Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Hur var det med bevisningen? Har du någon form av bevis som stödjer det du sitter och påstår här nu?
I ärlighetens namn så måste jag skriva om svaret på den här frågan. Visst, som ett generellt svar på var våra bevis är funkar det förra svaret, men jag såg vid en andra blick att det handlade om att jag drog fram Lex Maria.
Vi har båda (hoppas jag, JAG har gjort det i alla fall) läst NISTs beskrivning av sitt arbete och deras rättsliga status. För alla normalt funtade människor så är det uppenbart varför de valt den modell de gjort, och det står ju också rätt väl beskrivet i den texten. Lex Maria är en utmärkt svensk motsvarighet. Eller påstår du att dokumentation i Lex Maria-fall inte används rättsligt pga sin dåliga kvalitet?
Om inte, varför drar du den slutsatsen om NIST? De har samma syfte och samma verktyg som de valt att använda på samma sätt.
För övrigt är det inget som hindrar dig att kontakta NIST och fråga själv... men du kankse inte gillar svaret du får.
Jag noterar också att du cherrypickade bort den första frågan jag ställde till dig. Vad är det som gör att vilda hästar inte kan släpa dig tillbaka tidigare i tråden? Är din tro så viktig att ingenting får hota den? Guess what, jag kommer FORTSÄTTA påminna dig när du drar fram döda hästar som slagpåsar. Tråden finns där, NÄRHELST du känner att du mognat till kan du gå tillbaka och läsa, men tills dess kommer jag att påpekad det VARENDA gång. Bollen är din.