Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
al-ciada, annars rätt symtomatiskt att ingen kommenterar ditt inlägg #9859.
Du menar inlägget med höjdpunkter som:
Citat:
"In my view, the chances of the three buildings collapsing symmetrically into their own footprint, at freefall speed, by any other means than by controlled demolition, are so remote that there is no other plausible explanation!"
Eftersom det visats med all önskvärd tydlighet att det inte var tal om något "freefall speed". Varför tycker du att man skall lägga tid på textmassor med så grundläggande fel? Eller den gär:
Citat:
"WTC 7 Building could not have collapsed as a result of internal fire and external debris. NO plane hit this building. This is the only case of a steel frame building collapsing through fire in the world. The fire on this building was small & localized therefore what is the cause?"
Jaha, jag trodde att vi pekat ut ett antal fall där det hänt, men ÄNDÅ fortsätter foliehattarna att dra fram det gamla vederlagda påståendet. Eftersom Al-Ciada bevisligen varit här så länge att han sett det så innebär det alltså att han medvetet LJUGER eller rättare sagt är oärlig som fortsätter länka in skräp med felaktigheter.
ännu värre, den här:
Citat:
We do not know the phenomenon of the high rise building to disintegrate internally faster than the free fall of the debris coming down from the top.
Nähä? Vilken tur att det inte var vad som hände då. Finns det NÅGON som påstår att huset rasade snabbare än bråtet runtomkring? Bulawayo? Tycker DU att det ligger något som helst i vad han säger? Och hur var det nu, blev det verkligen förintat?
Kort sagt, inlägget var en hög med skräp med uttalanden som antingen är plockade ur sin kontext eller där författarna inte haft rätt indata (alternativt är oärliga).
Frågor på det?
Citat:
Det skulle kunna vara på det sättet att det inte finns några "structural engineers" (vad är närmaste ordet på svenska, någon?) alls som ifrågasätter den officiella storyn, vilket då leder till att hela inlägget är någonting konstigt som de inte riktigt ser
Åtminstone har jag hört påståendet att inga "structural engineers" ifrågasätter någonting officiellt i denna tråd vid ett antal tillfällen.
Nötter lär man hitta i alla branscher, om enstaka individer skulle både vara structural engineers och tro på en konspiration så skulle det inte förvåna mig ett dugg. Men, har du frågat dig själv varför det ändå I PRINCIP verka vara koncencus bland de med koll på hur det funkar att det inte var något märkligt? Även om du hittade 20 ingenjörer med rätt kompetens i världen som trodde på ett inzide job så står de ganska ensamma mot resten av sin kår.
Nu är det ju dessutom inte så intressant eftersom vi pratar om "appeal to authority". Det intressanta är ju vilka som har gjort beräkningar och rapporter om vad som inträffade och fått dessa granskade. Och hur ligger det till där egentligen? VARFÖR är det så svårt för konspirationstomtarna att arbeta vetenskapligt och få sina alster granskade? Jag menar, när till och med er store hjälte Steven Jones måste köpa sig plats i en obskyr publikation för att kunna säga sig vara peer reviewad...