2008-05-30, 23:33
Medlem
Försöksdjurs avatar
Det här med länkpost...om jag postar en länk till youtube eller dylikt och vill diskutera om den, hur ska jag göra då?
Citera
2008-05-31, 00:02
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Det här med länkpost...om jag postar en länk till youtube eller dylikt och vill diskutera om den, hur ska jag göra då?

Min gissning är att du postar länken men att du samtidigt måste problematisera det hela genom att klart tala om VAD du vill diskutera eller resonera vidare på det som finns i tråden.

Skulle tro att det som gäller är "egen medverkan", du måste tillföra länkpostningen någon slags förädling genom eget arbete i inlägget.
Citera
2008-05-31, 00:37
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Min gissning är att du postar länken men att du samtidigt måste problematisera det hela genom att klart tala om VAD du vill diskutera eller resonera vidare på det som finns i tråden.

Skulle tro att det som gäller är "egen medverkan", du måste tillföra länkpostningen någon slags förädling genom eget arbete i inlägget.

Jag förstår. Det blir nog en hel del länkandes annars...

Tillbaka till diskussionen!
Citera
2008-05-31, 06:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Amen snälla..någon som sett nått så dumt?

http://video.google.com/videoplay?docid=5279614909513878045

!Varning! En idiot förekommer i filmen.

Ja och det är allas ärke idiot som förekommer i filmen. Mikael Cromsjö. Grundare och andligledare för vaken.se

Mannen som samlar 7 st personer och kallar det aktivism.

Mannen som öppet ljuger om det mesta då det gäller 9/11.

Mannen som driver ett dagis forum.

Ett lysande exempel på hans idioti:

"Hur kan 19 personer från Afganistan utföra dessa dåd?"

Att man inte efter snart 7 år fattat att dom inte kom från Afganistan visar på en ouppnålig sinnesslöhet hos en homosapiens.

En favorit från vaken.se

"Ja dessutom så skickar USA några hangrfartyg till Afganistans kust"

Och då räknar jag det inlägget som ett av dom mest begåvade.
Citera
2008-05-31, 06:44
Bannlyst
Jag kan bara säga en sak som nytroende i 9/11 mytologin är att vi får väl bra betalt som alla centcom slödder? Om man lyckas lura i folk om att usama whatever (Tim Osman) kan göra sånt, då kan man väl lura i dom precis vad som helst?

Bli inte avrättade under Article III, section 3, för då ska jag gå och pissa på era gravar.
Citera
2008-05-31, 07:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Ja, ok. Nu har jag blivit helt övertygad om att blattar kan flyga jumbojets över New England och Mid Atlantic utan att bli nedskjutna (ja då förutom flight 93) och att allt organiserades av Tim Osman i blattestan grottan.

Vad ska man säga, nu ska jag som nyfrälst gå och predika den officiella konspirationsteorin, vilket är givetvis mycket mer effektivt.

Precis. För det naturliga förfarandet innan 11 september 2001 var att kapade plan sköts ner för säkerhets skull.

Och till och med du skulle kunna flyga ett jetplan när det väl är i luften. Du skulle förmodligen inte ens ha några som helst problem med att träffa valfritt höghus ens.

Citat:

Bli inte avrättade under Article III, section 3, för då ska jag gå och pissa på era gravar.

Har du ledsagade permissioner?
Citera
2008-05-31, 08:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Precis. Tråden är avsedd för diskussion, därför räknas rena länkposter som OT, fram tills dess man för fram något att faktiskt diskutera.

/S
mod
Citera
2008-05-31, 12:25
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Nejdå, blattar är helt über eftersom de kan för fösta gången i världshistorien få TRE stålförstärkta byggmader att rasa ihop, allt planerat i från en grotta. WTC 7, wtf

Nej alla vet ju att det var en massiv konspiration som omfattade judar, illuminati, bankirer, New World Order, frimurare, försäkringsbolag, demoleringsfirmor, TV-bolag, USA:s president, Hela pentagon, resten av Vita huset, kongressen, tusentals köpta forskare och experter, thermit, ljudlösa sprängämnen osynliga flygplan, borttrollade flygplan, kryssningsmissiler, försvunna passagerare. I runda slängar runt 50.000 personer på olika positioner runt om i världen som hade kännedom om planerna. Och ingen har trätt fram och berättat! Nä, det hela avslöjades av ett par källarfjortisar i form av den gastkramande dokumentären Loose Change. För hur mycket makt dessa konspiratörer än har så var de oförmögna att få bort filmen från youtube eller ens röja skaparna ur vägen. Visst, de hade redan dödat tusentals personer, men dessa två var det tydligen för krångligt att komma åt.

Ja så är det.

Det är ju mycket troligare än att det var en liten grupp välfinansierade, vältutbildade kapare som agerade på order av Usama Bin Laden.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-05-31 kl. 12:33.
Citera
2008-05-31, 12:58
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nejdå, blattar är helt über eftersom de kan för fösta gången i världshistorien få TRE stålförstärkta byggmader att rasa ihop, allt planerat i från en grotta. WTC 7, wtf

Så Kader toy factory kollapsade inte menar du? Eller hur länge tänker ni fortsätta dra fram den där lögnen om att inga stålbyggnader kollapsat tidigare pga brand?

Och helt seriöst, vad gör du här egentligen? Du är uppenbarligen inte intresserad av att diskutera då du bara kastar gammal dynga omkring dig och springer iväg så fort som folk visar hur fel du är ute. Har du någonsin lyckats ge ett rakt svar på en rak fråga? Har du NÅGON gång medgett att du haft fel sen du blivit kraftfullt ollad? Nej, men onleliners och föraktfulla epitet om de som inte är vita svenskar, det är du snabb med.

Pajas.
Senast redigerad av Pad 2008-05-31 kl. 13:44.
Citera
2008-05-31, 13:49
Medlem
Bulawayos avatar
al-ciada, annars rätt symtomatiskt att ingen kommenterar ditt inlägg #9859.

Det skulle kunna vara på det sättet att det inte finns några "structural engineers" (vad är närmaste ordet på svenska, någon?) alls som ifrågasätter den officiella storyn, vilket då leder till att hela inlägget är någonting konstigt som de inte riktigt ser

Åtminstone har jag hört påståendet att inga "structural engineers" ifrågasätter någonting officiellt i denna tråd vid ett antal tillfällen.
Citera
2008-05-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Det skulle kunna vara på det sättet att det inte finns några "structural engineers" (vad är närmaste ordet på svenska, någon?) alls som ifrågasätter den officiella storyn, vilket då leder till att hela inlägget är någonting konstigt som de inte riktigt ser

Åtminstone har jag hört påståendet att inga "structural engineers" ifrågasätter någonting officiellt i denna tråd vid ett antal tillfällen.
Tycker du det är vettigt att tolka det som ett expertutlåtande när någon säger:

"Why would WTC 7 fall straight down to the ground in about seven seconds the same day? It was not struck by any aircraft or engulfed in any fire."
http://www.ae911truth.org/profile.php?uid=997441

WTC 7 var alltså inte satt i brand säger han, låter det som att det är en person som har koll på läget?
Citera
2008-05-31, 15:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Du menar inlägget med höjdpunkter som:

Citat:
"In my view, the chances of the three buildings collapsing symmetrically into their own footprint, at freefall speed, by any other means than by controlled demolition, are so remote that there is no other plausible explanation!"

Eftersom det visats med all önskvärd tydlighet att det inte var tal om något "freefall speed". Varför tycker du att man skall lägga tid på textmassor med så grundläggande fel? Eller den gär:

Citat:
"WTC 7 Building could not have collapsed as a result of internal fire and external debris. NO plane hit this building. This is the only case of a steel frame building collapsing through fire in the world. The fire on this building was small & localized therefore what is the cause?"

Jaha, jag trodde att vi pekat ut ett antal fall där det hänt, men ÄNDÅ fortsätter foliehattarna att dra fram det gamla vederlagda påståendet. Eftersom Al-Ciada bevisligen varit här så länge att han sett det så innebär det alltså att han medvetet LJUGER eller rättare sagt är oärlig som fortsätter länka in skräp med felaktigheter.

ännu värre, den här:

Citat:
We do not know the phenomenon of the high rise building to disintegrate internally faster than the free fall of the debris coming down from the top.

Nähä? Vilken tur att det inte var vad som hände då. Finns det NÅGON som påstår att huset rasade snabbare än bråtet runtomkring? Bulawayo? Tycker DU att det ligger något som helst i vad han säger? Och hur var det nu, blev det verkligen förintat?

Kort sagt, inlägget var en hög med skräp med uttalanden som antingen är plockade ur sin kontext eller där författarna inte haft rätt indata (alternativt är oärliga).

Frågor på det?

Citat:

Nötter lär man hitta i alla branscher, om enstaka individer skulle både vara structural engineers och tro på en konspiration så skulle det inte förvåna mig ett dugg. Men, har du frågat dig själv varför det ändå I PRINCIP verka vara koncencus bland de med koll på hur det funkar att det inte var något märkligt? Även om du hittade 20 ingenjörer med rätt kompetens i världen som trodde på ett inzide job så står de ganska ensamma mot resten av sin kår.

Nu är det ju dessutom inte så intressant eftersom vi pratar om "appeal to authority". Det intressanta är ju vilka som har gjort beräkningar och rapporter om vad som inträffade och fått dessa granskade. Och hur ligger det till där egentligen? VARFÖR är det så svårt för konspirationstomtarna att arbeta vetenskapligt och få sina alster granskade? Jag menar, när till och med er store hjälte Steven Jones måste köpa sig plats i en obskyr publikation för att kunna säga sig vara peer reviewad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in