Citat:
Ursprungligen postat av ironmaidengeek
Kolla på när den störtar till amrken på youtube det ser ut som när dom river höghus med sprängmedel det känns somen kontrollerad explosion.
Så allt som ser ut som sprängmedel är det?
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Ni är precis som Flat-Earth idioterna på 1500-1600 talet.
Ni skulle ju säkert ha avrättat mig på den tiden ifall jag sa det jag säger då det går emot den officiella storyn.
Det enda jag är ute efter för att tro på dina sagor är saker som
HÅLLER när man tittar på dom, hittils har ni inte kunnat prestera något sådant.
Citat:
Tänk er bara om den "officiella" storyn var än idag att jorden var platt.
Anta att man inte hade några sateliter eller rymdfärjor och alla politiker + religiösa fåntrattar trodde på den fortfarande.
Dessa idioter har ju fortfarande en massa "bevis" för att jorden är platt. Dessutom skulle de varit dem som fick alla de statliga pengarna för att forska i ämnet. Varje gång man försökte motbevisa det så skulle man dra up något ur skjortärmen och sen kalla oss "Jorden är runt:are" för kättare.
Det finns en tråd här i konspirationsforumet om detta, du kanske ska posta där. Denna tråd handlar om WTC och 9/11.
Citat:
Det är ni som är teoretikerna. Ni har endast två dokument som stödjer er version, båda finansierade av amerikanska staten och även dessa två pekar på att det ellra behövs mer forskning i ämnet eller som jag i sista länken visade "var omöjligt att förklara vetenskapligt".
Helt fel, börja granska saker istället för att tro på allt som låter spektakulärt.
Svara gärna på mina frågor angående WTC 7 tex.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11232986&postcount=9297
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så när planen träffade tornet så skedde allt ljudlöst och utan vibrationer?
Det föll heller inte ner delar från tornen på WTC 7 och hus runt omkring?
När tornen föll så var det inga vibrationer i marken heller?
Citat:
Men vi får väll vänta ett 50-tal år så kommer sanningen fram.
Det gjorde den med jorden och med reichstagen i Tyskland.
Jag har aldrig förstått vitsen med att myndigheter sparar bevis mot sig sjäv.
Citat:
Förövrigt så är det den enda konspiration jag med stor säkerhet existerar/ade och det tog mig som sagt ganska många år att bli övertalad.
Dina poster visar motsatsen anser jag då du kommer med saker som blivit kraftigt sönderslaget från 2001 och framåt.
Citat:
Nå nu kan vi lägga det här fåneriet bakom oss.
Eller så kanske jag kan göra en tråd som behandlar vad som faktiskt skedde.
Om du skapar en ny tråd så kommer den kopplas hit helt säkert. Säger sig själv, varför ha flera trådar om samma sak, blir bara bökigt.
Citat:
Tror ni att denna konspiration var en snilleblixt av Bush regeringen (dvs: Oj, terrorister på väg att krasha en byggnad: Fett bra) eller var det planerat sedan länge?
Ja tror de gick till som det sägs, varför?
1) Inga bevis för motsatsen har lagts fram
2) Allt som händer behöver inte vara en konspiration
3) Den officiella versionen är den som täcker händelsen bäst, i era versioner hittar man hål överallt, och den håller inte om man granskar den närmare.
Citat:
Det finns/fanns ju vad jag vet en plan om att attackera egna mål i hemlandet och skylla det på Sovjet för att på så sätt starta ett rättfärdigat krig?
Kommer någon ihåg namnet på dessa?
Operation Northwood menar du?
Och nej det var inte Sovjet, det var Cuba vill ja minnas.
Men återigen idotiskt, både av konspirationstroende och Bush regimen.
Använda en plan som vem som helst kunde tillgå.
Det bevisar bara vad USA var kapabla till på 60-70talet inte vad dom är kapabla till idag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods
Citat:
Operation Northwoods, or Northwoods, was a U.S false flag plan from 1962 as a "preliminary submission suitable for planning purposes" for the agenda of generating U.S. public support for military action against the Cuban government of Fidel Castro.
The plan says, "The desired resultant from the execution of this plan would be to place the United States in the apparent position of suffering defensible grievances from a rash and irresponsible government of Cuba and to develop an international image of a Cuban threat to peace in the Western Hemisphere."
Men vad sägs sen om denna plan, här kommer det mest intressanta enligt mig.
Citat:
The previously secret document was originally made public on November 18, 1997, by the John F. Kennedy Assassination Records Review Board,[2] a U.S. federal agency overseeing the release of government records related to John F. Kennedy's assassination.[3][4][5][6][7] A total 1521 pages of once-secret military records covering 1962 to 1964 were concomitantly declassified by said Review Board.
och
Citat:
The Northwoods document was published online in a more complete form (i.e., including cover memoranda) by the National Security Archive on April 30, 2001.[12]
Dom släpptes alltså på nätet redan innan 9/11
Så USA har alltså använt en plan som vem som helst haft tillgång till?
Är inte det lite väl riskfyllt, dumt och idiotiskt?