2008-04-10, 16:02
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Bevis på att det kommer inte hundratals terrorvarningar?

Huh? Det har jag aldrig sagt något om.

Citat:

THE WHITE HOUSE

Bin Ladin Determined To Strike in US

Clandestine, foreign government, and meda report indicate Bin Ladin since 1997 has wanted to conduct terrorist attacks in the US. Bin Ladin implied in US television interviews in 1997 and 1998 that his followers would follow the example of World Trade Center bomber Ramzi Yousel and "bring the fighting to America".

- Nevertheless, FBI information since that time indicates patterns of suspicious activity in this country consistent with preparations for hijacking or other types of attacks, including recent surveillance of federal buildings in New York.

Och det här är? (Och att Bin Laden ville utföra terrorhandlingar på USAs eget territorium kan ju knappast vara någon högoddsare - han låg bakom flera attacker mot amerikanska intressen - vilket var ett av skälen till att Dubyas föregångare Clinton jagat honom bland annat med Tomahawkmissiler.)

EDIT: Hittade källan själv:

http://edition.cnn.com/2004/ALLPOLITICS/04/10/august6.memo/

Det är alltså en presidentbriefing från 6:e augusti 2001:

Citat:
Ursprungligen postat av CNN
The White House said the presidential daily briefing, or PDB, was requested by Bush, who sought information about the possibility of an al Qaeda attack in the United States.

som bland annat avslöjar att:

Citat:
Ursprungligen postat av PDB
The FBI is conducting approximately 70 full-field investigations throughout the U.S. that it considers bin Laden-related

Det var rätt många stora Al Quaida undersökningar det samtidigt.

Den fullständiga texten förklarar ju lite om FBIs misstanke om kapningar:

Citat:
We have not been able to corroborate some of the more sensational threat reporting, such as that from a ---- service in 1998 saying that Bin Laden wanted to hijack a U.S. aircraft to gain the release of "Blind Sheikh" Omar Abdel Rahman and other U.S.-held extremists.

Återigen ingen högoddsare att terrorhotet från Al Quaida vid tidpunkten inkluderade kapningscenarior - eftersom det under -70 och -80 talen varit en rätt vanlig metod bland terrorister. Men 11 september var första gången de användes som självmordsbomber in i byggnader.

Citat:
CIA bad FBI i sitt telegram att söka efter Khalid M. Al-Mihdhar and associate Nawaf Al-Hasmi på flygplatser runtom i landet. I en video från flygplatsen ser man de två kaparna och piloten Hani Anjour (osäker på stavningen) går igenom säkerhetskontrollen och senare på morgonen kapas flygplanet.

Exakt vad står det i telegrammet? Vad jag förstår missade CIA att meddela just det:

Citat:
Ursprungligen postat av CBC
The CIA knew that Khalid al Mihdhar had a US visa, and yet that information was not shared with the FBI or U.S. Immigration. The two names did not appear on the list of suspected terrorists kept at all U.S. entry points, and so the men had no trouble slipping through the net.

Källa

Citat:
They are told the CIA is in the lead and that the CIA promises to let the FBI know if an FBI angle to the case develops. But they also are not told that the CIA just found out one of the participants, Khalid Almihdhar, has a US visa. [9/11 Commission, 1/26/2004] One FBI official familiar with the case will later complain, “[The CIA] purposely hid [Almihdhar] from the FBI, purposely refused to tell the bureau.… The thing was, they didn’t want John O’Neill and the FBI running over their case.

Källa

Och igen är ju frågan exakt hur många misstänkta terrorister CIA och FBI får tips om, eller misstänker any given day innan 911. De hade ju som sagt 70 undersökningar igång i augusti 2001.

För mig verkar det snarare handla om det ganska välkända dåliga samarbetsklimatet mellan USAs olika polisiära organisationer.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-10 kl. 16:27.
Citera
2008-04-10, 21:15
Medlem
Pads avatar
Här ställer man lite ledande frågor för att se om Socialbidraget är förmögen till kritiskt tänkande... och så är man inne för sällan för att skörda frukterna.

När jag frågade:

Citat:
Var det deras uppdrag? Har du funderat på det?

så var jag mycket väl medveten om att Socialbidraget verkade ha blandat ihop de uppdrag som kommissionen respektive NIST hade, men tänkte ge honom/henne en out för att ta reda på det och städa det misstaget. Hans/hennes snabba svar visar ju med all önskvärd tydlighet att fina vinkar inte funkar i hans/hennes värld.
Citera
2008-04-10, 22:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Kommer aldrig gå att bevisa att det är en konspiration för det är så skickligt gjort och USA har makt och vilka länder och kända personer vågar sätta sig emot USA?

Och va tror du kommer hända med den/dom som avslöjar att det hela är en konspiration?

Dom kommer att försvinna för att aldrig mer synas till och deras verk och bevis kommer aldrig mer att skåda dagens ljus. Precis som skett med filmerna och folket bakom "Loose Change" och "Zeitgeist"!

Eller vänta nu, dessa personer och deras foliehattsteorier lever ju och frodas för fullt på nätet. Konstigt? Borde inte USA, om de nu har den nästan allsmäktiga makt du tillskriver dem sett till så att sånt här aldrig kommit ut, och när det kommit ut varför ser de inte till så att det försvinner? Borde ju vara en smal sak för några som är så mäktiga att de kan rigga en enorm konspiration av 9/11-storlek?
Citera
2008-04-10, 22:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Dom kommer att försvinna för att aldrig mer synas till och deras verk och bevis kommer aldrig mer att skåda dagens ljus. Precis som skett med filmerna och folket bakom "Loose Change" och "Zeitgeist"!

Eller vänta nu, dessa personer och deras foliehattsteorier lever ju och frodas för fullt på nätet. Konstigt? Borde inte USA, om de nu har den nästan allsmäktiga makt du tillskriver dem sett till så att sånt här aldrig kommit ut, och när det kommit ut varför ser de inte till så att det försvinner? Borde ju vara en smal sak för några som är så mäktiga att de kan rigga en enorm konspiration av 9/11-storlek?
NWO kan fixa fjärrstyrda hologramplan och använda hemliga energivapen. De kan demolera hus med tysta sprängämnen och muta hundratals personer till tystnad. De kan däremot inte ta bort en video från youtube.
Citera
2008-04-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Här ställer man lite ledande frågor för att se om Socialbidraget är förmögen till kritiskt tänkande... och så är man inne för sällan för att skörda frukterna.

När jag frågade:

så var jag mycket väl medveten om att Socialbidraget verkade ha blandat ihop de uppdrag som kommissionen respektive NIST hade, men tänkte ge honom/henne en out för att ta reda på det och städa det misstaget. Hans/hennes snabba svar visar ju med all önskvärd tydlighet att fina vinkar inte funkar i hans/hennes värld.

Jag är förmögen till kritiskt tänkande om du inte har förstått det? Men jag riktar det MOT USA.

Men visst, inte skulle USA göra något som detta? Inte ens i mindre skalor.
Citera
2008-04-11, 00:47
Medlem
Dom har hela tiden vetat om vad som skulle ske men har låtit det ske för att sedan kunna bevisa för folket i USA att han är en terrorist eftersom han tidigare inte ansågs som en terrorist av folket i USA då han endast har tagit livet av 50 personer de senaste 10 åren.
Citera
2008-04-11, 01:11
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Jag är förmögen till kritiskt tänkande om du inte har förstått det? Men jag riktar det MOT USA.

Vi kan ju ta Watergate som jämförelse, som ju faktiskt var en konspiration och mörkläggning. Där var det en handfull individer inblandade och det dröjde inte länge förrän konspirationen hade läckt ut i media och alla stod där med byxorna nere.
Tror du verkligen att en så enormt stor konspiration som du pratar om där tiotusentals personer måste ha känt till hela eller delar av den skulle gå att hålla hemlig då?
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-04-11 kl. 01:14.
Citera
2008-04-11, 01:17
Medlem
Pads avatar
Citat:

Ditt svar visar att du inte förstått vad kritiskt tänkande betyder. Det är en metod, ingenting man bara applicerar på det man inte tycker om här i världen.

Och som sagt, att jag gav dig en utväg att klura ut hur det låg till med 911 commission och du ändå bara ångade på innebär att du klart och tydligt visade hur mycket koll med verkligheten du verkar ha.

(bli inte förvånad om jag översätter några av dina inlägg till engelska och postar som kandidater till månadens Stundie på JREF, de platsar helt klart där)
Senast redigerad av Pad 2008-04-11 kl. 01:20.
Citera
2008-04-11, 01:23
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
(bli inte förvånad om jag översätter några av dina inlägg till engelska och postar som kandidater till månadens Stundie på JREF, de platsar helt klart där)

För socialbidraget: JREF (james randi educational foundation) = http://www.randi.org/
Citera
2008-04-11, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Vi kan ju ta Watergate som jämförelse, som ju faktiskt var en konspiration och mörkläggning. Där var det en handfull individer inblandade och det dröjde inte länge förrän konspirationen hade läckt ut i media och alla stod där med byxorna nere.
Tror du verkligen att en så enormt stor konspiration som du pratar om där tiotusentals personer måste ha känt till hela eller delar av den skulle gå att hålla hemlig då?

Inte tiotusentals som känner till det antagligen. En inre krets på en mycket liten skara som vet något ang. 9/11. Därav kommer det förmodligen aldrig att läckas ut eller något annat.
Citera
2008-04-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ditt svar visar att du inte förstått vad kritiskt tänkande betyder. Det är en metod, ingenting man bara applicerar på det man inte tycker om här i världen.

Och som sagt, att jag gav dig en utväg att klura ut hur det låg till med 911 commission och du ändå bara ångade på innebär att du klart och tydligt visade hur mycket koll med verkligheten du verkar ha.

Jag applicerar inte något. Jag har mitt kritiska tänkande av min egen uppfattning och vad jag har sett ur olika dokumentärer där det verkar vara osäkert. Därav kommer mitt kritiska tänkande att USA inte har något att göra med detta.
Citera
2008-04-11, 01:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Inte tiotusentals som känner till det antagligen. En inre krets på en mycket liten skara som vet något ang. 9/11. Därav kommer det förmodligen aldrig att läckas ut eller något annat.

Men du tror att t.ex. CNN-reportern i Youtube-inslaget du länkade till är med på ett hörn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in