2007-05-09, 17:38
Medlem
SLOBs avatar
911 - Den ENDA tråden om Shanksville & Pentagon.

Den här tråden är en fortsättning från den här tråden.

På försök testar vi att ha tre trådar för 911-diskussioner:

911 - Den enda tråden om WTC (1,2,7). I princip alltså, allt som rör World Trade Center delen av 911.

911 - Den enda tråden om Shanksville och Pentagon. Samma sak, fast Shanksville/Pentagon.

911 - Den enda tråden om allt annat som rör 911. Bush förkännedom, Al Quaidas existens, kaparnas förehavande innan 911 etc hamnar här.

Försök respektera indelningen - syftet är att underlätta debatten och göra diskussionerna klarare. Jag kommer moderera detta hårt och om jag upplever att någon missbrukar möjligheten kommer jag ge tillsägelser. Fungerar det inte alls, återgår vi till en enda tråd igen.

Här är samtliga trådar:

911 - Den ENDA tråden om Shanksville och Pentagon.

911 - Den ENDA tråden om WTC (1,2,7)

911 - Övrigt. Den enda tråden om allt annat som rör 911

Den här tråden alltså om Shanksville och Pentagon

SLOB
moderator
Citera
2007-05-09, 17:39
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
OK ledsen att behöva snika in på området igen men jag hittar inte subforumet för "det femhörniga huset"... länken som SLOB la in funkar ej.

Hmmm... jag ser den, men det verkar som om det är något error med den. Skapade en ny:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=7077152#post7077152

/S
moderator
Citera
2007-05-09, 17:40
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ja, eftersom där är båda sidor tvungna att göra det konspirationsteoretiker gör hela tiden: förlita sig på gissningar istället för fakta. Tuff skit.

Jo du skulle bara veta hur mycket fakta som är påväg
Citera
2007-05-09, 17:41
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag förstår verkligen inte vad du ville säga där, men har du utsagor från experter (inte teolog-experter, sånt har jag sett till leda) INOM RÄTT PROFESSION som säger annat än att den officiella versionen stämmer så är jag MYCKET nyfiken på att se dem!
Sunt förnuft är inte särskilt användbart alla gånger... I sådana fall skulle vi skratta varje gång någon flyger bakåt i luften efter att ha blivit skjuten av en pistol i en film.
Då vet vi att det är film. Ser man detta förstår man nått annat. Bland annat har Fysik Proffesor Steven E. Jones sa att tornen ej kunnat rasa enbart på grund av de rammande flygplanen och de efterföljande bränderna. tornens högst underliga sätt att kollapsa, tyder på att dom var utsatta för sprängladdningar!
Citera
2007-05-09, 17:59
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Ett hål i ett hörne längst ner på WTC-7 fick alltså ett hus som är gjort att klara orkaner och plan att kollapsa i ett närmast perfekt symmetriskt fritt fall, precis som när byggnader medvetet imploderar genom professionellt och omsorgsfullt utplacerade sprängladdningar. Det försöker du säga ??
Men Billow, jag visade ju en länk där en brandman som bekämpade elden alldeles bredvid WTC7 vittnade om att det var ett stort gapande hål, uppskattningsvis 1/3 av byggnaden. Det var INTE hörnet han menade, det kommenterade han för sig, och det var betydligt mindre.
Citera
2007-05-09, 18:01
Medlem
Billows avatar
Loggar ut så länge kommer senare
Citera
2007-05-09, 18:02
Medlem
Vad träffade Pentagon?

Den officiella versionen "ov" (som jag bedömer mest trolig) säger att det var en Boeing 757 som träffade Pentagon.
Det finns ett stort antal ögonvittnen som sett Pentagon bli träffat.
Förvisso är alla inte vittnen eniga, men en klar majoritet avger vittnesmål som stämmer bra ihop med ov.
Bland dom som ger avvikande vittnesmål finns det dom som ser ett mindre flygplan, men även någon som sett något slags misil.

Var står FB:s konspirations-troende i denna fråga?

/T
Citera
2007-05-09, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jo, för dom så var nog bara terror attentatet ett gyllene läge. Frågan är väl om de inte "fixade" det också. Kanske genom falska uppgifter som skulle lura bin laden till en attack, eller nåt i den stilen.

(tar ett break)

Jag kanske har hittat det som jag var ute efter i alla fall.

I så fall så hade jag rätt, men inte på det sätt jag först trodde.

Jag tar ett break från det här ett tag, det kändes som om luften plötsligt gick ur hela debatten för min del.

Och en liten ursäkt för jag satte åt er så förut, jag var bara lite sur för ni var på mig så många och hackade igår, då jag till sist tappade tålamodet.
Citera
2007-05-09, 18:45
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Den officiella versionen "ov" (som jag bedömer mest trolig) säger att det var en Boeing 757 som träffade Pentagon.

Det finns ett stort antal ögonvittnen som sett Pentagon bli träffat.
Förvisso är alla inte vittnen eniga, men en klar majoritet avger vittnesmål som stämmer bra ihop med ov.
Bland dom som ger avvikande vittnesmål finns det dom som ser ett mindre flygplan, men även någon som sett något slags misil.

Var står FB:s konspirations-troende i denna fråga?

/T

Kan ju knappast vara något annat än den officiella versionen som har rätt här.
Om det var en misil, var kom då vrakdelarna från?
Placerade FBI ut dom, medans det passerade folk förbi och folk och media började samlas utanför pentagon?
Eller är dessa människor mutade?
Citera
2007-05-09, 19:31
Medlem
SLOBs avatar
Originaltråden "Den enda tråden om 911"'s sista två månader handlade mycket om Pentagon. Signaturen "Heiwa" visade stort intresse för just Pentagon.

Här börjar det med inlägg #11731.

/SLOB
Citera
2007-05-09, 19:36
Medlem
SLOBs avatar
Billow får en tillsägelse för brott mot regel 0.3 "Håll er till ämnet i tråden". Jag har flera gånger påpekat att det här är tråden uteslutande om WTC 1-7. Inte Bush förkännedom, FBIs beslag av videokameror på Sheraton hotell i Washington, inte vilka plandelar som hittades eller inte hittades utanför Pentagon, eller tillståndet för gräsmattan framför densamma.

Det finns tre trådar, vill du adressera samtliga punkter gällande 911 får du göra det i respektive tråd.

/SLOB
moderator
Citera
2007-05-09, 19:50
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jo, för dom så var nog bara terror attentatet ett gyllene läge. Frågan är väl om de inte "fixade" det också. Kanske genom falska uppgifter som skulle lura bin laden till en attack, eller nåt i den stilen.

(tar ett break)
En kommentar bara angåendeteorin om att Usama Bin Laden skulle fara en fiktiv figur skapad av USA. Hur kommer det sig då att han dyker upp med jämna mellanrum och hotar "den stora satan"? Vilket syfte skulle det tjäna att hota sig själv när man vet att dessa band enbart skapar större extremism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in