2008-04-11, 13:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Låt oss hoppas att det nybildade UN Human Rights Official tar upp dessa personer i en kommande utredning.

UN Human Rights Official Wants Investigation Into US Government Role In 9/11

"An official in the newly formed UN Human Rights Council has called for a fresh investigation into the events of 9/11 in order to examine the possible role that neoconservatives may have played in the attacks."

John Bolton: "This is exactly why we voted against the new human rights council."

Du kräver bevis och jag hopps du har samma krav på bevis mot bin Laden.
Om en oberoende utredning skulle komma till så skulle bevisen travas upp det kan jag lova men här handlar det om makteliten så det lär inte bli enkelt i detta sekel.
Till att börja med: jag har aldrig avvisat möjligheten att 9/11 skedde med inblandning av personer som vi idag inte har som misstänkta. Så en eventuell rättegång mot UBL vore intressant.
Men att som du redan nu klargöra att en eventuell " oberoende utredning" bara är godkänd om den säger vad du vill höra, allvarligt hör du inte hur dumt det låter? Du säger ju redan på förhand att den, utredningen, är köpt om den inte håller med dig. Möjligheten att du har fel, det kan du inte medge finns? Där skiljer vi oss också åt isåfall.
Citera
2008-04-11, 21:27
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Den sidan litar jag inte på för fem öre. WTC rasade inte så som det gjorde 9/11 eller hur !?
HAde du varit intresserad hade du tryckt på länken och upptäckt att det va en länksamling.
Citera
2008-04-11, 21:32
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Vad är det som säger att detta inte är någon konspiration? Kan det var så att USA har vetat om vad som väntas men har valt att låta det ske och sedan har dom haft en anledning att gå till attack?
Så det är möjligt att man "bara" lät det hända och att det isf va ett helt naturligt sätt wtc rasade på?
Citera
2008-04-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Så det är möjligt att man "bara" lät det hända och att det isf va ett helt naturligt sätt wtc rasade på?

Förklarar inte explosionerna folk hörde precis innan tornen rasade. Säg inte att det var hissarna för det har ni inga bevis på, eller?

Eftersom folk säger att dom hörde explosioner så var det explosioner tills ni kan bevisa motsatsen.
Citera
2008-04-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ååååh vad skådar mitt norra öga. En upp- och övergiven, nedstämd och desillusionerad sanningssökare. Jag önskar att det fanns något snällt att säga, några tröstens ord men det gör det inte. Det var du som började. Skyll inte på oss för att du valde att svälja mer än vad du klarade av.
Men om det nu är någon tröst, så är du inte den förste.
Det innebär att du förefaller sakna logik såpass att fundera på om två trådar och sisådär tvåtusen inlägg kanske redan berört ämnet. Att göra som du gjorde, hoppa in här med en hoper tvärsäkra påståenden som om du just hittat sjätte mosebok, njeäe det såg inte så smart ut.
Och när du avslutar med det du skrev ovan, du tycker att vi är godtrogna som inte ställer oss på led och direkt anammar vad du har att säga. Har du en kraftig hybris eller kom du sist i 60 meter resonemang?

Innan du lämnar oss, kan du inte klargöra vilka det var vi kunde lita på FBI eller CIA? Jag fick aldrig riktig koll på vilken av dem du ansåg inte "var med på det" och som både du och jag kunde lita på.

Konspirationer är utformade för att folk inte ska kunna ta reda på vad som har hänt, bevis försvinner, folk försvinner m.m. Således kommer ingen få reda på om det var en konspiration eller ej. Hur vet ni att det USA lämnar ut är hela sanningen? Har ni någon form av bevis på det? Annars kan vi lika bra lita på vilka andra källor som helst.

Båda har varit med på detta, dom har skickat telegrammet för att ha ett bevis på att dom har försökt stoppa det men det lyckades inte av olika anledningar.
Citera
2008-04-12, 17:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Förklarar inte explosionerna folk hörde precis innan tornen rasade. Säg inte att det var hissarna för det har ni inga bevis på, eller?

Eftersom folk säger att dom hörde explosioner så var det explosioner tills ni kan bevisa motsatsen.

Vilka "Folk" är det du menar och exakt vad sa de? Och sen kanske du skulle kunna återgå till de frågor du lämnat efter dig också. Tex om det där telegrammet mellan CIA och FBI jag frågade dig om.

/S
Citera
2008-04-12, 17:12
Medlem
Citat:

Så du drar slutsatsen att ordet explosion är samma sak som special sprängmedel och jätte konspiration?

Om du och jag står i ett mörkt rum och jag smäller en ballong så det låter som en liten explosion, så skulle det betyda att jag egentligen hade med mig en klump med sprängdeg eller liknande och smällde av.

Det finns 1001 saker som kan låta som en explosion utan det för den sakens skull är nån form av sprängmedel.
Citera
2008-04-12, 17:29
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Konspirationer är utformade för att folk inte ska kunna ta reda på vad som har hänt, bevis försvinner, folk försvinner m.m. Således kommer ingen få reda på om det var en konspiration eller ej.
Ok. Men hur har då truthersrörelsen lyckats, enligt dem själva, bevisat att det är en konspiration. Enligt dig försvinner ju alla bevis och alla personer som vet något.
Du kanske inte ser det själv men du skrev just att truthersrörelsen inte har några som helst bevis. Alla riktiga bevis är ju försvunna. Där tog debatten ett jättekliv framåt.
Citat:
Hur vet ni att det USA lämnar ut är hela sanningen? Har ni någon form av bevis på det?
Well, NWO styr nu inte över gravitation och andra fysikaliska storheter. Plus att din bild av USA som en fysisk person är lite snedvriden. NISTär t ex sammanställd och granskad av ett hundratal olika experter inom områden som är relevanta för raporten. Truthersrörelsen har bevis som granskats av tonåringar på youtube.
Citat:
Annars kan vi lika bra lita på vilka andra källor som helst.
*host host* som det ser ut är det precis det du gör.

Citat:
Båda har varit med på detta, dom har skickat telegrammet för att ha ett bevis på att dom har försökt stoppa det men det lyckades inte av olika anledningar.
Så de skickade ett "telegram" emellan sig som en sorts räddningsplanka menar du? Ok. Det är ju faktiskt, om än i minimal mängd, inte fullständigt omöjligt att genomföra. Men som du just skrev, alla riktiga bevis är ju borta. Altså är de telegrammen förfalskade av någon utanför konspirationen eller så är de helt sanna.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-04-12 kl. 17:32.
Citera
2008-04-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ok. Men hur har då truthersrörelsen lyckats, enligt dem själva, bevisat att det är en konspiration. Enligt dig försvinner ju alla bevis och alla personer som vet något.
Du kanske inte ser det själv men du skrev just att truthersrörelsen inte har några som helst bevis. Alla riktiga bevis är ju försvunna. Där tog debatten ett jättekliv framåt.Well, NWO styr nu inte över gravitation och andra fysikaliska storheter. Plus att din bild av USA som en fysisk person är lite snedvriden. NISTär t ex sammanställd och granskad av ett hundratal olika experter inom områden som är relevanta för raporten. Truthersrörelsen har bevis som granskats av tonåringar på youtube. *host host* som det ser ut är det precis det du gör.

Syftar inte på att alla bevis och alla personer försvinner. Min bild av USA är inte kanske den bästa, men finns nog inte en enda som gillar allt med USA. I vissa stater kan du åka dit för lösdriveri, dvs du kör runder i din bil men har ingen uppsåt med det.

Citat:
Så de skickade ett "telegram" emellan sig som en sorts räddningsplanka menar du? Ok. Det är ju faktiskt, om än i minimal mängd, inte fullständigt omöjligt att genomföra. Men som du just skrev, alla riktiga bevis är ju borta. Altså är de telegrammen förfalskade av någon utanför konspirationen eller så är de helt sanna.

Telegrammet skickades mellan dom för att det ska vara svårare att bevisa en konspiration och sedan skyller dom på att det kom in försent. Hur kan något komma in försent när det gäller nationens säkerhet? Ett telegram som kommer in dagen innan är inte försent när det gäller terroristvarning och kapning med namn och kopior på deras pass.
Citera
2008-04-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vilka "Folk" är det du menar och exakt vad sa de? Och sen kanske du skulle kunna återgå till de frågor du lämnat efter dig också. Tex om det där telegrammet mellan CIA och FBI jag frågade dig om.

/S

Folk som har varit där och såg och hörde det som berörde tornen. De sa att precis innan tornen rasade hördes två explosioner.

Telegrammet finns att ses i hemligheterna kring 11 september, men där visas endast ytterst lite av det och dom pratar inte så himla mycket om det där heller.
Citera
2008-04-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Så du drar slutsatsen att ordet explosion är samma sak som special sprängmedel och jätte konspiration?

Om du och jag står i ett mörkt rum och jag smäller en ballong så det låter som en liten explosion, så skulle det betyda att jag egentligen hade med mig en klump med sprängdeg eller liknande och smällde av.

Det finns 1001 saker som kan låta som en explosion utan det för den sakens skull är nån form av sprängmedel.

Var är dina bevis på att det inte var explosioner? Finns folk som har sagt att det hördes 2 explosioner som var vittnen till det hela förloppet.

Tornen hade inte rasat utan explosionerna och då detonerade dom sprängmedel allra längst ner vilket resulterade i att tornen rasade.
Citera
2008-04-12, 19:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Folk som har varit där och såg och hörde det som berörde tornen. De sa att precis innan tornen rasade hördes två explosioner.

VILKA? Och de sa VAD? Om du vet att "folk" varit där och hört explosioner borde det vara en baggis att visa - så kan vi dra slutsatser därefter.

Citat:
Telegrammet finns att ses i hemligheterna kring 11 september, men där visas endast ytterst lite av det och dom pratar inte så himla mycket om det där heller.

Men du har lyckats knäcka detta hemlighetsmakeri via avancerat investigooglande och kan trots detta avslöja vad som står i det alltså?

Citat:
Tornen hade inte rasat utan explosionerna och då detonerade dom sprängmedel allra längst ner vilket resulterade i att tornen rasade.

Om tornen alltså rasade eftersom sprängladdningar detonerade "allra längst ner" - varför började då raset i toppen av tornen?

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in