2010-01-19, 17:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Skitsnack för att leda bort uppmärksamheten.
Eftersom du inte kan bevisa att ALLA balkar var lika långa så är min lilla påhittade historia relevant!
Klart som fan att massor av balkar var lika långa.
Hur skulle annars husen sett ut?
"Nu kliver vi av hissen på våning 23,24 och 25."
Dom flesta våningsplanen var ju lika stora!

Skulle man ha haft olika längder på balkarna tycker du?

Fy fan va du är KASS!
Citera
2010-01-19, 17:54
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Nu ljuger du IGEN.
Från NIST:
"The time that the roofline took to fall 18 stories or 73.8 m (242 ft) was approximately 5.4 s."

Varsegod... räkna!

"• In Stage 1, the descent was slow and the acceleration was less than that of gravity. This stage
corresponds to the initial buckling of the exterior columns in the lower stories of the north face.
By 1.75 s, the north face had descended approximately 2.2 m (7 ft).
• In Stage 2, the north face descended at gravitational acceleration, as the buckled columns
provided negligible support to the upper portion of the north face. This free fall drop continued
for approximately 8 stories or 32.0 m (105 ft), the distance traveled between times t = 1.75 s and
t = 4.0 s.
• In Stage 3, the acceleration decreased somewhat as the upper portion of the north face
encountered increased resistance from the collapsed structure and the debris pile below. Between
4.0 s and 5.4 s, the north face corner fell an additional 39.6 m (130 ft)."

Det fetmarkerade är FALLET.

Punkterna visar uppdelningen.
Men Vi slår av hjärnan och låtsas som att inget har hänt....
Steg 1 var långsammare än fritt fall.
Steg 2 var i fritt fall.
Steg 3 var långsammare än fritt fall.

Då har vi 2 steg som visar på att fallet var långsammare och ett som visar fritt fall.
Naturligtvis kan vi inte göra en addition här så enkelt är det inte.
Men det är just det som idiotiska lögnare till foliehattar gör.
Bryter ur en del och skriker sig hesa.

Men samtidigt visar ju detta bara ännu tydligare att det inte var sprängmedel inblandade.
Eftersom foliehattarna hävdar att det ser "exakt" ut som en CD så varför visar dom inte oss en byggnad som blir riven med CD ooch ger oss en uträkning som styrker deras påståenden.
Man har ju ändå haft 8 år på sig. Längre än det tog USA att ta sig till månen.
Jag behöver bara läsa att du citerar samma källa som mig, men att du har en helt annan åsikt. Din åsikt är att fritt fall för ett bowlingklot i fria luften är samma som ifall en byggnad rasar.
Citera
2010-01-19, 17:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Här har ni en bild som är ganska avslöjande. WTC blev knappt skadad, likt förbannat rusade den mot marken med fritt fall i 2.25 sekunder. Detta betyder att om man släppt ett bowlingklot i luften jämte byggnaden så hade de fallit lika snabbt.
http://www.freewebs.com/911reopen/wtc7wtc6.JPG

Och du skall läsa på Chalmers...

Hade HELA fallet varit 2,25 sekunder långt så hade detta stämt.
Men nu var det inte det och INTE ens foliehattarna påstår detta, så grattis du tar idiotin till nya höjder.

Så du LJUGER IGEN.
Citera
2010-01-19, 17:57
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag behöver bara läsa att du citerar samma källa som mig, men att du har en helt annan åsikt. Din åsikt är att fritt fall för ett bowlingklot i fria luften är samma som ifall en byggnad rasar.
Nej, du ljuger...

Gå nu till din lärare i morgon, fråga han om detta stämmer, ge han ALLA förutsättningar så skall du se att din plats på chalmers kommer att tas av en tänkande person.
Citera
2010-01-19, 19:37
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej, du ljuger...

Gå nu till din lärare i morgon, fråga han om detta stämmer, ge han ALLA förutsättningar så skall du se att din plats på chalmers kommer att tas av en tänkande person.
Man kan ju hoppas, eller så kommer där en liten blivande Shyam Sunder vid namn elgiganten (förutsatt att du är intelligent förstås, något som ingen vet än, men att döma av dina poster så är du INTE det) och tar den.

Istället för att gå till min professor så kan jag gå till en mycket "bättre" källa. Först slår jag upp sidan 87 i NISTs utredning av byggnad 7s kollaps, och läser att de hävdar 2.25 sekunders fritt fall.
http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201A.pdf
Sen går jag in på kära tuben och kollar på när Shyam Sunder (NISTs huvudman) förklarar att byggnader inte kan falla med fritt fall. (1 minut 45 sekunder in efter han fått frågan)
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
Citera
2010-01-19, 19:44
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Och du skall läsa på Chalmers...

Hade HELA fallet varit 2,25 sekunder långt så hade detta stämt.
Men nu var det inte det och INTE ens foliehattarna påstår detta, så grattis du tar idiotin till nya höjder.

Så du LJUGER IGEN.
Hade hela fallet varat i 2.25 sekunder så hade det inneburit en högre acceleration än gravitationen. Logik?
Förstår inte riktigt vart du vill komma.

Känns som ditt huvud håller på att explodera av att försöka få ihop argumenten.
Citera
2010-01-19, 19:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Om jag betalat Shyam Sunder en miljard och fått han att säga att saker faller uppåt så hade du trott han.

DET ÄR DET VI HAR ATT GÖRA MED HÄR.

Fast det där var ju inte på något sätt ett svar på det ElGiganten frågade. Vill du ha frågan upprepad igen?
Citera
2010-01-19, 20:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Man kan ju hoppas, eller så kommer där en liten blivande Shyam Sunder vid namn elgiganten (förutsatt att du är intelligent förstås, något som ingen vet än, men att döma av dina poster så är du INTE det) och tar den.

Istället för att gå till min professor så kan jag gå till en mycket "bättre" källa. Först slår jag upp sidan 87 i NISTs utredning av byggnad 7s kollaps, och läser att de hävdar 2.25 sekunders fritt fall.
http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201A.pdf
Sen går jag in på kära tuben och kollar på när Shyam Sunder (NISTs huvudman) förklarar att byggnader inte kan falla med fritt fall. (1 minut 45 sekunder in efter han fått frågan)
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
Fallet på 18 våningar tog 5,4 sekunder. Är det fritt fall
Citera
2010-01-19, 20:33
Medlem
ElGigantens avatar
2 st av foliehattarna har i dag bekräftat att WTC rasen ser "exakt ut som CD"

Vet inte hur många höga hus dom sett blivit rivna med CD metoden.
Alla jag sett så börjar raset NERTILL på huset.
Följande citat är taget ur en annan tråd.
Att begära att dessa foliehattar skal kunna hålla reda på alla fantasier och lögner är tydligen för mycket begärt. Kolla själva.
Citat:
kollapsen på WTC tornen började uppifrån.
Här erkänner alltså helt plötsligt Thaddeus att det finns skillnader mellan en CD och det vi såg vid 9/11.
Citera
2010-01-19, 20:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Fallet på 18 våningar tog 5,4 sekunder. Är det fritt fall
De hävdar fritt fall i NIST rapporten på sidan 87 där de beskriver "stage 2". Har du ens läst den Elgiganten?
Citera
2010-01-19, 20:58
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
2 st av foliehattarna har i dag bekräftat att WTC rasen ser "exakt ut som CD"

Vet inte hur många höga hus dom sett blivit rivna med CD metoden.
Alla jag sett så börjar raset NERTILL på huset.
Följande citat är taget ur en annan tråd.
Att begära att dessa foliehattar skal kunna hålla reda på alla fantasier och lögner är tydligen för mycket begärt. Kolla själva.

Här erkänner alltså helt plötsligt Thaddeus att det finns skillnader mellan en CD och det vi såg vid 9/11.
Pröva o räkna på mitt exempel i heiwas tråd. Bara för att det inte gjorts innan betyder det inte att det är omöjligt, den slutsatsen tror jag du kan hålla med mig om då detta är de 3 första byggnaderna i sin klass någonsin att rasa primärt på grund av eld.
Citera
2010-01-19, 21:03
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
De hävdar fritt fall i NIST rapporten på sidan 87 där de beskriver "stage 2". Har du ens läst den Elgiganten?

18 våningar på 5,4 sekunder, är detta svårt för dig att räkna ut eller?
Du bryter ut EN del av ett helt skeende, det är typiskt för en foliehatt!

Har du något exempel på en CD som är i fritt fall hela vägen?
För skulle WTC 7 vara CD så hur lyckas man då bestämma att just 2,25 sekunder skulle vara i fritt fall?

Hur kommer det sig inte att vi sett fler ex på detta fria fall vid andra CD?
Fritt fall skal ju enligt er BEVISA CD.
Så sätt nu igång och ta reda på lite exempel på detta?
Skal det behöva ta längre än NIST rapport? Pinsamt!
Filmer finns ju massor av på youtube. Tänk er scenariot att ni blir hjältar på foliehattsplaneten om ni lyckas, ni kommer att vinna fri tillgång på aluminiumfolie resten av ert liv. Vilken morot!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in