2010-01-19, 00:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Lite mer info ang dina "dödförklarade seismiska mätningar" (PDF)
http://www.journalof911studies.com/volume/2009/MacQueen_EarlyEarthShake.pdf

Se där ja. Jag erkänner glatt att jag inte sett att den gamle religionsforskaren släppt ett nytt alster. Det var alltså inte det här arbetet jag hänvisade till när jag sa att det var dödförklarat. Det är ju inte första gången de tittat på seismiska spikar.

Sen tycker jag att det är ganska humoristiskt att han tidsmärker sina filmrutor ner till tusendels sekunder, men det är väl en bisak.

Jag har inte satt mig att läsa igenom 72 sidor av en rapport som jag ändå inte är särskilt väl kvalificerad att bemöta, men det skall bli spännande att se vad som händer med den.

Citat:
Du påstod tidigare kategoriskt att det inte fanns några filmer eller seismiska data som dokumenterade explosioner, detta visade sig vara ett felaktigt påstående.
Sen när du fick se klippet kommer du med ett nytt lika kategoriskt påstående, att filmen är fejkad, var har du fått det ifrån, och kan du bevisa detta?

Menar du filmen som jag nämnde med pålagt ljud? Tja, om EN film av alla filmer som visar en specifik händelse helt plötsligt har extra ljud som inte finns på de andra filmerna, vad drar du för slutsats av det? I Roberts film står det om dem "They were added for a tv show".

men det står dig givetvis fritt att tro att alla UTOM just den videon är fejk.

Citat:
Förstår du inte att det är just detta som måste utredas innan en fullständig slutsatts kan presenteras!

Nej, jag avfärdar det glatt. Om det inte ens var tillräckligt högt för att fastna på film så har jag MYCKET svårt att tänka mig att det skulle vara någon verkan bakom sådana sprängämnen. Mark Roberts tar upp ett antal sprängningar i sin film som är riktigt riktigt små i jämförelse (alltså inte i närheten av att kunna ta sönder de balkar som fanns i WTC, men de låter helt sjukt mycket ändå.

Citat:
Jag har flera gånger bett dig redovisa oberoende bevisning för alla dina olika påståenden, men jag får inget av detta. Det duger inte att du bara göra det enkelt för dig och hela tiden hänvisa till en och samma sida, som dessutom drivs anonymt, inte speciellt seriöst och trovärdigt faktiskt. Släng nu fram oberoende vittnesmål som talar för din sak, så vi kan börja göra en korrekt jämförelse mellan dessa.

Nu är det ju förvisso ni som sitter med hela bevisbollen i knäet men visst kan vi börja jämföra vittnesmål. Jag förutsätter att vi då också tittar på när, var och hur de säger vad de säger? Inte bara stackar upp en bunt klippta citat som alla råkar innehålla ordet "explosion" helt kontext?

Vi kan ju börja med att titta igenom den här listan på vittnesmål som foliehattar ofta använder:

http://wtc7lies.googlepages.com/whattheyheard
Citera
2010-01-19, 00:34
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Kom igen nu ärthjärna, titta på din egen signatur för samma lismande. Både du och jag har valt sida och därmed också valt våra antagonister. Vilka man är trevligast emot brukar oftast vara självklart.

Trots att dom LJUGER?
Undrar vem som har en ärthjärna!
Citera
2010-01-19, 00:37
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Du har helt rätt, "princip noll" betyder inte "noll". Det betyder att det är "i det närmaste noll", " på det stora hela noll", " i all enkelhet noll", "så gott som noll", "jävligt nära noll", "i stort sätt noll"
Men det betyder INTE noll. Och det tog mig mellan 1.75 sekunder - 4.0 sekunder att komma fram till det här, men andra ord, princip fritt fall i mina tankar...
Är även ordet "equivalent" ett "löst" orde eller? hittar mer och mer grejer i den egna rapporten ju mer jag debatterar. DERAS RAPPORT ÄR EN GULDGRUVA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack så mycket elgiganten för att du tjatade på mig att läsa hela skiten !!!
Citera
2010-01-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Vet ej hur mycket han tjänat. Är det intressant? Frågan här var om det överhuvudtaget är ok att tjäna pengar på förljugna filmer. Talmud förde ju fram att "USAs regering" släppt en massa förljugna filmer och sedan tjänat en massa pengar.
D har säkerligen tjänat mindre än Ari Fleischman. Men som sagt, det gör det knappast mer ok.

Kul att du lyckas hitta en "lögn" hos en konspirationsteoretiker, men fortfarande inte lyckats hitta en enda lögn i massmedia. Är det inte bättre att du tar en titt på An Inconvenient truth eller något om du vill leta lögner. Där är de inte svårfångade direkt. Eller slå på nyheterna en vanlig måndag.
Citera
2010-01-19, 00:43
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jaha.. Utvecklas som vår lilla lögnare menar du?

Thaddeus "NIST redovisar inte namnen eller källor"

"Man får aldrig veta vilka datamodeller eller vilka dataprogram"

JO, det får man, Han ljög.
Enkelt.
Gillar du detta så är det bara en fjäder i din foliehatt.
Försök du pränta in din skit. Du hade debatterat för att saker faller uppåt om NIST sagt det. Fast kanske inte ändå.

Shyam Sunder säger ju faktiskt att byggnader inte kan falla med fritt fall, men enligt deras rapport så gör den det ändå.

Du har fortfarande inte kommit med nåt bra svar på detta.
Senast redigerad av Thaddeus 2010-01-19 kl. 00:46.
Citera
2010-01-19, 00:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Kul att du lyckas hitta en "lögn" hos en konspirationsteoretiker, men fortfarande inte lyckats hitta en enda lögn i massmedia. Är det inte bättre att du tar en titt på An Inconvenient truth eller något om du vill leta lögner. Där är de inte svårfångade direkt. Eller slå på nyheterna en vanlig måndag.

Halmgubbe så det står härliga till. Vi har väl aldrig beskrivit just MEDIA som någon sanningssägare vi följer på det sätt som foliehattar följer Jones, Harrit, Avery och andra som faktiskt blivit beslagna mer än en gång med riktigt oärligt hantverk.

Leta upp en lögn från Mackey, Roberts eller någon annan av de som faktiskt producerar riktigt material så har du en poäng.
Citera
2010-01-19, 01:01
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Försök du pränta in din skit. Du hade debatterat för att saker faller uppåt om NIST sagt det. Fast kanske inte ändå.

Shyam Sunder säger ju faktiskt att byggnader inte kan falla med fritt fall, men enligt deras rapport så gör den det ändå.

Du har fortfarande inte kommit med nåt bra svar på detta.

Så nu har du läst NIST HELA rapport om WTC7???
Vi säger för sakens skull att så är fallet!
Förstår du vad du läser då?
Rent vetenskapligt så är raset INTE i fritt fall, det är ca 40% långsammare än fritt fall. MEN, en del av raset är i fritt fall. Men det gör inte fallet till fritt fall.
Med fallet så räknas HELE sekvensen in, det är fakta. Jag tänker inte bryta ut en del som är ÄNNU långsammare och köra upp den i röven på foliehattarna och säga "titta det faller ju ännu långsammare än ni sa". Detta vore INTE ärligt. Så då är det inte ärligt och göra som du gör nu.
Men jag har full förståelse för att du gör det.
Du har haft så mycket fel och spytt upp så många lögner så jag förstår att du greppar efter hamlstrån överallt.

Har du hittat en byggnad som rivs med cd som bevisar er fantasi?
Citera
2010-01-19, 01:03
Medlem
Låt oss diskutera citaten ett och ett, ni får tillsvidare nöja er med att de kommer ifrån räddningsarbetarnas vittnesmål, jag gjorde ett inlägg om det för länge sedan. Ska leta upp någon gång snart så ni får källan och kan kolla in kontexten. Att citaten i sig stämmer har ni mitt ord på. Här kommer första:

WTC7- "The bottom floors of the building where on fire and we heard this sound that sounded like a clap of thunder ...It looked like there was a shockwave ripping through the building and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out and the building followed after that."

Alltså som en åsksmäll, en shockvåg genom byggnaden, fönstren krossas utåt. En sekund senare började bottenvåningen ge vika och sedan föll byggnaden.

Hur förklarar man detta?
Citera
2010-01-19, 01:25
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Låt oss diskutera citaten ett och ett, ni får tillsvidare nöja er med att de kommer ifrån räddningsarbetarnas vittnesmål, jag gjorde ett inlägg om det för länge sedan. Ska leta upp någon gång snart så ni får källan och kan kolla in kontexten. Att citaten i sig stämmer har ni mitt ord på. Här kommer första:

WTC7- "The bottom floors of the building where on fire and we heard this sound that sounded like a clap of thunder ...It looked like there was a shockwave ripping through the building and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out and the building followed after that."

Alltså som en åsksmäll, en shockvåg genom byggnaden, fönstren krossas utåt. En sekund senare började bottenvåningen ge vika och sedan föll byggnaden.

Hur förklarar man detta?
Fritt ur minnet kommer jag ihåg en gång hur Elgiganten hånskrattade och förklarade att det minsann inte var åska som förstörde husen. Ett av hans roligare ögonblick
Citera
2010-01-19, 07:35
Medlem
Citat:

Hur förklarar man detta?

För mig ser detta ut som en bra skildring av att huset kollapsade p.g.a.strukturella skador samt okontrollerade bränder som försvagat återstående stålstrukturer.

Men när en del tänker häst så tänker andra enhörning...

/T
Citera
2010-01-19, 08:34
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Fritt ur minnet kommer jag ihåg en gång hur Elgiganten hånskrattade och förklarade att det minsann inte var åska som förstörde husen. Ett av hans roligare ögonblick

Ditt minne har tydligen samma funktionshinder som din övriga hjärna.

Richard Gage tar upp ett "vittne" som säger att: " it´s sounds like a clap of thunder"
Detta var det enda "vittne" som Richard Gage hade och som Bobba fett refererade till...

Sen är det nog dags att friska upp ditt minne IGEN, får se om den delen av hjärna på dig fortfarande är aktiv.

Citat:
Om vi antar att det var snabbt smällande sprängladdningar som hördes är väl associationen till åska inte särskilt långsökt. Nu har jag å andra sidan hört ljudet från de fallande tornen och även det går att associera till åska. Jag vet inte exakt vad vittnet hörde, men jag anser inte att vi bör tolka utsagan om åskliknande ljud bokstavligt som just åska. Om du tycker annorlunda kan du väl motivera varför?
CD låter inte som åska....
Citera
2010-01-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
För mig ser detta ut som en bra skildring av att huset kollapsade p.g.a.strukturella skador samt okontrollerade bränder som försvagat återstående stålstrukturer.

Men när en del tänker häst så tänker andra enhörning...

/T

Du har tydligen inte läst igenom. Clap of thunder, shockwave. Sedan efter en sekund föll byggnaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in