätt att göra motstånd mot ockupanter?
Eller vad fan menar du?
Citera
2008-06-05, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

Hahahahaha.

Ok, först.. att du kan tänka dig att jämföra ett universitet på 14 våningar med en skyskrapa med kraftig konstruktion på 110 våningar och en kärna byggd på en rektangel av 47 stålpelare? Vi snackar om kraftiga, förtillverkade våningsplan, svetsade golvplåtar placerade på bjälkförbindningar svetsade och fastbultade till de verktikala ramarna.

Finns det några andra exempel på byggnader som har rasat av bränder eller av någon annan orsak annat än vid planerade rivningar som visar stora ansamlingar av smält stål i rasmassorna? Eller några andra exempel där spillorna fortfarande brinner 3 månader efteråt? Och varför ser du inget smältande material från delftbyggnaden?

Inte nog med att du inte kan svara på mina tidigare frågor men...
...ok finalen då: ditt lilla motbevis rasade inte ens.

http://www.youtube.com/watch?v=3lxGanbE-Vg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=BwPD0HF3GPM
http://www.youtube.com/watch?v=IDuoVDeFFhA&feature=related

Någon bör slå upp ordet kollaps, det bör göras innan ytterligare inlägg postas!!!
Senast redigerad av Hydrophonix 2008-06-05 kl. 04:42.
Citera
2008-06-05, 07:47
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Aldrig någonsin har en modern byggnad med stålkonstruktion rasat ihop vid en brand heller och absolut inte rasat ihop symmetriskt. Så om båda påståendena är sanna kan man ju fråga sig...
Och det gjorde ju inte WTC 1,2 eller 7 heller. Detta finns ju förklarat i dom rapporterna DU INTE läst men kritiserar.

Madridskrapan var av betong men hade en del som var gjord i stål.
Foliehattarna har förlänge sedan slutat att ta upp den byggnaden. En anledning är att den delen som var av stål RASADE "SYMETRISKT".
Men detta hade du "ingen aning om" va?

Citat:
Dessa byggnader var konstruerade för att klara flygplan som kraschade in I dem

Flygplan??? Idiotisk generalisering för att uppnå ett idiotiskt syfte.

Ja ett segelflygplan är också ett flygplan.

WTC 1 och 2 var konstuerade för att ta smällen av ett Boeing 707 vid landning eller start. Inte ett Boeing 767 som flyger in i husen med ca 800 km/h.

Fattar du inte skillnade så är det synd om dig

Läs tråden innan du lägger in samma saker som för länge sedan debunkats.

Citat:
De officiella raporter som fnns från NIST, FEMA och 9-11 Commission nämner uppenbart inte varken de stora kvantiter smält metall som observerats i källarna eller det rinnande stålen ur det södra tornet precis före kollapsen som man kan se på videon. Det enda de nämner är hur stålet försvagades på grund branden. Det faktum att de officiella rapporterna inte tar fasta på den smälta metallen ger motiv för en fortsatt analys av WTC kollapsen.

Du LJUGER.
http://wtc.nist.gov/media/AE911Truth-NIST-Written-Submission12-18-07.pdf

Fantastiskt att du skriver att dom inte nämner detta, fast du INTE har läst det. Källkritik.nu kanske är något för dig???????

Citat:
Vad säger NIST, FEMA och 9-11 Commissionen eller ni om explosionerna i källaren?
Ditt påstående ovan gör du ju gällande att du minnsan vet att NIST c/o INTE nåmner något om det smälta stålet. Nu helt plötsligt i nästa stycke vet du inte vad dom säger om explosionerna?????
Hur jävla dumma tror du folk är igentligen? Din retorik håller en väldigt låg nivå. Vill du uppnå ett syfte med ditt kräkande här så är det nog dags att läsa på lite

Citat:
Om bränslet inte fick stålet att smälta utan istället försvaga det på grund av temperaturer långt högre än de 1100°C som NIST rapporterar varför ser vi då bilder på folk mellan våningarna 93 och 96 och varför ser vi en kvinna stå där och vifta efter hjälp?

Varför kan du stå 10 meter från en majbrasa och vinka till din polare då majbrasan håller en temperatur på 1000°C ???????

Citat:
Överdrivet många frågor man vill ha svar på...
Jag förstår det, eftersom du inte är kunnig på det naturvetenskapliga då det gäller 9/11 så förstår jag att det är bekvämare att droga ner sig och titta på Loose Change istället för att ta reda på FAKTA!
Citera
2008-06-05, 08:02
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
http://wtc7.net/articles/stevenjones_b7.html

Där!

Fel, men väldigt intressant. Den jag efterlyser är en pdf av en powerpoint presentation Steven Jones gjorde INNAN dokumentet i din länk.

Märkligt med dessa foliehattar är att det inte finns kunnigt folk som i frågasätter idiotin dom står och säger.

I det utdrag jag har så minsan har Steven hittat rester av THERMATE, detta skall bevisas med fynd av "sulfur" dvs svavel.
Men thermate har ju en annan viktig beståndesdel som INTE thermite har, nämligen baruim-nitrat.

Så här ser det ut.
The composition by weight of Thermate-TH3 (in military use) is 68.7% thermite, 29.0% barium nitrate, 2.0% sulfur and 0.3% binder.
Då ter dig sig väldigt idiotiskt att Steven Jones hittar svavel som även finns i gipsskivor, men han hittar INTE en enda rest av barium i sina undersökningar.

Konstigt att han hittar massor av det ämne som endast är representerat med 2% i thermate, men han kan inte hitta det ämne som finns i thermate med 29%. Vilken jävla amatör.
Citera
2008-06-05, 08:58
Medlem
Citat:
.... stora ansamlingar av smält stål i rasmassorna? ...
Ett helt ostyrkt påstående som återkommer hela tiden.
Kanske du skulle vilja "bryta lite mark" och försöka hitta några hållbara belägg för detta?
(Jag tänker inte hålla andan medans jag väntar...)

/T
Citera
2008-06-05, 09:48
Medlem
Citat:
Den enda delen som jag tog upp som har försökts motbevisas (inte är motbevisat) är expolosionerna i källaren och direkt börjar du babbla om nya människor som kommer och påstår samma saker - trångsynt?
Tyvärr så hittar jag inget motbevis i denna tråd om det rinnande materialet/stålet eller något om människorna som var vid liv i WTC just där branden startade som ska ha tagit ner tornen.

Du menar alltså att eftersom det fanns människor vid liv i närheten av där planen flög in i byggnaden så betyder det att....ja vadå? Inga flygplan? Ingen eld? Kall eld? Är kall eld något som har något samband med de tysta och osynliga bomberna?

Visst kan det verka konstigt att det finns folk som överlevt ett tag i närheten av en sådan kollision men bara för att något som verkar osannolikt sker så betyder det ju inte att...ja vadå?
Citera
2008-06-05, 09:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Pad är nog mer blasé än trångsynt. Du är liksom inte den första som dragit fram samma gamla skåpmat som alla nyblivna truthers gör. Välkommen.
Citat:
Vetduvad. Där har du hittat något. Naturligtvis gick de fram till fönstren för att titta på den fina utsikten.
Citera
2008-06-05, 10:13
Bannlyst
Citat:

Det är mycket bättre att argumentera FÖR den officiella konspirationsteorin.
1) Det blir mycket roligare.
2) Hur man än vrider och vänder på den så kollapsar den som en riktig NIST pannkaka.
Citera
2008-06-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Det är mycket bättre att argumentera FÖR den officiella konspirationsteorin.
1) Det blir mycket roligare.
2) Hur man än vrider och vänder på den så kollapsar den som en riktig NIST pannkaka.

Du glömde youtubevideon om WTC7. Gör om gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in